Hız, beygir ve kw konusunda bilmediklerimiz
Reklamlar
-
11 Aralık 2017, 17:00
#41
hasmet adlı üyeden alıntı
Aynen. On ve arka tekerlerdeki halkalar birlikte degistirilmeli. Sadece 1 deligi kapatmak cozum degil. Delikler azaltilarak homojen dagitilmali. Yani yeni sirf bunun icin uretilmis yeni halka gerekli. ABS ve MTC sorunsuz calisiyor. Ayrinti icin:
http://www.superduke.net/forum/viewtopic.php?f=1&t=25207
http://www.ktmsmt.com/viewtopic.php?t=7729
Ebay'de satiliyor halkalar...
ECU' üzerinden ABS sistemine önyükleme yapıldımı?yani kalibrasyon.
MTC düzgün çalışabilir,yanlız Abs sensor flanşı uyarlama kısmı ne derece sağlıklı.
Reklamlar
-
11 Aralık 2017, 17:00
#42
Kim hangi motorla, saatte kaç km hızla gidersen gitsin, hepimiz varmak istediğimiz yerde oluruz inşallah diyerek dua ile kapatıyorum Allah kaza bela vermesin, yavaş gidin.
-
11 Aralık 2017, 17:04
#43
levend84 adlı üyeden alıntı
ECU' üzerinden ABS sistemine önyükleme yapıldımı?yani kalibrasyon.
MTC düzgün çalışabilir,yanlız Abs sensor flanşı uyarlama kısmı ne derece sağlıklı.
Eğer tekerlek hızlarını sadece ABS sensörlerinden okuyorsa kalibrasyona ihtiyaç olmaz.
Diye düşünürüm.
-
11 Aralık 2017, 17:10
#44
emremm adlı üyeden alıntı
Eğer tekerlek hızlarını sadece ABS sensörlerinden okuyorsa kalibrasyona ihtiyaç olmaz.
Diye düşünürüm.
Şöyle bir durum var,flanş üzerindeki slotlar,eşit dağıtılmış ve boşaltma üzerindeki bölüm daireleri ve karşı sensor eşitliğinden bahsediyorum,sonuçta bu sistemde bir haberleşme sözkonusu.
Önyüklemedeki mantık bu.
-
11 Aralık 2017, 17:20
#45
Üstat sanırım biliyorsun ama boşluk ve dolu kısımları okuyan sensör bildiğimiz yaklaşım sensörü. (proximity sensor)
Tek kanal encoder gibi düşünelim. ECU, on-off oranları ve periyot aslına sadık kalırsa, delik eksikliğini anlayamaz.
Söylediğinizi anladım sanırım.
-
11 Aralık 2017, 17:33
#46
emremm adlı üyeden alıntı
Üstat sanırım biliyorsun ama boşluk ve dolu kısımları okuyan sensör bildiğimiz yaklaşım sensörü. (proximity sensor)
Tek kanal encoder gibi düşünelim. ECU, on-off oranları ve periyot aslına sadık kalırsa, delik eksikliğini anlayamaz.
Söylediğinizi anladım sanırım.
Dostum,sanırım 4 sene evvel bir projede görev almıştım bu sensor deliği denen zımbırtı çok uğraştırmıştı,ansys üzerinden sorun olmamasına rağmen slot boşluğu ve adetsel değerleri ciddi anlamda,fren performansında sorun oluşturdu.tam senkronizasyon sağlanmamıştı.ve yön ve algılama haritası tekrar oluşturuldu.
-
11 Aralık 2017, 17:40
#47
Siz uğraşmışsınız.
Monitörden okuyup, klavyeden sallamış olmayayım ama @hasmet'de çalışıyor demekte. Mantığımda öyle diyor.
-
11 Aralık 2017, 17:51
#48
levend84 adlı üyeden alıntı
ECU' üzerinden ABS sistemine önyükleme yapıldımı?yani kalibrasyon.
MTC düzgün çalışabilir,yanlız Abs sensor flanşı uyarlama kısmı ne derece sağlıklı.
