Zevkler kişiden kişiye değişmekle birlikte, tek ön diskli Honda NC, çift ön diskli her türlü Mondial'den güzel duruyor bence.
Zevkler kişiden kişiye değişmekle birlikte, tek ön diskli Honda NC, çift ön diskli her türlü Mondial'den güzel duruyor bence.
Yok dostum bu aralar ofiste mesai yoğun.
Disk flanşi önde solda,arka kampana veya disk herneyse sağda buraya kadar tamam,gelelim mevzuya olayin can alici kismi kombine frenleme uyguladigimizda ortaya çikiyor ve frenleme enerjisini olumlu etkiliyor,rijit ve iz çizgisi faydasindan bahsetmiyorum.
Fren tertibatinin konumu itibariyle(çapraz)dinamik kuvvet dengesi saglaniyor.frenleme esnasinda karşi direnç eşitlenerek pozitif yük salinimi kazaniliyor.
Dikkat edin,abi x model motorun frenleri çok başarili,virajda bile harika vb.sözler..işte bu bahsi geçen motorlara bakin ekseriyetle ana temada bu durum çikacak.
Şahsi tecrubem.Inazumanin ve mt125´in fren performansi Mt25 ten daha iyi.
Buyur seninde yorumunu alalim.
Benim olayım tamamen görsel olarak.Yoksa orada dursun bir tane de demir parçası fren yapsın veya yapmasın aynısından yandada olsun.
Evde bile koltuk takımını 3+2+1 felan değilde 3+3+2 olsun diye 1000 lik fazla ödeyen insanım.(Evet hesap babama kaldı ama olsun simetri candır.)
Af buyur ben yazdıklarının hepsini anlayamadım. Rica etsem halkın seviyesine iner misiniz? "rijit ve iz çizgisi faydasi" nedir? "pozitif yük salinimi" nedir? Makine mühendisi değilim statik ve mukavemet derslerini basitleştirilmiş olarak gördüm.
Benim tahminim şuydu;
Frene bastığımızda fren kaliperleri diski tutuyor fakat tuttuğu nokta diskin ve tekerin ağırlık merkezi ile aynı eksende değil. Bunun sonucunda bir eğme yükü ortaya çıkıyor. İleri hareket eden bir cismi köşesinden tutup yavaşlattığımızda ortaya çıkan dönme hareketi gibi fren kaliperleri jant göbeğinde de eğme gerilmeleri oluşuyor ve bunun sonucunda tekerlerin dönme eksenlerinde ufak değişiklikler oluyor. Yani her yaptığımız frende ufak bir kontra vermiş oluyoruz. Diskin tekere göre konumuna göre bu gerilmeler de değişiyor. Hesapları yapan mühendisler ön ve arka frene aynı anda basıldığında oluşan kontraların birbirini sıfırlamasını sağlayacak şekilde diskleri konumlandırıyor olmalı diye düşündüm.
Fakat bu düşüncemi direk yazmamamın sebebi şu;
Bazı motosikletlerde(cbr250, RS200) fren diskleri ön ve arkada sağ tarafta iken bazılarında(tnt250, Xmax250) ise arkada sağda önde solda. Bu olay nedir? Bazı markalar bu yükleri hesaba katmıyorlar mı?
Haşmet sana bişey mi oldu bu nasıl bir yorum.İstersen Kuba ile falan kıyasla Nc yi
https://www.ventura-bike.com/content...ersys-650.jpeg
bak kıyaslayacaksan bununla kıyasla,çok guzel duruyor fazladan 150 dolar verirsin itiraf et.(ayrica yuzde 5 fren performansı artıyomus ole diyolar)
Bu yazdıklarınız sizin görüşleriniz mi?
Yoksa bilimsel, kaynak şurada "buyrun okuyun, ben şuradan öğrendim." bilgiler mi?
Kaynak var mı?
Niye derseniz..
Otuz küsür senedir motor kullanıyorum.
Beni geçtim, çevremden "şu motorun frenleri çapraz olsaydı daha iyi dururdu, daha stabil olurdu." gibi bir şey duymadım.
Konuyu bastan asagi okumadim, kafadan daliyorum.
Arka frenin disk degil bildigimiz kampana sistemde olmasi (Abs konu disi) elzemdir, hayatini kurtarir diyorum.
Kampana sistem disk kadar kendini cabuk ve ani kilitlemez
toz, camur, kum, su, yag gibi etmenlerden etkilenmez, alistigin fren dozajini verir supriz yapmaz.
Tamamen mekanik sistemdir, hortum, kaliper yok efendim bilmemne, merkez gibi olayi yoktur. Basarsin durursun.
Eger ki abs yok ise tum kontrol basinci sendedir, ister gevsetir ister sıkarsin, ayarini ayagina gore yaparsin.
Hafif siklette, 100-130 kg islak agirlikli bir motorda gordugum kadari ile en iyi çözümdür, ekonomiktir...
Ha begenmiyorsan begenmiyorsundur, o ayri tabiki....😉
Allah herkesin gonlune gore versin.
Motosiklette fuzuli estetige kolay kolay para vermem ben. Disk estetik degil islevsel bir sey benim icin. Tek olmasi hiiiic rencide etmez beni. Umrumda olmaz.
Dedigim gibi, ilk motosikletimde onde tek disk, arkada tambur vardi. Icimden "arkada da disk olsaydi" diye gecti, ama hic "onde iki disk olsaydi" diye gecmedi. Islevsel degil cunku. Hic sevmem islevsel olmayan goruntu seyleri. Estetik olarak dusunenleri anliyorum, ama ozenti gibi geliyor bana.
2 diske ihtiyac duyan motosiklete zaten 2 disk koyuyorlar. Istemeyene de koymuyolar. Gerek olmadigi halde surusu negatif etkileyecek "unsprung weight" eklemek acaip sacma geliyor bana.
Adam tasarımcıya amatör dedi . Tek disk, çift kararını tasarımcı veriyordur zaten emin ol.
Şimdi 250cc motora 180lik lastik neden koymuyorlar da dersin.
Senin gibi düşünen pazarlamacılar var. Misal Yamaha. Normalde MT07 160lık lastikle çıkacakmış fakat millet kalın seviyor diye 180 takmışlar.
işte aradığım yorum bu yaaaaa,mt7 lastik muhabeetini ben de duydum , ama nerden duydum hatırlamıyorum.
Mt 07 de olması gereken lastik ebatını tabiki bu işin mühendisi belirliyordur kuşkusuz.
Ama birileri kesin araya girip "Hop,dur orda" dedi. "Millet kalın seviyor"(bunu zeki tasarımcılar soyler bence) buna kalın lastik takalım"
Ordan birileri sayıklamaya başladı "kalın koyarız ama maliyet artar!!! kaç tane motor satıyoz bu ne kadar onemli farkında mısınnız!!!!1"
Ordan başka biri çıktı ve "ya sus allahını seversen biz bilmiyduk sanki maliyetin artacağını"
ve Mt 07 kalın lastikle gelir
Teşekkürler Tyrung.
edit:oha sitenin açığını buldum 15 dk sonra edit yapabildim!!
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)