Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Analiz: BMW'nin Yitip Giden Bir Modeli

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Mamba09 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2013
    Şehir
    Kusadasi
    Motosikleti
    Ducati Scrambler & Italjet
    Başka bir başlıkta ufaktan konuşulurken, geniş geniş ele alayım dedim. Zamanında epey araştırmıştım...


    Yitip giden bir motosiklet, BMW C1


    BMW'nin en acıklı hikayelerinden biridir belki...

    Bu motosikletin hiç bir piyasada tutunamamasının ciddi ciddi sebepleri var ama öncelikle o zamana dönüp geniş geniş konuşalım.

    BMW C1'den önce 1994 yılında Benelli Adiva tanıtıldı.
    99ların sonuna doğru yani, 2000'de satışa başlandı.
    Benelli Adiva 125 cc ve 150 cc olarak iki ayrı model olarak tanıtıldı. Aralarındaki tek fark motor gücüydü.
    Motor kısmını Piaggio'dan Leader olarak bilinen bloktan aldılar.
    Güzel tarafı o sıralar bu LeaderET4 bloğu zaten herkes tarafından biliniyor, hatta 200cc'ye, silindir değiştirerek çıkarılabiliyordu.

    Benelli Adiva'nın başka iyi bir tarafı vardı ki, oda fotoğraflarda göreceğiniz şekilde;
    üstündeki siperliğin katlanabilir olması.
    Yani, istemediğin zaman üst taraftaki mekanizmayı katlayıp arkadaki çantaya koyabiliyordun.
    Çanta üzerinde standart geliyordu ve hacmi 80-100 litre arasıydı.
    Benelli'nin asıl amacı şehirli insanın sıkıntısını gidermekti.
    Sabah güneşli havada işe gitmiş birisini, akşam eve dönerken ıslatmadan getirebilmekti.
    Yani direk "üzeri kapalı olan, araba gibi olan motosiklet yapalım" değildi.





    Bu şekilde düşünmemiş olsaydı, Adiva'nın konsoluna klima, emniyet kemeri vs. koymak zor olmayacaktı.
    Hatta bir satış stratejisi bile olacaktı, lâkin Benelli bu yolu seçmemişti Adiva için.
    İyi ki de seçmemişti, ileride göreceğiz...



    Benelli'nin Adiva serisi Renault ile anlaşarak Renault bayilerinde "Renault Fulltime" olarakta satışa çıkmıştı.
    Ve piyasadaki diğer standart scooterlarla nerdeyse aynı fiyata satılıyordu...



    Gelelim BMW'ye...



    BMW'de Benelli'nin bu atağını gördükten sonra "biz neden daha iyisini yapmayalım?" diyerek atıldılar.
    2000 yılında BMW C1'i 125cc ve 200cc olarak piyasaya sürdüler.

    Benelli'de olmayan; emniyet kemeri, sele ısıtma, klima gibi bir çok şeyi eklemişlerdi.
    Fakat Benelli gibi üzeri açılmıyordu.
    Ayrıca kabin içi tek kişilikti, arkaya birisi oturmak istediğinde kabin dışında kalıyordu.



    Belki bunlar ufak detaylardı ama öyle kenara itilemeyecek sıkıntılar vardı.
    Bu BMW C1’lerin 200cc’si (aslında 176cc) dolu hâli 196 kg’ye denk geliyordu.
    Benelli Adiva ise dolu hâli 148 kg idi.
    Adiva'nın üst kabinini söküp çıkarınca(bagaja koyunca değil, motosikletten ayırınca) motosiklet hatrı sayılır şekilde daha da hafifliyordu.

    BMW iyi motosiklet kullananların bile hafiften tırstığı bir motosiklet olmuştu.
    Örneğin sıradan bir scooteri hareket etmiyorken ve siz üzerindeyken rahatça sağa sola yatırabilirken;
    BMW’deki omuz korumaları bunu engelliyor ve sürekli değdiği için rahatsız ediyordu.

    Düşük süratlerde ağırlığı tehlikeli oluyordu.
    Ayrıca biraz hızlanınca siperliği dengesini kaybetmesine sebep oluyordu, gidonda sallamalar oluşuyordu.

    Gelelim fiyat meselesine,

    Tam olarak rakama ulaşamasam da, C1'lerin BMW F650’lerle aynı fiyata satıldığını öğrendim.
    “Nasıl olur ya, bir scooter değil mi bu?” diyenleri duyar gibiyim; çoğu kişi de böyle diyerek zaten yaklaşmamış.

