Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

2 Zamanlı Yağ Oranı

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    28 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2013 Suzuki Inazuma - 2013 Honda CB125ACE
    Merhabalar,
    Krepaj olan motorumu yeniden toplayacağım parça bekliyorum fakat bir sorum var. Castrol tam sentetik 2T yağ aldım ve "50:1" karışım öneriyor. Fakat fabrika verisinde 20:1 öneriliyor. Önceden Total mineral 2T 50:1 kullanıyordum ve motorun içi çizik, yarık doluydu. Kısa zaman sonra da krepaj oldu zaten. Sizce hangisini kullanayım?

    İyi günler


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    Krepaj nedir?

  3. #3
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    krepaj nedir ? 50:1 ne ? Nerden türedi bu terimler. 1 litreye 50 gram yağ koyacaksın. Motorun markası nedir ?

  4. #4
    Mucit23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2012
    Şehir
    ELAZIĞ
    Motosikleti
    Tracer 900 & KTM450EXC & BWS100
    Yağsızlıktan aşırı ısınıp "Klepej" yapmış sanırım.

  5. #5

    Üyelik
    28 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2013 Suzuki Inazuma - 2013 Honda CB125ACE
    Motorun yağsız kalması sonucunda metalin metale sürtünmesi vasıtasıyla ortaya çıkan ısı ve deformasyon. Bazen motor kilitlendi olarak geçer.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:54 ----------

    Yakıt/yağ oranı hocam 50 ml benzine 1 ml yağ koymak yani 1 litreye 20 ml yağ demek oluyor. Sizin dediğiniz ise 20:1 anlamına geliyor. Motorumun markası yok hocam bisiklete takılan bir motor.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:58 ----------

    Ben "krepaj" diye biliyordum 🤔

  6. #6
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    Alıntı zeynelhazan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motorun yağsız kalması sonucunda metalin metale sürtünmesi vasıtasıyla ortaya çıkan ısı ve deformasyon. Bazen motor kilitlendi olarak geçer.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:54 ----------

    Yakıt/yağ oranı hocam 50 ml benzine 1 ml yağ koymak yani 1 litreye 20 ml yağ demek oluyor. Sizin dediğiniz ise 20:1 anlamına geliyor. Motorumun markası yok hocam bisiklete takılan bir motor.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:58 ----------

    Ben "krepaj" diye biliyordum ��
    1 litre benzine 50 mili litre yağ koyacaksın, bunun neyini anlamadın ki farklı hesaplar yapıyosun hala. motor şu çinden getirilen motorlardansa yağsızlık değil soğuyamamaktan kaynaklanır. Malzeme kaliteside dandik olduğu için parçalar genleşip şişer birbirine süreterek kilitler. yağı istediğin kadar fazla koy sonuç değişmez. Zaten yağ sınırını aştığın zaman karbüratörü tıkar motor gaz yemez.

    2 zamanlıların çoğunda aynı problem yaşanır. Ömürleride kısa olur. Uzun ömürlü 2 zamanlı benim bildiğim sadece MZ'ler var. Onlarında silindirlerinde kocaman hava petekleri var bol bol rüzgar alıyor.

  7. #7

    Üyelik
    28 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2013 Suzuki Inazuma - 2013 Honda CB125ACE
    Anladım abim çok sağol lakin son bir sorum var. En kaliteli ya da en dandik yağ da olsa 50 ml mi koyuyoruz yine?

  8. #8
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Klepaj, klepej değil krepaj.

    Genellikle yağsız kalan veya ısı nedeniyle yağ filminin kopması sonucu metalin metale sürtünmesine ya da piston ile silindir arasında yeterli boşluk olmaması nedeni ile metallerin sürtünmesi sonucu oluşan deformasyona denirmiş.

    Rulmanda krepajı duymuştum ama motorda da kullanılıyormuş.

  9. #9
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    Alıntı emremm adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Klepaj, klepej değil krepaj.

    Genellikle yağsız kalan veya ısı nedeniyle yağ filminin kopması sonucu metalin metale sürtünmesine ya da piston ile silindir arasında yeterli boşluk olmaması nedeni ile metallerin sürtünmesi sonucu oluşan deformasyona denirmiş.

    Rulmanda krepajı duymuştum ama motorda da kullanılıyormuş.
    Kullanan yok aslında. Motor sardı kullanılır. Gavurca yazınca daha bir teknik oluyor gibi geldiği için yeni kullanılmaya başlanmış. Sanayiye motoru götür usta benim motor klepaj yaptı de hemen orda bi avans ayarı çekerler ayak üstü
    emremm bunu beğendi.

