Mtv Zammını İçeren Torba Yasa Onaylandı..
Reklamlar
-
06 Aralık 2017, 23:06
#21
Motosikletler kapsam dışı.
Oranların artması elbette şu şartlarda hiç hoş ya da desteklenecek bişey değil ama yeni sistemin iyi bir tarafı da var bunu atlamamak lazım.
Artık sadece yaş ve motor hacmine göre vergilendirme olmayacak, aracın çıplak satış fiyatı da değişken olarak işin içine giriyor.
Ki bu çok daha adaletli.
Eski tarifede 1200 cc vw golf ile aynı hacimde bir hyundai aynı mtv yi ödüyordu şimdi aracın satış bedeline göre pahalı markaya binen daha fazla ödeyecek.
MTV niteliği itibarıyla servet vergisi olduğu için gayet mantıklı bi düzenleme oldu.
Yalnız merak ettiğim eski araçlarda vergisiz satış fiyatı nereden öğrenilip mtv hesaplayacağız.
Mesela ben bu aralar 2008 model 2.7 lt motor hacimli bir araç almayı düşünüyorum. Bunun çıplak satış fiyatını hangi yıl itibarıyla öğrenip mtv hesabını yapıcam?
Reklamlar
-
06 Aralık 2017, 23:10
#22
chopperrider adlı üyeden alıntı
Motosikletler kapsam dışı.
Oranların artması elbette şu şartlarda hiç hoş ya da desteklenecek bişey değil ama yeni sistemin iyi bir tarafı da var bunu atlamamak lazım.
Artık sadece yaş ve motor hacmine göre vergilendirme olmayacak, aracın çıplak satış fiyatı da değişken olarak işin içine giriyor.
Ki bu çok daha adaletli.
Eski tarifede 1200 cc vw golf ile aynı hacimde bir hyundai aynı mtv yi ödüyordu şimdi aracın satış bedeline göre pahalı markaya binen daha fazla ödeyecek.
MTV niteliği itibarıyla servet vergisi olduğu için gayet mantıklı bi düzenleme oldu.
Yalnız merak ettiğim eski araçlarda vergisiz satış fiyatı nereden öğrenilip mtv hesaplayacağız.
Mesela ben bu aralar 2008 model 2.7 lt motor hacimli bir araç almayı düşünüyorum. Bunun çıplak satış fiyatını hangi yıl itibarıyla öğrenip mtv hesabını yapıcam?
eski araçları kapsamıyor diye biliyorum. kapsıyorsa eğer, kasko değeri emsal olarak alınır.
-
06 Aralık 2017, 23:10
#23
zekeriyaimam adlı üyeden alıntı
Sen binliksin sana zamlı :D
Öyle yada böyle geçirecekler kaçarı yok da hani diyorum belki motorlara ayrı bir madde konmuştur daha az itelerler, ne bilim belki birileri çıkar motosikletlere zam yok derler diye bir umut bekliyorum
İnsanlar sevilmek için yaratıldılar. Eşyalar kullanılmak için. Dünyadaki kaosun nedeni; eşyaların çok sevilip insanların ise kullanılmasıdır.
-
06 Aralık 2017, 23:13
#24
O değilde bu ağır şartlara rağmen hala sesini çıkartmayan insanlar var. Merak ediyorum nereden geliyor bu kuyunun suyu ?
-
07 Aralık 2017, 01:43
#25
Sj's adlı üyeden alıntı
14 yildir olan istatistiklere gore iki kisimizden biri hukumet yanlisi. Bu durumda ben anlamakta zorlaniyorum, neden hep konu bunlar oldugunda herkes hukumete giydiriyor?
Bunlar oy verirken neredeler? Neden biz hep yalniz kaliyoruz? Her 2 motorcudan 1i akpli yani, nasil oluyor da her AKP soz konusu gectiginde herkes onu gomerken secimlerde digerimizin ona oy verdigi sonucu cikiyor? Biri bana bunu anlatsin.
Çünkü Akp olmazsa;Din elden gider,camiler kapanır,namaz kılamayız.
-
07 Aralık 2017, 02:16
#26
Anfibi adlı üyeden alıntı
Çünkü Akp olmazsa;Din elden gider,camiler kapanır,namaz kılamayız.
Olmayacak şey değil. Eğer araştırırsanız zamanında bunlara yakın şeylerin olduğunu bulmanız zor olmaz diye düşünüyorum.
