cakarin mercegini sokup, onune mat kalin beyaz bir plastik koyan kurye arkadas is yerimize geldi gordum, inceledim guzel olmustu. Oldukca soft ve dikkat ceken bir ton yakalamisti. Takdir ettim kendisini, başarili bir calisma olmuştu.
cakarin mercegini sokup, onune mat kalin beyaz bir plastik koyan kurye arkadas is yerimize geldi gordum, inceledim guzel olmustu. Oldukca soft ve dikkat ceken bir ton yakalamisti. Takdir ettim kendisini, başarili bir calisma olmuştu.
Duyunca çok mantıklı geldi. İlk fırsatta denemek lazım.
Tabi bu sefer de çakar kullanırken önü rahatsız etmeyip farkedilmeyi sağlayacak, ama kısa veya uzun sis farı gerektiğinde hiçbir anlamı kalmayacak. O zaman da bir takım çakar 1 takım kısa/uzun sis farı takmak gerekecek. O da pavyon gibi olacak, hoşuma gitmiyor.
Çakar yasak arkadaşlar bunun kırmızısı mavisi sarısı yeşili beyazı farketmez. Belli standartları olmayan şeyler. Kimisi ayna hizasına takıyor kimisi dediğiniz gibi abartıyor 6 tane takıyor. Işık şiddeti ayarsız, karşıdan gelen aracın gözünü alıyor arkadan takip ettiği aracın karartmalı aynası yoksa onun da gözünü alır. Ben de scootera takmak için aliexpressten sipariş edip aldım ama bir türlü taktıramadım içime sinmedi aparat yaptırmam gerekti vs uğraşamadım sattım. Ayrıca muayenede sökmeniz lazım. Elektrik tesisatına müdahale edilmiş oluyor. Arabaların sis farlarının yerine kuvvetli xenon ışık taktırıp gezenler var onlardan bir farkı yok.
Mesele farkedilmekse reflektif yelek ve fosforlu kol bantları kullanabilirsiniz, fosforlu renk kask şart değil ama açık renk kask tercih edebilirsiniz gibi. Fosforlu yelek gün ışığında da çok işe yarıyor farkedilme mesafesi 2 katına çıkıyor.
Ben bunu anlamıyorum işte. Sürekli eli frende olacak tabi. Tedirgin de olacak. Allah korusun önüne bir araba atlayınca bu söylediklerini hatırlarsın. Ben de emniyet şeridinden yaldır yaldır gidenleri anlamıyorum. Acele niye? sabitle 50-60'a elini git. Zaten hakkın olmayan bir yolda neden limitlerde süresin? Ayrıca bilumum tehlikelerle dolu bir şerit! Yavaş gidin şu şeritten. Bazen yanımdan 100-120 ile geçen adamlar oluyor emniyette, yemin ediyorum üzülüyorum. Patlayacağı zamana senin önüne atlayan servisçi karar verecek. Sonra polis gelince "yağ lambası yandıydı da ehe" deyip köşesine çekilecek.
Çakar dediğiniz LED'leri de uzunlar yetmediği için (ilk sahibi farı LED ile değişmiş ama çok dağılıyor ışık) yere eğik kullanıyorum. Emniyet şeridinde de çakarı açarım. Zaten sadece sağdaki çalışıyor, yere de baktığı için aynasında yanıp sönen bir cisim görecektir
Bazıları gözü öyle mahvediyor ki anlatamam. Bir de düşüncesizce dibine girip kapatmıyorlar. Ben ki milletin gözünü almasın diye önümde arkamda motor varken dörtlüleri kapatan adamım. Bir de diğerlerinin muamelesine bak...
Çakarları genelde motorize polisler kullanıyor. Sivil kullanıcıları ise büyük bir yanılgı içinde. Çakarların hangi seviyede güvenlik temin ettiğini anlamak için kazada hayatını kaybeden motorize polislerin kaza öykülerini okumalarında büyük fayda var.
Emniyet şeridinde yardırarak giden çakarlı sürücülerin temkinli sürüş yapan sürücüleri anlayamamaları normaldir. Ben de emniyet şeridini kullanıyorum. Fakat 4 tekerli araçlardan çok arkadan gelen motosiklet sürücülerine dikkat ederim. Kamikaze gibi gelen motosiklet sürücülerini farketmek için çakara gerek yok. Hemen yol veririm. Buna rağmen özellikle adeta temas ederek geçen motosiklet sürücüleri var. Bunları dert etmem. Kalan az zamanlarında hoşgörüyü hak ettiklerine inanırım. Kazasız belasız aklı başında sürüşler...
