arkadaşlar iyi sürücüyseniz abs ye gerek yok(ben tercih etmiyorum mesela)
bakın motogp de abs kullanılmıyor,neden ? fren mesefesini uzatır gerek yok.
zehir gibiyim maşallah
arkadaşlar iyi sürücüyseniz abs ye gerek yok(ben tercih etmiyorum mesela)
bakın motogp de abs kullanılmıyor,neden ? fren mesefesini uzatır gerek yok.
zehir gibiyim maşallah
Hadi artik herkes kabul etsin sunu, ABS fren yapmayi bilmiyorsan muhtesem bir sey.
Keşke Türkiye'de de motosiklet ehliyeti alma sistemi Japonya ile bire bir aynı olsa da sonra isteyen istediği kadar boşuna tartışsa
Hobaaa ortam fena gerilmiş, sakin beyler sakin. Dövüşecekseniz kurallar basit, belden aşağı vurma yok, zil sesini duyunca da ayrılıp köşelere gideceksiniz
Ben takılmam aga teorisine, ekstra ve güzel bir özellik mi ABS ? Evet. O zaman dursun motorumun bir kenarında, bir gün elbet lazım olur
Dipnot: Şaka bir yana, o videodaki hintli şahıs gerçekten fazla riskli ve kötü kullanıyor. Forumda bir alt başlıkta bir arabayı sağdan sollamaya çalışırken duran minibüse arkadan patlatan bir arkadaşın videosu vardı. Riskli kullanımda ABS falan kurtarmıyor, önce dikkatli sürmek şart...
Bence hatalı bir düşünce sistematiğine sahipsiniz ABS konusunda. Sebebini şöyle anlatayım;
şimdi ben abssi olmayan bir motor kullanıyorum ve ön freni kullanırsam düşerim diye sadece arka fren kullanıyorum. O kadar ki ön fren manetini sökseniz eksikliğini hissetmeyeceğim. Sonra sattım motorumu, absli dominar aldım. İyi de arkadaş, benim elde ön fren alışkanlığı yok... Yani abs olsun veya olmasın, ben zaten hep arka freni kullanıyorum. Bu durumda dominarın abssi benim fren mesafemi kısaltmaz, etkilemez bile.
Ha motorda kombin abs fren sistemi vardır, ben arka freni kullanırım, motor "bu mal gene ön freni kullanmadı, dur o haltı da ben kullanayımda dursun, ağzım yüzüm yamulmasın" deyip ön fren ile olaya müdahale ediyorsa sonuç değişir. Ancak ön freni kullanmayan adam, absli yada abssiz hiçbir motorda ön fren kullanmaz. Bu durumda absnin fren mesafesini kısaltmak gibi bir işlevi yoktur,burada fren mesafesini kısaltacak olan en temel unsuru oluşturan şey, absli yahut abssiz motorda doğru fren yapmaktır. Terminolojiye girecek değilim, ancak siz frene basmazsanız, motorunuz durmaz. Bu gayet net.
Bu birincil etken öğrenildikten sonra ise, abs ikincil etken olarak işimizi kolaylaştırır, biz ön arka frenlerin ikisini de acil durumlarda kullandığımızda motorumuzu yönlendirilebilir kılar, ve bu sayede hayatımızı kurtarır. Sıkıntı şurada, abs halen fren mesafemizi kısaltmadı.
İkincil etken de devreye girdi ve artık absli bir motorumuz var ve fren yapmayı da biliyoruz, işte bu durumda özellikle kaygan zeminde, yahut lastikler yeterli tutuş düzeyine ulaşmamışken yapılacak frenlemelerde fren mesafemizi kısaltacak olan abs, sayın Okan Sinan hocamın bahsettiği gibi kuru ve düzgün zeminde fren mesafemizi uzatacaktır.
Ancak en net haliyle motosikletlerin yaptığı trafik kazalarını incelediğimizde, genel olarak sorun fren mesafesinden ziyade, fren basıncını ayarlayamayıp özellikle ön lastiğin kilitlenerek kayması sebebi ile düşmek olduğunu görebiliriz. İşte bu "abi frene bastım kaydı, düştüm yaa" sendromundan kurtulmak için abs 10 numara bir çözüm.
Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...
hocam konu abs nin hayat kurtardığından bahisle paylaşılan bir videoyu içeriyor.
bende abs nin iyi olduğunu söyledim. bu tarz panik frenlemede tekeri kilitlemediği için kazadan kurtulma şansının daha yüksek olduğunu söyledim.
hala mevzu abs değil diyorsun, neyin peşindesin anlamadım ki?
