En basitinden motorun fiyatı şişer. Ön fren balatası değiştirsen x2 fazla para ödemiş olursun.
Tek disk motoru durdurmaya yetiyorsa ikinciye ne gerek var.
çok ilginc,bir kişi de çıkıp "haklı ben de olsam üç kuruş fazla verip çift diskli olanı tercih ederim,estetik önemli" veya
"evet tek disk de durduruyor ama çift disk gibi olmayacağı aşikar" demedi.
valla sanırım üreticiler doğru olanı yapıyor
çirkin değil alsında tek daha güzel duruyor aslında
Disk maliyeti 300 400 euro mu?
CBF150'nin komple hazır yapılmış hali, Honda fabrikadan, fabrika kârıyla birlikte piyasaya satış fiyatı 800 amerikan dolarıdır.
(Ekstra bilgi Citroen C-Elysse'nin Fransa'daki fabrikaya maliyeti de 8000Euro'dur.)
Tek disk yerine yarım disk olsun, ucuz olsun
ya ben komple kaliper ıvır zıvır hepsini kattım, gerçi onu da sonra 200 - 300 euro ya düşürdüm.. ama bu soylediğin gerçekse ki doğrudur,maliyeti 50 - 100 euro kabul edelim o halde
söylediğimin çok mantıklı olduğu şimdi iyice tescillendi... teşekkürler.
Not:yok ya bu adamlar dandik kaliper kullanmıyorlar,150 euro diyorum,son tahminim bu.
Tasarımcılar amatör değil aksine konsept araçlarla yani ürünlerin tasarım dilleriyle, asıl üretilen modelleri arasındaki farka bakarsan üretimdeki değişkenlerin temelinin maliyet olduğunu farkedersin. Kısacası şunu söyleyeyim, motor başına 200 yuro yapsan ne olurun maliyeti 500bin araç üretildiği zaman üreticiye 1milyon yuro eder. İşçiliği ve üretimde kaybettiğin zaman da cabası.iyi mühendislik yapılan modellerde civata sayısı bile hesap edilir. Üretici her zaman maksimum karla minimum emeği hedefler. Ekonomik otomobillerde bile cam açma butonları konsolun ortasındadır. Maksat işçiliği ve kablonun maliyeti azaltmak. Kablosunu düşünen adam diskini balatasını düşünmez mi?
Hoca sen ikinci fren diski kaç para uleyn diye bağırırken, adam motora ya 4lü flaşör koymuyor, ya başka saçma bir düğme koymuyor. Bir çok motora bindim, arasında 4lü flaşörü olan motor sadece mondial mr150 (onunda selektör düğmesi yoktu) bir de bmw r1100rt. Şimdi sana soruyorum, bir 4lü flaşörün üreticiye maliyeti 2 usd olsa, eder 8 lira. Kim 8 lira fazla verip dörtlü flaşörü olan bir motor almak istemez ki? Millset bir sürü uğraşıp sonradan ekliyor.
Gelelim sonuca, 2015 yılında Türkiyede 160 bin motosiklet satılmış. 160000x2=320000usd. Bak bakalım 2 dolarlık zımbırtıyı eklemek sadece 2015 yılı için ve sadece türkiye pazarında kaça maloldu...
muhakkak maliyet hesabıda yapmışlardır ama öncelikle hafiflik sağlaması büyük avantajdır, artı bir disk,kaliper,bağlantı civataları lastikle beraber yukarı aşağı çalışarak suspansiyonu etkiliyorlar,hatta bu nedenle ters amortisörde kullanılmakta,amortisörün bütün ağır unsurları üstte sabit iken altta tekerlekle beraber çalışan kısmı daha hafiftir, aynı avantajı fren sisteminden de ağırlık atarak yakalamak isteyebilirler, pist yarışlarında kullanılan jantlarında ne kadar hafif olduğunu okumuşsunuzdur,amaç aynı..
tek diskin dezavantajı dik yokuş inişlerde sürekli fren kullandığınızda olabilir,iki adet diske göre daha az soğuyacaktır,fren daha çabuk şişebilir..
Giden motorlara çift disk talıyorlar, cbr 500 de bile yok, ordan kıyasla...
Bu işler görsellikle olmuyor o malzemeler takılırken çeşitli hesaplamalar yapılıyor o yüzden çift tek olması bu konularla alakalı değil kaldıki düşük cc makinalar için çift disk gereksiz hem üreticiye maliyet hem bizlere maliyet masraf
Arkadaşın sorusu tasarıma yönelik kaldığı için dalga konusu olmuş ama;
Nasıl ki biz şu an ön arka kampana fren sistemi olan motosikletlere dinazor gibi bakıp insanlar nasıl binip bunu sürmüş diyoruz ya, çok değil 10 sene sonra tek diske sahip motosikletlere de öyle bakacağız.
Hatta EU normlarında bir regülasyon olursa şaşırmam ki olmalı da.
Bunu tek disk motosikletinin diskini ve balatalarını değiştirirken tekrar düşün
@Olcay Avşar
Çift disk olacaktı sanırım
Ondan sonra keşke tek disk olaydıda ucuza halledeydim muhabbeti dönerdi..
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)