  10. #10
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Alıntı matrax33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kullanan yok aslında. Motor sardı kullanılır. Gavurca yazınca daha bir teknik oluyor gibi geldiği için yeni kullanılmaya başlanmış. Sanayiye motoru götür usta benim motor klepaj yaptı de hemen orda bi avans ayarı çekerler ayak üstü
    Ben de motorda ilk defa duydum.

    http://www.nskeurope.com.tr/krepaj-isinma-175.htm

    http://www.motorbilgim.com/kuru-cali...li-krepaj.html

  11. #11

    Üyelik
    28 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2013 Suzuki Inazuma - 2013 Honda CB125ACE
    Abi ben lise 3teyim bize böyle öğretiyorlar bende hocalarımın yalancısıyım

  12. #12

    Üyelik
    18 Aralık 2012
    20:1 çok yüksek bir oran, motor nedir?

  13. #13
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    Alıntı zeynelhazan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abi ben lise 3teyim bize böyle öğretiyorlar bende hocalarımın yalancısıyım
    Hocaya selam söyle Türkçe terim de öğretsin. Dilimizi zenginleştirelim.

  14. #14

    Üyelik
    28 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2013 Suzuki Inazuma - 2013 Honda CB125ACE
    Abi motor bu 80 cc ufak bişey.
    Bi markası falan da yok böyle idare ediyoruz.

  15. #15
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    Alıntı zeynelhazan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abi motor bu 80 cc ufak bişey.
    Bi markası falan da yok böyle idare ediyoruz. https://hizliresim.com/3plnQA


    Motor bundan mı ?

  16. #16

    Üyelik
    28 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2013 Suzuki Inazuma - 2013 Honda CB125ACE
    Aynen fakat benimki bayağı bir eski.

  17. #17
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    Alıntı zeynelhazan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aynen fakat benimki bayağı bir eski.
    Çok dandik bir motor bu. 2 emişli sanırım açıp bakmadım ama. Makina bölümü okuyosan sana bir fikir vereyim.

    https://www.sahibinden.com/ilan/ikinci-el-ve-sifir-alisveris-bahce-yapi-market-el-aletleri-236-husqvarna-benzinli-testere-hizar-el-motoru-499810040/detay

    şunun gibi 2. el bir sağlam testere motorunu bisiklete entregre edebilirsin. Okulda hocandan aktarma sistemi hakkında da fikir al. Hem proje geliştirmiş olur, hemde sıhatli bir 2 zamanlı motorun olur.7

    Elindeki motor sorundan başka bişey çıkarmaz sana. Gaz yemesinde hayır yok.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:56 ----------




    bi kaç ufak aparatla iş çözülüyor aslında.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:57 ----------

    ayrıca 80 cc 2 zamanlı motoru küçümseme 100-120 km'lere kadar sürat yapabilir.

  18. #18

    Üyelik
    28 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2013 Suzuki Inazuma - 2013 Honda CB125ACE
    Abi kranktan pistona gelen emiş portunu diyorsan 2 tane evet. Ya ben aldığımda ne kadar doğrudur bilmem ama göstergede 3700 kilometre yazıyordu. Bende Bartın'da 600 kilometre sürdüm o gösterge üzerinden. Ben hoyratça kullandım kabul etmeliyim ki düz yolda çeviremediği kadar devir çevirttim yokuş aşağı. Birde yağımı Total 2T kullanıyordum sonra Ümraniye sanayiideki bir yağcı 10-40 Mobil 1 yarı-sentetik önerdi. 3. depoda motor Sarıgazi yolunda çöp oldu. Ordan eve pedalla gittim. Bu arada otomotiv okuyorum. Bilanço fazla çıkmazsa böyle bir şeye yönelebilirim. Çok sağol abi yardımcı olmaya çalışıyorsun.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:08 ----------

    Attığın videoyu izledim bundaki motor hariç çoğu parça bu bendeki kit ile satılan parçalar. Motoru ortaya monte etmenin bir yolunu bulsak yine zincirle güç aktarırız ama şöyle mobiletlerdeki gibi ufak CVT modülü bulsak iyi olurdu.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:20 ----------

    Birde bunu görünce aklıma bizim 107cc Stihl 070 geldi onu taksak çıldırır herhalde.

  19. #19
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    elinde 70 lik stihl varsa babana bi tane manuel testere ver elinden al onu. Çok sağlam ve güçlü evladiyelik motordur onlar.

  20. #20

    Üyelik
    28 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2013 Suzuki Inazuma - 2013 Honda CB125ACE
    En son çalışmıyordu diye biliyorum. Belki elimden gelir çalıştırırım ama bu dışında ki renkli kap motorun havalanmasına engel olmaz mı?


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler