arkadaşlar kırmızı ışıkta geçen veya ters yöne giren sadece scooter veya motosikletliler mi???
yıllardır gördüğüm şey şudur ki ilk sırada taksiler olmak üzere
özel araba-minibüs-dolmuş şoförleri de aynı şeyi yapıyor.
ben bugüne dek hiç bir kuralı ihlal ettiğimi sanmıyorum.
aralardan dahi geçmiyorum birçoğunuz gibi(grup sürüşleri hariç)
trafikte bir araba kadar yer kaplıyormuşçasına arabaların arkasında duruyorum kendi şeridimde.ve arabaymış gibi gidiyorum.
olaylara tek taraflı bakmayalım...türk sürücüsü genel olarak kurallara uymuyor.
şehir içinde 50 ile gidince arkadaki kornaya basıyor...neden?çünkü adam 80 yapmak istiyor kuralları çiğneyip
[COLOR="Red"][U][B]:pr:PEMBİŞİM SATILDI :salut:[/B][/U][/COLOR]
memin1857 agzına saglık...bnce sonuna kdr haklısın...eger bunu yapanlar olmazsa hem kazalar azalr-hem trafik azalr-hemde motora olan saygı artar
fragrance_chaplin sanada gonulden tesekkur ederm bnce de asıl olması gereken bu
Akan trafıkte bıle gecen oluyor goruyorum bende, bu gercekten gereksız.. Ama bazı zamanlarda veya bazı yerlerde yolda in çin top oynuyor hatta hatta bırtek sız varsınız ışıklarda zaten boyle olunca arabalarda beklemıyor genelde..Sonucta yasak ama o ışık kuralının amacı var trafıgı duzenlemek trafik yoksa duzenlemeye gerek yok
Bir ornek verim mesela gunduz gayet işlek olan yerlerde gece saat 2 ıla 5 arası falan ısıklar devamlı kırmızı yanıp soner vazıyette oluyor yanı yavasla hatta dur bı bak oyle gec manasında neden cunkı trafık yok... benım dedıgımde bunun aynısı ama ısık yanıp sonmuyor
1 Ornek daha siz kendınız yaya iken bos yoldan karsıya gecmek ıcın sıze yeşil yanmasını beklıyormusunuz hatta ve hatta acaba ısıklardan veya yaya gecıdındenmı gecıyorsunuz ? buna evt dıyen varsa gelsın yazsın buralara dorumu deyıl hepsı yanlış.
Yinede beklemelisin diyen veya beklıyen varsa gercekten (acelesi yok-cok sabırlı-sitresten uzak-cok anlayışlı-cok dısıplınlı-cok bılınclı-aynı zamanda kanatlarıda olsa melek dıyebılecegımız bırısıdır) tebrik ederim..
ne yazık ki ülkemizde TRAFİK TRAJİKtir arkadaşlar. bence tek çözüm eğitimden geçmektedir. mesela araba ehliyeti alan adama motor da kullandırılmalıdır ki anlasın motorcunun halini...
Bir daha hangi ana doğurur bizi?
Gece 03:00'de kırmızı ışık varsa beklerim. Prensiplerimden vazgeçmem. Geçene de selektör yaparım bazen de orta parmak çıkarırım.
Ulaşım kolaylığından anladığımız her ortamda arabaların arasına dalmak veya kural tanımazlık olmamalı.Fazla risk yoksa dikkatlice aralardan geçilebilir(Duran veya çok ağır gidentraiği kastediyorum.)Aksi taktirde cambazlıkla motorculuğu karıştırırsak bir gün bize öyle bir dalarlar ki feleğimizi şaşırırız.
Genel olarak konuşulan konu doğru yeri geliyor hepimiz kaçamak yapıyoruz zaten yok diyen yalan söler ama bu demek değildir ki kaldırımlara çıkın kırmızı da geçin veya biraz daha hızlı gitmek veya yolda ön sıralara geçmek için başkalarını tehlikeye sokun .Ama bunu çoğunlukla kuryeler ve lokantalar da çalışanlar öncüülük ediyor.Birkaç hafta önce çoook yağmurun yağdığı bir gün mecburiyetten motoru bırakıp otobüse bindim .Etiler de bankalar caddesinin ordaki durakta iniyordum ki ne hikmetse içimden dedim ki bir kafamı sağ taraf uzatarak bakarak öyle ineyim ve o anda hızlı olmasada bir lokantanın motoru geçti önümden birden ,şimdi düşünün o anda otobüsten inen ya bizim yaşlı bir akrabamız,kardeşimiz annemiz vs... olsaaa ne olucak!!!!!Sonuç olarak, birkaç saniye için şova kaçmak hiç ummadığımız şeylere neden olabilir..
