Çakar lambalı Motorsiklet ve Scouterler
-
Merhaba
Son zamanlarda yollarda çakar lambalı Yamaha Xmax, Honda Pcx ve türevi araçlar görmeye başladım. İlk kimin aklına geldiyse bravo kendisine. Gerçekten işe yarayan bir sistem. Bu gün aracımla arkamdan gelen raceri göremedim yine. Kendisi korna çalmasa kör noktamdan adama çarpacaktım..
Ama inanın şu çakarlı motorların flaşları öyle süper patlıyorki, nerde olsanız anlıyabiliyorum.. Öyleki ufukta yokken bile lambaların ışınları göğü aydınlatıyor. Yaklaştıkca dikiz aynalarrımdan cat cat ışık dağılıyor...
Abartılmadığı müddetce bu sistemin kullanılmasını bir sürücü olarak motorculara tavsiye ederim..
Reklamlar
-
Yukarı değil de yere doğru yönlendirildiğinde diğer sürücülere sorun çıkarmaz
instagram.com/gerivites
youtube.com/user/nimbus8222
-
Kesinlikle daha fark edilir oluyor motorlar.
Kendi motoruma da (n-max) taktıracağım yakında.
-
UberJager adlı üyeden alıntı
Merhaba
Son zamanlarda yollarda çakar lambalı Yamaha Xmax, Honda Pcx ve türevi araçlar görmeye başladım. İlk kimin aklına geldiyse bravo kendisine. Gerçekten işe yarayan bir sistem. Bu gün aracımla arkamdan gelen raceri göremedim yine. Kendisi korna çalmasa kör noktamdan adama çarpacaktım..
Ama inanın şu çakarlı motorların flaşları öyle süper patlıyorki, nerde olsanız anlıyabiliyorum.. Öyleki ufukta yokken bile lambaların ışınları göğü aydınlatıyor. Yaklaştıkca dikiz aynalarrımdan cat cat ışık dağılıyor...
Abartılmadığı müddetce bu sistemin kullanılmasını bir sürücü olarak motorculara tavsiye ederim..
Ben de o çakar kullananlardan biriyim. Çakarlar açıkken o kadar rahatsız oluyorum ki, acaba birinin gözünü alıyor muyum diye. Ama malesef İstanbul trafiğinde, dediğiniz gibi farkedilmek için çakar kullanmak gerekiyor.
Çakarlara öyle iyi ayar yapmak gerekiyor ki, çok yukarı kaldırırsanız direkt öndeki sürücücnün gözünü alırsınız, aksine çok aşağı indirdiğinizde de aynı şekilde asfalttan yansıyarak yine yukarıya çıkıp yine öndeki sürücüyü rahatsız edecektir.
En sol şeritten akan trafikte yol alırken çakarları kapatıp hemen kısa moda alıyorum. Benimle aynı hızda giden aracın arkasında parıl parıl parlamaya gerek yok bence. Ama adım adım ilerleyen trafikte en soldan veya şerit aralarından geçerken mutlaka açıyorum. Çünkü 1 araç geçmek için şerit değiştiren o kadar çok sürücü var ki... Onda da kendimi tehlikeye atamam doğrusu...
-
Güzel ama bazı motorlu arkadaşlar işin cılkını çıkartıyor geçen bir arkadaş yaptırmış motora kafadan gözle bakmak imkansız güneş gibi parlıyor adam aynalara takmış koruma demirlerine takmış gidona takmış totalde 6 tane Led takmış bide bunun üzerine normal far ampulü yerine baya güçlü gene led bir ampul takınca ''KARADAYI'' isimli bir dizi vardı o dizideki mahkeme bölümündeki bir laf geldi aklıma diyordu ki ;
SEN YANMASAN BEN YANMASAM NASIL KAVUŞUR KARANLIKLAR AYDINLIĞA
-
Çakar kullanmak yasak değil mi? Ben mi yanlış biliyorum
-
uzay gemisi adlı üyeden alıntı
Çakar kullanmak yasak değil mi? Ben mi yanlış biliyorum
Yasağın resmi dayanağı var mı bilmiyorum ama yasak olan emniyet gücü süsü vermek adına mavi-kırmızı çakar kullanmak. Emniyet şeridinden gidebilmek için mavi-kırmızı çakar takan, tok bir sesle dot dot diye siren çalanlar için düzenlenmiş bu yasak.
Bizim çakar takmaktaki amacımız kimseden yol almak veya geçiş üstünlüğü sağlamak değil ki, zaten neredeyse her aradan geçebiliyoruz. Bizim amacımız farkedilmek. Ama bunu bir çevirme olursa anlatabilir miyiz bilemem
Bu arada yapan/yapmayan üstüne alınmasın ama, plakayı katlamak veya kapatmak yasak; Kaldırımlarda insanların üstüne gide gide geçmek yasak; Tersten yola girmek, kırmızı ışıkta geçmek yasak; Arkasında 50 litre taşıma çantası olmasına rağmen her ne hikmetse güvenlik zincirinin "yanlışlıkla" plakanın bir kısmını kapatacak şekilde dolanması yasak...
-
bir ara trafik yönetmeliğini okumanızı tavsiye ederim,
ve hatta belirli aralıklar ile ehliyet sınavına girer gibi hazırlık yapın.
okan hoca da kendisini yırtıyor bir şeyler karalayayım da okusunlar deyü,
-
Farkedilmek için gerekli artık çakarmı olur başka bi ışık türevi bişeymi olur ama bende takacağım zaten farlarımda az aydınlatıyor :D :D
-
14 Aralık 2017, 11:59
#10
motosiklete projektör bağlasan tınlamayanlar içinde bir çözüm bulmamız lazım ışığa duyarsız büyükbaşlarda var malesef
Faith makes all things possible.
Honda SH300İ NF02 Owned. / Yamaha BWS100 Owned. / Honda CBX250 Twister Sold. / Honda CBR125R HRC Sold. / Honda PCX125 Limited edition Sold. / Asya Polo 50 139QMBGY6 Sold.
-
14 Aralık 2017, 12:09
#11
Kırmızı-mavi çakar takmak yasak olabilir. Bizim kullandıklarımızın hepsi beyaz çakar.
-
14 Aralık 2017, 13:09
#12
Arkadaşlar,
Motosikletinizin üzerine fabrikasının yaptığına ilave olarak takacağınız her türlü parçayı kayıt altına almanız , yani ruhsata işlettirmeniz "ŞARTTIR,".
Bırakın çakarı , lambayı ; motorunuza yapıştırdığınız kulüp etiketlerini bile (eğer ruhsata işli değil ise) polis söktürmek , sökmezseniz motorunuzu bağlamak zorundadır kanun bunu emrediyor. O her konuda giydirdiğiniz hatta hakaret ettiğiniz polis memurları biz motosiklet sürücülerine bugün gösterdikleri hoşgörüyü göstermekten vazgeçerlerse (ki bence geçsinler başka türlü adam olamayız) trafikte motorla dolaşamaz hale gelebilirsiniz.
Fabrika ayarları bozulmamış , ampulü orijinali ile değiştirilmemiş motosiklet farı yeterince dikkat çekicidir. Fazlası fazladır.
Sevgilerimle
-
14 Aralık 2017, 20:19
#13
Yıllardır motosiklet kullanan biri olarak ve aldığım eğitimlere dayanarak şunu söylemek istiyorum. Çakar evet farkedilmeyi arttırıyor görüntüsü verebilir. Fakat trafikte okadar acemi araç sürücüsü varki taktığın çakar fasa fiso. Heleki gece çakar kullanımı direkt küfür yemeye neden oluyor. Zaten elektrik aksamının fazlalığı sadece ve sadece cebine zarar. Orjinali iyi aydınlatan bir farla gündüz uzun hüzmeli far kullanınca yeterince farkediliyorsun zaten. Reflektörlü, yada açık renk yelek kullanınca bu oran dahada artıyor. Önceki motorlarımda kullandım bende. Fakat her 9 ayda bir akü almak konjektörü yakmak, alırken para kaybetmek yanlış geldi.
Önemli olan beygir değil, beygirin nekar yediği.
