Devir saatim yok :(
hayır bloktan geliyor, dişlilerim yeni ve zincir gergin. blok vidaları gevşek.
inanmıyor isen motora gaz verince bloğun yanından çıkan dumanı çekebilirim
bujinin bir kaç santim altında kalan birleşim noktasından duman çıkıyor :D o kadar üşengecim ki sıkmaya üşeniyorum ve ön iki sinyal kırık, sipariş ettim takmaya üşeniyorum.
benim motorda yüksek vites ve düşük devirde istediğin kadar gaza yüklen boğulma yada tak tak falan olmuyor fakat son topladığımdan beri contalar mı sıkıntı oldu bilmiyorum işte blok vidalarında gevşeme sorunu oluyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:01 ----------
şu sesleri iyi tarif edemiyorsunuz sonra anlam karmaşası yaşıyoruz. benim şu anda subaplardanda ses geliyor ama o ses hiçte "şıkır şıkır" denilebilecek sesler değil.
evet, alt blok ile silindir bloğu arasından duman atıyor yani buharı andırıyor fakat aşırı gaza yüklenince oluyor.
zincirden gelmiyor diyorum sana! inanmıyorsun.
blok vidasını sıkınca gelmiyor ama? bun ne diyeceksin? zincirden gelmiyor bloktan geliyor bloktan. ses zincirden çıkabilecek bir ses çeşidi değil öyle söyleyeyim.
yani duymak için dikkat vermen gereken bir "tak tak" sesi. bariz belli olan bir şey değil.
Fatih kardeşim, ben bir zamanlar motor tamircisiydim. Senin gibi arkadaşlar sorunlarını anlatırdı bende tamir ederdim. Motor düşük devirdeyken blok civataları gevşekse bloğu silkeler. Blok civataları gevşek değilse zinciri silkeler. Bunun krank kırmayla hiç bir ilişkisi yoktur. Blok civatalarını sık 5. vitese at 30 la giderken gaz aç zinciri silkemeye çalışacak. Zincirin gevşekse o ses zincirden gelecek.
Senin söylediğinde herhangi bir sorun yok doğru söylüyorsun. Ama olayın krankla alakası yok. Motor ürettiği gücü arka tekere tam aktaramaması sebebidir. Motor şase üzerinde sabit değilse kendisi silkelenir. Kendisi sabitse en esnek bölge olan yer zincire verir silkelemeyi.
Üst kapak duman atacak kadar hava boşluğu varsa conta değişimi de gerekebilir. Böyle binme motora.
benim motor max torkunu 6 bin devirde veriyor. 6 bin devirde yüklenince zincir ses yapmıyorda 3 bin devirde yok denilecek kadar torku ilemi zinciri silkeleyecek? bir kere söyledikleriniz çelişkili.
bende sallamıyorum emin olun
6 bin devirde 12 nm tork ile zincir banamısın demez iken sizin tabiriniz ile 3 bin devirde belki 5 nm tork ile zincir silkelenecek ha öylemi :D
yüksek vites düşük devirde gaza yüklenir iseniz bariz bir şekilde piston vuruntu sesi alırsınız nokta.
bu vuruntu sesidir ve vuruntu biyel kolu krank komple etkilenir bilmeniz lazım.
yani 1. viteste gaza yüklenince ön kaldıran motor nedense 5. viteste ön kaldırmak yerine zincir silkmeye başlıyor hahaha :D
bence sinciri şey etmeden önce tekeri havalandırması lazım değil mi?
alone93 sendemi tamircisin yoksa?
6 bin devirde(yüksek tork) ani yüklenmede dişliden sıyrılmayan zincir 3 bin devirde(düşük tork) ani yüklenmede sıyırıyor mu?
bu motoru son toplamamdan sonra oldu diyorum anlatamıyorum. dişli yeni diyorum yeni. zincir gergin.
blok vidasını sıkınca sorun yine gidiyor ama vida yine gevşiyor.
......
ne anlamaz insanlarsınız yaaa, illa video çektireceksiniz bana.
alone93, özür dileyecekmisin videodan sonra?
Fatih açık söylemek gerekirse kendimi bildim bileli motor üstündeyim. Attğım vitese devire hayatımda bakmadım bilmemde.
Buna emin ol. Benim vites devir olayım kulakda biter..
Yani sensin kardeşim.. Sen ne dersen o.
Hayır konu nasıl bana geldi matrax abi gayet güzel açıkladı diye düşünüyorum.
Dostum benimle ne derdin var anlamıyorum seni. Matrax güzel bişey yazdı beğendim. ne var bunda?
mustafa_321 nerdesin :D gel kurtar beni. mühendis lazım benim bıyığım yok yalancı diyollaa bana.
sanırım vida 1 kaç milimetre uzun geliyor, dibinde pull vardı ve kaybettim.
herşeyi söylettirdiniz he tamam onuda itiraf ettim. civatanın pulu kayboldu.
egzantrik milinin dişlisini sabit tutan pimide kaybettim pim yok yani subap zamanlamasında milimetrelik hata var şu anda. şimdilik bu kadar
hatta son videomda motoru 2 aydır üşengeçlikten yıkamadığımda belli oluyor ve biri bana yıka şu motoru dedi tvs başlığında.
Somun bu, muhtemelen seninkinin üzerindekilerde bundandır ama bi kaç sıkıp gevşetmede onlar özelliğini kaybeder.
pullarıda bunlardan kullan. Üzerindekiler bundansada değiştir.
Cbf 150 5. vites 5000 devir. 62-63 km hıza denk geliyor. 7000 devri geçmem. 7000 devirde 85 falan yapıyor yanılmıyorsam. son hız 120 falandır.
Weak are prey
"ideal devir" bence cok yanlis bir tabir. Motosikletin, yolun egiminin, hizin, motora binecek yuke gore devri ayarlamak lazim. Burada onemli olan motor ici aksama cok yuk bindirmemek (dusuk devirde birden gaza yuklenmek bunu yapar), ve silindire gelen benzini verimli yakabilmek (bunu yapmazsaniz da yanmamis karbon birikebilir). Motor sesi fazlasiyla bilgi verir zaten. Motor dizaynini da unutmamak lazim. Bazi motosikletler redline civari mutlu mesutken bir cogu kendini parcalamaya calisir yuksek devirlerde. Bir cok SS redline civari iyidir mesela. Ama dusuk devirde de iyi degildir.
Genelde 6 ile 8 bin devirde kullanıyorum. Kuba pars 145cc
4500-5000 devir 80-100 km hız.. x9 500
100 tlye 1300 km yol giden Volta vs5im
selam
sakin sürüşte 5000-7000 devir arası, çoğunluk ile kullandığım hız 70-90 km/h. km ve devir ibrelerini hep dik görmek hoşuma gidiyor.
en sık kullandığım vites sanırım 4. yakıt ortalamam 3.2 lt
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)