Yağ değişimiyle ilgili yardım lazım
Reklamlar
-
Arkadaşlar merhaba. Motorum R25 yamaha.şimdi ben motul 7100 aldm 2 litre 20bin bakımı için kendim deişcem. Filtre 15binde deişmişti o yüzden deişmicem. Direk yağı boşaltıp tamamen sonra eklesem yenisin olur mu? İlla filtreyi çıkarıp takmam gerekiyomu yoksa filtredeki yağda boşalırmı kapağı açınca. Bidaha boşuna tak çıkar yapmak istemiyom anahtarı yok çünkü.yardımcı olursanız sevinirim
Reklamlar
-
Konuya da yazmistim buraya da yaziyim, yag filtresini muhakkak her bakimda degistirin.
-
motordan motora değişir 50-100 cl kadar yağ filtre bölmesinde kalır ve karterdeki yağ ile birlikte tahliye olmaz.
ek olarak yağ filtresinin her yağ değişiminde değiştirilmesi tavsiye edilir.
-
Yağ filtresindeki eski yağ yeni konulan yağı da bozacağı için yağ filtresini de değiştirmekte fayda var
-
boşver dursun birşey olmaz boşaltıp yenisini koy, filtreyi değiştirmenede gerek yok
-
Mersin İl Temsilcisi
bir kaç vidayı söküp takmaaktan üşernirsen öyle yerde öyle hatalar çıkar ki, kilometrelerce motosikleti itmek, çekmek, haftalarca parça beklemek ve ustaların tatmin makinası haline gelmek işten bile değil..
sen her bakımını rutin yap, gerisi tevekkül ;)
-
Kullanıcı kilavuzunda yazıyor, filtre değiştirmeye gerek yok. Detaylı YouTube videoları var.
-
iki bakımda bir yağ filtresi değişiyor , motorun yağ tapasını aç yağı boşalt bekle süzülsün iyice 1.8 lt yağ ekle rölantide biraz çalıştır devam et sıkıntı yok.
-
Şu anki motosikletimde yağ filtresi yok ancak olsaydı, (kitapçıkta değiştirme yazmasına rağmen) her bakımda değiştirirdim.
-
Süper Moderatör
Kitapcığında iki bakımda bir değiştir yazıyorsa en doğrusu odur.
Ayrıca filtrede eski yağ kalır evet fakat bu sana dert olmasın, filtreyi de değişsen motorda illa ki eski yağdan her zaman kalır. Motordaki tüm yağı boşaltmanın tek yolu motorun bir tamirat için komple sökülüp dağıtılmasıdır.
Bu kadar çok kafamıza takmayalım ya hu, kendi sağlığımızı araçlarımız kadar düşünmüyoruz çoğu zaman
Yağı boşalt, yeni yağı koy ve devam et.
-
Biz motoru üretenlerden ne kadar da çok biliyoruz.Kasap motor tamircileri var birde kasap fikir verenler.Arkadaş motulun v 300 yağını normal caddede kullanıp 1000 kmde bir yağ değiştiren psikolojisi bozuk insanlar tanıdık biz.Her yağ değişiminde filtre değiştirmek ve eski filtrede ve motorda kalan 150 250 gramlık yağın yeni yağa zarar vereceğini düşünmek paronayaklıktır.
-
Birileri daha çok kazanacak diye milleti paranoyak yaptılar. Örneğin XJ6 için toplam yağ kapasitesi 3.4 litredir. Filtre ile değişim yaparsan 2.8 litre yağ değiştir der kitapçıkta. Kaldı 0.6 litre eski yağ. Tam bir rezalet motoru ters mi çeviririz yan mı yatırırız çıkarmamız lazım o kalanı yoksa piston elde kalabilir.
Bir de kitapçıkta der ki 10000 kmde bir yağ değiştir. Ayrıca her 2 değişime denk gelir şekilde 20000 kmde bir filtre de değiştir. Bunu yazan mühendis kesin geri zekalı bu şekilde motor ölür be! O yağ 3000 hadi en fazla 4000 kmde değişmeli yoksa nasıl olur.
Ama her şeyi çok bilen ustalarımız 40000 km oldu şu subapları kontrol et, bak kitapçıkta yazıyor böyle desen. Aman ha ses gelmiyorsa dokunma der kaçarlar. Çünkü 3000de yağ değiştirip kolayca parayı almak varken kim uğraşacak şimdi onla elde kalır falan aman. Bir de motora anahtar değdi diye çürüğe çıkaranlar mı dersin. Sanki insan yapımı bakım isteyen bir alet değil de canlı yaratık mübarek.
Çok uzattım ama kısaca herkesin her şeyi çok bildiği, kimsenin bir aleti üreten adamın yazdığı kitabı okumadığı kısaca kimsenin hiç okumadığı topraklarda durum böyle işte ne yazık ki.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)