Bu gün farkettim, atm de durdum para çektim motorun yanına geldim çalıştırdım bi baktım beyaz duman çıkıyor egsozdan 2-3 saniye kadar çıktı sonra kesildi.
Beyaz duman neden atar?
Bu gün farkettim, atm de durdum para çektim motorun yanına geldim çalıştırdım bi baktım beyaz duman çıkıyor egsozdan 2-3 saniye kadar çıktı sonra kesildi.
Beyaz duman neden atar?
su buharıdır o
Surekli olursa silindire antifriz karisimindan suphelenebilirsiniz. Ama calisinca kisa sure olan su buharidir.
Su buharı o. Benzinin içinde yanmamış hidrojen var. Motorun içinde Oksijen ile yanıyor ve ortaya H2O yani su çıkıyor. Motorun içi çok sıcak olduğu için gaz halinde egzoz borusuna geliyor. Egzoz borusunda soğuyor ve yoğuşarak sıvı suya dönüşüyor.
-İlk çalıştırmada motorun her yeri soğuk bu yüzden yoğuşma egzoz borusunun içinde oluyor. Su damla şeklinde borudan atılıyor.
-Birkaç saniye sonra egzozun içi yeterince ısınıyor ve artık buhar egzoz borusunun içinde değilde çıkışında soğuk havayla temas ettiğinde suya dönüşüyor. Damla halinde toplanacak vakti olmadığı için beyaz duman olarak gözüküyor.
-Birkaç dakika sonra egzoz daha fazla ısınınca artık içinden çıkan buharda sıcak oluyor ve havaya değdiği anda yoğuşmak yerine dağıldıktan sonra yoğuşuyor. Bu yüzden motor ısınınca beyaz duman görmüyorsunuz.
Yani özetle havanın ve egzozun sıcaklığına göre buharı görme durumunuz değişiyor. Sıcaksa görmüyorsunuz soğuksa görüyorsunuz.
Sübapların bir tarafı yanma odasında diğer tarafı eksantrik tarafındadır, bu iki tarafı ayıran yerde lastik contalar vardır (kayıt lastikleri) derler, zamanla bu lastikler ısıdan ve sürtünmeden dolayı özelliğini az da olsa kaybetmeye başlar, uzun park süresinde bir kaç damla yağ yanma odasına sızar, ilk çalıştırmada beyaz duman atar ve keser bu çok sorun değil dert etmeye gerek yok,normaldir.
https://www.youtube.com/watch?v=4R38-vqpBB0
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)