Arkadaşlar ortalama kullanma devriniz ve motorunuz nedir?
Şehir içi seyir halinde diyelim :D
Arkadaşlar ortalama kullanma devriniz ve motorunuz nedir?
Şehir içi seyir halinde diyelim :D
3000 4500 arası, genellikle en ideal seyir hızı motorun çevirdiği devir limitinin yarısıdir.
Örnek veriyorum benim motorum 7 bin devir de limitöre giriyor, ideal ve konforlu seyir deviri 3500.
1-2-3. viteslerde 3000 devirin altına, 4-5-6. viteslerde 4000 devirin altına inmem, motor boğuluyor tek silindir olduğundan. ha seyir devri de genelde 4000-5000 arası; maksimum devrin yarısı
seyir hızı 5000 7000 arası r25 ile seyrediyorum.arabaları geçmek istersem 9000ne çıkmak yeterli oluyor.14000 çeviriceksemde direk zaten kapışma modu oluyor zaten mesela dün c200 ile ışıklarda drag yaptım kazandım
Genelde 7000 devir altına inmiyorum hız 100 110 motor cbf 150. Rampalarda falan 6000 devire mecbur iniyorum.
HONDA
#BZ3082
6000 devirden yukarısı pek ihtiyacım olmuyor.
3500 , 5.500 arası genel olarak.
motorum tvs apache, 9 bin devirin yukarısı redline. seyir hızım 100 km ve o sırada devir 7600 falan.
konforlu yolculuk için 5500 devir iyi fakat o devirde hız 70 km oluyor ve az geliyor ama bazen rahat rahat gitmek istiyorum dediğim zaman 5 bin devirde yol alıyorum.
5. vites 9 bin devirde 119 km hız yapıyor motorum.
1. vites 9 bin devir 38 km hız yapıyor.
maximum tork 6 bin devir yazıyor kitapçıkta ama ben hissiyatıma göre max tork 5500 ile 6000 arası bir noktada ve 5500 devire daha yakın.
2. vites 9 bin devir 59 km hız.
Ne kadar doğru bilmiyorumda yüksek vites ve çok düşük devirde krank kırma ihtimali var diyorlar ani gazlamada sizce doğru mu?
Mesela 5. vites 2500-3000 devirdesiniz cart açtınız gazı krank kırma ihtimali var mı sizce bunda?
Ben genelde yüksek vites düşük devir kullanıyorum.
Bu sorunun cevabini ben de hep merak etmisimdir. Bir de bunun tersini merak ediyorum, motor bos vitesteyken gaz vermek ve ust devirlere cikmak motora zararli diye okumustum, bunun nedeni nedir?Ne kadar doğru bilmiyorumda yüksek vites ve çok düşük devirde krank kırma ihtimali var diyorlar ani gazlamada sizce doğru mu?
Mesela 5. vites 2500-3000 devirdesiniz cart açtınız gazı krank kırma ihtimali var mı sizce bunda?
Ben genelde yüksek vites düşük devir kullanıyorum.
12 bin devir ceviren bir makinayi ele alirsak, en ideal devir 6000-7000 devir arasidir. 3000-4000 yazanlari takmaminizi tavsiyr ederim.
12 bin devir çevirio ama 3-4 binde kullanıyorum. 4 binden sonra çok bağırmaya başlıyor açık egzoz
Bu krank kırmaya sebep olacak kadar zarar veren bir şey mi gerçekten erken vites yükseltmek?
ideal vites değiştirme en yüksek tork alınan devir dedir, normalde 10.000 devir ise bir motor 3/2 devir hızı ile seyahat iyidir ,yol şartlarına göre az veya çok devir aralıkları belirlenir, ben genelde 6.7000 devir arası kullanıyorum vites değişimlerini de 5.500 gibi yaparım, tabi dediğim gibi inişler veya çıkışlar da fark gösterir
bajaj pulsar ile 7000 devir civarı iyidir, düz yolda seyahat için, krank kırma diye birşey yok ,yalnız uzun süre yüksek vites ,düşük devirde kullanınca yataklarda boşluk olma ihtimali artar, yataklar bozulur ,debriyaj sıyırma veya debriyaj hasarı oluşabilir, boşta gaz vermede aynı şey olmasa da zararlıdır, hem motor daha fazla ısınır, hemde aynı şekil yüksüz olduğundan yataklar aşınabilir
gaz verince titreşim oluyorsa, hızlanma olmuyorsa veya yavaş hızlanma gerçekleşiyorsa, yanlış vites te ilerlemeye çalışılıyordur, daha küçük viteste ilerlemekte şanzıman a ve motora gereksiz yük bindirir
Anı yaşıyorum, zaten devir saatim yok.
yüksek viteste düşük devirdeyken ani gaz açmak krank kırmaya sebep değildir. Motor zaten yüksek vites düşük devirde ise gazı hemen yemez boğulur.
Boştayken yüksek devire çıkarmak,
Yüksek vites yüksek devirden vites düşürmek krank kırmaya sebep olur.
beşten direkt üçe atarsanız krank, piston, sekman, şanzımanı bir poşet içinde elinize verirler.
8 9 Bin arası vites atıyorum
doğru(krank kırma sebebi değil ama zararlıdır), blok vidası gevşek bir motor kullanıyorum şu an ve yüksek vites + düşük devirdeyim ve gaza yüklenince "tak tak" sesi geliyor(blok ikiye ayrılmak istiyor patlama kuvveti sonucunda) ve yüksek devirde gaza yüklenince bu ses gelmiyor.
bu ses şiddetli patlama ile motor bloğunu ikiye ayırmaya çalışmanın sesidir ve max tork değerinin olduğu devir ve yukarısında bu ses gelmez. maximum tork devrinin altında motora birden gaz vermek zararlıdır.
yani yüksek vites düşük devirde gaza yüklenir iseniz gırank ve biyel kolunu üzersiniz ve aynı zamanda silindir gömleği ağlamaya başlar.
bu yüzden diyoruz ki ilk 2 vites dışında 3-4 ve 5. viteslerde mümkün mertebe motorun max tork değerinin altına inmeyelim. inmek durumunda vites düşürelim lütfen.
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)