-
14 Aralık 2017, 22:02
#14
O degil de scouter ne yav. Scout var mesela haberci/oncu anlamina geliyor. Scouteri turkceye cevirince habercici oluyor. Haberciciler cakarla mi geziyor konu bunla mi ilgili?
-
14 Aralık 2017, 22:29
#15
Aynaya ve gidona takanlar cok göz alıyor. Biraz bencilce bir hareket
-
14 Aralık 2017, 23:08
#16
-
14 Aralık 2017, 23:32
#17
işin gerçeği bende çakar kullanıyorum. rahmetli altın elbiseli adam'ın vefatından sonraki gün taktım. evet farkedilmemi %75 arttırdı. evet kesinlikle yasak ve yönetmeliğe göre polis memurlarının işlem yapma hakkı var. ben hergün beylikdüzü'nden levent'e gidiyorum ve trafiğin sıkıştığı yerlerde açıyorum çakarları, trafik rahatladığında kısaya alıyorum.
lakin şunu belirtmek isterim. ben arabalardan çok bizim acemi ve trafikte ürkek süren motorcular için çakarları açıyorum. arabaları bir şekil bertaraf ediyorum ama gereksiz yere çok yavaş süren ve E5 de o minicik emniyet şeridini kaplayan ve sürekli eli frende gezen arkadaşlardan, sıkıştırmamak için çabalasam da sürekli (kendi korkusundan dolayı ve istemeden) beni tehlikeye atanlardan yol istemek için açıyorum. kornaya aşırı reaksiyon gösterip korkudan kendine zarar vermesin die.
akşamları da tem'den dönerken polis arabalarıyla yada yalancı çakarlarla birlikte, ayna kontrolü yapmadan sağa sola fırlayan siyah lüks otomobiller yada terbiyesiz ve umarsız servis şoförleri beni görsün die.
yakında dadat korna da takacam. gına geldi minibüslerden. utanmadan emniyet şeridinde bile trafik oluşturuyorlar.
bana motorcuların arkasından çakarlarla gittiğim için kızacak arkadaşlara da şunu belirtmek isterim. sadece 1gün normal süreyim dedim.önümdeki motorcu beni tehlikeye attı,servis şoförü üstüme kırıp düşmeme sebep oldu. full koruma dolaşmasam sebepsiz yere canım yanacaktı.
-
14 Aralık 2017, 23:41
#18
Herkesin sunu anlamasi lazim: Sis fari fonksiyonel bir aractir, cakar ise dekorasyondur.
Trafikte daha cok farkedildiginizi dusundugunuz icin cakar takiyorsaniz trafikte duzgun surmuyorsunuzdur. Cunku cakarlari acmaniz sadece onunuzdeki araclara iritasyon yarattigindan cekilmelerini sagliyor. Bak bu benim hosuma gidiyor ben de o yuzden takmistim.
Ama farkedilmeyi artiriyor diyen koskoca bir yalan soyluyor. Cakar var diye kazadan kurtulmak diye bir sey yok.
-
15 Aralık 2017, 00:00
#19
çakar iritasyon yaratsaydı motorlu polislerin üstüne kırmazlardı. ellerinde telefonla whatsapp dan msj yazan varlıklar. ışık sesten hızlı gider ve sen gideceğin yere varmadan ışıklar seni belli eder. iritasyon yaratan şey kornadır. zaten bu yüzden konulmuştur tüm taşıtlara (belki hava taşıtlarında yoktur.).
o çakarlar o kadar güçlü efekt verselerdi her akşam 16.30'dan sonra tem'de her yer dadat kornası bağırtısı ile dolmazdı.
çakar takmam trafikte %100 farkedildiğimi zannetmeme sebep olsa; ne full ekipman, ne reflektörlü yelek, ne de sağda solda zart zurt şerit değiştirmem gerektiğinde sinyallerimi yakmam ( benimle yarışan saçma sapan arabalara sinyal göstermem ).
evet farkedilmeği arttırır ve gene evet olası kazaları da farkedildiğin için olasılıklarını indirger.
-
15 Aralık 2017, 00:26
#20
O lambalarla ilk çevirmede ceza yiyebilirsiniz bir vlog da adam motorcu trafik polisine soruyor ben görürsem cezayı keserim diyor adam yada orada söktürürüm diyor bilginize
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)