Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

hızlı giderken bozulan ayna nasıl sabitlenir

    REKLAM ALANI
  1. #1
    j700 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Aralık 2012
    Şehir
    Alanya
    Motosikleti
    Honda CB125 ACE
    80 km hızı geçtiğim zaman rüzgardan aynalar bozuluyor nasıl bozulmasını engelleyip sabitleye bilirim


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    ben söküp cebime koyuyom.
    Jeansque ve exteras bunu beğendiler.

  3. #3
    gogozh - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ağustos 2016
    Şehir
    istanbul
    Loktait olur mu ki ?

  4. #4
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    Alıntı gogozh adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Loktait olur mu ki ?
    Yolda giderken nasıl loktait sürüp tekrar sıkacak adam ?
    exteras bunu beğendi.

  5. #5
    nat675 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ağustos 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar NS 200
    Önce aynalarını güzelce ayarla. Sonra vidalarını iyice sık.
    Yine aynısını yaparsa eğer, tekrar ayarla ve oynayan yeri neresiyse bas japon yapıştırıcısını gitsin...

  6. #6
    ayetlervaray - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Superlight 200
    sağa çekene kadar arkaya bakıcağın zaman elinle tutup öyle bakıyosun. sağa çektikten sonra aynanın açısını ayarlayıp alttaki vidasını anahtarla iyice sıkıyosun. yeterince sıktığın halde tekrar oluyosa yalama olmuştur gidiyosun ve yaptırıyosun.

  7. #7
    MD.Murat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2013
    Şehir
    İzmir / Sakarya
    Motosikleti
    yok
    wd 40 geldiyse de olur. böyle durumda söküp sabunlu suyla yıkayıp kurutup takınca kendine geliyor.

  8. #8

    Üyelik
    26 Mart 2017
    Motosikleti
    mv agusta turismo veloce rorro
    locktite ise yariyor

  9. #9
    gogozh - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ağustos 2016
    Şehir
    istanbul
    Matrax inşallah ciddi değilsindir çok üzülürüm . Mesela şöyle yapabilir hangi somun tarafından gevsiyorsa ( alt , üst ) oraya loktait sıkıp kuruduktan sonra yola çıkabilir .

    Hee şimdi loktait bir kere sıktımmıydı bitti o iş diyen olabilir . Öyle birşey yok loktaitli parça isitilirsa loktait çözülür .

    Yok ben bu islere girismem diyen olursa da aynanin vidalı yerine ince bir tabaka usdubu sarılıp sıkılırsa sorun ortadan kalkar . O da olmadı aynı parça çevresine ince zımpara sarılıp sıkılabilir . Çözüm çok yani

  10. #10
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Durduğunda eline iki adet anahtar alıp aynanın somunlarını karşılıklı olarak (kontra) sıktığın halde mi gevşiyor?

    Ha yoksa düşük hızda veya durduğu yerde elinle ayarlıyorsun, hızlanınca rüzgarın direnci ile gevşiyor ve sen de her gevşediğinde elinle tekrar ayarlayıp devam etmeye mi çalışıyorsun?

    Eğer ilk cğmlemdeki işlemi hiç yapmadıysan önce onu bi yap ya da yaptır, belki de diğer arkadaşların anlattığı yöntemlere hiç gerek kalmayacak.

  11. #11
    KUVVETMİRA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2008
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    xt 600
    neresi sıkılabilir, neresi hareketli bi görmek lazım.

    muhtemelen şu "manda gözü" tabir edilen bağlantıdan oynuyordur.
    onun sıkılabilen ve sıkılamayanları var.

  12. #12
    Kızıl pars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2016
    Şehir
    Londra
    Motosikleti
    Bisiklet
    Bazen yalama oluyor bir türlü durmuyor.
    Benim eski CBR da öyleydi.

    Yerinden söküp temizleyip araya bir conta ya da somun takmayı deneyebilirsin.
    Bu durumda mevcut civata kısa gelebilir, az uzununu alabilirsin.
    Hamdım, piştim, hala hamım.

