Ya tam prosedürünü bilmiyorum nedir ne değildir tamamen kendi düşüncemden yola çıkarak söylüyorum bunu, şimdi sen kendi başına getirmeye kalksan geitiriliyor mu ondan da emin değilim hiç araştırmadım, getiriliyosada uğraşıcaksın baya.
Ama burda olan bi marka olsa ama o modeli olmasa bayisine gidersin durumu anlatırsın mümkünse eğer onlarda motoru türkiyeye getiren yere böyle bi istek var gibisinden ulaştırırlar onlar getirir sende alırsın motoru. Tabi böyle bişiy olursa parasını siparişi verirken ödersin heralde diye düşünüyorum.
Yukarıda yazdıklarımın hiçbir kesinliği yoktur tamamen hayal ürünüdür bilginize
Bence nasıl bi motor istediğini ve bütçeni söyle birsürü motor var buluruz elbet sana uyan bişiy.
Bilgi istiyorsan sen de biraz bilgi vereceksin. Getirmek istediğin motorun markası, modeli, web sitesi hangi ülkeden gelecek vs. TSE ye ne sordun ve ne cevap aldın da bu kadar aydınlandın? İthalatda TSE'ye ne kadar ne ücretler ödeniyor onu da söylediler mi? 2 tane dandik rapor incelemesine 1600TL ödeyeceğini de söylediler mi? Bunun sonucunu alabilmek için 3 ay bekleyeceğini de söylediler mi? 3 ay boyunca antrepoda yatan motora ne kadar ardiye ödeyeceğini de hesapladın mı?
Bir de "çok beğendim zevk benim değil mi" dışında geçerli bir neden belirtmen lazım. ne bileyim çok mu ucuz yurtdışından getirirken yapacağın masrafa değecek mi? bu işler bütçe meselesi. Paran yoksa boşuna klavyeni yorma yani.
TSE nin bana gönderdiği cevabın bir kısmı şu şekilde; Yurt dışından sıfır satın alınmış bir motosiklet Gümrük ve Ticaret Bakanlığı nın belirlemiş olduğu vergilendirmelerden geçilmektedir. Ayrıca Döviz Transfer belgesi "Şayet bu belge yok ise KKDF ödenmesine"... Daha sonra Motosiklet Karayollarına Çıkacak ise "Tip Onayı" & "Karayolu uygunluk belgesi" gibi belgelere sahip olmasına......
diye uzayıp giden bir metin Konu içerisinde bulunan birçok soruma cevap. Şimdi eğer TSE Tip onayından motosikleti geçirmez ise elbette bir rapor tutacaktır. Nasıl yurt dışından bir ürün alıyoruz vergi memurları tarafından kontrol ediliyor onun gibi.
Ardiye konusu: Eğer benim alacağım motosikleti firma (GV, Fon, Ardiye vs.) ücretlerini ödemeyi kabul ediyorsa ben bu motosikleti alacağım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:33 ----------
Yani kısaca
TSE nin istediği Tip Onayını(MOTOY)(türkiye uygunluk) al belgelerini toplarla(ECC(euro4 emisyon),COC(ulusal uygunluk),CE) , MTV KDV ÖTV GV öde Sigorta yap muayene gir Ruhsat çıkar plaka tak kaskını tak
Gümrükçünün istediği Ardiye, fon, kargo, indirme bindirme ücreti, vs..
Bunlar ülkemizin istedikleri işte bu kadar
Birde yurt dışının ticareti var nerden getirmek istersiniz ekselansları gibi.
CKD ve CBU durumları var
CKD Motorun parça parça gümrükten geçmesi türkiyede birleştirme
CBU Fabrika çıkışlı tam motor (Türkiye belgelendirmesi istenen kısım)
Kargo yolları var. uçak, gemi, karayolu, expert
Ayrıca sen ne kadar ödücen bu zaman arasında üretici ne kadar ödüyecek bunlarında terimleri var.
Afedersin ama bu abilerine yaptığın saygısızlıktır bu arada tek akıllı sen değilsin o kadar kolay olsaydı herkes getirtirdi motosiklet, araba falan
İmkansız değil, ama çok masraflı ve yorucu bir iş.
Tam anlamıyla zengin işi yani, param çok ama istediğim model ülkemde satılmıyor dersen parayı harcar getirirsin. Ucuza gelsin, ekonomik olsun dersen imkansız.