Bunca yolsuzluğun, bunca yönetimsel yanlışın olmasına rağmen hükümetin hala yüksek oy alabilmesinin (bence) 2 sebebi var. İlk sebep; karşısında alternatif bir lider veya partinin kesinlikle olmaması yani basitçe söylersek rakibi yok diyebiliriz. 2.sebepte; zamanında Dinci diye tabir edilen Muhafazakar kesime yapılan baskılar, zulümler, eziyetler, 2.sınıf vatandaş muamelesi yapılması ve geçmişte yaşanan ekonomik sefaletlerin hafızalardan silinmemesidir.
Tahmini görüşüm akp nin oyunun bu seçimde minimum %5-6 civarı düşeceği yönündedir. Bu hükümet döneminde yapılan birçok hizmeti farkeden ve tebrik eden birisi olarak son dönemlerde olanlar ben dahil çoğu seçmenin midesini hükümet yönünden bulandırmıştır. Oy verirken zaten bunlar vatandaş tarafından kesinlikle ve kesinlikle göz önüne alınacaktır diye düşünüyorum.
-
07 Aralık 2017, 09:15
#27
hokahey adlı üyeden alıntı
eski araçları kapsamıyor diye biliyorum. kapsıyorsa eğer, kasko değeri emsal olarak alınır.
2018'de ilk defa tescil edilecek araçlar için daha yüksek bir tarife var halihazırda trafikte olanlar için daha düşük. Dolayısıyla eski araçlar da kapsamda ama dediğin mantıklı kasko değerine göre bakıcaz en kolay ve akıllıcası o.
.....ve sordu torununa yaşlı kızılderili büyücüsü : sen hiç
orta sehpalı supersport gördün mü.....
-
07 Aralık 2017, 09:39
#28
-
07 Aralık 2017, 09:44
#29
nicksizbro adlı üyeden alıntı
Buraya isyan edeceğinize almayın bu gün wv den araba al 2 ay sonraya teslik aliyorsun almayın ellerinde patlasın fiyatlar nasıl iniyor.
5 yıl taksitle motor alan insanlar var aptal olmayın bende zam yapsam mal aynen satılsa bir daha zam yaparım.
İşte asıl mesela bu. Ne kadar ağlasak, sızlansak da bu konularda, çoğunluk gidip yine almaya, hem de en iyisi en pahalısını almaya devam ediyor. Hala araba bayilerinde kuyruklar, hala aylarca beklemeler..
Daha yeni okudum, Ekim sonu itibariyle araç satışları yine rekor kırmış diye. Bizler bu hızla almaya devam ettikçe, hem üretici hem de devlet elini cebimizden çekmeyecektir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:40 ----------
Remzidemir41 adlı üyeden alıntı
O değilde bu ağır şartlara rağmen hala sesini çıkartmayan insanlar var. Merak ediyorum nereden geliyor bu kuyunun suyu ?
Bizler şartlara ağır derken araba alabilmek için bayilerde sıra beklerken o kadar çok insan var ki. Demek ki bir kesim gerçekten kazanıyor ve harcıyor.
-
07 Aralık 2017, 10:14
#30
chopperrider adlı üyeden alıntı
Motosikletler kapsam dışı.
Oranların artması elbette şu şartlarda hiç hoş ya da desteklenecek bişey değil ama yeni sistemin iyi bir tarafı da var bunu atlamamak lazım.
Artık sadece yaş ve motor hacmine göre vergilendirme olmayacak, aracın çıplak satış fiyatı da değişken olarak işin içine giriyor.
Ki bu çok daha adaletli.
Eski tarifede 1200 cc vw golf ile aynı hacimde bir hyundai aynı mtv yi ödüyordu şimdi aracın satış bedeline göre pahalı markaya binen daha fazla ödeyecek.
MTV niteliği itibarıyla servet vergisi olduğu için gayet mantıklı bi düzenleme oldu.
Yalnız merak ettiğim eski araçlarda vergisiz satış fiyatı nereden öğrenilip mtv hesaplayacağız.
Mesela ben bu aralar 2008 model 2.7 lt motor hacimli bir araç almayı düşünüyorum. Bunun çıplak satış fiyatını hangi yıl itibarıyla öğrenip mtv hesabını yapıcam?