  13. #13

    Üyelik
    22 Şubat 2016
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    xmax 400 momo abs 2014 peugeot django 150
    Arkadaş konuyu açıp gitmiş, yeni konu açmayayım dedim. Xmax 400 sol ayna rüzgarda ve 110 km hızlanmadan sonra ayarı bozuluyor içe doğru kapanmaya başlıyor. (Gidon bağlantısı değil elinizle ayarladığınız üst ayna kısmı ) olası düşündüğüm çözümler aynayi kendime gore ayarladiktan sonra maktap ile ufak bir delik açıp incecik bir vida atmak yada topuz kısmına ince çiviyi isitip batırıp sabitlemek(plastik muhafaza oldugu icin vida yada civi dışardan görünmeyecek ) ,ufak bir şey için Komple aynayı değiştirmek istemiyorum. Başka çözüm önerisi olan varsa yazabilir.

  14. #14
    tarikcapar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Temmuz 2018
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Honda CBF 250
    küre kısmına biraz yapıştırıcı sürsen iş görür
    Yalnız ama Kafası Rahat Adam...

  15. #15

    Üyelik
    22 Şubat 2016
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    xmax 400 momo abs 2014 peugeot django 150
    Alıntı tarikcapar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    küre kısmına biraz yapıştırıcı sürsen iş görür

    küre kısıma baktım küre içeri kısma yapıştırıcı girmizse tutmaz içeri girmesi de çok zor japon girer o da kolayca ayrılır iran yapıştırıcısı vb tutar ama içeri sıkamam onu da. En temizi matkapla küre kısmı da delip vida atmak, küre kısım kanımca üzeri ince plastik kaplama altı alüminyum sanırım.

  16. #16
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    bir şekilde tamamen sabitlemeyi bende düşündüm ancak artçı olunca ile normal sürüş pozisyonum arasında biraz fark var, arada kurcalıyorum.

    bir de aynaları arada bi yerlere sürttürüyorum, bozulması kırılmasından iyidir diye bişi yapmadım

  17. #17

    Üyelik
    22 Şubat 2016
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    xmax 400 momo abs 2014 peugeot django 150
    Alıntı arndiol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bir şekilde tamamen sabitlemeyi bende düşündüm ancak artçı olunca ile normal sürüş pozisyonum arasında biraz fark var, arada kurcalıyorum.

    bir de aynaları arada bi yerlere sürttürüyorum, bozulması kırılmasından iyidir diye bişi yapmadım
    Bildiğin gibi değil öyle bir kapaniyorki arkayı hiç göremiyorum çok sağlıksız. artçı da çok nadir alıyorum. son çare yenisini almak. Sabitledikten sonra isterse kırılsın zaten sonuçta yenisini almam gerekecek

  18. #18
    BlackGhost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL200 - Honda BlackWidow 2001 (Chaos MC)
    manda gözü tipli olan aynaların zamanla laçka hale gelmesinin sebebi,ayna içindeki hareketli parçayı kavrayan metal parçanın gevşemesinden kaynaklı.Bu metal parçada 3 vida bağlantısı ile ayna kasasının içinde bulunmakta.Çözümü ise aynayı dikkatlice söküp söylediğim metal parçanın vidalarını sıkarak çözebilirsiniz.Bİraz zahmetli bir işdir ama kesin çözümdür.Aynalar geneli itibariyle silikonla yerleştirilmiştir,ince bir bıçak,falçata ile kenarlardan sökülebilir,tavsiyem falçata ile işlemi yapmanızdır.

    Olası ayna kırılmalarında ise 30-40 tl lik masrafınız olur,oto camcılar bu işi 20dk da ayna tipinize göre kesip yapıştırıyor.


    Sabitleme olayına gelince 2 çözümü var;

    1-Spreyli olan hızlı yapıştırıcılar
    2-çift renkli olan ve çok güçlü bir esnek kaynaklama tipi olan sunfix macun.

