Önce şunun ayrımına varmak gerekiyor. Bir motosikletin kaç diskli olacağına tasarımcı değil, mühendisler karar veriyor. Ikisi arasında çok fark var.
Önce şunun ayrımına varmak gerekiyor. Bir motosikletin kaç diskli olacağına tasarımcı değil, mühendisler karar veriyor. Ikisi arasında çok fark var.
Hesaplı olması için üzerindeki herşey yirmi kez düşünülmüş ve hesaplanmış bir motosiklette, sadece görünüş için maliyeti deli gibi arttırmak, tüm üreticilerin azaltmak için çatladığı, ve sürüşe ciddi negatif etkisi olan "unsprung weight"i arttırmak çok saçma.
Bi ara Şahinlere BMW yan aynası, rüzgarlığı falan takarlardı. Eşek yine aynı eşek.
İlk motisiketimin önde tek disk freni vardı. Arka da kampanaydı. Bi kere bile "önde niye iki disk yok" diye aklımdan geçmedi doğrusu... Hayır, $100 bile vermezdim ikinci disk için. Enjeksiyon için $300 calışırdı ama benden
Neden koysun ki adam ? Her motorun piyasada bir ederi vardır. Adam o fren için maliyetini arttıracak ama fiyatını arttıramayacak. R25 şu anda bile fiyatından dolayı satın alınmayacak bir numaralı motor. Fiyatı 2000 TL pahalı olsa kim alır ? Teknik olarak gerekli olmadıkça kimse çift disk kullanmaz.
Çift disk, tek diskten daha iyi frenleme yaptırır düz mantığına hiç girmiyorum. Mühendislik o kadar basit değil.
Yahu ne 2000 i,yukarıda arkadaş demiş 850 usd ye adamlar cbf150 cıkarıyor.
Bunun maliyeti 150 dolar max,hem şekil hem daha iyi fren performansı.
Şimdi ekstra balata masrafı diyen arkadaşlara şunu soruyorum,çift balatanın bitme süresiyle tek balata bitme süresi aynı mı ?
Tabiki tek balata cok daha cabuk bitecek,
2 disk gerçekden daha bir albenili duruyor bana göre.
Örnek:Mondial Destro,Gt 250R
Yoksa tek disk cift disk den pistonundan önce ABS.
Ya arkadas sen niye israrla anlamak istemiyosun.Konuya 3000 ₺ den girdin yok fazla oldu 1500-2000 dedin,bunun maliyetle alakasi yok.Motora 300 ₺ zam gelse ülke ayaklaniyor senin dert ettigin seylere bak.Dedigin gibi duz mantik olmuyor hersey, onu koy bunu ekle.Motoru tasarlayan eklemiyor o diski kaliperi motora muhendis ekliyor.Bahsettigin dusuk cc hacimli motorlarda 2 kg bile toplam agirligi dusurmek icin ne hesaplamalar yapiliyor.Sen R25 cift kaliper olsaydi R6 yavrusu olur diyosun.Maliyeti ne ki diyosun.Maliyeti 10 dolar olsa dahi adamlar onu 50-100 dolar olarak yansitmak zorunda satista.Parcalari tek tek ele alirsan anlarsin.Herhangi bir japon motosikletin bir sinyal maliyeti nedir sizce ? Yok denecek kadar bir para ama modeline gore bir sinyal 150-200 ₺ ye cikiyor.Macera aramayin, goruntu olarak tabii ki daha guzel ama goruntu icin yok yere eklenebilcek bir parca degil
ya bak ağırlık falan bunları düşünmedim,fakat örnekleride var yani yapılsa yapılır.
asıl sen ısrarla anlamamak istemiyosun.Bir nc ne kadar ? bir Ninja 300 ne kadar ? 5000 TL ye motor alırsan 300 TL sana belki çok gelir.
Fakat dediğim motorlar zaten pahalı,ki bunu alacak adam bu sekilde olmasını tercih eder diye düşünüyordum.Fakat forum boyle düşünmüyor,
Not:konuya nerde 3000 Tl ile girdim ya,bişeyide abartmayın,
Çift disk, fren kabiliyetini %5 artırıyor ama motorda fren için düşünülen maliyeti %25 artırıyorsa yapmazlar. Optimum kazancı düşünürler.
Ama eğer çift disk fren kabiliyetini maliyete oranla daha fazla artırsaydı mutlaka yaparlardı. Hatta tıpkı ABS gibi motorun her yerine yazarlardı ''TWIN DISK'' şeklinde Bi hayli reklam malzemesi. Ama demek ki attığı taş ürküttüğü kuşa değmiyor. Reklam malzemesi olarak bile görülmüyorsa demek ki gerçekten çift disk artı bişiy kazandırmıyor...