    BMW baltayı taşa vurduğunu farketmemiş olacak ki; bu motosikleti 3 versiyona ayırıp aksesuardan da para kırmak istemiş;
    1 - Temel versiyon
    2 - Aile Dostu Paketi (Ekstra bagaj kiti ve geniş saklama bölmesi - 350 Euro)
    3 - Lüks Paket ( Okuma ışığı, telefon tutucusu, depolama alanı ve raf - 175 Euro )

    Dahası;

    BMW bu makinayı piyasaya sürerken “Kask takmanıza gerek yok” diyerek reklamını yaptı.
    Sene içinde İngiltere’de davalar sürdü ve BMW maalesef bu davaları kaybetti.
    Hâlen İngiltere’de ve İsveç’te bu motosikleti kasksız sürmek yasaktır.



    O yıllarda BMW Genel Müdürü Kevin Gaskell bu davalarla ilgili özetle şöyle bir açıklama yapmıştır;
    Diğer ülkeler, kişisel ulaşım için uygun, çevreye duyarlı ve güvenli bir çözüm fikrini kavramalarına rağmen Birleşik Krallık hükümetinin değişimden çekinmesi utanç vericidir.
    O zamanlardan bir haber: http://www.telegraph.co.uk/news/ukne...ar-helmet.html

    2001’de 10.614 adet, 2002’de sadece 2000 adet sattı. Hemen üretimi durduruldu.
    Benelli Adiva tam gaz 2006’ya kadar satıldı.


    Üretimden kalktıktan bir kaç sene sonra BMW Motosiklet Bölüm Başkanı Herbert Diess'in bir açıklaması var;
    Spiker:C1'i bir başarı ya da başarı olarak görüyor musunuz?
    Dr. Diess: Hayır, hiç bir başarısızlık değil. BMW Motorrad'ı ilk devraldığımızda C1'in üretimini durdurmak zorunda olduğum için çok üzgünüm. Ama ben konseptin geri döneceğinden eminim. Bence sürücünün koltuğa oturtulup emniyet kemeri taktığı sürüş biçimi motosiklette en güvenli ulaşım şeklidir. Ve motosiklet endüstrisinin karşılaşacağı en büyük zorluk önümüzdeki yıllarda emniyet unsurudur. Binici, standart bir motosiklet üzerinde oldukça korumasız ve kazada neler olacağını tahmin etmek çok zor, bu yüzden sürüşü daha güvenli hale getirmenin tek gerçek yolu C1'ye çok benzer bir şey olduğuna inanıyorum ve bu nedenle inanıyorum ki Er ya da geç böyle bir konsept tekrar dönecek.
    BMW bu işi geliştirebilirdi ama bu başarısızlıktan sonra muhtemelen bütçe ayırmadı.
    Proje büyük hedefler ile yola çıkmıştı bu yüzden standart özellikleri bile harikaydı.
    Unutmadan o standart özellikleri de belirteyim;

    2000 yılındaki özellikler;

    -ABS
    -Müzik sistemi (hıza göre sesi azalıp artıyor)
    -Immobilizer alarm sistemi
    -Kilitlenebilir eldiven kutusu
    -Sunroof
    -Isıtmalı elcik ve koltuk
    -Farların eğim açısı (farklı yükler için)
    -Cam suyu bulunan cam sileceği.
    -Klima veya ısıtıcı









    Bunlarda Benelli'den...







    yazı tamamen bana aittir.




    kaynaklar: wikipedia, visordown, telegraph
    dundanbiri, hachiko, efendy06 ve 27 diğerleri bunu beğendiler..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    shruikan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2015
    Motosikleti
    turuncu
    arabayla skuterin çiftleşmesinden mi olmuş?
    fz6_fazer, bursalıali ve Lazasker bunu beğendiler.

  3. #3
    caglar48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW S1000R
    Alıntı shruikan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arabayla skuterin çiftleşmesinden mi olmuş?
    yine komiklik yine shruikan
    zekeriyaimam bunu beğendi.
    https://www.instagram.com/besafes1kr/

  4. #4
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Adiva eskiden beri Benelli-Adiva'ymış. Ben Adiva'ya 3-5 sene önce rastlamıştım.
    Adiva ile ilgili yazılarda Benelli ismini görünce, diğer konuda sanki yeni bir ortaklık gibi algıladığım için sallamışım. Özür.

