Biliyorum ikisinin tarzi farkli. Ama bu meblalarda bi motor alacagim. Ikisi arasinda kararsiz kaldim. Yardimci olmanizi bekliyorum
Biliyorum ikisinin tarzi farkli. Ama bu meblalarda bi motor alacagim. Ikisi arasinda kararsiz kaldim. Yardimci olmanizi bekliyorum
İlerde çabuk elden çıkarma gibi bir derdin yoksa abs’li ve kaydırmalı debriyajlı dominar daha iyi olur
İlk motorunuz mu olacak ilkse Dominar fazla gelebilir cbr ile başlayın.
Bence ilk motorsa dominar daha uygun abs ve kaydırmalı debriyajdan dolayı. Nasıl bişey istediğine karar vermeniz gerekir ama ben alacak olsam dominar alırdım.
Dominar 1 adim onde ben olsam dominar alirdim
neye göre karşılaştırmamızı bekliyorsunuz bu iki modeli? bambaşka motosikletler bunlar. tipleri farklı oturuş pozisyonları farklı motor hacimleri farklı vs vs. mt25 duke 400 cf moto 400NK gibi birşeyler deseniz bir şeyler yazardım. ama böyle alakasız 2 motor için önce sizin tarzınızı ve beklentilerinizi belirtmeniz gerek ki bizde yorum yapalım "size o uyar bu uyar" diye...
Kesinlikle Dominar, her türlü döver Cbr 250 yi.Abs olması hayat kurtarır.Daha güçlü, daha konforlu, daha teknolojik, ışletmesi ucuz, parçası bol..
cbr 500 r derim ben
Şahsen ilk motorum oalcaksa Honda CBR250R tercihim olacaktır. Şahsen 1 yıl önce motosiklet sahibi oldum. Çok çeşitli motosikletler kullandım. Kendi motorlarım da sırasıyla Yamaha Ybr125(28bin)- Benelli Tnt25(17 bin) - Honda Cbr500r(8 bin. Aktif kullandığım motorum şuanki)olarak gidiyor ve kuryelik yaptığımı da düşünürsek toplamda 60bin km'yi devirdim. Dominar abs'li ve kaydırmalı debriyajı var. Teorikte daha iyi katılıyorum. Ancak şüphesiz ki Honda da rüştünü ispat etmiş bir motosiklettir. Kaldı ki ilk motor olarak düşünülüyorsa Dominar mutlak ki hem güç olarak hem de ağırlık olarak fazla gelecektir. Ek olarak dominar'ın parçaları ucuz olabilir(kesin bir fikrim yok) ancak dayanıklılığı ne durumdadır? karşısında Cbr250 gibi bir motosiklet varken bence pek şansı yoktur bu konuda. Ek olarak yine kendi düşüncemdir ki ilk motorunuz olacaksa ABS iyi birşey değildir. Neden diyecek olursanız, tamam durmanıza yardımcı olur. ancak yeni başlayan arkadaşlar genelde "abi abs var yaa dururuz." kafasına giriyorlar ki kimi yerde abs bile yeterli kalmaz. buna karşılık abs'nin olmaması size frenlemeyi de öğretecektir. Şahsen bu konuda merhum Altın Elbiseli Adam'ı hatırlatmadan geçemeyeceğim. Kendisi birkaç sene önceye kadar CBR1000RR kullanırdı ve "el terazi göz kantar" derdi. Ha bu benim şahsi görüşüm o ayrı. EK olarak şayet ilk motor olmayacaksa tabi ki dominarı tercih ederim.
bak herkes ne diyor, bacac dobilar al çok efso bi motordur,
honda fazla gelir sana aslan parçası.