    Bu iki çözüm ile kırılan,monte yerleri sorun olan bağlantı vida konumları vb gibi her türlü yerde kullanabilirsiniz.Benim motorumun gidonu yüksek ve belli bir hızda titreşimi yine uzun olan aynalara direkt etki ediyor.Bağlantı yerlerinden titreşimle gevşeme yapıyordu.spreyli hızlı yapıştırıcı ile bağlantı somunlarına uyguladım,3 yıldır en ufak oynama yapmadı.

    Bu uygulamaları yaparken mümkün mertebe abartmadan sade şekide az miktarda kullanın.İlerde sökmek istediğiniz zaman zorlanırsınız.
    Şahsi İnstagram Hesabım: _hayalet_ct.mc
    Chaos Turkey MC - instagram: chaos.turkey.mc
    Superlight Türkiye Facebook Sayfamız: slturkiye

  19. #19

    Üyelik
    22 Şubat 2016
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    xmax 400 momo abs 2014 peugeot django 150
    [QUOTE=BlackGhost;4558030]manda gözü tipli olan aynaların zamanla laçka hale gelmesinin sebebi,ayna içindeki hareketli parçayı kavrayan metal parçanın gevşemesinden kaynaklı.Bu metal parçada 3 vida bağlantısı ile ayna kasasının içinde bulunmakta.Çözümü ise aynayı dikkatlice söküp söylediğim metal parçanın vidalarını sıkarak çözebilirsiniz.Bİraz zahmetli bir işdir ama kesin çözümdür.Aynalar geneli itibariyle silikonla yerleştirilmiştir,ince bir bıçak,falçata ile kenarlardan sökülebilir,tavsiyem falçata ile işlemi yapmanızdır.

    Olası ayna kırılmalarında ise 30-40 tl lik masrafınız olur,oto camcılar bu işi 20dk da ayna tipinize göre kesip yapıştırıyor.


    Sabitleme olayına gelince 2 çözümü var;

    1-Spreyli olan hızlı yapıştırıcılar
    2-çift renkli olan ve çok güçlü bir esnek kaynaklama tipi olan sunfix macun.

    Bu iki çözüm ile kırılan,monte yerleri sorun olan bağlantı vida konumları vb gibi her türlü yerde kullanabilirsiniz.Benim motorumun gidonu yüksek ve belli bir hızda titreşimi yine uzun olan aynalara direkt etki ediyor.Bağlantı yerlerinden titreşimle gevşeme yapıyordu.spreyli hızlı yapıştırıcı ile bağlantı somunlarına uyguladım,3 yıldır en ufak oynama yapmadı.

    Bu uygulamaları yaparken mümkün mertebe abartmadan sade şekide az miktarda kullanın.İlerde sökmek istediğiniz zaman


    Bahsettiğiniz vida , motosiklet tamircisindeki hurda aynayı kırdım içine bakmak için. Aynayı söküp kaynar suya yatırıp aynayı tutan silikon yada başka tür yapıştırıcının gevşemesini bekleyip ayna camını sökmeyi deneyeceğiz. Teşekkürler tavsiyeniz için.

  20. #20
    HRider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Şubat 2019
    Şehir
    Sydney, Australia
    Motosikleti
    Hyosung GD 250R'dı Artık pert :(
    Benim ayna da eskiden öyleydi, 60km hızı geçince kapanıyordu rüzgardan en sonunda küfür ede ede durdum, bagajdan alyanı alıp asıldım sonuna kadar. Kafa grenaj siperlik kırılma seviyesine geldi esnedi. En sonunda esnemesin diye bastırarak zıpladım alyanın üstünde. Şuan mis gibi, istanbulda sıkışık trafiğe maruz kaldığım için çok nadir açıyorum aynaları (otoban veya e5 trafiksiz olunca). Haricinde zaten ihtiyaç duyulmuyor.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)