Elektrikli MotoGP turnuvasında kullanılacak yarış motosikleti belli oldu:Energica Ego
-
14 Aralık 2017, 13:27
#21
nicksizbro adlı üyeden alıntı
Zeroda çok ucuza satiyomus gibi benzin masrafı yok diyor aga o fiyat ne max hız 164 km
Çok pahalı ekonomik değil
Zero'nun ucuz oldugunu kim soyledi ki? Tesla cok mu ucuz zannediyorsunuz?
YasinC adlı üyeden alıntı
Elektrikli motorlar ele ayağa düştüğünde TCS olmazsa çok kişinin canı yanar
Elektrikli motor cok kolay ve anlik kontrol edilebildigi icin hic sorun olmuyor. ECU'nun isi coook kolay icten yanmali motorlara gore. Zero SR Superduke'tan fazla torka hem de sifir devirde sahip olmasina ragmen kolay kolay tekere gelmiyor. Ama dusuk hizlarda inanilmaz hizlaniyor. Acaip yumusak, lineer, ama guclu bir guc aktarimi var.
Reklamlar
-
14 Aralık 2017, 14:35
#22
hasmet adlı üyeden alıntı
Zero'nun ucuz oldugunu kim soyledi ki? Tesla cok mu ucuz zannediyorsunuz?
Elektrikli motor cok kolay ve anlik kontrol edilebildigi icin hic sorun olmuyor. ECU'nun isi coook kolay icten yanmali motorlara gore. Zero SR Superduke'tan fazla torka hem de sifir devirde sahip olmasina ragmen kolay kolay tekere gelmiyor. Ama dusuk hizlarda inanilmaz hizlaniyor. Acaip yumusak, lineer, ama guclu bir guc aktarimi var.
Pil teknolojisinin gelişmesi lazım. Eğer kapasitesi artırılıp, hızlı şarj da eklenirse işte o zaman elektrikli motosikletler pazarda yer almaya başlar.
Şu an daha emekleme aşamasında görüyorum ben elektrikli araçları. Tesla ilk sağlam atılımı yaptı ama hala yeterli değil. Çok daha iyileri yapılabilinir.
Tek sorun bu teknoloji bizim neslimize yetişir mi yoksa torunlarımız mı o günleri görür, bilemiyorum
-
14 Aralık 2017, 15:05
#23
önden bumblebee ye benziyor.
bu da benim teknik yorumum
nereye dönersen dön popon arkanda kalir..
-
14 Aralık 2017, 17:06
#24
SuleymanE adlı üyeden alıntı
Pil teknolojisinin gelişmesi lazım. Eğer kapasitesi artırılıp, hızlı şarj da eklenirse işte o zaman elektrikli motosikletler pazarda yer almaya başlar.
Şu an daha emekleme aşamasında görüyorum ben elektrikli araçları. Tesla ilk sağlam atılımı yaptı ama hala yeterli değil. Çok daha iyileri yapılabilinir.
Tek sorun bu teknoloji bizim neslimize yetişir mi yoksa torunlarımız mı o günleri görür, bilemiyorum
Elektrigin ciddi atak yapmasi icin fiyati dusse yeter
Evet menzil sorun olarak kalir ama ekonomik oldugu icin uzun yol durumu olmayan herkes aninda elektrige doner. Cunku coook ucuz benzin gore. Kullanimi daha rahat. Bakim yok. Sessiz. avantaji cok yani.
-
14 Aralık 2017, 17:34
#25
Aslında günümüz bataryalarında bile menzil sorunu pek yok. 300k+m menzil yeterli. Zaten benzin ile 250 de bile bittiği oluyoe
Yeni batarya teknolojilerinin eli kulağında. Aslında bir kaç batarya çeşidi var. Günümüzde kullandıklarımızdan iyi olan ama üretim şekilleri günümüzdeki üretim.bantlarına hiç uymuyor. Yumurta iyice dayanınca geçilir.
