ABS Fren Kabiliyetini Düşürür Mü?
Reklamlar
-
Merhaba arkadaşlar öncelikle size tecrübe mi yada tecrübesiz oluşumu anlatayım ilk önce ben temmuz ayının başında birden motosiklete heveslendim baya daha önceden hiç aklımda yokken birden acayip derecede kapıldım ve ardından hemen ehliyete yazıldım 95 doğumluyum bu arada hemen 2 hafta sonra ehliyet aldım.Motosikletle alakalı hiçbirşey bilmiyordum ehliyet alma sürecimi yazayım.Ben motosikletin stop ettiğini bile bilmiyordum vitesli olduğunu bilmiyordum bile ilk kurstaki ders şöyle oldu. Cub la başladım ondaki vites sistemi tam tersiydi. Direk güzelce sürmeye başladım denge konusunda sıkıntı yaşamadım benle beraber birkaç kişi daha gelmişti derse onlar normal vitesli sürüyolardı bayadır derse geliyolarmış ama iyi değillerdi ben biraz cub kullandıktan sonra vitesliye geçtim 15dk içerisinde hiç stop ettirmedim kulelerin arasından geçtim dönüşler yaptım bende baya şaşırdım kendime adam sen sınava yetişirsin dedi daha sonra öteki hafta dersin olduğunu söyledi ben geldim adam bana direk sınav turu attırdı ana caddede olacakları anlattı öteki hafta direk girdim sınava geçtim. Daha sonra ktm rc200 aldım. Bu arada ben binlerce video izledim sanırım daha kolay sürmemi sağlayan etken bu oldu. Herkes panik frenden bahsediyordu benimde aklımda pat diye frene basıp kitlicem düşücem vardı çünkü her başlayana forumda yazılan şey illaki düşeceksin oluyor ama ben mucizevi mi denir ne denir bilmiyorum motoru aldığım gün direk önüme araba atladı freni o kadar yerinde kullandım ki yavaşça limon sıkar gibi sıktım barkın abiye selam olsun mekanı cennet olsun. Bu motorla yaklaşık 50 gün geçirdim 5000 km yol yaptım fren i o kadar iyi kullanıyordum ki kendime şaşırdım sadece bir kere ani fren yaptım ama o sırada barkın abinin videosunda hemen bastıysan hızlı bir şekilde freni bırak dediği geldi aklıma hemen bıraktım sıkıntısız şekilde atlattım ama mal oldum o sıra kafa dağıldı. Daha sonra o motoru sattım yerine duke 250 aldım sıfır olarak abs li fakat artık rahatladım birşey olunca pat diye frene dokunuyorum acil bi durum olmasada pat diye freni sıkar oldum şimdi korkuyorum abs siz motor sürmeye bide bazı yerlerde hızım 5km olmasına rağmen frene basınca abs hemen devreye giriyor bikaç defa yokuşta duramadım az kalsın dokunuyordum öndeki arabaya dolayısıyla abs acaba fren kabiliyetimi köreltiyor mu kötü bişey mi diye düşündürmeye başladı. Toplam temmuzdan beri tecrübemi söyliyim size rc200 5000km duke 250 ABS 2000KM
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:55 ----------
Çok uzun olmuş ya kusura bakmayın
Reklamlar
-
ABS niye o kadar kolay giriyor acaba devreye? Lastikten mi ki?
-
Bu arada şunuda eklemek istiyorum motosiklet tecrübem az ama trafiği biliyorum köyde 12 yaşında başladım kullanmaya arabayı 10 senedir kullanıyorum ama trafiğe 18den sonra çıktım 100.000km ye yakın tecrübem var trafikte
-
Hayır. Evet diyenler olacak. Onlara asla inanma.
Lakin o kadar sert frene de gerek yok. Gerektiği kadar kullanmak gerek. Buna zamanla alışılır.
-
Bilmiyorum gerçekten motosiklette ilk defa absli kullandım ama bazen arabalarda bile saçma sapan giriyor devreye. Hafifin biraz daha dik halindeki bi yokuştan iniyodum dün önümde bir ablamız frene dokundum hafif yavaşliyim diye ama tak tak tak abs girdi devreye duramadım ama hızım 5km di o yüzden abla çekildi hemen sorun olmadı.
