abi anlamak istemiyorsanız benim yapabileceğim bir şey yok.
bakın yazmaktan elim yoruldu, max tork değeri yakınında sürmek her daim motor ömrünü uzatır. hani düz ve rüzgarsız yolda tork devrinin biraz altına inmek motor ömrünü dahada uzun tutar ve tam ekonomik devirdir fakat rüzgarsız ve düz yol için geçerli bu.
benim motor max tork gücünü 5500 ila 6000 arası veriyor. ben demiyorum ki herkes 5500-6000 arası kullansın.
motorunuzun max tork gücünü verdiği devirden önce gaza abanacak iseniz bunu ilk 2 vites dışında yapmak silindir gömleğindeki basıncı aşırı arttırı ve bu yüzünden piston-gömlek-krank-piston kolu-krank yatakları gibi parçalar daha fazla sürtünmeye mağruz kalır.
bakın basit bir örnek.
elimizde 150cc commuter bir motor olsun. genelde bunlar 5000-6000 arası max tork verir. şu 2 maddeyi deneyin.
*** 3. viteste 5500 devirde sabit giderken birden dip gaz yapın ve göreceksiniz motor anında öne atılacak ve motordan bağırma dışında hiç bir garip ses gelmeyecek.
*** 3. viteste 2500 devirde sabit giderken birden dip gaz yapın ve göreceksiniz motor anında önce atılmayacak ve motordan garip vuruntu sesleri duyacaksınız.
bazıları da bu vuruntu sesi zincirden geliyor diyordu, devir düşük, motor vuruntulu çalışıyor ve zincir tekere çekme kuvveti uygular iken anlık bir boşluğa düşüyor her vuruntuda bu yüzden zincirden ses gelebilir ama zincirin atması kayması söz konusu değil.
şöyle söyleyeyim, arkadaşlar maddenin hallerini bilen bunu duymuştu; maddenin kararsızlık hali vardır yani duran bir cisim harekete geçmek için güce ihtiyaç duyar ve aynı zamanda hareket eden bir cisim durmak için güce ihtiyaç duyar yani "maddenin kararsızlık halidir" bu.
motosiklet dediğimiz 140 kiloluk bir cisim durdu yerden hareket etmek için büyük bir güce ihtiyaç duyar ve bu büyük güç 1. viteste en kolay üretilebilen güçtür ki herkes motorun en kuvvetli olduğu 1. viteste kalkış yapar, hatta bazı gardaşlarımız 1. viteste ön kaldırma antrenmanları yapar çünkü motorlarının en yüksek çekiş kuvveti ürettiği vitestir kendisi.
aramızda benim gibi ön kaldırmayı başaran gardaşlarımızdan rica ediyorum söylesinler; hiç ön kaldırmaya çalışırken motorlarınız debriyaj kaçırdı mı? peki hiç ön kaldırmaya çalışırken zincir kaçtı mı?
ben debriyaj balatasını yeni değiştirmiştim ve o günlerde debriyaj kaçırma yapıyordu ama zincir kaçması gibi bir durum söz konusu bile değil.
zx6r hakkını verıyoruz. şehir içi 5 bin 7 bin devir ama bir dışarı çıkayım HEDEFİMİZ İBRE SONU ALLAHIM SEN BİZİ KORU.
1 SAAT ÖNCE İZMİR YOLUNDAYDIM KURTLARI DÖKTÜK GELDİK İKİMİZDE İNZİVA ÇEKİLDİK
@fatih.met
Yıllarca küçük cc ve büyük cc motosiklet kullandım hiçbirinde yüksek vites düşük devirdeyken gazi sonuna kadar çevirince vuruntu veya tekleme yapmadı sadece geç hızlandı veya tepkisiz kaldı. senin kullandığın motosiklette bir sıkıntı olabilir mi?
PULSAR 200NS
Devir Göstergesine Bakmama Egzozdan Zııınnn Diye Ses Geliyor ve RPM Işığı Feryatlarıyla Uzun Kısa Yol Heryer Bana Yarış Pisti.
Allah Bana Öyle Bir Makine Nasip Etti Canını Al 100 Km De 3,0 LT Uça Uça Kaça Kaça Genç Çapkın Edasıyla Dolaşıyorum.
Sanırım 0-60 km Hızlara 3,7 Saniyede Ulaşıyorum
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:32 ----------
yahu aklıma motosikleti nerden getirdiniz çıkam 2 gazlayam gelem.
makineye dünya para vermişim oturup nenem gibi kaç kuruş yakacak, hangi devirde kaç yapacak, tasarruf ediyor muyum edalarında hiçç değilim.
