Motosiklet kaç bin devir kullanıyorsunuz
Reklamlar
-
fatih.met adlı üyeden alıntı
vandamme beni eskilere götürdün, inanamıyorum kimlerle tartışmışım, haala aklıma geliyor gülüyorum, adam diyorki düşük devirde gaza yüklenince "tak tak" gelen ses zincirden...
yani şimdi benim motor 1. vites 5500 devirde 12 küsür torq ile ön kaldırırken dişli kaçırmayan zincir ne hikmet ise 4. viteslerde 3 bin devirlerde belki 5 nm bile olmayan torqlar da dişli kaçıracak öylemi :D alem adamsınız gerçekten. bu arada o ses blok içerisinde sıkışan yakıt hava karışımın yanlış zamanda patlamasıyla da oluşuyormuş.. bu yanlış zamanlarda ki patlama olmasının sebebi de düşük devirlerde bloğa fazla hava yakıt karışımı göndermeye çalışmakla da oluyormuş..
bilmiyorum ama bu mevzu daha çok karbüratör sistemde oluyordur, enjeksiyon sistemlerde hava yakıtı denetleyen donanımlar olduğu için otomatik olarak tolerans ayarı değiştirerek bunu engelliyordur. şu an sallıyorum ama ne kadar tutarlı salladığımı kanıtlamak için buraya mustafa gibi bu işlerden anlayan mühendislerin gelmesi lazım.
Evet o tartışmalara çok güldüm ya ama keyifli bir konu olmuş, tümünü okudum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:45 ----------
Hunk 150 diğer 150'lik commuter kardeşleri gibi; 5500 devirde 70km hız yapıyor. Şehir içi yetiyor. Tem'de emniyet şeridinde yetiyor.
5500 devrin üstüne çıkınca, altında hilti çalışıyor gibi oluyor
Genelde 4500-7000 devir arası kullanıyorum, 7000 devir benim için redline...
Reklamlar
-
Ben de katılıyorum. 150lik bir commuter kullanıcısı olarak 3500-7000 arası kullanıyorum. 7 bini geçtiğim nadirdir.
-
Bu hem yol durumuna hem motoruna hemde keyfine göre değişir , mesela geçen hafta KTM nin 160 bg lik yeni 1290 Adv si ile iki saat test sürüşü yaptım , 3. viteste bile arka lastiği patinaja sokan bir güçle karşılaşınca insan ister istemez biraz devirli kullanabiliyor :D kendi motorumu 2000 ila 6000 arası kullanırım , 6000 de 200 km /s gösteriyor ibre , son viteste 2000 devirde bile çok rahat ilerlediği için düşük hızlarda yüksek devir çevirmeme ihtiyaç kalmıyor..
-
Ben 2500 devirde 90km/s veya 2700 devirde 100km/s hız ve devirlerde kullanıyorum.
Bana yetiyor.
bazen uzun yolda 3500 devir 140km/s seviyesine çıktığımda oluyor ama genelde 100-120 km/s bandında kullanıyorum
-
Standart 6-7 bin devir arası.
7bine dayandığında vites yükseltirim.
-
-
ismaileren adlı üyeden alıntı
Ben 2500 devirde 90km/s veya 2700 devirde 100km/s hız ve devirlerde kullanıyorum.
Bana yetiyor.
bazen uzun yolda 3500 devir 140km/s seviyesine çıktığımda oluyor ama genelde 100-120 km/s bandında kullanıyorum
Motor dizel galiba
-
hasmet adlı üyeden alıntı
Motor dizel galiba
Valla arkadaşın yorumunu okuyunca bende şaşırdım nasıl tork varmış dizel mübarek dedim profilindeki motor için bu değerleri yazdıysa 1200 cc için dişli oranları çok çok yüksek , büyük ihtimal yanlış hatırlıyor , doğruysa da akselerasyonu çok keyifsiz bir makina olsa gerek..
-
tam olarak sağlıklı devir şudur diyemem, bazıları gereğinden daha düşük devirde kullanmanın da zararlı olduğunu bilmiyordur, özellikle dişi kullanıcılar bunu çok yapıyordur diye tahmin ettim bir anda, çünkü "kadından araba alınmaz" gibi bir cümle kalıplaşmış bir şekilde, yanlış mı biliyorum yoksa.
belki de araç sürerken makyaj sırasında vites değiştirmeyi unutuyor da olabilirler bunu da göz önünde bulundurmak lazım
edit: bu arada geçmiş tartışmalara bakınca bende eksik anlamışım bazılarını, oluyor öyle, adam ne demiş ben ne demişim, kendime de çok kızdığım oluyor. neyse, olur böyle şeyler.
