sağ şeritte hız sınırında giderken,aynı şeritten size sıfır sollayan arabalar.
Reklamlar
-
arkadaşlar,
bunu sürekli yaşıyorum, direksiyonu hafif kırsam bir cm bile sola doğru kaysam çarpacak gibi oluyor. çok panik yapıyorum bu durumlarda,sizin de başınıza geliyor mu?
bugün sabah alt geçitte hız sınırı 40 olan yerde sırf trafik aksamasın diye 55 civarı hızla giderken tam alt geçitin virajında yanımdan sıfır araba geçti gitti. virajlarda sağa sola kayabiliyoruz,çarpması an meselesiydi. Sonra arkasından korna çaldım,elimi refleks olarak havaya kaldırdım ,durdu. ne el kol yapıyorsun,sabah sabah başımı belaya sokma, tarzı diyaloglarla yaklaştı. ben durduğunda kardeş acelem vardı kusura bakma ,özür dilerim bekliyordum. ben de az kalsın ölüyordum ,panik yapsam düşecektim, el kol yaptığıma dua et dedim bastım gittim.
aynı şeritte araba varken sol şerit boşalıncaya kadar beklemek zorunda olan araçlar, motosiklet olunca sıfır geçmeyi düşünüyorlar. bir de ara yoldan çıkarken arabayı bekleyip, motosiklet olunca yola çıkan tipler var bunları hiç saymıyorum.
Reklamlar
-
şeridine sahip çıkmıyorsun yani şeridi ortalamadığın için arkandaki yol verdiğini düşünüyor yada insanlıkdan nasibini almamışsa seni umursamıyor o boşluğa dalıveriyor..
en soldada olsan hız limitini falan boşver yaklaşan birini farkettiysen diğer şeride yada en sağa geç gitsin, son anda fark ettiysen hata sende ki sık sık ayna kontrolü yapmıyorsun demektir..
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
şeridine sahip çıkmıyorsun yani şeridi ortalamadığın için arkandaki yol verdiğini düşünüyor yada insanlıkdan nasibini almamışsa seni umursamıyor o boşluğa dalıveriyor..
en soldada olsan hız limitini falan boşver yaklaşan birini farkettiysen diğer şeride geç gitsin, son anda fark ettiysende hata sende ki sık sık ayna kontrolü yapmıyorsun demektir..
dediklerinizin herhangi biri olsa kabul edicem ama, en sol şeride yakınken de yaşadım, ortadayken de ,zaten genelde ortadan gidiyorum, öyle pek sağa yanaşıp aralara girme huyum da yok, ben normal arabalar gibi trafiği takip ediyorum hatta, ışıklarda bile çok acelem yoksa trafiğin arkasında beklerim. virajlarda sağa veya sola kayabiliyorum, ama şeridimden çıkmıyorum. önümden çok aynalara bakıyorum ,arkama gelen arabayı bugün de gördüm ,ama önce kıçıma yanaştı sonra ufacık boşluktan geçti gitti, üstelik sol şeritte sadece tek araba vardı o da hzılıydı yani sol şeride geçmesi için bekleyeceği süre 3 saniyeydi. artı yol vermek farklı şeride geçmekle olur,aynı şeride iki araç sığdırarak yol vermek olmaz.
-
Şeridin bir noktasında sabit gitmemek gerekiyor. Benim nasıl yaptığımı yazayım;
Mesela baktın arkadan birisi yaklaşıyor kafanı hiç çevirmeden şeridin içinde ufak bir slalom yapacaksın. Bu hareket sonucunda arkandaki kişinin senin dibinden geçme fikrini bozacaktır çünkü her an aynı hareketi tekrar yapabilirsin ve eğer sana çok yaklaşırsa çarpacağını düşünür.
Buna rağmen baktın senin şeridinin içinden seni sollamaya geliyor belli ki sol şeride tam geçmeden senin şeridin içinden geçecek. Sende yavaş yavaş şeridinin içinde sola doğru kayacaksın. Bunun sonucunda adam mecburen insan gibi sola geçmek zorunda kalacak. O sola geçtikten sonra sende kendini güvenceye almak için şeridinin sağına doğru tekrar geçersin.