Hayır kalibrasyon yapılmadı. ECU ellenmedi hiç. Sadece ön ve arka halkalar birlikte değiştirildi. Ön ve arka delik sayısı oranı sabit kaldı. Dolayısıyla sensör algısında bir değişiklik olmadı anladığım kadarıyla. Hız için ayrı bir sensör yok herhalde ki sorunsuz çalışıyor bu modelde.
-
11 Aralık 2017, 17:59
#49
hasmet adlı üyeden alıntı
Hayır kalibrasyon yapılmadı. ECU ellenmedi hiç. Sadece ön ve arka halkalar birlikte değiştirildi. Ön ve arka delik sayısı oranı sabit kaldı. Dolayısıyla sensör algısında bir değişiklik olmadı anladığım kadarıyla. Hız için ayrı bir sensör yok herhalde ki sorunsuz çalışıyor bu modelde.
Hız için ayrı bir sensör yapmak nasıl olabilir ki? Hayal bile edemedim.
-
11 Aralık 2017, 20:25
#50
zabuzaretta adlı üyeden alıntı
Peki aldığın cevaplardan tatmin oldun mu? Ne öğrendin?
Mesala cbr 500 ün supersuport bir motor olmasına rağmen farklı bakış açısına sahip oldugunu ( r25 e göre daha çabuk fazla hızlancak türde bir motor olduğu. Ama motorun uzun ömürlü olacağı. Son hızı bilerek azaltıldığı gerçeğini) öğrendim.
Arka dişşiyi küçültmek motorun hızlanmasını yani 0_100 denemesinde daha fazla saniye ile ulaşabileceği.
Fakat cbr 500 motorunun tork'u fazla olduğu için dişli degişikliği ile son hız'ı artabilecegi.
Motorun hızlanmasında ve son hız konusunda: Rüzgar,ağırlık ve motosikletin şeklinden direkt olarak etkilenmesi, ayrıca sadece lastik hava basıncının bile etkilerini
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:18 ----------
0km adlı üyeden alıntı
1kW=1,341 HP (beygir)
Teşekkür ederim. Peki 1 beygir 1 saniyede kaç metre?
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:22 ----------
YasinC adlı üyeden alıntı
R25'in son hızı 500R ile falan aynı değil Mustafa kardeşim.
250cc günümüz motorları 160'a çıkarken bile düşünüyor. Daha üstü hızlar için ciddi mesafe ve eğim ihtiyacı var. Yani o youtube'da gördüğün videolara kanma.
R25 video'larını ve cbr 500 video'larını izledim. Belki ordan etkilendim !???
-
11 Aralık 2017, 20:35
#51
Soruda ağırlık eksik ama ben yazayım.
75 kg. yükün 1 saniyede 1 metre hareket ettirilmesi için gerekli olan güce denir.
Ayrıntı burada.
-
11 Aralık 2017, 20:40
#52
..YaNKee.. adlı üyeden alıntı
Almadığın yada sürmediğin bir motor için bu kadar çok düşünmene gerek yok.. aklını bunlarla meşgul etme.. adam topspeed için alıyorsa gider daha güçlüsünü alır zaten sen kendini meşgul etme bunlarla kendine daha iyi birşeyler bul..
Araştırma yapmadan bilemem neyin eğri oldugunu son hız konusunun benim için önemi bile yok aslında. Fakat kafamda deli sorular var. Ne güzel fıtı fıtı gidiyordum şimdi durum bu ☺
-
11 Aralık 2017, 20:41
#53
Dostum motosikletin üstünde aldığın "hız" zevki aslında G kuvvetinden aldığın zevk. Yani tamamen ivmelenme yani tork ile alakalı bir durum. Top speed denenirken misal R25'te son 15-20 km/s hızı belki 1 dakika sürede hızlanıyordur, bu da ivme neredeyse yok denecek kadar az demek. Bunu güçsüz motosikletlerin ilk üç vitesinin en zevkli vitesleri olmasıyla bağdaştırabilirsin. Yani kısacası top speedleri aynı olmasına rağmen CBR500, R25'ten çok daha zevkli bir motosiklettir. (hız zevki)
-
11 Aralık 2017, 20:43
#54
emremm adlı üyeden alıntı
Soruda ağırlık eksik ama ben yazayım.
75 kg. yükün 1 saniyede 1 metre hareket ettirilmesi için gerekli olan güce denir.
