Hız, beygir ve kw konusunda bilmediklerimiz
Reklamlar
-
Arkadaşlar r25 ile cbr 500 r nin son hız konusuna bakacak olursak. Cbr 500; tam olarak 35kw ve 47 beygir olmasına rağmen kendinden epey kw ve beygiri düşük görünen r25 in son hızları aynı, belki daha az.
Şimdi motosiklet hız'ı kw ve beygir gücü ile doğrudan bağlantılı olduğunu düşünürsek neden iki farklı güçteki motor aynı hız ile gidiyor?
Benim göremedigim ney?
İkiside supersport
Reklamlar
-
Orda biraz duralim,
-Ara hizlanma süreleri,gaz tepkileri.sollamalarda ve toparlanmadaki durumlari.
-Max torku ve hp verdigi devir araliği.
Buradan yol alalim..
-
Her zaman her yerde yazıyorum. "Son hız" deniliyor ama ben de diyorumki bu hıza ne kadar sürede ulaşıyor. Cbr500r 8500 devirde max güce ulaşıyor, r25 12.000 devirde. Örneğin r25 180 hızına ulaşabilmek için düz yolda 5 kmye ihtiyaç duyuyorsa cbr500r 2 km(mesafeler tamamen örnek). Ayrıca güç ve torkuyla rampa dinlemeden r25i tokat manyağı yapacağı aşikar. Son hız denen şey yani mesafe gözetmeksizin ulaşabildiği max hız çok yanıltıcı bişeydir
-
kw ile beygir aynı canım kardeşim
-
Son hızı değiştiren güç dışında da birçok faktör var. Rüzgar direnci en önemlilerden biri. Aerodinamik yapısı müsait olan ve olmayan iki motorun güçleri aynı olsun. Müsait olan rahatlıkla daha yüksek hızlara çıkacaktır. Ki bu faktörlerden sadece bir tanesi.
Ayrıca sırf son hızı daha fazla diye R25 e daha iyi motor diyen cahil cühela takımı da birazdan burada olacaktır. Siper alabilirsiniz.
-
Adamlar yapay zeka geliştiriyor.Roketi dikine geri indiriyor.
Biz hala cbr500 niye 180i geçmiyor diye tartışıyoruz ya çıldırıcam.
Vites oranları nedir? Devir aralığı nedir?
Tork x devir neyi verir?
-
Maks. hızlarda devirleride karşılaştırırsanız anlarsınız.
-
beygirleri farklı olduğu gibi iki motor bloğuda büyük oranda farklıdır.
en başta kullanım amaçları farklıdır, r25 250cc hacimden alınabilecek maksimum güç ve performans hedeflenmiştir ve bu yüzden daha kısa piston kolları, ince pistonlar ve yüksek sıkıştırma oranları kullanılarak üretilmiştir.
cbr500 ise şehir içinde rahatça sürülebilecek yumuşak tepkili, az yakan ve uzun ömürlü bir motor hedeflenmiş. Bu yüzden uzun piston kolları, düşük sıkıştırma vs. kullanılarak bu hedefe ulaşılmış.
-
Dişli oranı çevirdiği devir vs
-
10 Aralık 2017, 22:27
#10
Yakıt tüketimlerini de unutmayın.
-
10 Aralık 2017, 22:28
#11
Öncelikle kw ile beygiri iki farklı şey gibi algılıyorsunuz sanırım. İkisi de güç birimidir ve aynı şeyin farklı şekilde gösterimidir. Nasıl ki mil/saat ve km/saat hız birimleri olup aynı şeyi ifade ettikleri gibi.
Gelelim hız konusuna. Bir aletin daha fazla güce sahip olması direkt olarak daha hızlı gideceği anlamına gelse idi tırların bile ss motosikletlerden daha hızlı gidebiliyor olması gerekirdi. Dolaysıyla mesele sadece güç değil bu gücün ne kadar ağırlığı taşıması gerektiği, aracın aerodinamik yapısının rüzgar direncini ne ölçüde bertaraf edebildiği gibi başka faktörler de önemlidir.