Ben bu çakar işine karşıyım.
Fark edilmek için takmakta biraz komik geliyor. Trafikte doğru konumlanma, doğru sürüş ile sizi fark etmeyecek araç yok.
Zaten ortalık motorcu düşmanı kaynıyor. Sırf bu sebeple aksiyon kamerası kullanmayı bıraktım. Herifler gördüğü an önyargı oluşturuyor diye.
Çakar da böyle bir şey. Önündeki aracı rahatsız eder. Ayrıca yasak bir şey. Yasak. Yani adam ters şeritten arabayla üzerinize gelmesi gibi, ikisi de yasak.
Yasak olan şeyleri kullanıp, üzerine motosikletli mağduriyeti yapmayın. Komik oluyor cidden.
Ha sis farı kullanın. Doğru konumlandırdığınızda motosiklette harika bir aydınlatma sağlıyor. Ayrıca benim gibi kıs vakti de motosiklet sürenler için siste harika oluyor.
derken
bir sabah erken
haymana ovasında garip bir kuş öterken,
o polisler hepinizi paketleyecekler.
ellerinize cezaları ve taktığınız aydınlatmaları vererek gönderecekler evinize,
yahut diğer eksikliklerden bağlanacak motorunuz,
sizin ona bağlandığınız gibi o da emniyete bağlanacak.
tolerans değil umursamamaktır devletin tavrı,
para lazım,
köprüler yaptırdık gelip geçmeye,
geçmediniz köprüden,
ürküttünüz vak vakları,
....
Emniyet şeridine girip, üzerine kuduz köpek gibi kullanan tüm motorculara lafım, beyler amacınız ne ?
Otoban mı o şerit, 100 le gitmek nedir !!!
Hem motor hem araba kullanan birisi olarak sonuna kadar katılıyorum, benim motorumda çakar yok ama egzoz var o bile o kadar faydalı oluyor ki, fakat çakar olayı bambaşka, mesela ben müziği açmadan arabayı ve motoru çalıştırmam hem kask içinde interkomdan hem de arabada ses sisteminden hep müziği çarak giden adamım haliyle arabada egzozları duyamadığım zamanlar oluyor ama o çakarlar aynalardan öyle güzel dikkat çekiyor ki 6-7 araba öncesinden gelişlerini görebiliyorum. En kısa sürede benim de taktırma niyetim var.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:41 ----------
Emniyet şeridine girip diğer araçlarla aynı hızda gitmek niye? Orası güvenli şerit filan mı geliyor size? ya hiç girmeyin diğer araçlarla aynı hızdaysanız gidin onlar gibi şerit paylaşın ya da açılın ordan zorda kalan arabalar çeksin araçlarını ya da ambulans gibi basacak araçlar gitsin.
Ben sadece 150-250 km/h arası hızlarda kullanıyorum çakarı..
Çakarla araçlar sizi sollarken 90-100 km/h gitmek anlamsız.
Emniyet şeridine girerken herhangi bir araç sıkıştırmasına maruz kalmamak için geçmek için uygun zamanı beklerim. Ve çok büyük olmayan bir hız farkıyla geçerim. Aksi takdirde araç konumlarında meydana gelecek değişimlerde manevra yapma olanağı kalmaz. Özellikle köprü geçişlerinde sert rüzgarların motosiklete yapacağı etkileri de göz önünde tutmak gerekir. Emniyet şeridi çizgileri üzerinden gitmek daha da risklidir. Arıza ve başka nedenle durmak isteyen araçların emniyet şeridini kullanacaklarını unutmamak gerekir. Bu şeridi hız için kullanmak trafikteki herkesi tehlikeye atar. Toplumdaki genel intiba motosikletçilerin maceracı veya çılgın olduğu yönünde. Bunu değiştirmek için önce kendimizi değiştirmek gerekiyor.
Kazasız belasız sürüşler...
Emniyet şeridyle beraber bir tane daha " yarış pisti " gibi kullanılan bir yol var, en sol şerit ile bariyerlerin arasındaki hat. Ordan kaptırmış 70 - 80 geliyor,arkadaş arabalardan 2 kat daha hızlı gitmek, ortam hızını katlamak ne kazandırıyor ? Yol durduğu veya durmays yakın hızlarda seyrettiği için o alanları kullanıyoruz. Zaten seritlet 80-100 km hızlarda akiyors girmiyoruz.