-
-
İlk başta abs diye güvenmeye başladım yavaş dokunacağım yerde pat diye sıkıyorum istemsiz olarak dün farkettim böyle yaptığımı ancak şimdi abs siz motosiklete binersem direk gümlerim diye hissediyorum. Ama şöylede bi durum var çok sayıda kaza önledi hakkını yiyemem :D
-
5km de abs devreye girse: duramazsın !
yeni bir level dasın. sürüşündeki detayları algılamaya başlamışsın
blok ve ritmik abs den kendini koru
-
'-' adlı üyeden alıntı
5km de abs devreye girse: duramazsın !
yeni bir level dasın. sürüşündeki detayları algılamaya başlamışsın
blok ve ritmik abs den kendini koru
Evet duramadım yokuşta abla kenara çekilmese vururdum arkadan ayaklarımı yere koydum ama nafile teşekkür ederim tavsiyeniz için
-
Konu bakışla ilgili, ABS değil. Daha ileri bakarsak daha iyi planlama ve öngörü yapabiliriz. Bu konuda bakış sorunları başlığı incelenebilir. Ayrıca AEA videolarından gösterge kapalı sürelim ve frensiz sürelim videolarının izlenmesini önerebilirim. Gerçekten frensiz sürmek değil de bakış ve planlama ile ilgili ana fikri yakalamak adına.
Doğru viteste olursak sadece gaz kolunun milimetrik hareketleriyle hızımızı azaltabiliriz. O konuyla ilgili bir başlık açmamışım. Okan Hoca'nın açmış olduğu gaz ile yavaşlamak konusu okunabilir. Ayrıca benim yazdığım "yavaşlama yolları: gaz fren vites" yazısına da göz atılabilir.
-
zaferce adlı üyeden alıntı
Konu bakışla ilgili, ABS değil. Daha ileri bakarsak daha iyi planlama ve öngörü yapabiliriz. Bu konuda
bakış sorunları başlığı incelenebilir. Ayrıca AEA videolarından
gösterge kapalı sürelim ve
frensiz sürelim videolarının izlenmesini önerebilirim. Gerçekten frensiz sürmek değil de bakış ve planlama ile ilgili ana fikri yakalamak adına.
Doğru viteste olursak sadece gaz kolunun milimetrik hareketleriyle hızımızı azaltabiliriz. O konuyla ilgili bir başlık açmamışım. Okan Hoca'nın açmış olduğu
gaz ile yavaşlamak konusu okunabilir. Ayrıca benim yazdığım "yavaşlama yolları: gaz fren vites" yazısına da göz atılabilir.
Tavsiyeniz için teşekkür ederim inceleyeceğim konuları ama konuyu açmama sebep olan yokuş aşağı inerken durmaması motorun
-
Huseyin9595 adlı üyeden alıntı
Tavsiyeniz için teşekkür ederim inceleyeceğim konuları ama konuyu açmama sebep olan yokuş aşağı inerken durmaması motorun
Yokuş inerken sadece arkaya basmaktan olmuştur belki? ABS devreye girince ayağı frenden çekmek de durmamaya yol açabilir.
-
ABS zeminin durumuna göre fren mesafenizi uzatabilir evet, en büyük yararı tekerin kitlenmesini engelleyerek kaçış manevrasına zaman kazandırmaktır. Örneğin karlı zeminde ABS olmasa teker kızaklayıp üstteki karlı kısmı atarak alttaki sağlam zemine ulaşabilirken ABS varsa bunu yapamaz ve kaymaya devam eder vs. Aynı şey kumlu yollar için de geçerli mesela. Ya da Traction Control devredeyken karda kalkış yapmak zordur, devre dışı bırakırsanız üstteki kar patinaj yoluyla atılır, alttaki sert zemine ulaşılır gibi.
-
Anlatmaya çalıştığım buydu benim hep =)
ABS'de sorun yok, ama "nasılsa ABS var" düşüncesinde sorun var. Bundan kurtulman lazım.
