EİCMA' nın kapılarını açmasının ardından markalar yeni kozlarını göstermeye başladı. Honda Neo Sport Concept nin ardından yeni CB1000R' ı tanıttı. Çokta güzel yaptı
Hayallerimizin tasarımına imza atmış oldu. Hem klasik hemde modern hatlara sahip CB1000R, gerçekten insanı etkiliyor. Honda, Kawasaki' nin Z900RS' i çıkarmasının ardından ve Yamaha' nın XSR900' nün satışta olmasında dolayı olacak ki, CB1000R' ı böyle yenilemiş. Durun bakalım beyler sofrada bize de yer açın diyor kendileri.
Her cebe uygun Retro politikası uygulayan Honda aynı tasarımı CB125 ve CB300' e de uygulamış. Umarız ülkemize gelirler. Aynı tasarımı Honda nın CB500' e de yapmasını diliyoruz. Çünkü gerçekten City Bike ailesinin yeni yüzü çok güzel olmuş.
Yeni CB1000R, eski modele göre %16 daha fazla güç ve orta devirde %5 daha fazla tork sağlayan yeni bir Fireblade motora sahip. Egzoz yenilenmiş hem şekli güzel hemde euro4 uyumlu. Kaydırmalı debriyaj eklenmiş. Asıl olay şasenin ve amortisörlerin yenilenmesi. Zaten CB1000R' ın tek kollu maşasına 2008' den beri hastayız. Ayrıca yeni ve modern bir gösterge ile son dokunuş yapılmış.
2018 Honda CB1000R Specifications
Engine Type Liquid-cooled DOHC In-line 4 cylinder
Displacement 998 cc
Bore x Stroke 75mm x 56.5mm
Compression Ratio 11.6:1
Power 107kW ( 143.4bhp ) @ 10,500rpm (claimed)
Torque 104Nm @ 8,250rpm (claimed)
Fuel Injection PGM-FI, 44 mm throttle body with full Ride by Wire (RbW)
Exhaust 4–2–1
Emissions Standard Euro 4
Gearbox 6 speed
Final Drive Chain
Clutch Wet, multiplate clutch
Frame Steel mono backbone
Front Suspension Showa SFF-BP USD fork, fully adjustable
Front Tire 120/70 ZR17
Rear Tire 190/55 ZR17
Rear Suspension Showa BRFC (Balance Free Rear Cushion)
Front Brake 2 x radial-mount Tokico four-piston calipers, 310mm double disc, ABS
Rear Brake Two-piston Tokico caliper, 256mm single disc, ABS
Dashboard LCD
Wheelbase 1,455 mm
Rake 25°
Fuel Tank Capacity : 16 Liter
Wet weight : 212 kg
Seat height : 830 mm