Motorcuyum diye ortalıkta dolanan ama tek ortak noktamın " motor " olduğu insanların sayısı, toplam rakamin %75'ni oluşturuyor, maalesef,sürüş hal hareketleri,saygisizliklari,bencillikleri...
Şimdi hiç alıntı yapamayacam. beni haksız bulanları da saygıyla karşılarım demekki aynı düşünceleri paylaşmıyoruz. Lakin ^^Eli frendeki arkadaşlara tane tane anlatayım. Fren sürekli korkudan, tedirginlikten, kendinize veya karşınızdakine olan güvensizliğinden sürekli yapılacak bir eylem değildir. Fren sizi durdurmak ve ACİL DURUMLARDA kendi hızını düzenlemeniz için koyulan bir mekanizmadır.^^
Gelelim hız konusuna ben her akşam polislerle birlikte çakarlarım ile konvoyun arasına dalar ve evime giderim. Konvoy içindeyken kısalara alırım, konvoyu sollamağa karar verdiğimde ki onlardan daha hızlı giderim ( ve arkadaşlar bu benim apaçiliğim. benim hayatım, sizin hayatınızı riske atmadıkça sizi ilgilendirmez.) ve o zaman çakarlarımı tekrar açarım.
Reflektif yelek falan öneren arkadaşıma cevaben de tam takım ve tüm ekipmanları taktığımı söylemiştim daha önceden. Tek eksiğim kulaklık çünkü rüzgar perişan ediyor. O reflektifler hiçbir işe yaramaz. Çünkü adam ELİNDE TELEFON ile yolda ilerliyor. Adam yada kadın farketmez. Yola bakmıyor.
Emniyet şeridinden neden elimden geldiğimce hızlı geçtiğimi de anlatayım. İstanbul trafiğinde motorunla A noktasından B noktasına bana göre olabildiğince az zaman da gitmelisin. Çünkü trafikte kaldığın her vakit tehlikede olan sensin arkadaşım. Seni senden başka kimse kollamaz.
Gezmeğe çıktığımda şehir dışına falan gidersem de çakarlarımı açmıyorum. Hatta gündüz ise kısa mod'u bile aktif etmiyorum.
Çakarımı polis çıkarttırsın. Cezamı kessin. Ben sonra gene takacağım. Ben faydasını görüyorum. Bana yardımcı olduğunu düşünüyorum. Yasak olduğunu bile bile takıyorum. O yüzden takmağa devam edeceğim.
Çok uzun oldu biliyorum ama çakara karşı olanlar yüksek cc makine kullanıp egzoz ve hızlı reaksiyonlar vererek kaçan makineler. Emniyette 20-30 ile gitmeği savunanlarda düşük cc makineler. Bende 200cc makine var. Bu haliyle trafik durmamışsa emniyete girmiyorum ve arabaların arasından gidiyorum aynı şeritleri kullanarak. Kendi düşüncenizi direk empoze etmek için yargısız infaz yapmayın...
Bende 108 beygir,675cc makina var, epey seri. Emniyet şeridi ve diğer ara yol için yukarda yazdığım kosullar altında, hızın durmaya yakın arabalardan biraz daha yüksek olmasını savunuyorum. Cc ve güce bağlayan varsa,geçmiş olsun...
Trafikte benim apaciligim,benim hayatım ve benle başlayan yaklaşımları kabul etmek mümkün değil, ortak alan trafik ve hepimiz o an trafiğin içinde olan herkese karşı sorumluyuz.
Bir anlasak,birçok sorun çözülecek. Bilinç veya farkındalık diyoruz buna.
Kendi , kuralsız veya tehlikeli sürüşlerini,bu söylemle ( benim hayatim,benim apaciligim ) meşrulaştırmaya çalışan herkesi kınıyorum.
Tarlada veya tamamen size ait olan bir alanda sürüyorsaniz motoru,kabul,istediğiniz apaciligi yapın. Lakin sehirde,topluma ait ortak alanlarda,ben kavramı bitiyor, biz başlıyor.
Çakar lamba takan adam yürüyen merdivenin sol tarafında da dikilir, otobüse binerse arkaya ilerlemez. Apartmanda gece yarısı gürültü yapar. Sadece kendini düşünür başka insanlara verdiği rahatsızlıktan rahatsız olmaz.
