Merak ediyorum.
2011 yılında 25bin tl ye alınmış motorun bugünkü fiyatı ne olmalı?
Motor 35bin kmde ve aksesuarsız. 2013den itibaren sıfırı satılmadı.
Merak ediyorum.
2011 yılında 25bin tl ye alınmış motorun bugünkü fiyatı ne olmalı?
Motor 35bin kmde ve aksesuarsız. 2013den itibaren sıfırı satılmadı.
Doğrusu bende ilk zamanlar şu fiyatları şişirilmiş ilanlardan illallah ettim , kendimde 1-2 ilan paylaştım normal fiyattı örneğin buff 15 lira gibi bir rakamdı ne arayan ne soran vardı galiba ciddi ciddi piyasa bitik
14 model 23 bindeki cbr250mi 11500 e satamadim ki eski kasa 11 model bilmem kaç km deki motorlara 12 bin isteyenler varken satmaktan vazgeçtim bende yazı bekliyecem
Nasıl yani? ciddi misiniz? O zaman piyasada sakız parasına 30 yaş üstü araba toplamamız gerekiyor, sizin kanuni dayanağınıza göre. Ev fiyatlarına bakın; 5 sene önce 0'ını 200.000TL ödediğiniz evi bugün 250.000TL den koysanız ertesi gün alırlar. Üstelik içinde 5 sene yaşanılmış
Alıcı alıcı gözüyle satıcı da satıcı gözüyle bakıyor bu işlere. İkinci el motor satan arkadaşlara bi tık fazla yüklenildiğini düşünüyorum. Örnek vermek gerekirse: 2015 yılında R25' in ilk serisinden 13.500 TL' ye bi motor alan adam şu an sıfırı 23.400 TL olan fiyatını düşünürsek bu motoru ne kadardan satmalı? 2015 yılında dolar 2 TL,euro da 2,60 dı yanlış hatırlamıyorsam. Şu an neredeyse x2. O zaman 750 TL olan kask şu an 1500 TL, 150 TL' ye aldığım eldiven şu an 500 TL! Bu adamın tabi ki neredeyse sıfır fiyatına satacak hali yok ama 13.500 TL civarı bir fiyata satmasını beklemek ne kadar mantıklı? 2015 de R25 13.500 TL iken yanlış hatırlamıyorsam MT-07 17.500 TL idi. Bu adam cc yükseltmek istese 4.000 TL koyup yükseltebilirdi. Şu an MT-07 37.800 TL!!! Aralarında 14.400 TL fark var. R25 alan adam cc yükseltmesin mi hiç? Motorun ederi o değil dersin almazsın vs. senin tercihin ama ikinci el motor alırken satan adamın açısından da bakmak lazım. Bugün alıcıysan yarın da satıcısın arkadaşım.
arkadaşlar korunması gereken 2 elde alıcıdır. 2. el satıcılarının % 30 u bence aracı hakkında tam, eksiksiz bilgi veren ve yaklaşık ederini isteyen kişilerdir. diğer bahsi gecen satıcı çakallara gelince onların da yaptığı ayıplı, kazalı, hasarlı malı dehlemeye uğraşıyorsa, yanlış ilgi veriyorsa fiyatı haksız yükseltmeye uğraşıyorsa her tarz lafı söylemi hak ediyorlar.
aldatılmamak için alacağımız ürünü iyice incelememiz, anlamıyorsak bilene göstermemiz , soruşturmamız gerek.
2 el araba piyasasında fiyat belirlerken 0 ise aldığında %5-10 arası fiyat düşer, sonrasında senesine, km sine, sınıfına, vergi dilimine, yedek parça fiyatına ve bulunabilirliğine bağlı olarak 10 seneye kadar her sene için %3 ila 5 arasında fiyatında düşüş olur. tabiki o anki satış fiyatı üzerinden.
bazı araçlar fiyat olarak tabanı bulur dahada aşağı inmez
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:08 ----------
ence olması gereken satış fiyatı en son tedavülde ki fiyatı az alınarak kabaca hesaplanabilir
25000x%5 alındığındaki düşüş 6 yıllık fiyat kaybı %18 km için %3 toplamda %26 bu günkü değerinden aşağıda satılmalı . yedek parça temini, üretilmiyor olması ve son durumunun nasıl olduğu faktörleri fiyatı daha aşağı çekebilir.
o gün kaç dolara karşılık aldınız ise bu günkü kur değerini çarpıp %75-65 bandında alt üst diye güncel fiyat çıkarılabilir
Sizin dediğiniz mevzu arabadada oluyor ama bazı şahıslar 2. motoru 1 yil kullaniyor aldığı fiyata satiyor 8-9 bin km yol yapmis sanki o oturunca motor değerleniyor.