-
Yol verdiğini düşünme muhabbeti değil bence benzeri durum benim de başıma geldi tek şerit viraj uygun hızdasın başlıyorsun yatmaya dönüyorsun hafif açıldığın anda arkandan gelip geçmeye çalışıyorlar sizin durumda aynı sayılır aynı şeritte geçiyor ne de olsa tek şerit virajda ne sollama sağlamasıdır nerede görülmüş bu yahu ?
-
daia adlı üyeden alıntı
virajında yanımdan sıfır araba geçti gitti. virajlarda sağa sola kayabiliyoruz
Arkamızda bizden hızlı bir araç varsa virajda görüş için konumlanmıyoruz. Virajda görüş için dönüş yarıçapını büyütmek için daha ileriyi daha erken görmek, görülmek için kenarları kullanma işi güvenlik veya yol tutuşla ilgili başka bir tehlike yoksa yaptığımız şeyler. Arkada bizi geçme olasılığı olan araç varsa viraj sağa da olsa sola da olsa şeridin ortasında kalmak öğretilir. Hızımız hız sınırının üzerinde olsa bile. Diyelim ki sağ virajda biz şeridimizin soluna çekildik. Arkadaki araba sürücüsü onu kendi şeridimize davet ettiğimizi düşünür ve dalar. Bizi tehlikeye atar. Onlar motosikletin etrafında bir güvenlik balonuna ihtiyaç duyacağını filan anlamaz.
Düzlüklerde de arkamızda bir araç yaklaşırken şeridin ortasına yaklaşmak, aynı şekilde araba sürücüsüne sollamayı uygun mesafeden, karşı şeride geçerek yapması için bir ikaz görevi görür. En sağda olursak bu sefer yan şeride geçmesine gerek olmadan bizi geçebileceği mesajı vermiş oluruz. Kendi şeridimizin solunda olursak ya o tipi sağımıza davet etmiş oluruz, ya da o bizi sollarken güvenlik balonumuzu kaybetmiş oluruz. Ha arkadaki araba sürücüsü bu mesajı alır, almaz, gereğini yerine getirir, getirmez, onun kafa yapısına bağlı.
Bir kısmı gerçekten geri zekalı olduğu için dümdüz geniş yolda bile silme sıfır geçebilir ve bu konuda yapılabilecek çok bir şey olmadığını düşünüyorum. O nedenle büyük şehirlerdeki trafiğin hızlı aktığı bölünmüş yollarda ve bölünmüş olsun olmasın şehir dışı yollarda trafiğin akan hızıyla başa çıkamayacak kadar güçsüz motosikletleri kullanmayı tehlikeli buluyorum. (bkz: Küçük motorla uzun yol)
-
Antalya'da mı kullanıyorsun bilmiyorum ama bu anlattığın olayı ben her gün yaşıyorum, İstanbul E-5'te. Arada bu tipler denk geliyor. Normal seyirde giden otomobilin arkasından git, takip mesafesini koruyarak. Senin önünde o araba olduğundan seni sıkıştıramayacaktır. Önümüz boş olduğunda sıfır sollayıp gaçmek istiyorlar.
-
Bu konuda uzun uzun yazılar yazılır. Fermanlar çıkartılır. Kanunlar zikredilir. Bilmem neler de bilmem neler. En nihayetinde kimseyi suçlu bulamazsın. O sana suç atar sen ona... Zannımca en temel konu kültürsüzlükten geliyor. Trafik kültürümüzün olmamasından geliyor. Küçükken "sağa bak sola bak geç"den ileri geçemediğimiz için kimse bir şey bilmiyor bu konuda. Daha kapı açmanın yolu yordamını bilmiyoruz. Kısır döngü bence tamamen. Eğitim, eğitim,eğitim.
-
Her gün yaşanıyor, çözümü de ülkeyi terketmek.
Çünkü burası Türkiye
Bunlar da bizim insanımız
Bu yaptıkları da karakter özelliklerimiz.
-
Geçende bana oldu sağ şeridin ortasının biraz daha sağından ilerliyordum sola geçip sollamak yerine dibimden geçti.