Sabah ve akşam; İstanbul'da işe gidiş-dönüş trafiğine girmeyip burada şöyle kuralsızsın böyle apaçisin diye söylenip durmanız bana pek bir komik geliyor. 15km mesafeyi sen önündeki motora eğitim almadan başlayan ya da daha ehliyeti bile olmadan kafasında 30tl lik kask ile 20-30km giden biri olduğun da senin motorun senden önce isyan eder. Ben sabırla beklerim dersen o işi geçeceksin, inandıramazsın.
Sabah o arabalar duruyor biliyormusun? Adam duran arabaların yanından bile geçemiyor. Farkındalık diye bişey varsa; Bu adamlar önce eğitim alacaklar, sonra trafiğin göbeğine değil, önce ara yollar, sonra trafiği az yerler, en son İSTANBUL TRAFİĞİNE dalacaklar. Anlattığım şey çok mu korkunç? Çok mu bencilce?
Evet emniyet şeridi denen yerde, arabaların yanından 1,5 motor geçebilecek bir mesafe de ben 70 ile gidiyorum ortalama. Elim de sürekli frende takılı değil çünkü arkamdakini habire tehlikeli bişey varmış gibi germiyorum ve hızım ile mesafeyi o ayarlamasa da ben ayarlayıp tehlike varsa da sinyaller ile uyarıyorum. Bu söylediklerim sabah E5 için geçerli.
Akşam trafiğinde E6'dan dönüyorum ve genelde polis konvoylarının içinde oluyorum. Gene duran trafik. Yiyorsa elin frende ve 100+ km/sa hızlara çıkma. Bak bakalım sana ne yapıyorlar. Davulun sesi uzaktan hoş gelir.
İstanbul için konuşuyorum. Trafiğe adapte olun. Motorunuzla bir bütün olun. Kendine güvendiğin gibi motoruna güvenmiyorsan, bu alete binmeyeceksin.
Otomobil kullanırken de geçmem gerektiğine inandığım 5 araç varsa ve hız sınırı 90km/sa geçemezsin orada yasak var diye savunan zihne söylüyorum. Ben o 5 aracı gerekirse hızımı 180km/sa'ya çıkarıp gene geçerim ve sonra normal limitlerime dönerim. Türkiye Cumhuriyet'in de hiç bir karayolu taşıtı sollama hariç 132km/sa hızı geçemez. Sen o motorda bir kez bile olsa TOP SPEED denemesi yaptıysan kalkıp bana kuralsız ve tehlikeli sürüş yapıp, meşrulaştırıp, burada ahkam kesiyorsun diye gelme lütfen.
@mustafa_325 sen olayı tamamen farklı ve yanlış anlamışsın. O zaman bende sana şunu söyleyeim. Sadece emniyet şeridine bile girersen İstanbul'da ki avatarında gidip geldiğini beyan etmişsin. O saydığın bütün bencillikleri yapmış oluyorsun. Senin çakar kullanan motosiklet sürücüleriyle aranda bir fark yok. Yorumunda öyle ya da böyle nereden bakarsan bak tamamen yanlış ve asılsız. Adab-ı muhaşeret ile görünür olmak için çakan 2tane beyaz ışık ile birleştirmen komik.
Bazen bende o dediğin en sol serit yolu kullananlardnım.Mesafe dar oldugu için 30-40 km hızla seyrederken arkamdan gelen baska arkadasların yol istemesi sebebiyle kendimi sıkışık trafıkte sağ tarafa( sol serite) atıyorum ve bu benı acayıp sınır edıyor.2 dk beklemeye tahammulleri olmayan kişileri birgün arkadan gelıp yol istedıgınde motoru durdurup orada satasacagım artık.
Zaten serit olmayan yerden trafıkte beklememek için ılerlıyoruz yavasca neyın acelesı bu arkadas anlamıyorum.
Neyin acelesi? Ben de bunu düşünüyordum. Şu olabilir; İstanbul Türkiye'nin en büyük ticaret şehri. Dakikalar içinde milyon dolarlar ile oynayan insanlar var. Bu arkadaşlar bir ihtimal o önemli kişilerden olabilir. İstanbul'da zaman nakit para demek.
Durdurup sataşmana hiç gerek yok. Motoruna aşağıdaki üründen bir tane tak. Yol ver geçsin. Arkadan ver şenliği...
https://youtu.be/8dNh_MJ9Vi8
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)