R25'in son hızı 500R ile falan aynı değil Mustafa kardeşim.
250cc günümüz motorları 160'a çıkarken bile düşünüyor. Daha üstü hızlar için ciddi mesafe ve eğim ihtiyacı var. Yani o youtube'da gördüğün videolara kanma.
1kW=1,341 HP (beygir)
Bu cbr 500 de ciddi ciddi uyuz bir makina.Böyle saçma tartışmalara yol açıyor. Bildiğin az gitsin az yaksın broadwayin motor versiyonu.Tipine cbrsine bakınca biraz gitsin istiyor insan tabi. cbf olsaydı bu tartışmalar çıkmazdı. .
Oturup uzun uzun anlatacak gücüm yok. Bu mevzulardan ve bilmeyenlerin yazdığı anlamsız yorumlardan sıkıldım. Şu malzemeleri vereyim siz çözün :
- Bir aracın yolda giderken rüzgara karşı harcadığı gücün formülü
- Aracın motor güç eğrisi
Yardımcı olarak :
- Aracın ağırlığı
- Tork eğrisi
- Dişli oranları
- Karşıdan rüzgar varsa bunun hızı
- Dişli kutusunun güce etkisinin olmadığı gerçeği (sürtünme kayıplarını ihmal ediyoruz)
Sonra oturun, düşünün bulursunuz.
Bu konuları aştık zannediyordum
Yanılmışım
Sevgili Kardeşlerim,
190 km hıza zorlanmadan çıkabilen 500 cc hacminde , az yakan, uzun ömürlü motorun nesini beğenmiyorsunuz. Memlekette motosiklete verilen en yüksek hız limiti 110 km/s. Hadi millet bunu takmıyo basıyo desen otoyolda en baba araba bile ara ara 160 a çıkıp sonra yavaşlamak zorunda kalıyor çünkü yol kalabalık. İstanbul parkı motorculara bedava açtılarda benimmi haberim yok. Sürebilen adam için 190 km hız fazla fazla yeterli . Yok illa hız istiyorsanız trene binin. Eskişehir Ankara arası tapagaz +250 ile gidiyor makina , hemde siz portakal suyu içip motosiklet dergisi okurken yapabiliyor bunu.
Sevgilerimle
Almadığın yada sürmediğin bir motor için bu kadar çok düşünmene gerek yok.. aklını bunlarla meşgul etme.. adam topspeed için alıyorsa gider daha güçlüsünü alır zaten sen kendini meşgul etme bunlarla kendine daha iyi birşeyler bul..
Ara hızlanmaya bakmadan top speed'e bakan zihniyet hayattan zevk almasını bilmeyen insandır.
Son hız beygir gücü ile oranlıdır aslında. Tork sadece son hıza ulaşma süresini etkiler. Dişli oranları izin veriyorsa yapmalı. Eğer yapmıyorsa aerodinami ve sürücü farklı olabilir, gösterge hatası ve farkı olabilir. Aklıma da başka bir şey gelmiyor.
Bu arada tork güzel şey ama çok virajlı yollarda yüksek devir çeviren makina da büyük avantaj.
R25 cilere torku hangi devirde veriyor motorun desek avel avel suratımıza bakarlar muhtemelen.Sözüm meclisten dışarı tabi.
Böyle ön yargılı yorumlar yapmamda uzun süre suzuki gs 500 ve kawasaki er-5 kullanmanın etkili olduğu düşünüyorum.
Burda az bilen var, çok bilen var ve birde hiç bilmeyen var oldugunu düşünürsek benim sualim yeterince gelismiş.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:32 ----------
Ben sadece durumu öğrenmek için yazdım. Cbr 500 ü sadece örnek vermek amaçlı yazdım
Arkadaşlar Km de yazana da aldanmayın, Japon motorların çoğu fazla gösteriyor.
Bunu bizzat da deneyip gördük.
Benim motorum Km'de ne gösteriyorsa Gps de de aynı km gösteriyor %1 oynuyor.
Birgün üç motor yola çıktık, üçümüz de aynı yerde sıfırladık ve fulledik.
Honda Nc750x
Aprilia Scarebeo
Aprilia Pegaso
Bir süre gidip tekrar fulledik, Kmye bakınca
Nc750x 186
Scarabeo 171
Pegaso 170
Bunu başka Nc ile de denedik sonuç değişmedi.
Bmw Gs ile de denedik Benim motoruma göre %5 fazla gösteriyordu, Japon motorlara göre daha insaflı davranmış mühendisler.
Yani özellikle Japon motorlar Km de oldukça manipülasyon yapıyor.Bu hem daha az yaktığı anlamına geliyor(sözde) daha hızlı gittiğini sanıyorsun, Bakım aralığıda daha kısa oluyor..
Bunları anlattık hep.
Legends may sLeep.. But they never diE..!
Abs okuyucu flanşından bahsediyoruz değilmi?
Daha az delikli ve slot(boşaltma) ölçüleride farklımı?
Bkz.
Ben boşuna driveline tasarımıyla uğraşmışım neyse bırakayım bu mesleği,hatta kaynakçı ustama söyleyim okuyucu üzerindeki fazla olan delikleri gazaltı kaynakla doldursun
Neyse siz bildiğiniz gibi yapın diyeceğim ama bilmeyen arkadaşlar aynısını uygulayıp frenlemeden kaynaklı sorun yaşayıp ciddi riskler yaşamasın.
Aynen. On ve arka tekerlerdeki halkalar birlikte degistirilmeli. Sadece 1 deligi kapatmak cozum degil. Delikler azaltilarak homojen dagitilmali. Yani yeni sirf bunun icin uretilmis yeni halka gerekli. ABS ve MTC sorunsuz calisiyor. Ayrinti icin:
http://www.superduke.net/forum/viewtopic.php?f=1&t=25207
http://www.ktmsmt.com/viewtopic.php?t=7729
Ebay'de satiliyor halkalar...
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)