Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Zincir / Bakla sorunu

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Wokiie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ocak 2015
    Şehir
    DENİZLİ
    Motosikleti
    Yamaha Fazer 8


    https://i.hizliresim.com/V3bnPr.jpg

    Neden oldu bilmiyorum ama zincirimi yağlarken 2 gün önce farkettim. Padokta tekerleği çevirirken bi kasma olduğunu farkettim o anda zincirin çok gerildiğini farkettim . Önce bi kaç arkadaş zincirini bollaştır dedi. Servise götürdüm zincirin ömrü bitmek üzere ama bu seni 15.bine kadar götürür dedi (Motorum : R25 / 12.xxx Km de / 0 aldım ) Başka bir yerdeki , daha güvendiğim, bir ustayı aradım o değiştir hemen dedi ama o yamahadan ayrıldı yani bu işten bir çıkarı olmayacak . Genelde 300 kmde bir yağlar temizlerim en fazla yağlamadığım km sayısı 500 dü oda bir kere falan oldu çok dikkat ederim normalde. Neden böyle yaptı anlamıyorum . Böyle bir sorun yaşayan var mı?

    Çözümü nedir ? İlla değiştirmem mi gerek ? Telefonla aradığım usta yağla biraz açabilir belki dedi bende bolca yağladım o baklayı. Zincirde ucuz bişey değil o kadarda param yok. Yardımlarınızı bekliyorum


    İYİ FORUMLAR


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Zippo's - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Şubat 2011
    Motosikleti
    2011 600F ABS
    Degistir.Bende 10.000 Km ye yakin orjinal ustunde ki zinciri kullandim sanidim DİD fakat kalitesini bilmiyorum, surekli ses yapti ve gerdirmek zorunda kaldim sert kullanmamama ve duzenli temizleyip yaglamama ragmen

  3. #3
    ZümeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2015
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    Me Te Doquz
    Bana göre bu bir sorun değil.
    MT7 ve 9 var Orijinal zincir DID 525 her baklada olmasa da ara ara bunları gözlemliyorum.
    Bisiklet zinciri değil neticede kalın bunlar. Ayrıca motorun haberi bile olmaz dişliye rahat ve tam oturduktan sonra sıkıntı yok.
    Yağla devam et.

  4. #4
    Wokiie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ocak 2015
    Şehir
    DENİZLİ
    Motosikleti
    Yamaha Fazer 8
    Teker dönerken o baklada zincir geriliyor sonra tekrar salınıyor . Sordum bunu gerersem bu kopar diyor bollaştırırsam da iyice berbat olur diyor anlamadım

  5. #5

    Üyelik
    14 Şubat 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar Ns 200
    Benim motorunda üstündeki did' in birkaç baklası böyle. Normalden fazla ses yapmasının dışında bir sorun olduğunu düşünmüyorum. Zincirin 10000 km civarında bu arada benimkiler bir süre bakımsız kalmasından dolayı böyle oldu.

  6. #6
    Kızıl pars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2016
    Şehir
    Londra
    Motosikleti
    Bisiklet
    Arasına küçük taş, kum vs girmiş olabilir.

    Eğer elin anahtar tutuyor ise zinciri söküp tamamen gazyağı ile temizlemeyi dene.
    https://www.youtube.com/watch?v=CV_NHYFZpuI

    Burada arkadaş ek yerinden açmış, ama sen açmadan arka tekeri sökerek yapmayı dene.
    Hamdım, piştim, hala hamım.

  7. #7
    Wokiie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ocak 2015
    Şehir
    DENİZLİ
    Motosikleti
    Yamaha Fazer 8
    Alıntı Kızıl pars adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arasına küçük taş, kum vs girmiş olabilir.

    Eğer elin anahtar tutuyor ise zinciri söküp tamamen gazyağı ile temizlemeyi dene.
    https://www.youtube.com/watch?v=CV_NHYFZpuI

    Burada arkadaş ek yerinden açmış, ama sen açmadan arka tekeri sökerek yapmayı dene.
    İnce bir yağ sıkıp elimle düzeltmeye çalışıcam sonra gaz yağı bulup temizlicem

  8. #8
    diablof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    1998 Honda CMX 250 Rebel | X max 250
    dostum bende de olmustu aynisi. ben zinciri degistirdim. ne yaptiysam olmadi. tik tik surekli gerildi ve ses cikardi. icerde yer edihlr sanirim o baklanin içindeki yuvarlak pimde.

    istersen sunu deneyebilirsin. zinciri cikar. gazyagiyla temizle. hidrolik yagi ile o sıkışan baklayi iyice yagla (hidrolik yagi jnce bir yag oldugundan sıkışan yerlere daha rahat ulasir. mengene ile sabitle zinciri. o baklanin oldugu yeri donme eksenine degil da yama dogru hafifce esnet. o sıkışıklığı gidermeye calis. olursa ne ala. sahsi gorusum o zincirden cok randiman alamazsin. ses gelecek kafan takilacak surekli.

    duzelirse ne ala. duzelmesse al yenisini temiz temiz kullan.

    bu arada herkes tavsiye eder. maliyetlidir evet ama, zincir ile beraber disli setinin de degismesi en sagliklisidir. once lastik, sonra zincir. hayatimiz onem sirasina gore bu iki motor parcasina bagli. hareket halinde patlayan lastik kadar kopan, kilitlenen bir zincir de ölümcül olabilir.

    kolay gelsin.