-
14 Aralık 2017, 17:46
#26
Tek sorun sizin bizim alabileceklerimizin çok tipsiz ve gerçekten çok eski ve verimsiz bataryalar kullanıyor olması. Ben daha altı yedi milyara 300 kilometre aşabilen Menzil'de bir elektrikli motor görmedim.
-
14 Aralık 2017, 18:01
#27
hasmet adlı üyeden alıntı
Zero'nun ucuz oldugunu kim soyledi ki? Tesla cok mu ucuz zannediyorsunuz?
Elektrikli motor cok kolay ve anlik kontrol edilebildigi icin hic sorun olmuyor. ECU'nun isi coook kolay icten yanmali motorlara gore. Zero SR Superduke'tan fazla torka hem de sifir devirde sahip olmasina ragmen kolay kolay tekere gelmiyor. Ama dusuk hizlarda inanilmaz hizlaniyor. Acaip yumusak, lineer, ama guclu bir guc aktarimi var.
Tesla parasının hakkını veriyor belli bir derecede arabanın her tarafında radar bile var pek çok özelliği var peki bu araçta nasıl bir özellik veya işletim sistemi varda 13-14 bin€ satıyorlar ben elektrikli araçların satılıp temiz hava solumak istiyorum fakat daha yok var.
Tesla bence motosiklet istemiyor yollarda otomatik pilota kafayı yedirtirler bizimkiler
-
14 Aralık 2017, 20:25
#28
nicksizbro adlı üyeden alıntı
Tesla parasının hakkını veriyor belli bir derecede arabanın her tarafında radar bile var pek çok özelliği var peki bu araçta nasıl bir özellik veya işletim sistemi varda 13-14 bin€ satıyorlar ben elektrikli araçların satılıp temiz hava solumak istiyorum fakat daha yok var.
Tesla bence motosiklet istemiyor yollarda otomatik pilota kafayı yedirtirler bizimkiler
13000 Euro'ya elektrikli motosiklet almiyorsunuz, 8000 Euroluk pil ve 5000 euroluk motosiklet aliyorsunuz.
Aynisi araba icin de gecerli. O yuzden ucuza elektrikli araba yok. Hepsi luks ve pahali, ya da pilleri cok kucuk oldugu icin kullanissiz.
Zero'nun ne ozelligi var? Telefon baglantisi var. Motosikletin tork egrisini cep telefonundan ayarlayabiliyorsunuz. Evdeyken veya isteyken telefondan sarj durumunu gorebiliyorsunuz, vs. Cok benzinli motosikletlerde olmayan ozellikler. Ayni zamanda servisle isiniz kalmiyor. Cunku yag degisimi yok, zincir yaglama yok, hatta balata degisimi bile yok gibi cunku yavaslamak icin motoru kullanip enerjiyi geri depoluyor pillere, o yuzden sehir ici menzili daha fazla. Motor isinma derdi yok. Hava soguk olsa bile basinca gidiyor.
-
14 Aralık 2017, 21:26
#29
hasmet adlı üyeden alıntı
Güç azalmaz. Sadece pil ömrü azalır. Güç motora ve kontrol sistemine bağlı.
Bu arada elektrikli motorlara mesafeli bakan bir çok arkadaşın gerçekten güçlü bir elektrikli motosiklet kullandığında fikirlerinin 180 derece değişeceğine eminim.
Zero SR test ettim ve inanılmaz bir cihaz. Eğer süspansiyon ve freni Superduke ayarında olsaydı onu tercih ederdim. Fiyatları aynıydı aldığımda. Torku daha fazla zaten. Daha hafif. Ve güç aktarımı tamamen lineer.
Güç tabiki azalacaktir,sistemde kullanilan lityum polimer pil surekli motoru besleyebilir,fakat ilave her donanim,güç ve yola iletilen momente olumsuz etki yapacaktir.
