lodosta motosiklet kullanımı
Reklamlar
-
Bugünkü gibi şiddetli lodos durumunda motosiklet kullaniyor musunuz?
Rüzgarın şiddetinden ağaçlar kırılacak neredeyse ve dışarı çıkınca bazen ayakta zor durulabiliyor.Odanın camlari ruzgardan ıslık calmakta falan..Normalde rüzgar sorun değil fakat böyle havalarda seyir halinde aniden yandan rüzgar gelince çok kötü oluyor.Bazen sağa çekip bekliyorum hatta..
Hava birkaç gün bozuk olacagindan motosikleti otoparka bırakmam gerekiyor onbes km mesefade, yola çıkarsam motoru yatirmaktan da korkuyorum, yolda kar olsa daha iyi gibi geliyor bazen.Böylesine lodosta nasıl kullanılır tavsiyeniz varsa alırım bilmeyenlere de faydası olacaktır.Yoksa motosikletle çıkmasak daha mı iyi olur, bi motosiklete bi ağaçlara bakıyorum şimdi, gözüm kesmiyor.
Reklamlar
-
Köprüden falan gecmiyeceksen kullan bence, ben sile yolunu kullaniyorum 10 km mesafe gidiyorum fazla sıkıntı olmuyo. Yolun belli ruzgar alan kisimlari var oralarda dikkstli suruyorum o kadar. İstanbulda yasadigini dusunerekten cevapliyorum tabii
-
Belki biraz yük koyarak ağırlaştırmak faydalı olabilir, mecbur değilseniz bu havada uzun yol ve köprü geçişi yapılmamalı.
Ağaç kıracak kadar şiddetli neresi orası, İstanbul Anadolu yakasında ciddi bir rüzgar yok fazla.
-
kefkes adlı üyeden alıntı
Bugünkü gibi şiddetli lodos durumunda motosiklet kullaniyor musunuz?
Rüzgarın şiddetinden ağaçlar kırılacak neredeyse ve dışarı çıkınca bazen ayakta zor durulabiliyor.Odanın camlari ruzgardan ıslık calmakta falan..Normalde rüzgar sorun değil fakat böyle havalarda seyir halinde aniden yandan rüzgar gelince çok kötü oluyor.Bazen sağa çekip bekliyorum hatta..
Hava birkaç gün bozuk olacagindan motosikleti otoparka bırakmam gerekiyor onbes km mesefade, yola çıkarsam motoru yatirmaktan da korkuyorum, yolda kar olsa daha iyi gibi geliyor bazen.Böylesine lodosta nasıl kullanılır tavsiyeniz varsa alırım bilmeyenlere de faydası olacaktır.Yoksa motosikletle çıkmasak daha mı iyi olur, bi motosiklete bi ağaçlara bakıyorum şimdi, gözüm kesmiyor.
hangi bölgedesiniz bilmem ama tarif ettiğiniz şey lodoston çok hortum gibi duruyor :D motorsuz bile çıkmanızı önermiyorum ..
-
Geçen haftaydı sanırım, bahçeşehir arnavutköy arası askeri bölgenin oralarda bir rüzgar vardı motor altımdan kaçıp gidecek diye korktum açıkçası. Rüzgarlar benide korkutuyor.
-
140 kg.lik motorumla bugün köprüyü geçmek durumunda kaldım. Gerçekten çok kötü esiyor rüzgar, depoya yatabildiğim kadar yatarak rüzgarın temas ettiği alanı ufaltmaya çalıştım, bir de metrobüsü kendimi siper ederek köprüyü geçebildim.
-
bugun kopru beni de cok zorladim,
bacaklarinizla motoru siki tutup kollari serbest birakin, ayrica vites kucultup devir yukseltmek de ise yariyor
-
motoru muayneye götürürken yaşamıştım bu durumu.
motor 100 kg civarı,kaportası da olduğu için rüzgar çok etkiledi.bir sağa bir sola savurdu.
-
Gidonu sıkmamayı deneyin. Motor kendi kendine rüzgara karşı eğim alıyor, öyle sağa sola savrulma yaşamıyorsunuz.
-
16 Aralık 2017, 21:09
#10
MahmutBiner adlı üyeden alıntı
hangi bölgedesiniz bilmem ama tarif ettiğiniz şey lodoston çok hortum gibi duruyor :D motorsuz bile çıkmanızı önermiyorum ..
http://www.karar.com/guncel-haberler/bursada-lodos-agaclari-devirdi-685794
Biraz daha hafifi, Uludag'in etekleri gibi bişey bulunduğum yer,cok fena ruzgar oluyor.Öğleden sonra az hafifleyince 'bişey olmaz' deyip çıktım 40km kullandim başlığı açinca, zorlandim ama idare ettik.
