Ben, benim 150'likle ilk tekeri yaptığımda bayağı afallamıştım. Sebebi de benden tecrübeli arkadaşların deneyip teker yapamamasıydı ve "tekere gelmiyor" demesiydi. Ben de nasılsa tekere gelmiyor diye abandım gaza ve aniden debrijayı bıraktım, gidonu da biraz kendime çekince bir baktım gidon göz seviyemde. Lan lun derken sadece gazı bıraktım ve yere indim. Neyse... İlk tekerde genelde ayakların kontrol edilmesinde zorlanılabilir. Ani kalkışta ayaklar boşa çıkar ve bir denge kaybı olabilir. O yüzden dizlerle motoru sıkıca tutup ayakların pegden kaymamasına dikkat et. Panik olacak bir şey yok arka freni koydun mu ya da gazı kestin mi aşağıdasın zaten. Bol şans!
2. viteste dene. Olmazsa 1. vitese geçersin.
Motoruna yazık olur ben sana söyleyim ama. Düşmeden teker yapmayı öğrenmen imkansız. Hatta öğrendikten sonrada düşmen olası.
Motorda gıcır gıcırmış yazık olcak.
Ekipmanı tam giyin. dizlik dirseklik kesin olsun. Sonra göt koruması varsa onlarıda kuşan en çok kaba taraflar hasar görüyo.
Aynaları yan kapakları sökebildiğin yerleri sök.
Temiz asvalt bul. Denemeye başlamadan önce lastikleri güzelce ısıt.
ses sitemi stock hocam :D bluetooth bağlatısından tut flash aux herseyın baglantısı var :D ama çok gereksiz bence
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:24 ----------
Kesin yatırcammı ben şimdi motoru :( yatırmadan öğrenen yokmu bu teker işini :D
Forum profiline cok uzak cevaplar bunlar
Ortalik karisabilir
Gozunu seveyim trafikte yapmayin boyle seyler, trafige kapali alanda amuda kalkarak bile gidebilirsin.
Zincirlerinde kopabilir her seye zarari var tek tekerin.
Ama illa ogrenecegim diyorsan ne yazik ki altin elbiseli adamin boyle bir videosu var ordan tam ogrenip pratige dokebilirsin.
Bide teker öyle "hah tamam öğrendim artık. Bundan sonra tek teker üzerinde kullanabileceğim" gibi bişey değil.
Önce tekeri yerden kesmeyi öğrenirsin, Sonra biraz daha yükseğe sonra metre metre yürümeye başlarsın.
Tabi bunları sürekli pratik etmen lazım ki geliştirebilesin. Yoksa başladığın noktada kalmışsın.
Sen 2 tekeri düzgün kullanma işine odaklan bence.
Teker yapmayı zamanla öğrenirsin. Hem motorun eskisin biraz.
1. viteste çok yavaş hızda ilerlemeye başla. Selede biraz geriye otur, ileriye doğru bak, depoyu bacaklarınla kavra. Debriyanı çek, gazı aç, motoru bağırttır. Son olarak debriyajı bir anda bırak.
Mümkünse ambulans çağırmak için bir arkadaşın da yanında bulunsun.
Güzelim motora yazık olacak.
lastiğin(arka lastik)atıyorum normalde 33 ps ise 28 ps ye indir. yüksek devirlere getir (7-8-9 bin devir) aragazı çek çek sonra gazı verirken debriyajı çat diye bırak ama elin debiryajda olsun yine çok gelirse hemen çekersin debriyajı.ama ön frene elin gitmesin tembihle kendini ben gibi salaklık etme tekere alınca (ilk denemem) çok geldi gibi hissesttim debirajı çektim ve ön frene bastım (niyeyse) inice langırt diye sağa düştüm fren ayağını eğdim fren manetninde ucunu kırdım
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:38 ----------
bunu ilk oturarak yap ilk seferlerde yüreğin falan hoplayacak sonra aışınca arka ayaklılara basarak yaparsın hatta becerebilirsen gazla bile getirirsin
Kimse söylememiş ama en önemli şey sırtlık! Allah korusun sırtüstü bir taşın üzerine düşersen omurlarda ciddi sorunlar çıkabilir. Sırtlık önemli.
Teker denildi mi bir bu zenci bir de Mehmet Genç aklıma geliyor.
Bende geçen aylarda denedim motoru baya bi kaldırdım ama indiremedim.Sağ baş parmağın tırnağı korumalı bot olmasına rağmen düştü.Olmasaydı en az 2-3 parmağım kırılırdı diye düşünüyorum.
Ne gereksiz işler.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)