Arkadaşlar ben mi görmüyorum yoksa kimse umursamıyor mu?
Bunlar dolardan gümrük zammından eurodan etkilenmiyor mu ben daha zam geldiğini görmedim onlara yada büyük bi zam geldiğini?
Arkadaşlar ben mi görmüyorum yoksa kimse umursamıyor mu?
Bunlar dolardan gümrük zammından eurodan etkilenmiyor mu ben daha zam geldiğini görmedim onlara yada büyük bi zam geldiğini?
Bende merak ediyordum,köşede durim bakim.
adamlar zaten satamıyor,
ayrıca onların kar marjı çok yüksek olur genelde,
iyice sınıra gelmeden arttırım yapmıyor olabilirler.
Adamlar satamıyor derken ciddi misin acaba. Honda'nın 1 ayda sattığı motoru her çin markası 1 günde satıyor.
Çinli markalar dediğin ülkemizde mondial, kanuni, kuba, asya motor gibi Türkleşmiş markaların kendi ait montaj ve üretim fabrikaları var ve sadece ana parçaları Çin'den geliyor.
Honda, Yamaha, Bmw, Ktm, Kawasaki, Suzuki gibi markaların motorları ülkemize gemi yada uçakla tahta kutular içerisinde sürmeye hazır vaziyette girdiği için Çinli motorların japonlar gibi pek zamdan etkilendiği söylenemez.
Kendine yapılmasını istemediğin bir şeyi, başkasına yapma.
Geçen sene mondial xtreme max 150, 4590₺ idi sonra 5490 oldu şuanda da 5550₺ civarı olması lazım.Zam geliyo ama yeni modelde 1000₺ civarı sonrasında çok ufak zam koyuyolar. 5490 dan 5550 olması gibi
Etrafa bakıyorum hatta akşama kadar da geziyorum. Japon motor nerdeyse yok gibi.
Video çekimlerinden de kontrol ediyorum yeminle akşama kadar 100 motor gördümse ancak 10 tanesi japon. Gerisi çinli üretimi markalar başka.
E zaten ençok çinli satılıyorken ve normal fiyat ile satılıyorken kâr elde ediyorlar. Neden aşırı fiyat artışı yaparak müşteriyi kaçırsın!?
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:22 ----------
Ben şöyle tarif edeyim. 250 cc ve üstü motorlar, genelde japon markalar çok satılıyor. Fakat şöyle bir durum var 200 cc altı motorlarda japonlar sınıfta kalmış.
Küçük cc motorlarda pazarın %70 civarı sadece çin motorlardan oluşuyor deneyimlediğim kadarıyla. Kesin bir yüzdelik oran veremiyorum.
Tek doğru var sokaklar çinli motor ile dolu
Kubadan ornek vereyim. Turkiyede en fazla motor satan 3.marka bununla beraber turkiyede uretiliyor ve cogu parcasida yine ulkemizde uretiliyor.
Doların ateşi düşsün diye çin mallarına alkış kıyamet bayiye gidince abi honda varmı yaaa?
Burda hangi markanın ne kadar sattığı(6 aylık) var etrafınızda gördüğünüz 20-30 motosikleti gelip burada böyle diye anlatmayın
http://www.motosiklet.net/forum/gunc...i-dususte.html
çindeki maliyet belli bir motorun maliyeti türkiyeye geliş rakamı belli .. merak edenler bir alibabaya girsin rakamlara baksın..
çinin para birimi yuan bunuda unutmamak lazım.. dolar değil.. yani büyük dev firmalar öyle 300-500 değil binlerce onbinlerce parça alan firmalar yuan üstünden alıyor olabilir.. buda dolardaki dalgalanmadan çok etki ettirmez yuan üstünden ticaret yapan firmaları..
geçen biz 250c.c yenikasa africa twinin birebir kopyası bir kasaya bakmışdık 60 adet alımda tanesi 300 dolara geliyordu.. düşününki binlerce mal aldığınızı hemde alibaba yı falan hiç bir aracıyı araya sokmadan direk çindeki fabrikadan aldığınızı..
üstüne bazı ufaklı tefekli parçaları burda üretilip montajıda burda yapılıyorsa yani yerli imalat oluyorsa yerli malı olarak satılıyorsa zaten yerli malını koruma kanuna tabii vergi indirimleri var rekabette ithal mallara oranla..
Kısaca bu kadar yabancı ürünlere göre artıları varken dolardan etkilenmemesi doğal.. keza kaldıki japonla aradaki farkı yani fiyat makasını kapatsalar kimsede almaz.. vatandaş derki biraz daha dişimi sıkar 2-3 yada 5 fazla verir japon alırım italyan alırım..
Kar marjlarını azaltıyorlardır. Çoğu zaten Türkiyede toplanıyor. Önceden 1'e üretip 10'a satıyorlardı. Şimdi 3'e,4'e üretip 10'a satıyorlar
ben bambaşka bi yerde yaşıyorum o zaman. sokakta gördüğüm 10 motordan 8 i japon
Bulunduğunuz muhit ile alakalı olan bir durum. Çin malı küçümsenemeyecek kadar çok satıyor. Fiyat makul, parça ucuz. Küçük cc’de gayet makul. Keşke şimdiki aklım olsa gidip sıfır bir mondial kuba Apache vs alırdım 2. El bir cbf yerine.