2008 2.7 Hmm Yoksa dizel Jaguar XF mi? Tuttu mu?
-
07 Aralık 2017, 10:50
#31
artık "ne içiyorsanız aynısından bana da verin" kalıbını kırdım,
zira torbacı belli .
içerik itibari ile her ne kadar araç tarafı öne çıkarılmaya çalışılsa da maddelerin tek tek incelenmesi gerekir.
milyonlar ve hatta milyarlar ile ölçülen rüşvet ve dolandırıcılık iddiaları sonucu bırakın dava açılmasını üstünü nasıl kapatacağının hesabını yapan hükümet elbet bu değişikliklere de kılıf bulacaktır.
resmi gazetede yayınlandığında tek tek okuruz.
devleti limonatadan vergi alacak hale getirenleri savunmaya çalışanlara kolaylıklar dilerim,
zira aldığı milyonlarca dolar/Euro/tl /saat karşılığında whatsup profil fotoğrafında bakara/makaralı ayet paylaşanların memleketinde normal geliyor artık.
engellilerin aldığı araçlara fiyat sınırlaması getirilmiş,
aldıkları rüşvete de sınır getirseler ya,
nasıl bir devlet adamı rüşvet aldığı kişinin hesaplarını "başkasına rüşvet veriyor mu ?" diye kontrol eder.
öyle bir noktaya gelmiş ki paraların hesabı tutulamamış.
limonataya özel tüketim vergisi ...
torbacınız güzelmiş.
-
07 Aralık 2017, 10:56
#32
RECEP YAVAŞ CİĞERİMİZİ SÖKTÜN
-
07 Aralık 2017, 11:09
#33
chopperrider adlı üyeden alıntı
Artık sadece yaş ve motor hacmine göre vergilendirme olmayacak, aracın çıplak satış fiyatı da değişken olarak işin içine giriyor.
Ki bu çok daha adaletli.
çıplak satış fiyatı 40.000 tl nin altındaki aracın satışını desteklemek değil engellemek gerek.
vergi dilimleri, asgari ücret, yoksulluk, açlık sınırındaki bütçeleri dilimliyo.
adalet mi
-
07 Aralık 2017, 11:56
#34
zabuzaretta adlı üyeden alıntı
2008 2.7 Hmm
Yoksa dizel Jaguar XF mi? Tuttu mu?
çok sevdiğim ama cesaret edemediğim bir mark jaguar.
Daha hesaplı bişey düşünüyorum bu aralar. Ssanyong Rexton 2.7 dizel.
Marka pek bilindik değil ama ne kadar ekmek o kadar köfte en nihayetinde.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:50 ----------
'-' adlı üyeden alıntı
çıplak satış fiyatı 40.000 tl nin altındaki aracın satışını desteklemek değil engellemek gerek.
vergi dilimleri, asgari ücret, yoksulluk, açlık sınırındaki bütçeleri dilimliyo.
adalet mi
Hiç anlamadım. Neden nispeten ucuz aracın satışını engellemek gerek ?
Ben olaya siyasi olarak değil vergilendirme tekniği açısından baktım.
Elbette ekonominin bu halde olduğu ortamda vergi oranlarında 1 puanlık bile artış haklı olarak sosyal tepki görür.
Ben de bir mükellef olarak bundan muzdaribim.
Ancak demek istediğim eski sistemde sadece motor hacmi ve araç yaşı baz alınarak tarife oluşturmak adaletli değildi.
Spesifik bir örnek vereyim.
Mazda Rx8 modeli 1300cc altı wankel motora sahip bir araç.
200 küsür beygir gücü ve yüksek bir satış fiyatı vardı. Ancak hacmi düşük diye dacia logandan düşük MTV'si vardı.
Bu adaletsizdir.
Aynı durum ÖTV için de geçerliydi değişiklikten sonra vergi yükünün dağıtımı açısından daha adil oldu.
Vergiler servet vergisi, gelir vergisi, dolaylı vergi vb. olarak sınıflanır.
MTV bir servet vergisidir teknik olarak, dolayısıyla daha pahalıya sahip olan daha çok vergi yüküne kaltlanmalı. Ucuz araca binen, ucuz bir evde oturan nispeten düşük vergi ödemeli.
Emlak vergisinin sırf metrekareye oranlı alındığını düşünesenize ? Adil olur mu ? Evin semti, inşaatın kalitesi vb. faktörler değerlendirilmese ?
