80 km hızı geçtiğim zaman rüzgardan aynalar bozuluyor nasıl bozulmasını engelleyip sabitleye bilirim
80 km hızı geçtiğim zaman rüzgardan aynalar bozuluyor nasıl bozulmasını engelleyip sabitleye bilirim
Önce aynalarını güzelce ayarla. Sonra vidalarını iyice sık.
Yine aynısını yaparsa eğer, tekrar ayarla ve oynayan yeri neresiyse bas japon yapıştırıcısını gitsin...
sağa çekene kadar arkaya bakıcağın zaman elinle tutup öyle bakıyosun. sağa çektikten sonra aynanın açısını ayarlayıp alttaki vidasını anahtarla iyice sıkıyosun. yeterince sıktığın halde tekrar oluyosa yalama olmuştur gidiyosun ve yaptırıyosun.
wd 40 geldiyse de olur. böyle durumda söküp sabunlu suyla yıkayıp kurutup takınca kendine geliyor.
locktite ise yariyor
Matrax inşallah ciddi değilsindir çok üzülürüm . Mesela şöyle yapabilir hangi somun tarafından gevsiyorsa ( alt , üst ) oraya loktait sıkıp kuruduktan sonra yola çıkabilir .
Hee şimdi loktait bir kere sıktımmıydı bitti o iş diyen olabilir . Öyle birşey yok loktaitli parça isitilirsa loktait çözülür .
Yok ben bu islere girismem diyen olursa da aynanin vidalı yerine ince bir tabaka usdubu sarılıp sıkılırsa sorun ortadan kalkar . O da olmadı aynı parça çevresine ince zımpara sarılıp sıkılabilir . Çözüm çok yani
Durduğunda eline iki adet anahtar alıp aynanın somunlarını karşılıklı olarak (kontra) sıktığın halde mi gevşiyor?
Ha yoksa düşük hızda veya durduğu yerde elinle ayarlıyorsun, hızlanınca rüzgarın direnci ile gevşiyor ve sen de her gevşediğinde elinle tekrar ayarlayıp devam etmeye mi çalışıyorsun?
Eğer ilk cğmlemdeki işlemi hiç yapmadıysan önce onu bi yap ya da yaptır, belki de diğer arkadaşların anlattığı yöntemlere hiç gerek kalmayacak.
neresi sıkılabilir, neresi hareketli bi görmek lazım.
muhtemelen şu "manda gözü" tabir edilen bağlantıdan oynuyordur.
onun sıkılabilen ve sıkılamayanları var.
Bazen yalama oluyor bir türlü durmuyor.
Benim eski CBR da öyleydi.
Yerinden söküp temizleyip araya bir conta ya da somun takmayı deneyebilirsin.
Bu durumda mevcut civata kısa gelebilir, az uzununu alabilirsin.
Hamdım, piştim, hala hamım.
Arkadaş konuyu açıp gitmiş, yeni konu açmayayım dedim. Xmax 400 sol ayna rüzgarda ve 110 km hızlanmadan sonra ayarı bozuluyor içe doğru kapanmaya başlıyor. (Gidon bağlantısı değil elinizle ayarladığınız üst ayna kısmı ) olası düşündüğüm çözümler aynayi kendime gore ayarladiktan sonra maktap ile ufak bir delik açıp incecik bir vida atmak yada topuz kısmına ince çiviyi isitip batırıp sabitlemek(plastik muhafaza oldugu icin vida yada civi dışardan görünmeyecek ) ,ufak bir şey için Komple aynayı değiştirmek istemiyorum. Başka çözüm önerisi olan varsa yazabilir.
küre kısmına biraz yapıştırıcı sürsen iş görür
Yalnız ama Kafası Rahat Adam...
küre kısıma baktım küre içeri kısma yapıştırıcı girmizse tutmaz içeri girmesi de çok zor japon girer o da kolayca ayrılır iran yapıştırıcısı vb tutar ama içeri sıkamam onu da. En temizi matkapla küre kısmı da delip vida atmak, küre kısım kanımca üzeri ince plastik kaplama altı alüminyum sanırım.
bir şekilde tamamen sabitlemeyi bende düşündüm ancak artçı olunca ile normal sürüş pozisyonum arasında biraz fark var, arada kurcalıyorum.
bir de aynaları arada bi yerlere sürttürüyorum, bozulması kırılmasından iyidir diye bişi yapmadım
manda gözü tipli olan aynaların zamanla laçka hale gelmesinin sebebi,ayna içindeki hareketli parçayı kavrayan metal parçanın gevşemesinden kaynaklı.Bu metal parçada 3 vida bağlantısı ile ayna kasasının içinde bulunmakta.Çözümü ise aynayı dikkatlice söküp söylediğim metal parçanın vidalarını sıkarak çözebilirsiniz.Bİraz zahmetli bir işdir ama kesin çözümdür.Aynalar geneli itibariyle silikonla yerleştirilmiştir,ince bir bıçak,falçata ile kenarlardan sökülebilir,tavsiyem falçata ile işlemi yapmanızdır.
