motor mekanik güzelse ufak tefek düşmeler pekte kafaya takma
motor mekanik güzelse ufak tefek düşmeler pekte kafaya takma
kazanın durumuna göre değişir...
mesela ben aldım... tamirciye de gösterdım...
motoru yan yatırmıslar.. sağ taraf ve eksoz çizilmiş...motoru komple boyatmışlar... orjinal sticker da getirtmişler...
bindik gezdik dolaştık... canavar gibi bakımlı makine... 2,5 senedir kullanıyorum... 20.000 km yol yaptım...
Kazasına göre degişir diyemeyecegim. Arkadaşım yaz ortasında 40-50 km li hızlarda aracın birine yandan çarptı. Öyle kafa kafaya değil yani sürtünme diyebiliriz. Motoru aldık ustaya götürdük birde baktık ki gidon tarafından şase eğilmiş. Kullanırkende sağa doğru çekiyor. İşinin ehli adamlara verdik düzelttiler yinede az biraz sağa doğru çekiyor. Demek istediğim alet randıman tutmaz. Sadece grenaj degişimi ile olmuyor bu iş. O kadar masraf yaptı yinede piyasanın çok çok aşağısında verdi.
Anlaşılmaz diye bir şey yok, mutlaka anlaşılır. Anlaşılmıyorsa zaten kazada sadece ufak tefek (elcik, koruma demiri, fren maneti gibi) parçalarda hasar oluşmuştur, onları da sahibi ucuza değiştirmiştir. Genelde ucuz motor kullananlarda para olmadığından bunları değiştirmezler. Ben de diğer arkadaşlar gibi kesinlikle kaza yapmış motoru almam. Şasi veya amortisör kolonları yamulmuşsa o motor bir daha bunlar değişmeden düzelmez. Tut ki şasiyi değiştirdin, bu durumda motorun komple kablolarına sökülüp toplanması lazım ama bunu hangi "özenli" usta orjinali gibi toplayabilecek ? Bizim ustalar daha tork anahtarı kullanmayı bilmiyorlar. Ayrıca ağır hasar görmüş motor mutlaka emsallerinden çok daha ucuza satılır, sahibi de saçma sapan yazılarla motoru süslemeye uğraşır.
Hasar durumuna göre alınır/alınmaz. Şahsen ikinci el motorda karenajda, egzozda çizik (belki çatlak dahi) varsa alabilirim. Ama ağır hasar kayıtlı, kafa demiri değişmiş, şasesi yamulmuş, (motorun fiyatının yarısından fazla maddi hasara uğramış bir kazaya karışmışsa) uzak dururum. Ama fiyat olarak gayet uygun, serviste birebir orijinal parçalarla değişim yaptığımda piyasa fiyatının çok altına bana malolacak bir motosikletse yine almayı düşünebilirim.
şasede darbe oynama değişiklik boya vs. yani yoksa ne olursa olsun o motorun sana bir zararı olmaz sadece satarken sıkıntı olur çünkü bizde ustalar vasat olduğu için o kadar yapıyorlar ve piyasasına o yüzden kötü oluyor, yollardaki araçların neredeyse hepsi kazalı sadece 3-5 yıllık en yeniler kazasız çünkü sürekli kaza oluyor, bizde alışılmış kaza olur bişey olmaz cana gelceğine mala gelsin, motorcu sayısıda az olduğu için gavatlar sadece yollarda kaporta var sanıyor normal yani piyasa böyle
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)