çift disk bişey kazandırmıyorsa yüksek cc tüm motosikletlerde olmazdı
Çift disk fren kabiliyetini her zaman arttırmaz. Eğer tek disk yeterli soğumaya sahipse ikincisini takmak gereksizdir.
Motosikletin diski ağırlık ve enerji hesabı yapılarak üretiliyor. Her fren yaptığımızda hızımızdaki enerjiyi fren diskine ısı olarak aktarıyoruz. Bu enerji diski ısıtıyor ve rüzgarla beraber havaya gidiyor. Eğer motorun ağırlığı frene yüklediği enerji fazla ise disk çok ısınacağı için bu enerjiyi havaya verebilmek için daha büyük disk lazım. Eğer küçük diske çok fazla enerji verirsek sıcaklık çok artacağı için balatalar yanar ve fren tutmaz. Yani motor ne kadar ağır ve güçlüyse disk o kadar büyük olmalı. Fazla büyük yaparsan hem sana bir faydası olmaz hemde tekerin dönmeye gösterdiği direnç olan atalet artar.
Şimdi yukarıda diskin boyutu motorun enerjisine göre belirleniyor dedik peki tek veya çift disk olmasına nasıl karar veriliyor. Şöyle ki tasarım aşamasında fren gücünü arttırmak için disk büyütülüyor fakat disk belli bir boyutun üstüne çıktığı zaman fren anında iç gerilmeleri çok artacağı için belli bir boyutun üstüne çıkılamıyor ve mecburen ikinci bir disk koyuluyor. Yani o ikinci diskin koyulma sebebi şekil olsun diye değil. Mecburiyetten koyuluyor.
herşeyi bitirdik öndeki tek diske takıldık. Üretimler yapılmadan önce maliyetler satış fiyatları pazar alanları hepsi belirleniyor. Ordaki bir vida bile bazen üretici firmalar için pazar açısından sıkıntı yaratabiliyor. Diske gelene kadar bir çok eksik olabilir motosiklette. Keşke söylediğiniz kadar basit olsa bir diskin motosikletin total fiyatına etkisi. Otomobillerden düşünün şu an piyasadaki en ucuz otomobili alırken lcd ekran ekliyelim dediğinizde Fiyat minimum 1.500 tl artmakta. Hiç düşündünüzmü o ekranların maaliyeti nekadar
Disk flanş çapı,frenleme kuvvetinde mutlaka etkili,burada tek,çift disk laf kalabalığına gerek yok,tek piston ve çift piston kaliper ve fren merkezinden yola çıkalım ve buradan yürüyelim,alt merkezde bulunan piston çapları ve balataya uyguladığı yüzey baskı kuvveti,frenleme enerjisi vs.hatta seramik disk diyerek ortamı coşturalım...
Motor şekil duruyor. İlk defa bir racinge kanım ısındı. Bırak o kadar kusuru olsun.
"Adamın birinin başı çok ağrıyormuş. Bir çok doktora gitmiş ve tedavi görmüş, ilaç almış çaresi yok. Baş ağrısı geçmiyor. Sonunda bir doktor baş ağrısının adamın aletinden kaynaklandığını bu nedenle onu keserlerse baş ağrısından kurtulacağını söylemiş. Adam buna şiddetle karşı çıkmış. Aradan zaman geçmiş ama baş ağrısına dayanamıyor. Kestirmeyi kabul ederek ameliyat olmuş. Ameliyattan sonra baş ağrısından eser kalmamış.
Bir gün terziye pantolon diktirmek için gitmiş. Terzi başlamış ölçüsünü almaya. Bu sırada sormuş adama " Acaba demiş siz aletinizi ne tarafa koyarsınız? Sağ tarafa mı yoksa sol tarafa mı?"
Adam bunu duyunca sinirlenmiş ve " Sana ne kardeşim sen ölçünü almana bak" demiş. İçinden de kendi kendine "Acaba benimkinin olmadığını anladı mı !!" diye düşünmüş.
Biraz sonra terzi tekrar " Acaba demiş siz aletinizi ne tarafa koyarsınız?" Sağ tarafa mı sol tarafa mı?
Adam "Sanana ne yaa. Sen işine bak. Hem niye soruyorsun" Terzide" Efendim pantolonda o tarafa boşluk bırakacağım yoksa bu meret çok baş ağrısı yapar." demiş."
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)