Olası ayna kırılmalarında ise 30-40 tl lik masrafınız olur,oto camcılar bu işi 20dk da ayna tipinize göre kesip yapıştırıyor.
Sabitleme olayına gelince 2 çözümü var;
1-Spreyli olan hızlı yapıştırıcılar
2-çift renkli olan ve çok güçlü bir esnek kaynaklama tipi olan sunfix macun.
Bu iki çözüm ile kırılan,monte yerleri sorun olan bağlantı vida konumları vb gibi her türlü yerde kullanabilirsiniz.Benim motorumun gidonu yüksek ve belli bir hızda titreşimi yine uzun olan aynalara direkt etki ediyor.Bağlantı yerlerinden titreşimle gevşeme yapıyordu.spreyli hızlı yapıştırıcı ile bağlantı somunlarına uyguladım,3 yıldır en ufak oynama yapmadı.
Bu uygulamaları yaparken mümkün mertebe abartmadan sade şekide az miktarda kullanın.İlerde sökmek istediğiniz zaman zorlanırsınız.
Şahsi İnstagram Hesabım: _hayalet_ct.mc
Chaos Turkey MC - instagram: chaos.turkey.mc
Superlight Türkiye Facebook Sayfamız: slturkiye
[QUOTE=BlackGhost;4558030]manda gözü tipli olan aynaların zamanla laçka hale gelmesinin sebebi,ayna içindeki hareketli parçayı kavrayan metal parçanın gevşemesinden kaynaklı.Bu metal parçada 3 vida bağlantısı ile ayna kasasının içinde bulunmakta.Çözümü ise aynayı dikkatlice söküp söylediğim metal parçanın vidalarını sıkarak çözebilirsiniz.Bİraz zahmetli bir işdir ama kesin çözümdür.Aynalar geneli itibariyle silikonla yerleştirilmiştir,ince bir bıçak,falçata ile kenarlardan sökülebilir,tavsiyem falçata ile işlemi yapmanızdır.
Olası ayna kırılmalarında ise 30-40 tl lik masrafınız olur,oto camcılar bu işi 20dk da ayna tipinize göre kesip yapıştırıyor.
Sabitleme olayına gelince 2 çözümü var;
1-Spreyli olan hızlı yapıştırıcılar
2-çift renkli olan ve çok güçlü bir esnek kaynaklama tipi olan sunfix macun.
Bu iki çözüm ile kırılan,monte yerleri sorun olan bağlantı vida konumları vb gibi her türlü yerde kullanabilirsiniz.Benim motorumun gidonu yüksek ve belli bir hızda titreşimi yine uzun olan aynalara direkt etki ediyor.Bağlantı yerlerinden titreşimle gevşeme yapıyordu.spreyli hızlı yapıştırıcı ile bağlantı somunlarına uyguladım,3 yıldır en ufak oynama yapmadı.
Bu uygulamaları yaparken mümkün mertebe abartmadan sade şekide az miktarda kullanın.İlerde sökmek istediğiniz zaman
Bahsettiğiniz vida , motosiklet tamircisindeki hurda aynayı kırdım içine bakmak için. Aynayı söküp kaynar suya yatırıp aynayı tutan silikon yada başka tür yapıştırıcının gevşemesini bekleyip ayna camını sökmeyi deneyeceğiz. Teşekkürler tavsiyeniz için.
Benim ayna da eskiden öyleydi, 60km hızı geçince kapanıyordu rüzgardan en sonunda küfür ede ede durdum, bagajdan alyanı alıp asıldım sonuna kadar. Kafa grenaj siperlik kırılma seviyesine geldi esnedi. En sonunda esnemesin diye bastırarak zıpladım alyanın üstünde. Şuan mis gibi, istanbulda sıkışık trafiğe maruz kaldığım için çok nadir açıyorum aynaları (otoban veya e5 trafiksiz olunca). Haricinde zaten ihtiyaç duyulmuyor.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)