Motosikletimin üstü açık..
https://www.youtube.com/channel/UCp4K0dvqaCd6YAr_beEsudA/featured?view_as=subscriber
Bu nasıl soru arkadaş. Beyler Bisiklet mi Ekskavatör mü der gibi Ne sürmek istiyorsun ? Kullandığın motosikletten beklentilerin ne ? Bunları düşünsene
Ben ikisi arasında kaldım ve servis konusunda daha kurumsal oldugu için tercihimi honda br 250 r dan yana kullanmıstım. Sizede tavsiye ederim
Arkadaslar tarzlari farkli oldugunu biliyorum. Ilk motor degil. Cbf 150 var suan. Ama mebla olarak ta ayni paralarda oldugu icin arada kaldim. Tarz farkli eyvallah
Bu mesajları her okuduğumda aklıma aynı efsane sorular geliyor;
1- Hem CBR250 hem Pulsar 200NS kullanmış bir birey olarak, işletme gideri dediğiniz şeylerin arasında ben kullandığım dönemde bir fark göremedim. Hatta daha önce iki motorun 1'er ay arayla yetkili serviste yapılan 5 bin km bakım faturalarını paylaşmıştım, arada 10 tl gibi bir fark vardı. İşletmesi ucuz değil yani Bajajın, sadece öyle bir algı oluşturuldu. Arkadaşım R25'e binerken onun işletme giderlerini yüksek sanıyordum, bir gün birlikte 5 bin km bakımı için Baydar'a gittik, CBR'a ödediğimden 20 tl fazla ücret ödedi. İşletme giderlerine yakıtı da dahil edersek, CBR önde çıkar hocam o yarıştan. Bu durumda, işletme giderleri konusunda nasıl bajaj daha ucuz olabiliyor?
2- Yukardaki örnekten yola çıkarak, Pulsar 200NS'imin debriyaj telinde kopma vardı, bir iki ince telde, değiştirmek ve riske girmemek için (çok tura çıkıyordum, dağ başında kopar falan, başa bela olur) yetkili servise gittiğimde, ellerinde debriyaj teli olmadığı için değiştiremeyip eski teli taktılar parçası bol dediğiniz motorun. CBR'da ise, hiçbir parça için servise 2. kez gitmedim. Bu durumda, dünya kadar satılan Pulsar'ın debriyaj teli başkentte yetkili serviste bulunamıyorken, CBR'nin saçma sapan parçalarını bile yetkili servisten itediğimde alabiliyorsam, nasıl Bajajın parçası bol oluyor?
Bu ikisi dışında, iki motorun arasında, ABS, Kaydırmalı debriyaj, ekstra 150 cc, ekstra tork ve güç vb. teknolojik artıları bakımından bence de Dominar tercih edilesi olan seçenektir.
Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...
Bu işletme gideri dediğimiz olay sadece 5 bin bakımından ibaret değil.Uzun vadede ki işletme giderinden bahsediyorum.Mesela 50 bin veya 30 bin.Küçük kaza ihtimallerini de dahil etmek lazım.
Cbrnin
Balata fiyatı
Disk Fiyatı
Debriyaj balatası
Filtre grubu
Grenaj Fiyatı
Ayna Fiyatı
Bunların tümünü bir değerlendirmeye aldığınızda sonuç çıkar.
Artık Dünya küçük, Bajajın istediğiniz parçasını Türkiyenin her hangi bir yerinden getirmeniz bir(1) gün sürer..
Saydığın şeylerden tek büyük fark abs...Abs için tercih edilir zaten.Yoksa ne performansı ne ucuzluğu ? Cbr gayette performanslı 150 160 lara çıkıyor 180 yapan var bajaj onu 400cc ile zor yapıyor.İstediğin parçada hemen bulunuyor zaten hondadan bahsediyoruz.Yan sanayi parçaları yeter..Bacac çift silindir olsa tercih ederim ama 250 cc sonra tek silindir titret çekilmez.