-
16 Aralık 2017, 21:10
#11
Kırmızı ışıkta dururken rüzgar sağdan bi yapıştırdı tekmeyi allah demeye kalmadan motoru en son yan gördüm nasıl yaptıysam bi anda düzelttim kendimi. Kask bile sabit dururken zorlanıyordu kafamda bugün. : D
-
16 Aralık 2017, 22:54
#12
-
17 Aralık 2017, 00:08
#13
Benim de normalde karşıda işim olmamasına rağmen bugün geçmek zorunda kaldım. Dönüşte köprüde epey sıkıntı yaşadım. Sürekli aynı süratte esmediği için ve ara sıra vurur gibi olduğunda sıkıntı oluyor. Şerit değiştirmeden düşük vites yüksek devir kullandım. Türbülans mı denir ne denir otomobilleri geçerken aralardan aniden rüzgar vuruyor, o yüzden sollama falan yapmadım. Bir de köprünün ayağında da aynısı oluyor. Dikkat etmek lazım.
instagram.com/gerivites
youtube.com/user/nimbus8222
-
17 Aralık 2017, 02:27
#14
Ben savrulacak kadar aşırı rüzgarlı zamanlarda bi araç bulup arkasına sokuluyorum.
-
17 Aralık 2017, 15:19
#15
geçen kış beyaz bir opel corsa bana arabanan rüzgardan ötürü yan tarafa doğru kaydığını söylemişti ve benzinlik çıkışında yaşamış olayı.
......evet, bende motorla giderken rotamda rüzgarlı yerleri ezberledim ve yine geçen kış arabaların yanlara kaydığı zamanlarda ben motorla işe gidip geliyordum. hadımköy yolu var burada ve o yolun başlangıcına yakın bir üst geçit var. işte o üst geçidin yakınlarında konak inşaattan 2 tane 33 katlı blok var ve üst geçide yaklaşınca bloklardan sıyrılan şiddetli rüzgar 100 km hızı buluyordur belkide çünkü o gün insanlar yerlere yatıyordu ve bende onları görünce motorumu durdurdum.
motorumu durdurmam ile şiddetli rüzgarı yemem bir oldu ve az kalsın yere seriliyorduk motorla. en korktuğum şey ise motorun yolda rüzgar yiyip ön tekerinin kayması.
kaygan zeminlerde yani ıslak yolda rüzgarlı havalarda 30 km hız ile seyir ediyorum.
-
18 Aralık 2017, 10:44
#16
Bir keresinde 1. köprüdeki rüzgar beni ortadaki bariyere kadar sürükleyip çarptırdı.
O zamanki motorum CBR250r idi.
Şimdiki motor ile (NC750x) yaklaşık aynı rüzgarda geçiyorum, o kadar etki etmiyor.
Ben geçerken Scooter - maxi scooter kullanıcılarının çok zorlandığını görüyorum.
Ama CBf - YBR vs kullananlar biraz daha rahat gibi.
Birkaç sebebi olabilir;
1. Ağırlık
2. Yan alan
3. Lastikler
4. Sürücü.
Sonuç itibarı ile tehlike oluşturuyor evet.
Tehlikeyi azaltan etkenler de var, ama elden gelmiyor ise riske atmamak daha iyi.
Hamdım, piştim, hala hamım.
-
18 Aralık 2017, 10:46
#17
-
18 Aralık 2017, 14:32
#18
cumartesi günü kavacıkta evden çıkıp bahcelievlere cbf 250 balatalarını değiştirmeye valemotor servisine gittim, ikindi vakti de geri döndüm. köprü
ve viyadük üzerinden geçerken rüzgarın etkisi bayağı hisediliyordu . duyduğum bir iki yöntemi denedim, bayağı işe yaradı, denemenizi tavsiye ederim.
motor ile giderken rüzgardan çok etkilenen arkadaşların gidon topuzlarını daha ağırları ile değiştirmenizi şiddet ile tavsiye ederim. 6-7 bin devir, 60-70 km hız dengeyi artırıyor. biraz arkaya kayarak, desteklere ayak ucu ile basacak şekilde hafif öne yatık pozisyonda, omuzlar düşük ve kollar rahat oturma şekli ile rüzgar etkisini en aza indirebilirsiniz.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)