ortalama orta devirler yani 6-7, kulaklık takınca bu 2-3 artar
ortalama orta devirler yani 6-7, kulaklık takınca bu 2-3 artar
Onun sebebi şu mu acaba mesela 5. vites 10 bin devirde gidiyosun motor 12 bin çeviriyor diyelim, sen vitsi çat diye düşürdün motor 12 bin devirin üstüne çıkmaya çalışacak mesela oda çeviremeyince pistona yük binecek oda krankı zorlayacak ve kırılacak bundan dolayı mı yani?
Arka teker kitlenebiliyor bazen kaygan zeminde felansan.
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:02 ----------
Öyle bişiy yapmıyorum :D
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:04 ----------
aa o ses bende de geliyor, geçen 3. viteste frenleme yaptım 10 dan daha az bi hızla 3. viteste gazlamaya kalktım motor sarsılarak tak tak tak sesler geldi acaba benimde mi o sorun var?[COLOR="Silver"]
sesi duymadan yorum yapmak yanıltır ama motorun çekemeyeceği kadar düşük devirde motora yüklenmeye çalışmak krank milini, piston kolunu, silindir gömleğini zorlar.
çalışma mekanizması olarak söylediğim bu 3 parçayı zorlar. silindir gömleğinde basınç normalden fazla olur ve basıncın aşırı olması sebebiyle gömlek içerisinde erken patlama meydana gelir ve garip bir metal sesi duyarsınız.
aslında bu olay sağlıksız çalışan motorlarda meydana gelir, normal şartlarda ne kadar yüklensekte böyle vuruntu yapmaması gerekir.
benim motorda buji değişmesi gerek ve subaplar ayarsır ve belkide karbüratör hava ayarıda yeterince iyi ayarlı değildir.
dediğim gibi olayın özü silindir bloğundaki patlamanın zamanından önce olmasından kaynaklı bir durum.
başka biriside bu durum için motor arada bir patlamayı es geçiyor demişti ve bana inandırıcı geldi ama tam emin değilim.
Yok metal sesi değildi biraz salladı kendini motor tak tak tak etti böyle öksürür gibi ama zincirden felan gelmedi yani bloktan geldi hemen vitesi küçülttüm kendine geldi. Bide 2 kişiydik çok hafifde bi rampa vardı hızda 10 un altındaydı yani 3. viteste gaza basınca çekemedi.
Buji de felan sıkıntı olduğunu sanmıyorum motor 3602 km de şu an yeni indim motordan 30 dakika felan oluyor :D
Bir yazi buldum faydasi olur....
Doğru zamanda vites değiştirin, ekonomik viteste sürün
Birinci vitesi yalnızca otomobili hareket ettirmek için kullanın ve hemen ikinci, üçüncü ve dördüncü viteslere geçin. Vitesler değiştirildiğinde motor devri değişir. Motor devri krank milinin bir dakikada yaptığı devir sayısıdır. 6000 d/d'lik maksimum devir sayısı krank milinin saniyede 100 devir yaptığı anlamına gelir. Her motorun maksimum devir sayısı olduğu gibi en verimli çalıştığı bir devir de vardır. Bu devir otomobilden otomobile değiştiği için teknik verilerine bakıp ya da servislere danışılarak öğrenilebilir. teknik verilerde Maksimum tork adı altında görülen değer genellikle motorun en verimli çalıştığı ve az tükettiği devirdir. Bu devirde kalacak biçimde vitesler değiştirildiğinde gereksiz benzin savurganlığı önemli ölçüde azalacaktır.
Örneğin: Test edilen otomobilin birinde 100 km uzunluğundaki düz bir yolda 4'üncü vitesle 60 km/s sabit hızda gidildiğinde 5.8 litre/100 km tüketilmiş. Aynı koşullarda 3'üncü viteste 9 litre/100 km tüketim saptanmış. Görüldüğü gibi aynı uzunluktaki bir mesafeyi bir vites küçülterek katetmek 3.2 litre, yani yüzde 55 daha fazla tüketime yol açabiliyor. Aynı otomobille 30 km/s sabit hızla 3'üncü viteste 7 lt/100 km, ikinci viteste aynı hızda ise yaklaşık 10 litre tüketim saptanıyor. Görüldüğü gibi hangi hızda hangi viteste gidilmesi gerektiğini iyi bilmek gerekiyor."