-
CBR 500R takribi 9000 devir civarı kesmişler evladımın önünü :D 4500-5000 devir civarı motorun sesi de tepkisi de olması gereken gibi. ben kendi adıma %50-60 bandında seyir devri ya da şehir içi devri olduğunda keyifle sürüyorum. bu şekilde kullandığımda yakıtım 3.4-3.6 lt civarlarında geziniyor. Bu devir aralığında uzun yolda hızım 110-115 civarlarında oluyor misler gibi
-
fatih.met adlı üyeden alıntı
tam olarak sağlıklı devir şudur diyemem, bazıları gereğinden daha düşük devirde kullanmanın da zararlı olduğunu bilmiyordur, özellikle dişi kullanıcılar bunu çok yapıyordur diye tahmin ettim bir anda, çünkü "kadından araba alınmaz" gibi bir cümle kalıplaşmış bir şekilde, yanlış mı biliyorum yoksa.
belki de araç sürerken makyaj sırasında vites değiştirmeyi unutuyor da olabilirler bunu da göz önünde bulundurmak lazım
edit: bu arada geçmiş tartışmalara bakınca bende eksik anlamışım bazılarını, oluyor öyle, adam ne demiş ben ne demişim, kendime de çok kızdığım oluyor. neyse, olur böyle şeyler.
Yüksek vites düşük devirde aracın ne hissettiğini anlamak için yüksek viteste bisikletle yokuş çıkmaya veya aniden hızlanmaya çalış. İçeride bomba gibi patlayan bir yakıt hava karışımı var ama silindir ilerleyemiyor.
Motor için aslında en sağlıklı devir maksimum tork verdiği devirdir. O devire geldiğinde her şey tam olması gerektiği gibi gerçekleştiğinden (patlama tam uygun zamanda olup, havayı yakıta karıştıran türbülans ideal durumda ve egzozdan gaz çıkışı tam olması gereken hızda vs.) maksimum tork gelir. Ancak o performansa çoğu zaman ihtiyaç yoktur. Bu durumda çok da performans gerektirmeyen, motoru titretmeyen, düz yolda sakin sürüş modu (tam titreyeceği devrin bir iki tık yukarısı), motorun zorlanma faktörünü de katarsak daha uygun bir sürüş şeklidir. Bu durumda çok da az yakacaktır.
En kötü sürüş ise gazın sürekli sonuna kadar açıldığı, devir saatinde kırmızı bölgenin umursanmadığı, titreşim rahatsız etse bile titreye titreye devam edilen sürüş şeklidir. Uzun vadede motorun canına okur.
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Valla arkadaşın yorumunu okuyunca bende şaşırdım nasıl tork varmış dizel mübarek dedim
profilindeki motor için bu değerleri yazdıysa 1200 cc için dişli oranları çok çok yüksek , büyük ihtimal yanlış hatırlıyor , doğruysa da akselerasyonu çok keyifsiz bir makina olsa gerek..
Oranlar
Tork : 101 Nm
Birincil Tahrik : 38/57
1 : 9,00
2 : 6,43
3 : 4,78
4 : 3,97
5 : 3,40
Hızlanması çok iyi.
ikinci vites ile çok rahat kalkıyorum ve 5000 devirde 100 km/s hızı görüyorum.
beşinci vites 5500 devirde 200 km/s hızı gördüm.
Henüz 5500 devir üstüne hiç çıkmadım.
-
ismaileren adlı üyeden alıntı
Oranlar
Tork : 101 Nm
Birincil Tahrik : 38/57
1 : 9,00
2 : 6,43
3 : 4,78
4 : 3,97
5 : 3,40
Hızlanması çok iyi.
ikinci vites ile çok rahat kalkıyorum ve 5000 devirde 100 km/s hızı görüyorum.
beşinci vites 5500 devirde 200 km/s hızı gördüm.
Henüz 5500 devir üstüne hiç çıkmadım.
merak edip motosikletinizin teknik özelliklerini inceledim , öncelikle 100 nm 1200 cc için düşük sayılabilecek bir tork değeri ki bunda çok düşük sıkıştırma oranının büyük etkisi var , yalnız 89×97 mm lik bore strok oranını bir motosiklette ilk defa gördüm , bildiğimiz dizel motor gibi strok silindir çapından daha fazla , bu sayede max tork henüz 4000 devirde geliyor, dişli oranlarının bu kadar uzun olmasının açıklaması çok düşük devirde gelen tork olsa gerek , motorun karakteri Honda NC modellerine benziyor ama NC ler hacmine göre çok az tüketirken sizin motorun tüketimi katologda 5 lt görünüyor ki normal kullanımla 6,5 -7 lt leri buluyordur..motorun ilginç bir karakteri var herhalde Amerika nın upuzun otoyollarında düşük devir sabit hızlarda gitmesi için tasarlanmış.
