Motosikleti çirkin gösteren "TEK DİSK" fren
Reklamlar
-
TVS Apache 310 RR diye bir model çikarmış,hmm fena durmuyor falan derken yine gözüme takıldı.
https://auto.ndtvimg.com/bike-images...g-red.png?v=20
Ya arkadaş neden çift disk yapmıyorsunuz şunları! Kaç para ya bir disk + kaliper + balata. Toplasan 300 - 400 euro etmez(Fabrika için konuşuyorum)
Şimdi aranızda diyenler olacak "ya 300 cc motora ne gerek var" yok efendim "Kawasaki,Yamaha bile koymuyor o cc ye"
Neden koymuyorlar ? çünkü bunların tasarımcıların hepsi amatör.
Hanginiz Yamaha R25'ne veya CBR 250rr ı na 300 - 400 euro fazla verip çift diskli gelmesini istemez ?
Benim iddiam şu; insanlar %80 %90 oranında çift diskli tercih eder.
Görüntüyü bir kenara koyalım,fren performansı zaten başlı başına bir artı olmayacak mı ?
bir üretici bu işe başlasa eminim diğerleri de onları takip edecek ama düşünemiyorlar nedense ,çok ilginç...
Alın şu çirkinliklere bakın,
http://www.simmotors.com/media/k2/ga...R25GREY04.jpeg
Ahh Honda şu güzelim Nc ye yakışıyo mu !
http://4.bp.blogspot.com/-TgFEZymBvh...escreen-11.jpg
Not:Başlık,bu işin maliyeti 400 euro yu geçmez diye düşünülerek yazılmıştır,
Reklamlar
-
Turgetson adlı üyeden alıntı
Hanginiz Yamaha R25'ne veya CBR 250rr ı na 300 - 400 euro fazla verip çift diskli gelmesini istemez ?
Benim iddiam şu; insanlar %80 %90 oranında çift diskli tercih eder.
400euro X 4,5440037tl = 1817,60148tl
komikmiş panpa :D
Türkiyede yaşıyorsun karşim tikkat et
-
avmert adlı üyeden alıntı
400euro X 4,5440037tl = 1817,60148tl
komikmiş panpa :D
Türkiyede yaşıyorsun karşim tikkat et
ya belki 400 euro bile maliyeti olmaz üreticiye,bilemiyorum.
-
Haklısın dostum bu konuyu acilen gerekli yerlere bildirelim. Tek disk yeterli freni sağlıyor. Bir disk daha olsa daha iyi durur muydu? evet.
Karbon bodykit ile de gelebilir, karbon jantlar pist lastikleriyle falan...
Fİrmalar en çok parayı kazanmaya çalışır. İstisnalar hariç, fiyat arttıkça talep bir şekilde düşüyor. Bu bmw, kamasaki gibi dayılar da kendi kalite standartları içinde en düşük fiyata motosiklet satmaya çalışıyorlar. Kendi paralarını kazandıktan sonra tabi
-
400 euroya motosiklet var bu ülkede
-
300-400 euro daha ucuz olsun, disksiz bineyim diyecek adamlar var ülkede.
Ayrıca bkz: Benelli Tnt250
-
pea adlı üyeden alıntı
300-400 euro daha ucuz olsun, disksiz bineyim diyecek adamlar var ülkede.
Ayrıca bkz: Benelli Tnt250
biraz abartmışım sanırım,bunu 200 - 300 euro falan diye düşünün
Arkadaşlar verdiğim örneklerde motorların fiyatları zaten 20 bin ustu,bunu verecek adam zaten 200 - 300 euro fazla verir.
-
ducati scramble yaz bak.çift disk olursa daha iyi tutucak diye bir kanun yok hatta daha kötü olanlarda var megelli vs.tabi herkesin bir derdi var
-
Yani haklısınız bence evlerdeki kapıların hepsi çelik olmalıdır. Bir kapı kaç paralizi......
2 disk olupta durmayan motormu tek diskleri duran motor mu.
Bunlar benimde bilmediğim mühendislik hesapları ile yapılıyor. Sürtünme yüzeyi küçük 2 diskmi yüzeyi büyük tek diskmi.
-
06 Aralık 2017, 21:34
#10
Ahmet Turan Peker adlı üyeden alıntı
Yani haklısınız bence evlerdeki kapıların hepsi çelik olmalıdır. Bir kapı kaç paralizi......
2 disk olupta durmayan motormu tek diskleri duran motor mu.
Bunlar benimde bilmediğim mühendislik hesapları ile yapılıyor. Sürtünme yüzeyi küçük 2 diskmi yüzeyi büyük tek diskmi.
Bir Nc ci olarak yorumun beni derinden yaraladı,nc yi çift disk li düşünsene bi, kalp kalp
Fren performansı kesin artar ya,sırf bunu maliyetten dolayı yapmıyorlar benim görüşüm tabi.
-
06 Aralık 2017, 21:34
#11
diskin cift olmasi ile tek olmasinin bu kadar dert edilmesine gerek yok. japon muhendis tek diskte o aleti guvenli mesafede durduracak fren sistemini yapmis. cift disk kullanmak musriflik olur.
ayrica tek cift diskten ziyade odaklanilmasi gereken nokta abs li abs siz olmasi.
tek diskte de cift diskte de lastigi kilitleyip kayip dusersin. ama abs varsa kilitleyemezsin.
1 adet disk ve fren sistemi nerden baksaniz 5-7 kg demek. hicbir uretici gereksiz yere motoruna bu kadar agirlik eklemek istemez.
takilmayin çift diske. mühim olan işlevi
kolay gelsin.