  5. #5
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    Bu ucubenin başarısız olma nedeni tamamen motor ruhuna aykırı olmasından kaynaklı. 2 tekerli araba yapmışlar motor diye piyasaya sürüyolar. yok teyipmiş klimaymış koltuk ısıtmaymış. Konfor arıyacak insan zaten araba kullanır. Motor zevk ve hobi işi. Asya ülkelerinde zaruri ulaşım aracı olarak kullanılsa da motor genel anlamda tutkudur. Bu ucube aracın ruhu yok. Bide emniyet kemeri koymuşlar ki düşünce araçla birlikte iyce zımparalanasın.

    Yazı için teşekkürler güzel bilgiler.

  6. #6
    mustafa_325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2010
    Şehir
    istanbul-kocaeli
    Motosikleti
    Pulsar RS 200 - Thriumph TİGER 800
    Başarılarla dolu BMW tarihinde kara bir leke. Tasarım faciası, vizyonsuzluk abidesi. Ayrıca tam bir kol-bacak kırma makinası. Arkadan kemerle bağlıyken yana doğru düşüp sürüklenince kol ve bacaklar ne olacak hiç düşünmemişler mi?
    MotorKafa ve crxforever bunu beğendiler.

  7. #7
    Redneck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2013
    Yazı çok güzel olmuş elinize sağlık,bu motorun tarihini hep merak edip hiç araştırmamıştım. Sahibinden de 4 tane var, 2000 taneden birkaç tanesi ülkemize de gelmiş motor gücüne göre ağırlığı ve fiyatı çok orantısız,bu kadar ağır ve pahalı olacağını düşünmemiştim,benim de bir gün bu türün yeniden canlanacağı üzerine olumlu düşüncelerim var,zamanla göreceğiz...

  8. #8
    Sj's - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2006
    Şehir
    istanbul
    Satmamis ki bitmis babam. Ben K1300r'a bindim 2 farkli modelde gezdim. Her goren oha hayatimda gordugum en guzel sey dedi. Ama BMWnin en az satilan modeliydi ve bitti gitti.

    O kadar guzeldiyse alip bineydiniz babam. Bineydiniz de bitmeyeydi.
    Ekarademir, potasyum ve jimi_hendrix bunu beğendiler.

  9. #9
    gogozh - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ağustos 2016
    Şehir
    istanbul
    İyi ki bitip gitmiş sokakta görsem tasarimcisina soverdim . Şu an hem tasarımcı küfür yemiyor hem de ben +1 günah point işlememiş oluyorum .
    tommygun bunu beğendi.

  10. #10
    chopperrider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Temmuz 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Honda Goldwing GL1800...
    Böyle bir konu açtığınız için teşekkürler.
    Uzun zamandır açıp okuyunca yeni bir şeyler öğrendiğim bir konu oldu.
    Verdiği bilgilerle, desteklediği görsellerle harika bir konu👍
    hyanax100 ve computeus bunu beğendiler.

  11. #11
    haluk23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Eylül 2007
    Şehir
    Türkiye
    Motosikleti
    CRF250 Rally-Wave 110i-Crypton S-CB125F-Monkey
    Paylaşım için teşekkürler. Trafiğe takılmadan ama aynı zamanda da olumsuz hava koşullarından en az etkilenecek şekilde ilerlemek isteyenler için mantıklı olabilecek bir araç ama ağırlık ve denge gibi sorunları da var. Bu sorunların aşıldığı yeni bir model üretilse belki ticari olarak başarılı olabilir ama bu kez de Renault Zoe gibi modeller var 4 tekerlekli ve elektrikli alternatif. Muhtemelen yine tutmayacaktır yani.

  12. #12
    SuleymanE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 900 / Xpulse 200 4v
    Emeğe saygı, gerçekten güzel bir araştırma ve bilgilendirici olmuş. Ancak bu model göz zevkimiz için iyi ki yitip gitmiş diyorum.

    Hilkat garibesi gibi, bu nedir dostlar. İnsan görünce istemsizce "Eyyy C1, sen kimsin yaa?" diyesi geliyor

    Araba desen, cık... motor desen, hmmm bi düşüneyim, cık oda değil. Uzun yol yapacak konfor arayanlar için üretilmiş desen alakası yok, 125cc-200cc...