-
14 Aralık 2017, 22:20
#30
levend84 adlı üyeden alıntı
Güç tabiki azalacaktir,sistemde kullanilan lityum polimer pil surekli motoru besleyebilir,fakat ilave her donanim,güç ve yola iletilen momente olumsuz etki yapacaktir.
Agirlik olarak diyorsaniz OK, ancak motor gucu azalmak zorunda degil. Pil, motorun ihtiyacindan fazla olan akimi simultane saglayabiliyorsa guc azalmaz. Cok kucuk bir motoru pile bagladiginizi dusunun. Benzer ek bir kucuk motor baglamaniz diger kucuk motorun urettigi guce etki eder mi? Zaten kucuk motorun uretebilecegi guc belli ve maximum akimi cekiyor.
RC hobiniz varsa pillerin desarj hizindan haberdar olmaniz lazim. Yoksa okuyabilirsiniz. Pilin sadece kapasitesi degil, o kapasiteyi ne kadar cok bosaltabildigi onemli; ozellikle buyuk drone'lar icin. Belli bir hizin otesinde sinir motoru kontrol eden devrenin cektigi akimdir. Yani pil yeterince hizliysa motor gucu etkilenmez. Tamamen dizayn meselesi.
-
14 Aralık 2017, 23:26
#31
5500mah 6S li-po bataryam var. Trex700E diye model helikopterde kullanıyorum. 200A deşarj olabiliyor.
-
15 Aralık 2017, 05:43
#32
YasinC adlı üyeden alıntı
5500mah 6S li-po bataryam var. Trex700E diye model helikopterde kullanıyorum. 200A deşarj olabiliyor.
Zamaninda Trex 450SE kullanmistim... Quad'lar cikti, mertlik bozuldu
-
15 Aralık 2017, 10:29
#33
Tek şarjda 500 km giden, boş aküyü 2 saatte tam şarj edenn , 100 beygirlik bir makine yapsınlar parasına bakmam hemen alırım. Ne uğraşacam bakımıyla yağıyla suyuyla benziniyle.
-
15 Aralık 2017, 19:11
#34
kurubuz adlı üyeden alıntı
Tek şarjda 500 km giden, boş aküyü 2 saatte tam şarj edenn , 100 beygirlik bir makine yapsınlar parasına bakmam hemen alırım. Ne uğraşacam bakımıyla yağıyla suyuyla benziniyle.
Zero SR tek sarjda sehir ici 360km gidiyor. 2 saatte pilin %95'i doluyor. Gucu 70 beygir, ama torku 157 Nm! Bu haliyle fiyati $17000+vergi...
-
15 Aralık 2017, 19:44
#35
motor demeyelim şunlara yav. ceryanlı bisiklet.
Birde ben motorun ne kadar hıza ne kadar sürede ulaştığıyla değil, mekanik çalışma prensipleriyle daha çok ilgiliyim. Motoru o yüzden seviyorum. Eksozdan çıkardığı sesle o yüzden ilgiliyim. Her motorun kendine ait sesi vardır. Aynı marka model motorun, aynı marka model eksozu da olsa birbirinden farklı ses çıkarırlar. Hepsinin özgün ruhu vardır.
Benim zihniyetteki insanlar için bu tip ceryanlı bisikletler hiç ilgi çekici değil.
Motosikleti A noktasından B noktasına ulaşmak için kullananları cezbedebilir.
-
15 Aralık 2017, 19:55
#36
matrax33 adlı üyeden alıntı
motor demeyelim şunlara yav. ceryanlı bisiklet.
Birde ben motorun ne kadar hıza ne kadar sürede ulaştığıyla değil, mekanik çalışma prensipleriyle daha çok ilgiliyim. Motoru o yüzden seviyorum. Eksozdan çıkardığı sesle o yüzden ilgiliyim. Her motorun kendine ait sesi vardır. Aynı marka model motorun, aynı marka model eksozu da olsa birbirinden farklı ses çıkarırlar. Hepsinin özgün ruhu vardır.