Demek istediğim bu.
Ama bu yazdıklarımı, yükselen vergiler adil demek olarak okuyup hükümet destekçiliği olduğunu düşünenler olursa diyecek sözüm yok çünkü bir söz söylemeye gerek yok.
.....ve sordu torununa yaşlı kızılderili büyücüsü : sen hiç
orta sehpalı supersport gördün mü.....
-
07 Aralık 2017, 12:08
#35
chopperrider adlı üyeden alıntı
çok sevdiğim ama cesaret edemediğim bir mark jaguar.
Daha hesaplı bişey düşünüyorum bu aralar. Ssanyong Rexton 2.7 dizel.
Marka pek bilindik değil ama ne kadar ekmek o kadar köfte en nihayetinde.
Bir aile verdimde Ssangyong 2.0 D Kyron var. Birkaç kez sürdüğüm oldu. Deneyimlerim ses yalıtımının kötü olduğu dizel motorun sesini olduğu gibi içeri veriyor. Torku fena değildi. Her yerinden ses geliyordu ufak çukurda bile. Bana pek güven vermedi hiçbir zaman. Bahsettiğiniz modeli bilmiyorum onun hakkında yorum yapamam. Ssangyong ne kaa ekmek o kaa köfte markası gibi.
-
07 Aralık 2017, 12:35
#36
chopperrider adlı üyeden alıntı
Hiç anlamadım. Neden nispeten ucuz aracın satışını engellemek gerek ?
ucuz mal alacak kadar zengin değilim
derdi dedem
galiba etkisinde kaldım
-
07 Aralık 2017, 13:51
#37
zamlar çığ gibi amma az evvel motoru park etmek için 2 tur attım caddede. her yer otomobil mk. adım atacak yer yok. kaldırıma kadar araba.
bakın motorumu park edecek yer bulamadım diyorum...
-
07 Aralık 2017, 13:56
#38
plansız kentleşme
toki konutlarında bile park sorunu var
-
07 Aralık 2017, 15:53
#39
hokahey adlı üyeden alıntı
zamlar çığ gibi amma az evvel motoru park etmek için 2 tur attım caddede. her yer otomobil mk. adım atacak yer yok. kaldırıma kadar araba.
bakın motorumu park edecek yer bulamadım diyorum...
yahu ,
Türkiyeede 1000 kişiye düşen araç sayısı 230
avrupa ortalaması 600.
yunanistan 624
polonya 537
amerikada ise 780.
yani şunu söylemekten gerçekten bıkmadınız mı?
avm de yer yokmuş , sokakta yer yokmuş. otopark yok hacı demekki. araç zaten yola bırakılmıyor bu ülkelerde. otopark yapmak yerine kümes yapıp oraya da kiracı alıyoruz da o yüzden yer yok.
millet fazla araba aldığı için değil.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:49 ----------
karadağ
libya
meksika
brezilya
birleşik arap emirlikleri
romanya
lübnan
malezya
ülkelerinde kişi başına düşen araç sayısı Türkiyeden daha fazla.
bulgaristanda bile 390.
bir bitmedi volkswagende sıra bekliyor millet geyiği.
-
07 Aralık 2017, 16:09
#40
MD.Murat adlı üyeden alıntı
yahu ,
Türkiyeede 1000 kişiye düşen araç sayısı 230
avrupa ortalaması 600.
yunanistan 624
polonya 537
amerikada ise 780.
yani şunu söylemekten gerçekten bıkmadınız mı?
avm de yer yokmuş , sokakta yer yokmuş. otopark yok hacı demekki. araç zaten yola bırakılmıyor bu ülkelerde. otopark yapmak yerine kümes yapıp oraya da kiracı alıyoruz da o yüzden yer yok.
millet fazla araba aldığı için değil.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:49 ----------
karadağ
libya
meksika
brezilya
birleşik arap emirlikleri
romanya
lübnan
malezya
ülkelerinde kişi başına düşen araç sayısı Türkiyeden daha fazla.
bulgaristanda bile 390.
bir bitmedi volkswagende sıra bekliyor millet geyiği.
sakin ol şampiyon! galiba sebep plansız kentleşme. bir de bu yönden bakmak gerek. lakin ben park yeri ararken epey bi sinirlendim. ondan atar yaptım.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)