Az fren kullanarak ve hız okumasının güçlendirirerek sürmek elbette güzel şeyler, ama fren bir gün lazım olacak. Ha anlatımına bakarsak evet sürüş stilini de değiştirmen lazım, biraz fazla agresif kullandığın izlenimini vermen gerekiyor. Ama sorduğun kısımla ilgili olarak, ABS'ye güvenmeyi bitirmen gerekli kafanda. ABS yokmuş gibi kullan motosikletini, o joker olarak dursun kenarda, günlük yardımcın olarak değil. Ne kadar süre ABS'si devreye sokmadan sürdüğüne bak mesela, 1 hafta, 2 hafta, 2 ay..
-
ABS de NC üstüne motosiklet tanımam.
Ama yol ve hava şartlarına göre fren karakteri değişir unutmayalım.
-
Frenlemelerinin çoğunda ABS devreye giriyorsa eğer;
Bu seni kurtardığı için iyi birşey.
Ama senin fren yapma alışkanlığın açısından çok ta iyi birşey değil malesef.
Öncelikle senin frenleme yapmanla beraber ABS devreye giriyorsa bu tekerinin kilitlenip kayma seviyesine geldiğini gösterir.
ABS bunu engellemek için var zaten. Yani aynı frenleme alışkanlığıyla ABS faktörünü işin içinden çıkartırsak eğer bu kayıp düşeceğin anlamına geliyor.
Gece gelip motorunun ABS sensörünün fişini çeksem.
Yarın gelip "ABS devreye girmedi ve düştüm" şeklinde başlık açman gayet olası görünüyor.
Demem o ki ABS'ye kendini fazla alıştırma.
Daha yumuşak frenlemeler yapmaya alıştır kendini.
Yukarıda arkadaşın dediği gibi ABS joker olarak dursun kenarda.
Sen o yokmuş gibi yap frenlemeni...
Kazasız belasız sürüşler olsun inşallah.
-
zaferce adlı üyeden alıntı
Yokuş inerken sadece arkaya basmaktan olmuştur belki? ABS devreye girince ayağı frenden çekmek de durmamaya yol açabilir.
Ön frene bastım arka frene dokunmadım o sıra
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:20 ----------
Evet bende öyle düşünüyorum ABS yi devreye sokmadan kullanmaya çalışacağım. Dediğiniz gibi şuanda abs siz motora binsem düşerim gibi hissediyorum çünkü kafam bu düşünceye alıştı.
-
Bu da gazı sonuna kadar açarak hızlanma hastalığının frenleme versiyonu. Sen ABS yokmuş gibi fren yap, ABS gerektiğinde devreye girsin.
-
Bununla alakali benzer bir konu açmiştim.
Yapilan yorumlarin/önerilerin faydasi olabilir.
Bknz.
http://www.motosiklet.net/forum/moto...tml?highlight=
-
yani çok göreceli bir kavram oluyor ama hem uzatır hem kısaltır.ıslak yolda zaten kısaltıyor bunu tartışmaya gerek yok.kuru yolda asfalt kalitesine göre durum değişebilir.lastik yere ne kadar uzun süre basarsa o kadar çabuk durur veya hızlanır.motogp vs abs kullanmıyorlar 1.si hem gerek yok kaçıcak bir kaza durum yok ortada 2. abs ye gerek yok çünkü kaliperler maşa ve lastik arasında bu gücü böldürüp çok daha iyi fren yapıyorlar.ama yarışta değiliz sokaktayız ne çıkacağı belli değil motoru durdurmaktansa hakimiyetin olması daha iyidir diye düşünüyorum çünkü arabalar gibi 1. seçeneğimiz durmak değil kaçmaktır.ama anlattığın kadarıyla sen bu işi soğuk lastikle falan deniyorsun sanırım.yada daha kötüsü tetiğe basar gibi çekiyorsun.kavrama noktasını bulmaya çalış sadece ön frene bas maşa kapansın ondan sonra zorla abs yi hangi noktada güçte devreye giricek
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)