    Şehir içi pratiklik amaçlı yapılmış desek, iyide normal scooter varken buna ne gerek var?

    Neresinden tutsan elinde kalan bir makine. Üretimden kalkması insanlığa yararlı bir hamle olmuş kısacası

  13. #13
    Keoma - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Aralık 2014
    Motosikleti
    Mt-125, R25 Ve Tekrar R25,Dominar 400,Mt-125 Abs
    Ellerine sağlık,zevkle okudum.
    Ve şu cümlene bayıldım:

    -Sabah güneşli havada işe gitmiş birisini, akşam eve dönerken ıslatmadan getirebilmekti.

  14. #14

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Olayı dramatize etmeye gerek yok. Kötü ve pahalı bir motormuş, üretimi durdurulmuş. Şu anda satılsa, 10000 TL deseler almam, 5 bin olsa düşünürüm. Bunun motosiklet olduğu bile şüpheli. Bir de düşünün ki fiyat pahalılığından şikayet edenler Avrupalılar, bizde olsa Borusan fiyatlarıyla kimbilir fiyatı ne olur ?
    bursalıali bunu beğendi.

  15. #15

    Üyelik
    16 Kasım 2017
    enikonu olmuş

  16. #16
    ..YaNKee.. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Şubat 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR 650F
    10-12 yıl önce benimde dikkatimi çok çekerdi bunlar.. 1 defa gördüm trafikte süren bir amcayı onun haricinde hep bayiiler de rastladım. kalabalık nüfuslu ülkelerde bu tip motor çok var diye biliyorum.. bence ileride bu tip motorlar daha çok kullanılacaktır.. yoğun trafikte araçtan iyidir.. hatta şu aralar kendi dengesini sağlayan motorlarını tanıtan markalar yakında bu tiplere de o teknolojiyi uygular.. 2 teker üzerinde tek kişilik araç konseptinde görüneceklerdir. hem zaman hem yakıttan tasarruf için on numara araç olurlar kendi dengesini sağlayabilirse.. şu piyasadaki minyatür (markasını bile bilmiyorum) 2 kişilik araçlardan iyidir en azından

  17. #17
    MotoRR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2017
    Şehir
    Kırşehir
    Motosikleti
    -YOK-
    Yazı çok güzel olmuş elinize sağlık.

  18. #18
    haluk23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Eylül 2007
    Şehir
    Türkiye
    Motosikleti
    CRF250 Rally-Wave 110i-Crypton S-CB125F-Monkey
    Motosiklete benzeyen 4 teker için Renault Twizy modelini kastetmiştim. Zoe modeli farklı.

  19. #19
    bursalıali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2015
    Şehir
    Bursa Osmangazi
    Motosikleti
    mondial RX3İ EVO-Honda Falcon NX4- FYM 250
    Şu an TR de üretime başlayacak olan Benelli Türkiye , 125 ve 150 cc olan bu makinanın yerine 250 cc
    Adiva yapmaya başlarsa??? Başarı şansı ne olur? Benim gibi 120 kilo hemde 250 cc nin vergi avantajı göz
    önüne alınır mı? Haluk bilgiler için teşekkürler. Saygılarla.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:19 ----------

    Yalnız bence bu cabrio sistemi mp 3 gibi veya peugeot metropolis benzeri 3 tekerlekli makinalara
    uygulasalar. Sizler ne dersiniz?

  20. #20
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    eline sağlık güzel iş çıkarmışsın , İstanbul da Karaköy vapur iskelesinin yanında bir tane kırmızı C1 durur , orada bir restoran sahibinin imiş, İstanbul trafiğinde yaz kış bu motorla gelip gittiğine göre motorun kullanımında bir sıkıntı olmasa gerek, bence tutulmamasının sebebi yüksek fiyatı ve tek kişilik olması olabilir , yamaha tricty konseptinde önde çift teker vede her iki kişinin kabin içinde seyahat edebildiği , fiyatı uygun tutmak için klima,ısıtma gibi özelliklerinin eklenmediği (zaten kısa mesafe ulaşım için bunlara ne gerek var) bir üretim tutar ama BMW değilde Benelli yada Bajaj üretimi olursa fiyatı ilgili kitleye uygun olabilir..
    bursalıali bunu beğendi.


1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)