Kardeşim sana 40 kişi tavsiye verdi en son ben verdim hala burada yazılanlara bi cevap çabaları yaşından 10 kat insanlara ticaret dersi vermeler falan. Bir cevabında birine genç girişimciler nerde falan demişsin. Bu yaptığının girişimcilik olduğunu sanıyorsan sana burda birtarafımla gülerim. Yurt dışından motosiklet araç getirmek nezaman girişimcilik olarak geçmiş. Hadi ben yanlış anladım girişimci değilsin. Ama hala burda böyle lak lak yaptığına göre artık eminim sen değil motosiklet elektirikli kaykay bile getiremessin bu şekilde. Şimdi giydir banada herkese cevap verip egonu tatmin et Dikkat ettinmi yapılan 50 yorumdan 48 tanesi senin ukala olduğunu ve uslubünün yanlış olduğunu söylemiş. Sen önce onu bi düşün.
İşin ucunda devlete vergi vermek olduğu için , ne burdan alırım ne yurtdışından ithal ederim . Sırf TC vergi politikasına olan gicikligimdan , yurtdışına gider , güzel bir ecnebi hanım ile evlenir , istediğim motoru alır , adam gibi yollarda , adam gibi trafikte , motoruna, sevdicegimle binerdim ; eğer genç olsaydım tabiki ...
Ben zaten evliyim kardeşim, beni bağlayan bir olay değil, arkadaşa örnek olsun diye yazdim
Muhabbet ediyoruz şurada ne gereği var?
Hazır konu kapanmadan iki kelimede ben araya ekleyeyim de eksik kalmayayım.
Bazı kişilerin cevabını beğenmeye bilirsin ama onlarda senin onlara verdiğin tepkiyi beğenmiyebilirler seninde buna dikkat etmen gerekir.
Neyse mevzuya gelelim.
Yurtdışından ithali yasak olmayan herşeyi ithal edebilirsin ama mevzuata ve genel ticari kurallara uymak şartıyla.
Başımdan geçen bir olayı anlatmak istiyorum kıyas olsun diye:
Ben ramzeyde boyahane şefi olarak çalışırken patronun arkadaşlarının motosikleti gelir di çizilmiş boyayın diye derdim ki şu çiziği boyamaktan sa aynı model sıfır motosiklet verilsin daha ucuza gelir altı üstü bir çizik değil mi sanayiye gitse belki 50 liraya boyatacak değilmi. çünkü sen bant işi yapıyorsun parçalar banttan akıyor tek motosiklet için bantı durdur kabini ,boya kovalarını, boya tabancalarını değiş dünya iş kaçırdığın o sırada boyayamadığın bir sürü parça çabası ( not boyama esnasında çizilen yok mu diyeçeksin onlar ayrılır onlar için özel bir gün belirlenir ekipman ve ekip o iş için ayrılır bir parça için değil )
Kısacası astarı yüzünden çok çok pahalıya patlar 1 motosiklet ile 10 000 motosiklet getirmek arasında ki birim fark.
Para ve zaman mühim değil hobi dersen o ayrı
Yurt dışından yaklaşık yıllık 80 bin ton hammadde ithal eden, gümrüğü, antrepo'su, nakliyecisi, gemicisi, uçağı ile her gün uğraşan birisi olarak diyorum ki;
Dışarıdan istersen 1 liraya al, aldığın ürün, motor, araba, ilaç ne olursa olsun maliyeti 10'a katlanır. Ayrıca bir defaya mahsus yapılacak ithalat için bürokrasi ile uğraşmak çok ciddi zaman ve para gerektirir.
Yasaklı listede bulunmadığı müddetçe her türlü malı ithal edersiniz. Ama saçı başı yolmak istiyorsanız bulaşın bu işlere.
Çok daha basit bir yolu var. Yurt dışından kesin dönüş yapan birisini bulun, o yurt dışından alsın, getirsin. Sonuçta kesin dönüş yapacağı için araç getirme hakkı var. Ondan sonra siz burada satışı üstünüze alırsınız. Ancak yurt dışında ki vatandaşlar bunu çok iyi bildiklerinden kesin dönüş yaparken değeri yüksek araç getirip satıyorlar. Yani sizin motor için bu haklarını kullanmak istemezler.
Girişimcilikten bahsetmişsiniz. Girişimcilik al sat ile olmaz. Hiç olmayan bir ürün, sistem geliştirirseniz girişimci olursunuz. Sizin yapmak istediğinize donanım haber ölücüsü diyoruz biz.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)