Hocam, bir ürünün sadece fiyatı net işletme giderini ortaya koymuyor maalesef. Bir de bunun kullanım ömrü olayı var. Örnek verecek olursak, 9 bin km'de kendinden geçen Pulsar'ın zinciri belki gerçekten CBR'nin zincirinin yarı fiyatına satılıyor olabilir. Ancak aynı sürüş tarzı ile, birinin zinciri 9 bin km'de yetkili serviste değiştiğinde artık o kadar bozulmuştu ki, şakır şakır vuruyordu, diğerine de aynı sürüş stili ile, hatta gaza daha çok yüklenip daha sert kalkışlar yaparak bindiğim ve aynı şekilde aynı marka zincir yağı ile yağladığım halde, zincirde en ufak bir bozulma yoktu. Tabiki bundan ibaret değil, ancak, emin olun genel itibarı ile sarf malzemelerde öyle belirgin bir fiyat avantajı yok bajajın. Mevcut avantaj ise, ilgili parçanın kullanım ömrü ile hesaplanırsa arada fark kalmayacaktır. Buna bir örnek vermek gerekirse, siz de benim gibi, iki motorun da debriyaj balatası fiyatlarını araştırabilirsiniz. Ya da iki motorda da fren balatalarını değiştirmiştim, onu da araştırabilirsiniz. Aynı km'ye geldiğinde iki motorun da bujisi değişiyordu, bilin bakalım hangisi daha ucuza maloluyordu mesela.
Parça fiyatı kaza durumunda kazadan kaynaklanan hasara göre değişse de tabiki naked bir model olan dominar muhtemel aynı kazada giydirilmiş CBR'den daha az masraf çıkartacaktır. Ancak yine CBR gibi giydirilmiş olan Pulsar 200RS inanıyorum ki CBR'dan daha düşük maliyetle kurtulamaz kazadan.
Şunu anlatmaya çalışıyorum; bajajın alınası olma sebebi işletme gideri falan değil hocam, kullandım bizzat, ona göre konuşuyorum. Teknolojik ekstraları, sürüş destekleri falan önde, bir de, CBR200 fiyatına Dominar 400 alabiliyorsunuz. Bütün mesele burada. Birinde ABS+Kaydırmalı debriyaj varken, diğerinde bütün teknoloji enjeksiyonlu olması.
Türkiyenin herhangi bir yerinden 1 günde gelir diyorsunuz ya, çok eski değil, 2016 başında Pulsarın beynini hiçbir serviste bulamadık, kuralkan yedek parçadan, ödemesini sipariş esnasında yaptım, sipariş esnasında hata olmaması için firmayı arayıp ne istediğimi belirttim. Bir haftada geldi. Çünkü lütfedip kargoya vermeleri 4 gün sürdü. Yetkili servis bildiğimiz debriyaj telini getirmek için 1 hafta süre verdi.
Evet teknoloji çağındayız, evet, düşününce sizin söylediğiniz gibi olması gerekiyor, ancak eşimin eş durumundan tayini için başvurduk, bildiğiniz evraklar 15 günde ulaşmadı bakanlığa.
Bunlardan sonra hep aklıma arkadaşımın dükkanındaki yazı gelir;
Welcome to Turkey. We were born here, what's your execuse?
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:02 ----------
Yok hocam, CBR250'nin çift far versiyonunu kullandım, bahsi geçen 160'lara hiç de istekli çıkmıyor motor. Yol yeterince uzun ise 181 görüyor, tecrübe ile sabit, ancak rüzgar, eğim, sıcaklık, her şey mükemmel olmalı. Burada şahsi kanaatim önemli olan top speed değil çünkü özellikle İstanbul, İzmir, Antalya gibi büyük şehirlerde yaşayanlar o top speedi çok çok nadir görüyorlar. En çok kullandığımız 0-60 ve 0-100 aralığında daha atik olan motor evladır.
Ancak bu durum asla ve kata bajajı hondaya tercih sebebi olamaz. Bu tercihin sebebi ABS ve kaydırmalı debriyajdır.
Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)