motor , araba , minibüs veya dolmuş vb. ne olursa olsun bi motoru warsa trafik kurallarına uyması şart tabiki trafikte aralardan tehlike yaratmadan geçilir hepimiz geçiyoruz yeri geldiğinde ama hiç kimse bize trafik kuralını ihlal etme hakkını wermez weremez araba ile giderken kasksız motorcu görünce inip öldüresim geliyor veya deli gibi kullananlar onların hepsini topliyip bi eğitim vermek lazım olmuyor bi laf wardır çokta severim "Saygı istiyorsan kazanmalısın" bizde de öyle motor tutkunları olarak saygı istiyorsak kazanmalıyız sırf o trafik canavarları yüzünden bir çoğumuzun ailesi motora izin vermiyor mesela bunlar düşünülmeli o trafik canavarları yüzünden ben suratıma rüzgar yiyemiyorum
Gerginliğe gerek yok, aslında buradaki herkes aynı şeyi söylüyor. Motosikletin tabi ki aradan kaçma, kırmızı ışıkta aralardan sıyrılıp en öne çıkma hakkı vardır, 50 santimlik gedikten motor geçirecem diye uğraşmadıktan sonra, kimse tehlikeye sokulmuyor. Ama memin birader de sonuna kadar haklı, kırmızı ışık kırmızı ışıktır, ters yön de ters yöndür. Geçilmez ve de girilmez.
[CENTER]Vuuuu diye aşarım dağları, enginlere sığmam taşarım :P[/CENTER]
Arkadaşlar size yalan söylemek veya örnek olmak niyetinde değilim...Kurallara işime veya işimize göre hareket ettiğimiz bir gerçektir...Kendimizi kandırmayalım...
Türkiyede en büyük kural Kuralsızlıktır....
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
Alp kardeş küçükde olsa büyükde olsa her kaçamağın br bedeli vardır...Bu bedeli ya canınla...ya motorunla ya da küçük bir ceza makbuzuyla ödersin...Seçenekler fazla...Yeter ki o kaçamağın başka birine zarar vermesin...
Burda bay mükemmeli oynayacak değilim...Bende kuralları sık sık çiğnerim...Doğru zamanda doğru yerde olabilir...Herşey senin vicdanına kalmış...İnsiyatif sende...
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
Akıllı efendi uslu sür motorunu ADAM desinler..
Kaskını Tak Takmayanları Uyar..!!!
http://www.setcom.com.tr
kuralların neden konduğunu bilirsek; sağduyulu davranırsak; kuralların işlevsiz olduğu, fayda yerine zarar getirdiği yerlerde çiğneriz. hatta değiştirilmesi için harekete geçmeliyiz. kırmızı ışıkta geçme kuralı değil tabii ki. fakat şimdi ankaranın en uyduruk cadde aralarına bile ışık koydular. akşam 5-6 civarı uyuyorum tabii ki; ama öğlen 1de ya da akşam 10da o caddede in cin top oynuyor. gelişini de görüyorum, gidişini de; bomboş; basıp geçiyorum.(hürriyet caddesindeki yeni ışıklardan bahsediyorum)
aynı şekilde; çankaya-kavaklıdere tarafındaki trafik düzenlemesi saçma sapan bir hal almış durumda; 2 dakikada gittiğim yol 15 dakika olmuş durumda. ben de arada ters yöne, kapalı sokağa giriyorum. ters yöne girip de 50yle gitmiyorum tabi. sağduyulu bir biçimde, olabildiğince kenardan, en yavaş şekilde gidiyorum. kendim dahil kimsenin de canına malına kastetmiyorum. kurallar, düzenlemeler sağduyusuzca yapılmışsa; sağduyu kuralları çiğnemeyi gerektirebilir.
motor trafikte duruup beklıcez mııııı tabike aralara dalıcaz ben hep dalıyom
YAŞAM HIZ! HAYAT HIZ! ÖLÜM HIZ!
HONDA FAN ..!
afferin sana ii .. yiyon.. töbe töbee bukadr insan bukadr şeyi boşu boşuna söledii zaten değil mi!!!