Dua Nasıl Yaradan ve Kulu Arasındaysa Yol da Pulsarım ve Benim Aramda. Üzüldüğüm Nokta Adanada Yarış Pisti Yok.
babamda fiat fiorino var 2015 model sonra arkadaşında eskiden şahin vardı...
onlar bile yüksek vites düşük devirde tak tak tak vuruntu yapıyor...
yanlışlıkla 3. vites yerine 5. vitese attığımda aşırı titreme ve vuruntu yapmasının sebebi neydi bilmem ama böyle şeyler oluyor işte. yıllarca kullanmışsın ama benimde başıma geleni söylüyorum.
benim motorda sıkıntı zaten var fakat başkalarınında başına geliyor. hem niye yüksek vites düşük devir kullanıyorsun? hatalı kullanım o. ekonomik ve uzun ömürlü kullanım için max tork değerine yakın kullanın diyorlar siz niye buna uymuyorsunuz?
abilerimiz hanfendilerden araba almaya bu yüzden soğuk bakarlar çünkü hep düşük devir yüksek viteste motoru yerler.
bir sus be abicim... yanlış bilgi verdiysek düzelt, saçma sapan yorum yapıyorsun.
dostum sonuna kadar haklısın ama satarkende bunları alıcıya iletiyorsan bu seni büyük ve erdemli kılar. kendi malın ve kimse nasıl kullanmak gerektiğini emredemez, ancak önerir fakat uygulamak sana kalmış bir şey.
Fatih Merhaba.
Alıcıya Satarken Kullanım Tarzım Hakkında Bilgi Veriyorum. Yağını Suyunu Eksik etmem Kullanımım Serttir. Aracım Bakımlıdır Kendimden İyi Bakarım.
Bunlar Güçlü makineler ve bakımı yapıldığı müddetçe yüksek devir çevirmeye dayanıklı ve bu şekilde yapılıyor. Ha motoru elimize alırmıyız? eğer üretim safhasında bir hata yapılmamış ve montajı adam gibi yapılmışsa Çok Zor. Yinede Mercedes bile bozuluyorsa Pulsar da bozulur.
Rpm limit'inin ışığını görüyorum genelde. Kimse kusura bakmasın. Kimseyide yanlış yönlendirmek istemem ama biraz öyle sürüyorum. Grup sürüşlerinde normal takılırım.
Selamlar acemiyim
Ehliyete hazırlanıyorum tamam şimdi çoğunuz kısacak 652cc f650gs bmw sahibiyim 3 günlük henüz
Neyse ilk gün bir ss ci abi biraz gösterdi bugünde kendim turladım sokak aralarında 1. Vites ve 2. Vites abiler sorum şu
Ben 3-2 bin arası devir görüyorum bu problem mi? Yada 1. Vites zaten 20km geçmiyor 2. Ye atıyorum onda da 60 ı geçmiyor ben şimdi kalktıkdan sonra 2. Ye attım 20-30-40 neyse gidiyorum ya 3-2 arası devir de bu problem olmaz dimi?
Teşekkürler
vandamme beni eskilere götürdün, inanamıyorum kimlerle tartışmışım, haala aklıma geliyor gülüyorum, adam diyorki düşük devirde gaza yüklenince "tak tak" gelen ses zincirden...
yani şimdi benim motor 1. vites 5500 devirde 12 küsür torq ile ön kaldırırken dişli kaçırmayan zincir ne hikmet ise 4. viteslerde 3 bin devirlerde belki 5 nm bile olmayan torqlar da dişli kaçıracak öylemi :D alem adamsınız gerçekten. bu arada o ses blok içerisinde sıkışan yakıt hava karışımın yanlış zamanda patlamasıyla da oluşuyormuş.. bu yanlış zamanlarda ki patlama olmasının sebebi de düşük devirlerde bloğa fazla hava yakıt karışımı göndermeye çalışmakla da oluyormuş..
bilmiyorum ama bu mevzu daha çok karbüratör sistemde oluyordur, enjeksiyon sistemlerde hava yakıtı denetleyen donanımlar olduğu için otomatik olarak tolerans ayarı değiştirerek bunu engelliyordur. şu an sallıyorum ama ne kadar tutarlı salladığımı kanıtlamak için buraya mustafa gibi bu işlerden anlayan mühendislerin gelmesi lazım.
Vuruntuya dişli kaçırması mı diyorlar :D Vah anam babam :D İnsan az çok sürdüğü motoru tanır çeşit çeşit cc de güçte motor var hepsinin kendine göre bir devri olur vuruntu yapmadığı rahat çalıştığı.
Agirdan aliyorsam, dusuk hizdaysam, hafif yokus asagiysa; 4000-4500 arasi.
Motor tepkisini canli tutmak istyorsam, ya da yuksek hizda gidiyorsam: 5500-6000 arasi. Hem bu aralikta motor titresimi komple gidiyor.
Fatih, motor en yuksek torkunu 8000 devirde veriyor; de o devirde de arka tekere 140+ beygir saliyor. O devir yakınında sürmek motorun ömrünü uzatır mi bilemiyorum ama hem arka lastigin, hem yolun, hem motor yaginin, hem de etraftakilerin isitme duyusunun omrunu kisalttigi kesin gibi...
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)