Hocan haklı çıkarsa asıl o zaman düşün.
Bak ben yaklaşık 5-6 sene vitessiz motor sürdüm mobilet scooter çokta güvenirdim kendime..Sonra bir gün vitesli bir motor aldım inan o kadar tecrübeme rağmen ağlayacaktım sinirden geri götürecektim aldığım motorcuya aradan 1 hafta geçti zatali ben teker vurduruyorum...
100 tlye 1300 km yol giden Volta vs5im
Takılmamak lazım fakat, dediğini de dikkate almakta fayda var.Herkes her işi yapamaz, buna motor sürmekte dahil.
Motosiklet hata affetmez, binmeye devam etmeden, profesyonel başka bir kurumdan eğitim alın.Sürüşünüzü onlar da tasdik etsin..
Hocanın söylediği gibi heyecanlı bir tip olup olmadığını biz bilemeyiz. Cevabı en iyi sen biliyorsun. İnsanlar birbirine benzemez. Bazıları hep heyecanlıdır. Bazısı da dünya yansa gözünü kırpmaz. Öyle insanlar var ki ehliyet sınavına defalarca girip kaybetmiş. Son hakkı için geldiğinde bile eli ayağı titriyor. Bence bu tipteki insanlar için motosiklet kullanmak daha fazla riskli. Kullanabilirler mi? Tabii ki kullanabilirler. Fakat onları bekleyen tehlikeler herkesten fazla olur.
Sevgili Kardeşim,
Öncelikle bu tür bir eğitmen şikayetini yayınlıyorsan öncelikle bu kişinin açık açık adını yazmak durumundasın ki adının önünde motosiklet eğitmeni yazan herkesi zan altında bırakmayasın.
Diğer taraftan motosikleti kaldırma becerisi oturmamış bir öğrenci sertifikalı hiçbir eğitmen tarafından yol eğitimine çıkarılmaz. Bu konuda camiada faaliyet gösteren tüm kurumlar ve bireysel sertifikalı eğitmenler taviz vermezler. Öncelikle senin kapalı alanda temel becerilerini otomarikleştirir ondan sonra trafiğe çıkarırlar.
Eğer bu kişinin ismini açıklarsan seceresi burada hemen ortaya çıkacak ve böylece sapla saman birbirinden ayrılacaktır.
Bu arada ismi açıklama konusunda yasal yaptırımlardan çekinme, eğitmen olarak bu kişi hizmet satıcısı sen ise müşteri konumundasın. Ayıplı mal ve hizmetler konusundaki şikayetler hakaret davasına konu olmazlar.
Sevgilerimle
Motora ilk başladığımda yaklaşık 1 saat boyunca arkadaşımla beraber çalıştım. İlk 1 saatte sayısızca istop ettirdim , yokuşta kaydırdım durdum. Fakat o 1 saatin sonunda bir daha ne istop ettirdim ne de geri kaydırdım bilemiyorum belki arabadan aşina olduğum içindir. Herkesin yeteneği ve öğrenme hızı farklıdır. Ben her ne kadar hızlı öğrensem de 2. ayımda bacağımı kırdım :D Belki de yavaş öğrenmek daha iyidir. Her motora bindiğinde ben bunu bıraksam mı diye düşünürsen zaten verimli bir şekilde motor süremezsin.
Ben hiç eğitim almadım( ancak bi gün 600cc+ racing motor kullanmak istersem kesinlikle eğitim alıcam) , ehliyetide almadan önce ybr125 satın aldım onda öğrendim. Sonra kursa gittim vites sıralaması tam ters bi çinli verdiler bunla sınava gircen dediler. Hoca hiç bişey öğretmedi ama ilk turumdan sonra" sen tamamsın yeaa , bi kaç tur daha at yeter" dedi.
Ankara trafiğinde şehir içi uzun yol karışık 15.000 km yaptım bu yaz Allah a şükürler olsun 1 kez bile düşmedim düşme tehlikesi bile yaşamadım.Bunun sebebini trafikte her tür araç kullanmama bağlıyorum , çalıştığım şirket peugeot 301 marka binek araç verdi sabah onunla işe gidip geliyorum gün içinde de iveco daily , bmc pro624 ve man tga kamyon kullanıyorum.
ybr125 i satıp rx3i evo aldım , evoyuda satılığa çıkardım xt660z tenere alıcam. Velhasıl kelam sen kendine güveniyosan başkalarının söylediğine kulak asma .Kişi kendini bilir , trafikte sıkıntı yaşamıyorsan , bindiğin motora hakimsen 20 kerede stop etsen bırakma.
Bence böyle bir şey yaşadıysan ismini açık açık söylerdin... Trol değilsen tabii..
bende yeni alıcam fazlasıyla stop ediceğimden eminim ama pratikle her insan üstesinden gelir bence ben çekicem geniş trafiğe kapalı bir alana bütün gün dur kalk vites değişimleri vb. şeyleri çalışıcam iyi öğrensem bile tekrar edicem aşırı hız yapmayalım yeterki önce insan sağlığı gerisi boş
Bakma sen ne alakası var yeni başlıyosun ufak tefek hataların olabilir önemli olan çalışıp bu hataları azaltmak.
Kaç yıllık sürücüler bile stop ettirebiliyor. Mesela geçen debriyaj telim koptu değiştirdim biraz ayarı değişmiş gibi geldi eski yerinde kavramıyordu bende o gün 1-2 kere stop ettirmiştim.
Git boş bi alana ama trafik olmayan ve motosikletlerin girebileceği yasak olmayan bi yere orda eksik hissettiğin yönlere çalış.
Tabi çevrede fazla insan olmasın tutupta kalabalığın içinde yapma bunu boş bi yer bul yani kısacası.