Motorsiklet yatırım makinesi değil bu aleti alıyorsanız satarken ,kullanırken cebinizden para gidecek satılırken 0 değil kaça aldıysanız hesap yapılır altın mı bu?
Motorsiklet yatırım makinesi mi değil mi bilmem ama motosiklet dahil senin evine aldığın ekmek bile yatırım aracıdır. Ekmeği 2 gün için alırsın, bir kısmını bugün yersin kalanını yarına bırakırsın. Neden çöpe atmazsın? Çünkü yarın da yiyilebilecek standarttadır. Ekmeği çöpe atmadığın an ekmeği alışın yatırım; cebinde kalan para da kar,tasarruf v.s. nasıl adlandırırsan o olur(senin amacın bu olmasa dahi). Senin mantığınla 2015 de 2,6 tl karşılığı aldığın 1 euroyu 2,6 TL den fazla paraya satmaman lazım? Döviz bürosuna gidip euroyu 4,6TL yerine 2,6 TL' den bozun diye itiraz eder misin?
su akar yolunu bulur
bunun bir sebebi ölümler ve vergiler olabilir, motor şeytan işi diyen ahmet dayın haklı çıktı
Öncelikle alıcılarda para yok ikinci el alamıyorlar.
İkinci neden ise alıcılar yeterli parayı biriktiremiyor ve biriktirse bile, ikinci el fiyarları yüksek alamıyorlar.
Üçüncü neden ise ikinci el yüksek fiyatlı olunca 3 bin fazla verip sıfır alırım kafam rahat olsun deniyor.
Sıfır ile ikinci el fiyatı birbirine yakın. 2 veya 3 yaşından ve 30000 bin km yapmış motora da güven olmuyor ve fiyat yüksek risk çok.
Tamda bir haftadır ilanlara bakarken bu başlık denk geldi. Gerçekten çok ilginç bir fiyat oluşumu mevcut. Nasıl fiyatlandığı, fiyatlanırken hangi kriterlerin baz alındığı, enflasyon, dolar, Euro gibi değişkenlerin işin içine girdiği bir piyasadan söz ediyoruz. Ancak bizim zeki, ahlaklı halkımız hiç bir kritere uymayan fiyatlar istemişler.
X marka bir motorun 2004-2012 model aralığında fiyatlar 15.000-27,000 aralığında. 2013 ve üstü modeller ise 27.000-32.000 bandında. Şimdi yukarıda ki fiyat aralıklarını göz önüne alır isek; 2013 model ve üstü motorunu satan motor sahipleri gerçek ederini istemişler. Ancak daha düşük model satan sahipler ise bir keriz denk getirebilir miyiz diye bekliyorlar.
Kimse kusura bakmasın; 2-3 bin fazla verip daha üst model almak var iken daha yaşlı makineye kimse o fiyatı vermez. Veren de enayidir bence.
Daha önce bir çok motor sattım. milletin 10 bin dediği motordan çok daha iyisine sahiptim. bana göre ederi 8 bin gibi bir rakamdı. İlan çıkar çıkmaz satıldı. 150 cc'de de 4.000 km.de ki motoru başkalarının 5.000 bin isterken bence ederi 4 bin gibi düşündüm. ilk gün satıldı.
Fiyatlara bakınca ne demek istediğimi zaten anlarsınız.
Her kes isteği fiyatı istemek de özgürdür. Ancak bir de piyasa koşulları, arz ve talep dengesi denen bir olgu var. Ya bunları dikkate alırsınız ve satarsınız, ya da satmak için uzun bir süre ve iyi bir enayi çıksın diye beklersiniz. Benim düşüncem beklemeden işlemleri hızlı bir şekilde halletmektir.
Bir de aksesuar olayı var. Adam jant şeridi çekmiş, ederi 20 TL, bunu aksesuar olarak sayıyor. Sadece gülüp geçiyorum.
Sebebi son 1-2 yilda ekonomimiz cosuyor diyenlere inat ciddi oranda fakirlesmemiz.
Cevremdeki tum arkadaslarimla muhabbetlerimiz bu donemlerde hangi motoru alip bineceklerinden su an kuculttukleri motorlara ya da hala ayni motorla daha ne kadar surmek durumunda kaldiklarina dondu. Ben sansli olanlardim.
0 piyasasi ki yerin dibine girmis durumda, bu otomatikman 2nci el piyasasini da fena vuruyor. Insanlar artik istedikleri modelin dusuk kmsini de birakti yillanmisina 30 binlerine gelenlerine razi bir sekilde motor secmeye basladi.
Onumuzdeki birkac yil kimsenin hayalindeki motosiklete problemsiz bir sekilde sahip olabilecegi zamanlar gibi gorunmuyor malesef.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)