-
06 Aralık 2017, 21:40
#12
Turgetson adlı üyeden alıntı
Bir Nc ci olarak yorumun beni derinden yaraladı,nc yi çift disk li düşünsene bi, kalp kalp
Fren performansı kesin artar ya,sırf bunu maliyetten dolayı yapmıyorlar benim görüşüm tabi.
Bende NC ciyim 😂😂 60 bini geçtim gayet güzel fıstık gibi. Balata bitti teki 320 TL düşünsene 2 tane var 😎
-
06 Aralık 2017, 21:42
#13
diablof adlı üyeden alıntı
diskin cift olmasi ile tek olmasinin bu kadar dert edilmesine gerek yok. japon muhendis tek diskte o aleti guvenli mesafede durduracak fren sistemini yapmis. cift disk kullanmak musriflik olur.
ayrica tek cift diskten ziyade odaklanilmasi gereken nokta abs li abs siz olmasi.
tek diskte de cift diskte de lastigi kilitleyip kayip dusersin. ama abs varsa kilitleyemezsin.
1 adet disk ve fren sistemi nerden baksaniz 5-7 kg demek. hicbir uretici gereksiz yere motoruna bu kadar agirlik eklemek istemez.
takilmayin çift diske. mühim olan işlevi
kolay gelsin.
abs olayını kesin örnek verecekler diye düşünüyodum zaten,fakat abs oyle ucuza halledilemiyor sanırım.Ben burada azıcık bir maliyetle
daha güzel gorunumlu bir sey ortaya çıkartabileceklerini düşünüyorum.
Fren performansı artışı ise bonus oluyor.
-
06 Aralık 2017, 21:45
#14
Ahmet Turan Peker adlı üyeden alıntı
Bende NC ciyim 60 bini geçtim gayet güzel fıstık gibi. Balata bitti teki 320 TL düşünsene 2 tane var
O ne be.! Orjinal, servis balatası mı?
Alternatif ucuz bir marka var mı?
-
06 Aralık 2017, 21:46
#15
Sadece bin lira farkla ikinci fren diski istemez misiniz? Birkaç meraklı arkadaş hariç kimse istemez.
Çift disk olsun dersen bütün fren parçalarından birer tane daha takmak gerekir.
İki kat malzeme,
İki kat işçilik,
İki kat fiyat,
İki kat ağırlık,
İki kat arıza ihtimali,
İki kat bakım masrafı.
Mesela diskler sıcakken su birikintisine girdin ve disklerden birisi biraz çarpıldı. Normalde tek disk olsaydı tornada düzeltirdin veya yeni disk alırdın fakat sende iki tane disk olduğu için birine yaptığın işlemi aynen diğerine de yapman gerekir. Masrafın iki katına çıktı.
-
06 Aralık 2017, 21:50
#16
emremm adlı üyeden alıntı
O ne be.!
Orjinal, servis balatası mı?
Alternatif ucuz bir marka var mı?
Var ama sonuçta orjinali bu ön 320 arka 360
-
06 Aralık 2017, 21:50
#17
Turgetson adlı üyeden alıntı
abs olayını kesin örnek verecekler diye düşünüyodum zaten,fakat abs oyle ucuza halledilemiyor sanırım.Ben burada azıcık bir maliyetle
guzel daha gorunumlu bir sey ortaya çıkartabileceklerini düşünüyorum.
Fren performansı artışı ise bonus oluyor.
Kardeşim tek çift olayi kenarda dursun..
Sana bir beyin firtinasi daha;
Neden bazi ureticiler,ön disk flanşini(disk ve fren merkezini vs. sağ tarafa,diğer ureticiler ise sol tarafa yerleştiriyor..
Kisacasi ön fren tertibati tekerin solunda,arka disk veya kampana tertibati bilindigi üzre sağda,sence çapraz konumlu tertibatin frenlemesi daha mi etkili?
*Ön teker dinamik yükü.
*Ağirlik merkezi baz alinarak,frenleme salinimi.
*Etkili ve rijit sürtunme.
10puanli bonus sorusu
-
06 Aralık 2017, 21:51
#18
"Neden koymuyorlar ? çünkü bunların tasarımcıların hepsi amatör."
çiz yamahaya hondaya gönder paşam gözümüz motor görsün
-
06 Aralık 2017, 21:56
#19
levend84 adlı üyeden alıntı
Kardeşim tek çift olayi kenarda dursun..
Sana bir beyin firtinasi daha;
Neden bazi ureticiler,ön disk flanşini(disk ve fren merkezini vs. sağ tarafa,diğer ureticiler ise sol tarafa yerleştiriyor..
Kisacasi ön fren tertibati tekerin solunda,arka disk veya kampana tertibati bilindigi üzre sağda,sence çapraz konumlu tertibatin frenlemesi daha mi etkili?
10puanli bonus sorusu
Bence değil. Çapraz veya düzün hiç bir etkisi olmaz.
Oluyor mu yoksa.??
-
06 Aralık 2017, 22:00
#20
uzay gemisi adlı üyeden alıntı
"Neden koymuyorlar ? çünkü bunların tasarımcıların hepsi amatör."
çiz yamahaya hondaya gönder paşam gözümüz motor görsün
ya yapmayın şu R25 e bakıyorum çift disk olsa r6 yavrusu olurdu,hepiniz kabul ettiniz aslında söylediğim mantıklı
yukarıdaki levent84 un 10 puanlı sorusuna verecek yanıtım yok,fakat kontra soru sorarımmm... neden Bmw f700gs f800gs zincir sağda heee buna cevap verebilecek misin bakalım
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)