Hayat ne kadar uzun olursa olsun, hep beklenmeyen kadar kısadır.
sürü olmayacaksınız.. yalnız bazen de kurallara uyanlara "sürü" denir. bunu unutmayalım. kulağa hoş geliyor diye ağzına her gelen söylenmez. 2 kere düşünmek lazım.
bu "kurallar" "kanunlar" gökten vahiyle inmezler. bizim gibi insanlar gerekli düzenlemeleri yapmak için; medeni hayatımızı düzene, yola sokmak için düşünüp taşınıp, ölçüp biçip koyarlar. şehiriçi hız sınırı 50 km'dir; fakat öyle sokaklar vardır ki; 30un üzerine çıkmak bile çok tehlikelidir. bazı şehiriçi sayılan yollar vardır ki trafik en aşağı 80le akar; çünkü yol oldukça uygundur.
istanbul -ankara arasında bolu dağından sonraki yerleşimde arada polisin radar kurup 50yi geçene ceza yazması, kural uygulamak, kamu güvenliğini sağlamaktan ziyade, para toplamaktır.
şimdi kurallar sabit değildirler, doğrularımızın, ölçülerimizin değişmesine göre de sürekli değişir, değiştirilirler. bunun bizi ilgilendirdiği yerde 2 duruş vardır: birincisi kurallara harfiyen uymak; fakat değiştirilmeleri için daha yukarıdan hareket etmek; sivil toplum örgütleriydi dilekçelerdi vs. ikinci yol; elinden geldiğince kuralları esnetmek; sonunda nasıl olsa değiştirilirler diye. motosiklet için konu kırmızı ışıklar, aralardan geçmeler olunca, ikinci yola düşülüyor. köprü ücretleri vs. olunca da birinci yol daha uygun görünüyor.
herneyse; benim dediğim şu ki; kuralları dayatmak yerine sağduyulu düşünmeyi ve trafiğin nasıl aktığını trafiğe çıkacaklara öğretirsek; bu kadar fazla kontrol/denetim mekanizmasına da gerek kalmaz. çünkü kontrol ve denetim anca otoritenin sınırlarını test eder; o sınırlar da bi yere kadardır. bu şekilde düzen sağlamanın sonu; "her vatandaşa bir polis"e varır.
polisin de yetkisi arttırılırken, eğitimi de arttırılmalı. buradan büyük ithamlarda bulunmak istemem ama memleket polisinin de ne halde olduğu belli. örneğin siz "memur bey" mi dersiniz, yoksa "ağbi.." mi? polisin "tehlikeli araç kullanmak" diye bir maddeden ceza yazma hakkının olduğunu duymuştum. uygun kullanıldığında ne kadar uygun bir madde; tersine bir durumdaysa ne kadar kötü.
örnek: çok çok yıllar önce vosvagen minibüsümle boğaz köprüsünden geçerken polis durdurdu. ruhsat.. bu ne? minibüs. (o köprüden arkası camsız olan panelvanların vs. geçmesi yasaktı) arka koltuklar yatırılmıştı, üzerinde yatak matak vardı. fakat yükler camları/görüşümü 1 cm bile kapatacak kadar dolu değildi. dedi ki: "koltukları nerde bunun?" dedim: "malzemenin altında ağbi." baktı baktı... bana baktı, ruhsata baktı.. "ceza yazacaz" dedi.. dedim "nooluyo?" "EMNİYET KEMERİNİ TAKMAMIŞSIN!" (söylemeyi unutmuşum, sıkışık köprü trafiğinde 10la ilerliyorduk. neyse efenim. 6 sene öncenin parasıyla 16 lira yedik. şimdi neyin kuralı uygulandı? neyin güvenliği sağlandı? örnekler sonsuzca çoğaltılabilir. örneğin "şerit ihlali" diye bir trafik yasağı vardır ama yolların çoğunda şerit çizgileri yoktur.
sonuçta varmaya çalıştığım nokta; konu insan olunca kurallar bu kadar mutlak olamaz. bu yüzden zaten 200 maddeyle belirleyemiyoruz da 10lerce hukuk kitabımız var. her gün de değişiyolar, yenileniyorlar. uyarken ve uygulanırken de sağduyulu davranmak önce gelmeli. arabaların araları geniştir, trafik duruyordur; 10la 20yle aradan geçip kırmızı ışıkta öne gelirsin. olur. ama dardır, aynalara çarpa çarpa araya sokmaya çalışırsın, HOP derler. 80le giden trafikte aralara dalarsın, ayıp olur, yanlış olur. duran otobüsün sağından geçersin, inene binene çarparsın; çarpmazsan da tehlike yaratırsın. gece yarısı daracık sokakta çöp kamyonu vardır, kaldırıma çıkar 50m gidersin, kimseyi tehlike altına sokmadan zamandan kazanırsın... falan filan. her eylem, yapıldığı koşullar gözönünde bulundurularak değerlendirilmelidir.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)