Farkındaysan şahsi düşüncem yazdım. Abs fren mesafesini uzatıyor ve araç durmuyor. Bir önceki kullandığım araçta abs fren yoktu. Çapraz fren sistemi vardı. Frene bastığında araç duruyordu. Şimdi kullandığım araçta abs var. İşin açıkçası araç durmuyor. Yer ıslakken hemen devreye giriyor. Abs siz araçta fren yapmasını bilirsen teker kitlenmez
Sen arabaya gezmek için binersin, bizler ise motosiklete binmek için gezeriz
Forum kurallarında da açık bir şekilde belirtildiği gibi ''9.1. Site admin ve yöneticileri kurallara uymayan mesajları değistirme ve silme hakkına sahiplerdir.'' mesajları tabi ki de silebilirsiniz.
Ancak @Okan Sinan Ocan isimli üyenin bana hakaret etmiş olduğu gerçeğini maalesef değiştiremiyorsunuz.
Madem kurallar uygulanmak için var yönetime sesleniyorum, umarım gereğini yaparsınız!
Kabul edilmesi gereken su: ABS, trafikte, fren yapmayi bilen icin de, bilmeyen icin de muhtesem bir sey.
Fren yapmayi cok iyi bilseniz bile trafikte on goremeyeceginiz seyler olma ihtimali var. Siyah buz, yola dokulmus yag, kum, micir, vs gibi. Ozellikle virajdaysa yapabileceginiz hemen hemen hic bir sey yok. Profesyonel bir yarisci, bir soyleside, ABS'yi trafikte kullandigini soylemisti, bu tur sebeplerden dolayi.
Bunun disinda profesyonel degilseniz, yani bi suru kaza ve dusme yasamadiysaniz, panik limitiniz dusuktur; bir baska deyisle, sizi aniden frene tum gucunuzle asilmanizi tetikleyecek olay kumesi buyuktur. Dusmeyen motosiklette fren egitimi almadiysaniz da fren yapmayi bilmiyorsunuzdur, bu kadar net. Limiti anlamak icin limiti gecmek gerekli. Bu da dusmeyen motosiklet demek.
Hatta yeni Skidbike diye birsey cikardilar. Cok daha kullanisli bir egitim araci. On ve arkadaki cekisi ayri ayri ayarlayabiliyorlar:
Ben bu konuda zırcahil birisiyim beni eğitin Oocan hocam bu sorumu yanıtlarsanız sevinirim.
ABS fren mesafesini uzatır demek ne anlama geliyor? Duracağımız mesafeyi mi uzatır yani?
Neden uzatır? Freni köklediğimizde veya kaygan zeminde frenleme seviyemizi ayarlayamadığımızda lastik kayacak seviyeye gelir, lastik kaymasın diye de abs sistemi frenimizi aralıklı şekilde tutup bırakır, tutup bırakır. Bu aralıklarla freni bırakması sebebiyle mi fren mesafesi uzuyor?
Yani freni bırakmasa zaten lastik o noktada kayacak o esnada zaten frenlemenin devam etmesinin bana zerre faydası olmayacak diye düşünüyorum. Abs olmayan motosikletteki frenleme fren mesafesini ne yaparak kısaltıyor yani o abs de olan kayma esnasında freni birakmasi yerine abs siz frenin frenlemeye devam etmesiyle tekeri kaydirarak mi mesafeyi kisaltiyor?
Fren mesafesini uzatır ne anlama geliyor yani burdaki cümle olarak olumsuz ama mantık olarak olumlu birşey mi var? Kayacağıma freni tut bırak yapıyor daha etkili bir frenleme sağlamaz mı bu?
Abs siz motosiklet yüzünden frenlerken kayıp düşmeyi geçtim zaten de bunu gerçekten merak ettim. Ayrıca abs yoksa zaten motosikletin frenlerini limitlerde kullanabilen kaç motosikletli var 1.000 kişiden kaçı abs limiti kadar limitlerini biliyor ve bu limiti fren manetine-pedalına uygulayabiliyor?
Motosikletinizin fren limitinin en son haddini her zemindeki en son limitini siz nasıl bileceksiniz?
Yani bu limiti; lastik sıcaklığı, zemin sıcaklığı, zemin kayganlığı, motosiklet hızınız ve o hızdaki devriniz vs hatta motosikletin üzerindeki konumunuz dahi bu frenlemedeki son limitinizi her AN değiştirmez mi? O an o limitin frenlemedeki hangi aşama olduğunu nasıl anlayabiliriz? Bilemedim. Beni aydınlatırsanız sevinirim.
adamlar robota motosiklet sürdürdüler... üstüne bir de doktor ile yarıştırdılar. biz hala abs yi tartışıyoruz...
"ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"
Araya girip bir virgül koyayım,
ABS fren mesafesini uzatır mı uzatmaz mı konusunu yanlış anlayabilecek sürücüler için konuyu şöyle özetlemek lazım;
ABS'li motosikletin fren mesafesi ABS'siz motora göre daha uzun değildir. İki motorda da tekerlekleri kitlemeden uygun basınç ile fren yapabilirseniz (yani mükemmel bir fren) iki motorda tekerlekleri kitlemeden, yol tutuşu bozulmadan aynı mesafede durur.
Başka bir cümle ile tekrarlayalım, ABS'li motosikletin fren mesafesi ABS'siz motora göre daha uzun değildir. ABS devreye girerse durma mesafesi uzar, ABS devreye girmediyse zaten bir problem yoktur. ABS devreye girdi ise bizi bir problemden kurtarmıştır.
Simüle edelim;
İki tane aynı model motosikletimiz olsun, biri ABS'li biri ABS'siz. Bu iki motora da Yamaha'nın geliştirdiği Motobot sürücüsünü bindirelim.
İki robot sürücüye de aynı anda aynı veriyi göndererek işlem yaptırdığımızı var sayalım, yani bir kumanda iki oyuncak.
İlk denememizde 80 KM hıza çıkaralım motorlarımızı, yan yana gidiyorlar doğal olarak. Frenleme çizgisine geldiğinde kumandadan mükemmel frenleme komutu gönderelim. Tekerleri kitlemeden maksimum basınç uygulansın, frenler limon sıkılır gibi sıkılsın, amortisörler tatlı tatlı kapanmaya başlasın, yük lastiklere aniden değil de tatlı tatlı verilsin ve lastik de mükemmel yol tutuşu sağlayıp hiç kaymadan motosikleti durdursun.
İki motosiklet de aynı anda, aynı mesafede durur.
Testi tekrarlayalım;
İkinci denememizde 80 KM hıza tekrar çıkaralım motorlarımızı, yine yan yana gidiyorlar doğal olarak. Frenleme çizgisine geldiğinde kumandadan panik fren komutu gönderelim, hani o bildiğimiz tüm frenleme tekniklerini heyecendan unuttuğumuz ya da hiç bilmediğimiz için yaptığımız panik fren. İki motorun da tekerlekleri kitlenmeye başladıysa eğer; ABS'li motor, kilitlenmeleri kontrol ederek motoru bir önceki testte durulan mesafeden biraz daha uzakta durduracak. ABS'siz olan ise tekerlekler kilitlendiği için kayıp düşecek, bir önceki testte durulan mesafeden ya daha önce ya da daha sonra duracak ama yerde yan yatarak.
REDDCBR125 güzel bir soru sormuş aslında, tebrikler.
Konuşmalar uzadıkça aklıma mercedesin reklamı geldi ormanda giderken ağacın devrilip arabanın okadar hızlı giderken zart diye durduğu... ŞDS ( Şeytanı durduran sistem )
vallahi ne güzel pazar stratejileri yok motora sistem koyduk yatış açısını görüyoruz yok abs koyduk yok esp koyduk yok hava yastığı koyduk Burada üzüldüğüm nokta şu. 30 Küsür senedir motosiklette olan birisi olarak. İster abs olsun ister abs olmasın hava ıslak olsaydı eğer bu videodaki arkadaş ya yeri öperdi yada öndeki arabayı Buna hayır öyle olmazdı diyen daha küçük 3 5 sene motosiklet kullanan , Abs yi hayat kurtaran bir devrim gibi gören tüm sürücülere gülümser ve saygıyla karşılarım.
Herşey videolarda göründüğü gibi keyifli olmuyor yağmurlu havada panik fren yaptığınızda ! Ha belki videolardaki gibi dümdüz süper bir asfaltta kapalı otoparkta panik fren denerseniz işe yarayabilir.
Şu an abs standart bir aksesuar haline geldi ve kazalarda okadar çoğaldı. Sadece abs değil motosikletler elektronikleştikçe kaza ve hata oranları yükseliyor.
Nereden biliyorsunuz? Elinizde anekdot harici geçerli bir sebep, bir delil var mı?
Bilakis tam tersi: Avrupa Birliği, ABS'li motosikletlerin ölümlü kazaya karışma oranının yüzde otuz daha az olduğunun istatistiği ortaya çıktıktan sonra zorunluluk getirdi. Yanıldılar mı? Sizin veriniz ve istatistiğiniz nerede?
Bu durumda yazdığınız biraz vurdumduymazca olmuyor mu?
İki kez ciddi kaza yaptım. İkisi de ABS ile engellenebilirdi. 3 ay diz ağrısı çektikten sonra sıfır aldığım CB1000R'ı daha yaşını doldurur doldurmaz bi sürü zarara elden çıkarıp ABS'li bir model aldım. Verdiğim en iyi karardı. Bir kere işe yaradı bile...
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)