çin malı satar niye satar adamlar hala pek çok alanda lider hangi alanda lider misal.
düşük hacim alanında nerdeyse her alanda lider korelileri bir köşeye koyarsak bana 4 büyüklerden hatta alman italyanıda katalım bir tane düşük hacimli yani 50c.c ile 250c.c arası cruiser yada chopper her ne diyorsanız ismine gösterebilicek olan varmı yok..
racing yada sizin deyiminizle super sport daha japonlar yeni yeni ekmeğin elden gittiğini görünce girdiler yıllardır çinliler bu alandada tek liderdi..
keza enduroda düşük hacimli enduro varmı işte yeni vstorm geldi oda daha yeni ..
maxi scooterda bile 4 büyükler türkiyeye düşük hacimli maxi scooter ithal etmediler o alandada çinliler uzun yıllar tekdi ..
bu saydığım alanlarda bakmayın japonlar artık girsede piyasaya geç kaldılar kaliteli malda piyasanın ekmeğini koreliler yedi geri kalanda çinliler yüksek fiyat politikalarından japonlar girsede yüksek satış rakamları elde edemedi..
şimdi birde koreliler çinliler dışında hintliler falanda girdi bence iyi oldu piyasa çok şenlendi.. yakında çinlilerinde ara hacimlerini görücez ara hacimden hastım 350c.c 450c.c gibi..
ve swap kelimesinide çok duyucaksınız ilerde çin motorlarında .. şu anda avrupa amerikada çin motorlarına bir sürü swap yapan insanlar var.. aliexpress de özel swap setleri satılıyor.. youtube da falan klipleride var adamlar yaparken anlatıyor..
sanırım avrupada bazı çinli markalar özel swaplamalık makinalar satıyorlar.. makinanın kasası zaten misal 450c.c lik ama firma 250c.c olarak satıyor.. swap kitinide ayrı satıyor bir taşda iki kuş vuruyor hem parça satıyor hem motoru.. youtube da bu tür videolar var..
Şurada 1,5 ay kaldı bakalım belki euro 4 standatlarına uymadığı için bir çok çinli motosiklet gelmicek ondan dolayıda zam yapmıyor olabilirler.
çinde çok iyi motor üreticileri var.. çoğu büyük markalara fason blok yada direk motor parçaları üreten hatta motor üreten firmalar tecrübe ve argeleri zaten ordan geliyor..
bu adamlara ne sipariş verseniz size üretiyorlar. benim hiç anlayamadığım bizdeki yerli firmalar niye bu kadar vibrasyonu yüksek eski teknoloji motorlar ithal ediyorlar.. motorları sıkıntılı akarı kokarı oluyor millet ustalardan servislerden çıkmıyor incik boncuk işler için bile.. minik yağ kaçakları teklemeler arıza ışıkları v.b..
maliyettede çok müthiş fark olucağını sanmıyorum.. hep merak etmişimdir niye çinden kaliteli sorunsuz motorlar gelmez.. kaliteli motor getirtseler hem marka prestijleride yükselir sorunsuzluk artıcağı için müşteri portföyleri çok genişler.. olumsuz feedbackler düşer..
bugün çinlilere sipariş verilse 4 silindir 250 lik 50hp lik makina bile üretirler japonlar 80 lilerde 4 silindir 250 likler çok üretiyorlardı 45 beygirlik 50 beygirlik makineler zxr250 gibi.. sonra 90 lıların ortasında bıçak gibi kesildi..
onu geçdim güzel swaplamaya uygun bir 250 c.c lik v makina getirtseler 30 beygirlik isteyen swaplar isteyen orjinal haliyle sürer şahane olur.
Bahsettiğin kaliteli çin malları ucuz olmuyor da o yüzden.
"Çin Malı" kavramını çok yanlış anlıyoruz biz. iPhone da Çin malı? =)
Çin ne kadar para o kadar köfte mantığına sahiptir, hemen her yer gibi. Ucuz diye alınan Çin ürünleri ucuz oluyor, iyisi onların da kaliteli.
zarar etmezler %300 kar ediceklerse en fazla %200 kar ederler.. kaliteli almaları kalitesiz aldıkları mal arasındaki maliyet farkı çok uçuk rakamlar değil neticede toptan mal çekiyorlar hadi onları geçdim kaliteli mal getirtmeleri uzun vadede ek müşteri olarak onlara geri dönücekdir..
şimdi millet çin malı diye kaçıyor bazıları sıfır çin malı alıcağıma 10 yaşında japon alırım diyor bunların nedeni çin malının kötü imajı halbuki kaliteli mal gelse o imajda kırılır ordanda çok müşteri çekerler.. normalde 1000 tane satıcaklarsa belki 2-3 bin tane satıcaklar.. kaliteli olursa insanlar alır..
Hocam balıkesirdesiniz kaç tane motor var zaten
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)