-
Borsanin dolari, yolun ortasi makbuldur
-
zaferce adlı üyeden alıntı
Arkamızda bizden hızlı bir araç varsa virajda görüş için konumlanmıyoruz. Virajda görüş için dönüş yarıçapını büyütmek için daha ileriyi daha erken görmek, görülmek için kenarları kullanma işi güvenlik veya yol tutuşla ilgili başka bir tehlike
yoksa yaptığımız şeyler. Arkada bizi geçme olasılığı olan araç varsa viraj sağa da olsa sola da olsa şeridin ortasında kalmak öğretilir. Hızımız hız sınırının üzerinde olsa bile. Diyelim ki sağ virajda biz şeridimizin soluna çekildik. Arkadaki araba sürücüsü onu kendi şeridimize davet ettiğimizi düşünür ve dalar. Bizi tehlikeye atar. Onlar motosikletin etrafında bir güvenlik balonuna ihtiyaç duyacağını filan anlamaz.
Düzlüklerde de arkamızda bir araç yaklaşırken şeridin ortasına yaklaşmak, aynı şekilde araba sürücüsüne sollamayı uygun mesafeden, karşı şeride geçerek yapması için bir ikaz görevi görür. En sağda olursak bu sefer yan şeride geçmesine gerek olmadan bizi geçebileceği mesajı vermiş oluruz. Kendi şeridimizin solunda olursak ya o tipi sağımıza davet etmiş oluruz, ya da o bizi sollarken güvenlik balonumuzu kaybetmiş oluruz. Ha arkadaki araba sürücüsü bu mesajı alır, almaz, gereğini yerine getirir, getirmez, onun kafa yapısına bağlı.
Bir kısmı gerçekten geri zekalı olduğu için dümdüz geniş yolda bile silme sıfır geçebilir ve bu konuda yapılabilecek çok bir şey olmadığını düşünüyorum. O nedenle büyük şehirlerdeki trafiğin hızlı aktığı bölünmüş yollarda ve bölünmüş olsun olmasın şehir dışı yollarda trafiğin akan hızıyla başa çıkamayacak kadar güçsüz motosikletleri kullanmayı tehlikeli buluyorum. (bkz:
Küçük motorla uzun yol)
Zafer abi, hakikaten kitap yazsana sen... Vallahi ilk müşterin hazır
Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...
-
Hayatta kalmak istiyorsan kendini hayalet kabul etmelisin. Yok hız sınırıymış şeritin orası burasıymış sen araçmışsın bu hassasiyeti Türkiye'de gösterecek sürücü sayısı çok az. O yüzden akan trafikte sen kendini hayalet varsayarak trafiği okuyup motorunu ona göre sürmelisin. Yoksa her gün biriyle kavga eder, veyahut birisi sana çarpar bariyerlerde can verip gidersin.
-
Ben bu konuda oldukça inatçıyım. Ancak bir arkadaşın yazdığı gibi motorcular eskiye göre ne kadar bilinç kazansa da araç sürücleri hala aynı. Bu da seni her an dikkatli olmaya itmeli. Bunun normali şeridi ortalayıp gitmendir ama uzun yolda defalarca söylediğin gibi dibimden akıp giden araç sürücüleri oldu. Sellektör yapıyorum el kol yapıyorum saydırıyorum paşaya, sonra diyor ki seni solladım ne var. Güvenlik mesafesinden bir haber alayı. Ben defalarca kazadan yırttım sırf bu olay yüzünden, az sola kırayım dediğim an dibimden bir araç geçiverdi ki dikiz aynasına gereğinden fazla bakan biriyimdir sürekli arkamı kollarım normalde, dalgınlığıma geliyor işte arada. benim kişisel tavsiyem sık sık arkanı kolla gelen aracın "öküzlük" seviyesine göre konum al. Ben almıyorum çünkü alışsınlar istemiyorum hayatımı riske atıyorum. Ben konum alacağıma o öküzlüğü bıraksın diyorum ama hayat bu, bir gün öküzün biri yüzüdnen asfaltta kalmak var.
Bir de bunların upgradeli öküzleri vardır sağ şeritte 70'le giderken kıçına dayanıp sellektör yaparlar çekil diye. Sollamaya üşenir sen motosikletsin diye seni köşeye itmeye çalışır, çekilmeyincede sollarken korna basar çekilsene diye. Bunlar tam trafik magandası potansiyel katil işte
-
Bu başık altındaki haltı yiyenlere söylenecek söz bulamayınca hafıza-i beşerin derinliklerinden bir kaç kelam çıkıyor. Ben böyle tiplerin pek muhterem validesinin vecd-i izdivaçlarına gayrı münasip yollardan talip olayım diyesim geliyor.