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:40 ----------
Yani max tork degerine yakin kullanmak hem ekonomik hemde motor omrunu uzAtiyor yazinin ozeti.
Yani belkide motorumuz o kadar dusuk devirde gidecek guce sahip olmadigi icin sapitiyor. Bende zaten vites dusuruyorum cekmeyince ve sorun kalmiyor.
Ben hep düşük devir kullanıyorum zaten seside bi tuhaf çıkıyor artçı varsa hele egzostan sanki minibüs sesi geliyor gibi oluyor.
Bide 2 kişi felan olunca yada 2. viteste kalkmaya çalışınca kalkışta debriyajı biraz geç bırakırsam tak tak sesi bu sefer zincirden geliyor sanki dişlinin üzerinden kayıyormuş gibi o neden oluyor.
Sorunun maksadini anlayamadim ben. Devir araligi her motora gore degiskendir, gerek performans gerek yakit konusunda.
1. viteste kac devirden sonra 2. vitese geciyosunuz ya da 1. viteste 5-6 bin devir vea 7-8bin devirlere ciktiktan sonra vites atmak zarar verir mi cunku 1. viteste 4 bin devirden sonra motor titreyip bagiriyo ürkütüyor
birde kirmizi isikta durdunuz , debriyaj + 1. vites mi yoksa direk boş vitestemi bekliyosunuz bi yerde okumustum kirmizi isikta debriyaja basili tutup beklemek zararliymis
Pulsar ns 200 6000-7000 devir arası genelde. Bir keresinde 5ten 3e atmıştım. Arka Teker kilitlenip sağa sola gittiydim.(Dalgınlığıma geldi iki kere basmışım vites düşürmek için.)
Devir saatinde kırmızıyla işaretli olanlar hariç tüm devirler sana güvenli, motora zarar vermeden kullanabileceğin devirler olduğunu ifade eder. 14 bin devirde de vites değiştiren var 3 bin devirde de. Motora göre değişir. Devir saatindeki rakamlardan ziyade motorun sesini dinleyin. Onu anlamaya çalışın. Motorun dilini öğrendiğinde zaten o seninle konuşup ne zaman vites değiştirmen gerektiğini söyleyecektir.
Debriyajı sıkıp beklemek balatalara zarar verir, motor boşta değilse debriyaj sıkılı da olsa bi miktar temas devam eder. Buda balatalarınızı aşındırır. Işıklarda veya durduğunuzda mümkünse boşa atmaya çalışın.
Işıklarda boşa atmayın. 1. viteste debriyaj çekili sık sık arkayı kontrol ederek bekleyin.
Bu konunun amacı nedir herkes rastgele devir söylüyor falan bir oyun mu ? Her motosiklet silindir sayısı ve hacmine göre farklı devir aralıklarında çalışır ve kullanılır.
Benim ybr esd de 5. Vites 5000 devirde hız 80 de sabit oluyor. Bi yanlışlık mı var acaba gösterge panelinde?
valla af buyur anasını s...yorum. genelde 14 bin devirlerden aşağı hiç inmiyorum.
Cbr 250 kullanıcısıyım 4000 devirde kalkıyorum 3000 devirde kullanıyorum diyen ne anlatmaya çalışıyor 😂
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:12 ----------
Arkadaların dediği gibi 5-6-7 bin devirler arası sağlıklı kullanım devirleridir benim görüşüm
benim alet 5. vites 6500 devir ile 80 km/h hız yapıyor. kafam rahat, tin tin gidiyorum, hem de ekonomik..
5000 bin devire geldiginde vites ister gibi bir haller yapiyor benim uyanik ama daha geride 5000 bin devir daha oldugunu bilmek cok hosuma gidiyor,ara sira gømüyorum tabiki )).
Cbf 6500 rpm de 80 km nasıl yapiyor?
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:32 ----------
Yavaş ol kardeşim... 10beygir motor altindaki
Ybr 125 5000Rpm 80 km hiz??bir tuhaflik var bu işte..bu hesapla 9000rpm de 130-140 yapar heee??
Benim tvs 180 17hp.
5.vites 5000rpm de 70yapiyor..
Hatta max torkunu alt devirde veren motordan bahsediyorum
Ybr nin 80 yapmasi icin min 7000-7500 rpm cevirmesi lazim.
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)