  9. #9

    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    Copenhagen
    Motosikleti
    Tracer700
    Motosikletinin zincir ømru bitmis degismesi gerekir.Arka tekerlegi yavas yavas cevirerek zincir boslugunu kontrol edebilirsin,kimi yerde gergin kimi yerde salik sekilde gøreceksin.

  10. #10
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Fotoğraftan görünen maşa ile zincir birbirine paralel aynı düzlemde gibi, böyle olmaması lazım. Zincirin aşağı doğru daha salınık ve bol durması gerekli.

    Bu bahsettiğim konu senin kilitli duran bakla sorunun ile alakalı değil, o sıradan bir durum. İyi temizlenmemiş yağ artıkları/toz/toprak vs baklayı kiltlemiş olabilir.

    İyi bir temizlik ve yağlamayla birlikte böyle sıkı duran baklaları pense ile oynatarak sıkıştığı yerden hareket ettirilmeli.

    Fakat en başta dediğim durum doğru se zincirin çok sıkıdır ve bu sıkılıkta her an koparabilirsin.

    Değişim konusu ise; maşadaki zincir ayarı göstergesi sona gelmediyse, yani zincir ayarlayacak yer varsa hala, zincir kolay kolay değişme ihtiyacı duymaz.

    Bir kısa video çekip zinciri parmağınla salla bolluğunu görelim, birde maşadaki ayar kısmını göster bize.
    Wokiie ve kdiner bunu beğendiler.

  11. #11
    Wokiie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ocak 2015
    Şehir
    DENİZLİ
    Motosikleti
    Yamaha Fazer 8
    Alıntı Olcay Avşar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Fotoğraftan görünen maşa ile zincir birbirine paralel aynı düzlemde gibi, böyle olmaması lazım. Zincirin aşağı doğru daha salınık ve bol durması gerekli.

    Bu bahsettiğim konu senin kilitli duran bakla sorunun ile alakalı değil, o sıradan bir durum. İyi temizlenmemiş yağ artıkları/toz/toprak vs baklayı kiltlemiş olabilir.

    İyi bir temizlik ve yağlamayla birlikte böyle sıkı duran baklaları pense ile oynatarak sıkıştığı yerden hareket ettirilmeli.

    Fakat en başta dediğim durum doğru se zincirin çok sıkıdır ve bu sıkılıkta her an koparabilirsin.

    Değişim konusu ise; maşadaki zincir ayarı göstergesi sona gelmediyse, yani zincir ayarlayacak yer varsa hala, zincir kolay kolay değişme ihtiyacı duymaz.

    Bir kısa video çekip zinciri parmağınla salla bolluğunu görelim, birde maşadaki ayar kısmını göster bize.
    Gün içinde çekip atmaya çalışıcam

  12. #12
    aquarist4 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2012
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Yamaha XJ6 Diversion gitti,MT 07 Deep Armor geldi
    Dostum bizim makinelerin üzerinde gelen zincirler DİD marka olmasına rağmen kaliteli değiller. 11.000'e kadar 3 sefer zincir gerdirdim. Sonunda kestirip attım zincirini 120 lira gibi bir fiyata daha önce ZZR 1100'e takılıp, kaç 10.000 geçirmiş ve sağlamlığı onaylanmış sarı renk bir zincir alıp taktırdım. 400 Km. oldu, ne bir sorun, ne uzama ne de en ufak bir zincir sesi var. Ayrıca senin zincir pek temiz gelmedi gözüme, muhtemelen temizlik ve yağlamayı sağlıklı yapamıyor olabilirsin. Gaz yağı ile temizliyorsan, temizlik bittiğinde geride kalıntı kalmamasına, zinciri iyi kuruttuğuna emin ol..

    Yol yakınken zincirini değiştirirsen dişli değiştirmekten de kurtulmuş olursun.

  13. #13

    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    KAWASAKİ-R6
    O-ring li zincirler üretilirken yağlanıp takılır, o yağ ömrünü bitirdiyse ısıdan dolayı yapacak bir şey yok zincir içeriden pim kısmından kilitliyor, siz dışarıdan ne kadar yağlasanız yağlayın, o yağ o-ringlerden pim kısmına geçemiyor, dışarıdan yapılan yağlama sadece zincir orta bakla ve dişlileri yağlıyor, zincirin ömrü bitmiş gibi yol yakınken sadece zincir olarak değiştirin.

    Not: Zinciri değiştirince eski zincirin o kilitlemiş baklasını söktüre bilirsiniz göreceğiniz şey pas ve toz, o-ringlerden dolayı dışarı akamıyor içeride sıkışıp kalıyor, o-ring zincir pimine yağ,su,toz girmesini engellemek ve sesi aza düşürmek için konuyor.
    https://www.youtube.com/watch?v=4R38-vqpBB0


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)