Yollarda bunlardan çok var, yarın öbür gün bunların çocukları motosiklet kullencem yeeeaa dediği zaman kıyamet kopuyor çünkü dallama-i beşer yediği haltın pek ala farkında ve kendi türü olan dikine solucan familyasından, belgesellere konu olacak kadar çok sayıda olduklarının da bilincinde. Netice itibarı ile bir tek onun evladı var ve aynı muameleyi yaşasın istemiyor. ( buna refleksif güdülenme diyoruz, bakınız düşünce değil... güdü..))
( Bundan sonraki satırlarda yazdıklarım için tartışma çıkmasın, polemik olmasın. Evvela sözüm meclisten dışarı diyeyim...Darılmak gücenmek yok... )
Sonra o çocuklar ne yapıyor biliyorsunuz. Geliyor buraya "Ailemi nasıl ikna ederim" diye konu açıyor....
Bu durumda ne denir,
Oku baban gibi eşşek olma... denir, sonra da virgül işareti nereye münasip ise oraya koyuluverir.
-
Matrax33 ve zaferce güzel özetlemişler.
Benim gözlemim, çoğu motor kullanan arkadaşımız dahi yolda giderken konumlanmayı bilmiyor iken,
araç kullananların bizim hareket şeklimizi ya da ihtiyaçlarımızı anlayıp uygun davranmasını bekliyoruz.
Halbuki motor kullananlar benzer karakterde kullanmıyor.
Araba kullanan da anladığı, bildiği, öğrendiği şekilde yaklaşıyor.
Trafikteki öküzleri müstesna tutarak söylüyorum, öküz hep öküz kalacak.
O yüzden hayatta kalmak bizim görevimiz, kendi göbeğimizi kesmemiz gerekiyor.
Hamdım, piştim, hala hamım.
-
Bu tiplerden cok var. Anca küfür ediyorum.
-
İki şeritli bir yol da ben sol şerit de 175 km ile giderken ortadaki yol çizgisinin az bir sagında konumlandığı anda davar oglu davarın birisi sıfır geçti zaten onun biraz sol tarafıda bariyer . Benim sagımda ise başka bir araba var.
Üç araç iki şeritli yolda yan yana olduk aklım çıktımıştı . Yakalayıp o merco nun aynasının kırmak geldi içimden ama yapmadım .
Bu davar oglu davarlar malesef her yerde var , geçende Yunan'a girişimde otoyolda zart diye önüme araç kırdı bildiğiniz Yunan otoyolu merak ettim bu davar oglu davar hangi ülkelerde diye peşine düştüm nerdeyse gavat öldürüyordu beni ne çıksa begenirsin 41 plaka türk çıktı. Yapacak bir şey yok geçmiş olsun
-
Arabalar bizi görmez biz onları görürüz. Seni sıfır sollayan bi aracı, o daha sana yaklaşırken fark etmeli ve ona uygun olarak harekete geçmelisin. Araç yakın geçmekte ısrarcıysa hızı biraz arttırmak, veya şeridin ortasının biraz solunda kalıparaç geçerken şeridin sağına girmek problemi çözer.
-
BatuhanK adlı üyeden alıntı
Arabalar bizi görmez biz onları görürüz. Seni sıfır sollayan bi aracı, o daha sana yaklaşırken fark etmeli ve ona uygun olarak harekete geçmelisin. Araç yakın geçmekte ısrarcıysa hızı biraz arttırmak, veya şeridin ortasının biraz solunda kalıparaç geçerken şeridin sağına girmek problemi çözer.
Doğru tespit. Ülkemizde ısrarla eğitmenler vs yine haklı olarak şeridini sahiplen diyorlar. Ama ülke öyle bir ülke ki usulune uygun motor sürecem diye canından olmak var.Şahsen şerit sahiplenme triplerine hiç girmeden baktım ısrarcı hızımı düşürüp sağa yanaşıp s.olup gitsin diyorum. Bunlar düzelmez üç beş günde. Ayrıca mezarlıklar gerçekten çok sessiz ve çok soğuk.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)