Ayrıntı burada.
Teşekkür ederim inceliğiniz için.
-
11 Aralık 2017, 20:57
#55
hasmet adlı üyeden alıntı
Tam %10 fazla gösteriyor. Özel daha az delikli ABS halkası aldım sırf düzeltmek için. Kıl herifler...
daha az örnekleme
sistemin hassasiyetini düşürür!
-
11 Aralık 2017, 21:04
#56
Yüksek devir çeviren, devri 6-7k geçtikten sonra canlanan motosikletleri ben de sevmem ama r(racing) mantığı bunu gerektiriyor. R 25 bence devir aralıkları ve güç dağılımı olarak 600-1000 cc ss leri küçük çapta da olsa taklit edebiliyor. CB 500 F in az devir çevirip uzun ömür ve tork sunması tamam ama CBR 500 R ın ne görüntüsünün ne isminin karşılığını verebilen bir motor olduğunu düşünmüyorum.
-
11 Aralık 2017, 21:19
#57
wing41 adlı üyeden alıntı
Yüksek devir çeviren, devri 6-7k geçtikten sonra canlanan motosikletleri ben de sevmem ama r(racing) mantığı bunu gerektiriyor. R 25 bence devir aralıkları ve güç dağılımı olarak 600-1000 cc ss leri küçük çapta da olsa taklit edebiliyor. CB 500 F in az devir çevirip uzun ömür ve tork sunması tamam ama CBR 500 R ın ne görüntüsünün ne isminin karşılığını verebilen bir motor olduğunu düşünmüyorum.
Hangisinin nerede kullanmak için yapıldığını da göz ardı ediyoruz bence.
Honda, bu motoru şehir içinde fazla vitesle oynamadan torklu, isterseniz uzun yol, asfaltta da kullanabilin diye yapmış.
Şehir içi kullanımda, R25 de on defa vites değiştirdiğiniz mesafede, CB500'de beş kere değiştirme ihtiyacı duyarsınız.
Vites değiştirmekten nefret ediyorum.
-
11 Aralık 2017, 21:23
#58
"-" adlı üyeden alıntı
daha az örnekleme
sistemin hassasiyetini düşürür!
´´Sistemin hassasiyetini düşürür´´Kesin hüküm vermek yanliş olur.
Sonuçta sistemde her daim haberleşme döngüsü var.
Şöyle denilebilir,dozajlamaya ve erken devreye girmesi azda olsa ihtimaldir.ve olasi bir durumda kullanilan sistem bu değişiklige esneklik gösterebilir,daha türkçesi uyumludur,sorun çikartmayabilir.
-
11 Aralık 2017, 21:25
#59
"-" adlı üyeden alıntı
daha az örnekleme
sistemin hassasiyetini düşürür!
Örneklemede yüzde 10 azalma çok sorun olmaz muhtemelen (*), de hızın sürekli yüzde 10 yüksek çıkması çok gıcık bir durum. Hesap yapa yapa bi hal oldum. Beynimin bir bölgesi 0-100 arası herhangi bir rakamı 11'e bölüp 10'la çarpmaya ayrılmış durumda. Anında yabiliyorum artık... Böyle amelelik mi olur yahu?
(*) kesin türevini alıp interpolate ediyordur zaten..
Bayağı iyi çalışıyor sistem, ki delik sayısı BMW'lerden çok daha az.
-
11 Aralık 2017, 21:44
#60
emremm adlı üyeden alıntı
Hangisinin nerede kullanmak için yapıldığını da göz ardı ediyoruz bence.
Honda, bu motoru şehir içinde fazla vitesle oynamadan torklu, isterseniz uzun yol, asfaltta da kullanabilin diye yapmış.
Şehir içi kullanımda, R25 de on defa vites değiştirdiğiniz mesafede, CB500'de beş kere değiştirme ihtiyacı duyarsınız.
Vites değiştirmekten nefret ediyorum.
CB 500 F konusunda hem fikiriz. O vites oranları, torku vs yakışıyor tam bir naked karakteri var ama CBR 500 R ın CB 500 F le aynı karakterde olmaması lazımdı.
Aynı saçmalığın tam tersi de MT 25 te var mesela.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)