-
10 Aralık 2017, 22:32
#12
Cbr500 devrini ve torkunu dolu dolu veriyor,tabiri caizse yedire yedire.motoru kullanan kisilerle bir ara muhabbet açildi,arada ölü devir yok diyorlar.
-
10 Aralık 2017, 22:36
#13
o kadar kafa yormanıza gerek yok z900 mü mt09 mu r6 mı geçer.kalkışta r6 yı delerler ama 200 den sonra işler değişir.aynı güçteler hatta tork daha az yanlız r6 15 bin devir ve ötesini çeviriyor o yüzden gidişi çok daha uzun sürüyor.r25in olayı r6 cbr600 gibi gerçekten uzun devir çeviren 250 cc yapıp uzun süre gücü vermesi.yani 36 hp gücü çok daha uzun süre aktarabiliyor.1300 1400cclik harlerler nasıl oluyorda 200ü geçemiyor ? artık bu mevzu sidik yarışına döndü gerçekten ahiret sorusu sorsanız burda cevaplayacak adamlar doldu.
-
10 Aralık 2017, 22:38
#14
esbabsız adlı üyeden alıntı
Öncelikle kw ile beygiri iki farklı şey gibi algılıyorsunuz sanırım. İkisi de güç birimidir ve aynı şeyin farklı şekilde gösterimidir. Nasıl ki mil/saat ve km/saat hız birimleri olup aynı şeyi ifade ettikleri gibi.
Gelelim hız konusuna. Bir aletin daha fazla güce sahip olması direkt olarak daha hızlı gideceği anlamına gelse idi tırların bile ss motosikletlerden daha hızlı gidebiliyor olması gerekirdi. Dolaysıyla mesele sadece güç değil bu gücün ne kadar ağırlığı taşıması gerektiği, aracın aerodinamik yapısının rüzgar direncini ne ölçüde bertaraf edebildiği gibi başka faktörler de önemlidir.
Kw'nın hp karsılığını yazdım anlamayan anlasın diye.
Ayrıca aynı amaç için motosikletten bahsediyoruz. Tork fazla ise yüksek hızlara cıkması beklenenler arasında olmalı.
-
10 Aralık 2017, 22:41
#15
bence gelişmiş bir soru sandım çok basit, 1000rr ın dişlileriyle oynarsam onunda son hızı r25'inkine düşebilir
asıl benim merak ettiğim; kw ile hp arasında sadece birim farkı mı var yoksa farklı şekiller mi ölçülüyor fark varmı arasında?
-
10 Aralık 2017, 22:50
#16
On arka dıslı zincir şanzıman tork hp ve max hp yı verdiği devır hesabından son hız bulunur lastık yol şası ruzgar surucu agırlık vs yı hesaba katmıyorum bıle
-
10 Aralık 2017, 22:58
#17
velizrsln adlı üyeden alıntı
...
asıl benim merak ettiğim; kw ile hp arasında sadece birim farkı mı var yoksa farklı şekiller mi ölçülüyor fark varmı arasında?
Hepsi de güç birimidir. Burada anlatılıyor.
-
10 Aralık 2017, 23:09
#18
Örnek veriyorum.
R25 100 km hıza 7 saniyede ulaşıyorsa
cbr 500 yaklaşık 3 saniyede ulaşır
-
10 Aralık 2017, 23:25
#19
"35kw ve 47 beygir" hibrit motordan mı bahsediliyo
yoksa
35kw veya 47 beygir mi demek isteniyo
amaç son hız ise: aerodinami, Şanzıman, piston eni boyu, emme ve egzoz subap ayarları ona göre yapılmalı
-
11 Aralık 2017, 00:02
#20
benim motor 690'lık 67 beygir, son hızı 190-195; ben ölem mi?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)