Benim zihniyetteki insanlar için bu tip ceryanlı bisikletler hiç ilgi çekici değil.
Motosikleti A noktasından B noktasına ulaşmak için kullananları cezbedebilir.
Kesinlikle katilmiyorum... Bir motosikleti sadece motora indirgemek bence hatali bir yaklasim... Hem nasil bisiklet diyebiliriz ki? Tam ayarlanabilir suspansiyonlu, guclu cift disk ABS frenleri olan, dokum salincakli, twin spar saseli, SS lastikleri kullanan, sapina kadar orijinal ve safkan bir motosiklete bisiklet demek mumkun mu?
Hic bir Zero A noktasidan B noktasina gitmek icin uretilmis degil, musterileri de onun icin almiyor. Tamamen 2 teker uzerinde hayatin zevkini cikaranlara yonelik uretilmis aletler... Deneyin, tercih etmeseniz de anlarsiniz...
-
15 Aralık 2017, 20:43
#37
hasmet adlı üyeden alıntı
Kesinlikle katilmiyorum... Bir motosikleti sadece motora indirgemek bence hatali bir yaklasim... Hem nasil bisiklet diyebiliriz ki? Tam ayarlanabilir suspansiyonlu, guclu cift disk ABS frenleri olan, dokum salincakli, twin spar saseli, SS lastikleri kullanan, sapina kadar orijinal ve safkan bir motosiklete bisiklet demek mumkun mu?
Hic bir Zero A noktasidan B noktasina gitmek icin uretilmis degil, musterileri de onun icin almiyor. Tamamen 2 teker uzerinde hayatin zevkini cikaranlara yonelik uretilmis aletler... Deneyin, tercih etmeseniz de anlarsiniz...
motoru yok ki aküsü var. Nasıl motor diyelim.
-
15 Aralık 2017, 21:22
#38
Motosiklet Eğitmeni
FIM başka markalara izin vermeyecek mi bu konuda bir bilgi bulamadım.
Sadece tek model üzerinde çalışmak pek faydalı olmayacaktır.
Tamam bu aletin son hızı kısıtlanmış hız.
Evet S1000R dan lamborghiniye bir sürü aleti dalga geçerek geçti ama en iyisi bu değil.
Lighting 2 yıl önce 350 km/h hıza ulaştı mesela.
Başka markaların da spor tip üzerine çalışmaları var.
Gerçi Gp masrafını Kawasaki, Suzuki bile kaldıramadı ama bu bakir bir alan ve yatırımcıların ağzını sulandıriyor.
Motor çok ağır. Süper tur zamanları beklemek hayal olur ama en hafif aküyle menzili 120 km
Yarışlarda daha hafif pil kullanmaları gerekecek ki bu da yarışın cabuk biteceği anlamına geliyor.
Ben 10 tur civarı olacağını düşünüyorum bu yarışların.
Yine bir başka merak ettiğim şey de bu yarışlar nerde yapılacak?
Henüz yeni olan bu sektörün tüm gp takvimine ekleneceğini düşünmek hayalcilik olur ama en azından 9-10 yarış olmalı.
Bunlar hangi pistlerde olacak?
Bu konuyla ilgili kaynak bulabilen buraya link eklerse sevinirim.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
-
15 Aralık 2017, 22:59
#39
matrax33 adlı üyeden alıntı
motoru yok ki aküsü var. Nasıl motor diyelim.
Motoru tabii ki var. Sadece benzin deposu yok. Ama mesele kelime oyununa dönecekse çok konuşmaya da gerek yok...
-
15 Aralık 2017, 23:26
#40
15 Mart'ta yazmıştım...
http://www.altinelbiseliadam.com/dorna-elektrikli-yarislara-hazirlaniyor/
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)