Ohoo ben trafiğe ilk çıktığım günlerde sürekli stop ediyordu.Düşe kalka öğrendik.
Buradaki kimse anasının karnından motor ustası olarak çıkmadı.
Bebekler bırakıldıkları gibi yatarlar. Biraz büyüyünce kendileri dönebilmeye başlarlar. Sonra bu hareketlenmeyi bir adım ileri götürler ve emeklerler, ayakta durmaya başlarlar, yürürler, derken bir bakmışsınız evlenip bir yuva kurmuşlar.
Ben gaz pedalına az bastığım için stop ettirme olayını zaman zaman yaşarım ki üstünde hiç durmam bile. Otomobil sürücüsü olarak kendimi orta seviyede tanımlarım çünkü direksiyonumun çok iyi olması ve trafikte çabuk sinirlendiğim için zaman zaman kural dışı kullanımlarım olur.
Gelelim ölüm olayına; Hepimiz bir gün öleceğiz, bu dünyaya kazık çakan yok. Geçenlerde Ünlü bisiklet yarışçılarını antrenman yaptıkları sırada trafik kazalarına kurban verdik, AEA ve Arif Bey ona keza. Bu kayıplarda o hatalıydı, bu hatalydı konusuna değinmek değil Ustaların bile çok sevdikleri sürüş sırasında hayatlarını kaybedebilecekleri konusuna dikkat çekmek istiyorum sadece. Dershaneye devam ettiğim sıralarda yaklaşık 5-6 metrelik kaldırımda yürürken, kaldırıma çok hızlı çıkan bir aracın altında kalıyordum. İstiklal caddesinde arkadaşlarıyla yürürken üstüne "giydirme cephe camı" düşen kızcağızın ne hatası vardı?
Gelelim sözün özüne, Ölüm bizi illaki bulacak o veya bu şekilde, gerçekten sen de korkuyor ve bu korkunu yenemiyorsan o motosikleti sat ve Ölüm'ün seni motosiklet üstünde bulma riskini ortadan kaldır. Yok, korkunu yenebilirsen eğitimini al ve motosikletli yaşamdan keyif almaya bak. Kararın ne olursa olsun Allah sana uzun ve güzel bir ömür versin. Herkese kazasız belasız sürüşler dilerim.
Usta dedi ki,
Usta kim ? Ustanın motosiklet sürmeyi bildiğini nerden biliyoruz ? Belki usta esas bomba
Aynı şeyler senin içinde geçerli adam haklıysa gerçekten heyecan yapıyosan önce heyecan kısmını yen. Yarın yokuşta artçın vs varken sıkıntı yaşama
Uzun lafın kısası, her eleştride haklılkk payı vardır, sadece ülkemize özgü olan kötüyü söyle kötü çıkarsa haklı çıkmış olursun zaten iyiden zarar gelmez mantığına takılma fazla.
Ölümden ve kaybedeceklerinden korkuyorsan uzaktan izlemeye devam er
Öyle eğitmen olmaz sat kurtul o hoca dediğin adamdan. Paraya kıyıp doğru düzgün bir kurumdan eğitim almalısın. Ben de sürücü kursunun hoca diye gönderdiği adamın dediklerini yapsaydım şu anda 8 çizemiyor ehliyet alamamış olacaktım. Açtım youtubeden izledim birkaç arkadaşa sordum, o şekilde 8 olayını halletmiştim.
instagram.com/gerivites
youtube.com/user/nimbus8222
Valla ne söylesem ki..
1- Motor kullanmayı seviyormusun?
2- "Motorsuz yaparım ben!" diyormusun?
Tercihin 1 ise şimdi diyeceklerime kulak ver.. Hoca dediğin arkadaşta bi insan elbet, sende ananın karnından motor ehliyetiyle gelmediğine göre?. bu kadar alıngan olmayın, ne hocalar ne pro insanlar gördü motorlar ama hatayı hepsi yaptı ve sonucuna katlandılar. motosiklet zaten budur, hatası ağır fakat hatalarının büyük olmasına rağmen tutku duyduğun yakınlık duyduğun bir araçtır. sırf birisi sana daha eğitim aldığında ölürsün demesi öleceksin anlamına gelmiyor. belkide 1 yılda 40 yıllık motorcu reflexlerine sahip olacaksın? belki o hocandan bile iyi olacaksın..
seni tanımıyorum, eminim hocanda tanımıyor sen kendini biliyorsan bu kafi. bunu yapabileceğine ve gerçekten istediğini biliyorsan daha ne?.
Bırak insanların sana gelecekten müneccim gibi haber vermesinide sen kendine güven ve inan sendeki eksiklik bu gibi. trafikte ne insanlar görüyoruz geri geri gitmeyi bilmez, aynadan bir haber, tır sokulacak yere aman aynalarım değer düşüncesiyle gitmeyenmi,hafif viraja giriyor diye sol şeritte gazdan ayağını çekeceğine otobanda ayağını frene basanmı.. anlat anlat bitmez bu hepside trafikte.. sen en azından işin eğitimindesin kısaca doğru yoldasın
Şayet 2nci şıkkı seçiyorsan zaten motordan uzak dur kardeşim, sevmiyorsan asla yapamazsın.
saygılar, tekeriniz düz bassın.
Önce kapalı alan eğitimlerine bakmalıydınız. Ben farklı model motor kullandığımda bile hissediyorum eksikliğini. Üslubunun tersine hocanın haklı olduğu bi durum var, motorun asgari becerilerine hakimiyet oldukça önemlidir. Siz motorla uğraşırken yolun durumu, sürüşün akıcılığı vs daha çok sonra geliştireceğinz melekerdir.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)