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
merak edip motosikletinizin teknik özelliklerini inceledim , öncelikle 100 nm 1200 cc için düşük sayılabilecek bir tork değeri ki bunda çok düşük sıkıştırma oranının büyük etkisi var , yalnız 89×97 mm lik bore strok oranını bir motosiklette ilk defa gördüm , bildiğimiz dizel motor gibi strok silindir çapından daha fazla , bu sayede max tork henüz 4000 devirde geliyor, dişli oranlarının bu kadar uzun olmasının açıklaması çok düşük devirde gelen tork olsa gerek , motorun karakteri Honda NC modellerine benziyor ama NC ler hacmine göre çok az tüketirken sizin motorun tüketimi katologda 5 lt görünüyor ki normal kullanımla 6,5 -7 lt leri buluyordur..motorun ilginç bir karakteri var herhalde Amerika nın upuzun otoyollarında düşük devir sabit hızlarda gitmesi için tasarlanmış.
Aslında V-Rod, Street Rod, FXDR 114 gibi yüksek devir çevirenler hariç tüm Harley motorları bu karakteristikte yapılıyor.
Tur motorlarında kullanılan 1800 ve 2000 cc motorları küçültüp buna takmışlar.
Bu serinin kullanım amacı veya hedefi aslen "Naked Motor" pazarında yer edinmek.
Normal kullanım 6,5-7 lt. ama şehir içi veya 170-180 ortalama otoban sürüşünde 10lt yi buluyor
-
Barisozde adlı üyeden alıntı
CBR 500R takribi 9000 devir civarı kesmişler evladımın önünü :D 4500-5000 devir civarı motorun sesi de tepkisi de olması gereken gibi. ben kendi adıma %50-60 bandında seyir devri ya da şehir içi devri olduğunda keyifle sürüyorum. bu şekilde kullandığımda yakıtım 3.4-3.6 lt civarlarında geziniyor. Bu devir aralığında uzun yolda hızım 110-115 civarlarında oluyor misler gibi
Bizim motosikletler 5000dd'da kadranda 105km/s gösterir, GPS'e göre yaklaşık 99-100km/s gider. Honda 500'lüklerin ideal kullanım aralığı 4000-7000 devir arası. (Şehir içi 4000-5000 gayet yeterli...) Ben 6000'i nadir geçiyorum, sadece uzun yolda veya biraz coşturmak istediğim zaman...
-
6-8 arası kullanıyorum.
daha düşükte çekemem bu çileyi.
düşük devirde ölü makinanın kralıdır ybr.
ayriyetten çok az yokuş dahi olsa 5. viteste zorlanıyor. alıyorum hemen dörde 7-8 bin devirde kullanıyorum sonra zaten yol düzleşince 5e alıyorum.
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
merak edip motosikletinizin teknik özelliklerini inceledim , öncelikle 100 nm 1200 cc için düşük sayılabilecek bir tork değeri ki bunda çok düşük sıkıştırma oranının büyük etkisi var , yalnız 89×97 mm lik bore strok oranını bir motosiklette ilk defa gördüm , bildiğimiz dizel motor gibi strok silindir çapından daha fazla , bu sayede max tork henüz 4000 devirde geliyor, dişli oranlarının bu kadar uzun olmasının açıklaması çok düşük devirde gelen tork olsa gerek , motorun karakteri Honda NC modellerine benziyor ama NC ler hacmine göre çok az tüketirken sizin motorun tüketimi katologda 5 lt görünüyor ki normal kullanımla 6,5 -7 lt leri buluyordur..motorun ilginç bir karakteri var herhalde Amerika nın upuzun otoyollarında düşük devir sabit hızlarda gitmesi için tasarlanmış.
Tipik HD'lerin hacme göre güç ve torku rezalettir. Verimi de kötüdür. Bu dezavantajları düşük devir torku için kabul eder. Yoksa büyük HD modelleri ışık yeşil yandığında yerinden kalkmazdı. Ama kalkıyor, hatta iyi kaçıyor, ama nefesi çabuk kesiliyor ve iyi yakıyor. Sportster'lar daha hafif olduğu için daha az yakıyor.
-
2,500- 4,500 arası kullanıyorum.
-
hasmet adlı üyeden alıntı
Tipik HD'lerin hacme göre güç ve torku rezalettir. Verimi de kötüdür. Bu dezavantajları düşük devir torku için kabul eder. Yoksa büyük HD modelleri ışık yeşil yandığında yerinden kalkmazdı. Ama kalkıyor, hatta iyi kaçıyor, ama nefesi çabuk kesiliyor ve iyi yakıyor. Sportster'lar daha hafif olduğu için daha az yakıyor.
Bunlar halen bloktan eksantrik sistemini mi kullanıyor
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)