FJR ve R1200RT de baya rahat görünüyorlar ama asfalt birazcık bozulunca amortisör konforu avantür seyahat motorları gibi oluyor mudur acaba?
FJR ve R1200RT de baya rahat görünüyorlar ama asfalt birazcık bozulunca amortisör konforu avantür seyahat motorları gibi oluyor mudur acaba?
FJR R1200RT tipi motorlar bence 1200GS den falan çok daha rahattır ama ne bileyim çıktım geziye açtım trip advisoru baktım gezilmesi gereken bir yer ama yolu sıkıntı bu motorlar beni düşündürecekse istemem açıkcası azıcıkda bozuk yola girsin şahsen bir rizeli ve düzenli rizeye giden biri olarak bazı yürüyerek çıktığımız yerlerde sadece spesiyal crossların çıkabileceğini düşünüyorum o yüzden motor birazda araziye girebilmeli, Zafer hocamın tasfirine uymuyorum yaşım 27 boyum 177 kilom 75 ama benim hayatlim R1200GS,1190 Super Adventure )) sadece biraz sport mu olsam dediğim günler s1000XR'ı hayal ediyorum hayalde olsa güzel oluyor :D
R 1150 RT kullandıktan sonra benim zevkim ve hevesime göre bunun üstü ya K1200 lt (1600 de olabilir) yada Goldwing tir. Başka ne verseniz umrumda olmaz ama kuryuğumuz küçük malesef...
Model tavsiyesinden ziyade teknik olarak birşeyler de söylemek lazım.
Motosikletlerin bloklarının zorlanmamış olanını ve az devir çevirip araba hissiyatı vermeyenini, çok devir çevirip yüksek sıkıştırma ile ömrü kısa olmayanını tercih edin.
Ben tercih etseydim aşağıdaki özellikleri arardım
*Sıkıştırma oranı çok yüksek olmasın ve 10-11.5 arasında olsun
*Maks Devir olarak 9000rpm -11.000rpm arasında olsun
*Beygir ve Tork değerleri birbirine yakın olsun.(Beygir çıkarmak için zorlanmamış uzun ömürlü motor bloğu anlamına gelir)
*Bilinen kronik sıkıntıları kolay halledilebilir cinsten olsun.
*Özel parçalar kullanmasın (1mm farklı boyutta olsa 25tl olacak bir rulman, 1mm büyük olduğu için 135euro ya alınmasın. Bknz BMW 1150)
*Uzun vadeli bakımları çok pahalıya gelmeyen bir motosiklet olsun
*Gezi amaçlı olacağı için maksimum torkunu orta devirlerde versin
Ömürlük motosiklet deyimi bana aslında sport touringleri çağrıştırıyor. Şahsen spor motordan sonra, iki veya dört silindirli bir sport touring veya asfalta kullanımı odaklı bir başka çok amaçlı model düşünürüm. Bir nc750x de olabilir, z1000sx'de.
Motor tavsiyem yok ama s1000xr muhabbeti görünce yazıyım dedim 45 dkk sürdüm, benzer kullandığım , sürdüğüm motorlar vfr800,crossrunner,mt09tracer yaw bu s1000xr nasıl güzel bir makinadir gidişi,duruşu,konforu,atakligi,sürüş hissiyatı... say say bitmez.
Geçen forumdaki s1000xr bölümüne de yazdım, binmeyin aşık olursunuz,aklınız kalır
Bütçen müsait ise al bi harley davidson fat boy mesela ömür boyu bin.Ben olsam öyle yapardım.
MT07 konusunda bakımlarını aksatmadığın sürece sorun çıkarmayacaktır. Daha 2 gün önce serviste 160bin KM de gümrükçülerin kullandığı bir MT07 gördüm. Hala gayet diri idi. Sordum gayet stabil ve sağlıklıymış motoru. Bakım ve fren disk değişimleri için gelmiş. Bu konuda benim gözümde kendini kanıtlamıştır.
Allah aşkına önce şikayet ettiğin konuları okudum, sonunda Cruiser istiyorum yazmışsın; dalga mı geçiyorsun anlamadım...
Yaşım 47 oldu ömürlük motor deyince bana selesi alçak, kullanımı kolay makinalar daha çekici gelmeye başladı bir süredir. Geçmişim de motosiklet konusunda sabıkalı olduğu için eşimden ancak yüksek cc li bir scooter için izin alabilirim diye düşünüyorum. Arada sırada Yunanistana kaçarım, benim gibi var 2-3 arkadaşım onlarla kısa kaçamaklar yaparız diye düşünüyorum )
Nakedlari gezip touringde tamam demis biri olarak. Versy 650 oneririm.sikildikca aksesuar eklersin baskada bisi istemezsin
NC 750 X
...
Aslında asıl değinmek istediğim konu buydu, ama yazdığım arada kaynamış, model önerisine dönmüş iş. Şunu tekrar sorayım;Model tavsiyesinden ziyade teknik olarak birşeyler de söylemek lazım.
*Sıkıştırma oranı çok yüksek olmasın ve 10-11.5 arasında olsun
*Maks Devir olarak 9000rpm -11.000rpm arasında olsun
...
Farzı misal; 1 Milyon km yapmış Goldwing yahut Fat Bob ya da Midnight Star haberleri zaman zaman size de denk geliyordur. Mt-07 ya da benzeri yeni nesil motosikletlerle 1 milyon olmasada da sorunsuz (rektefiyesiz) 200 - 250 bin km yapmak mümkün mü?İşin biraz daha teknik kısmına kayarsak, yüksek devir çeviren motorlar muadil düşük devir çeviren motorlara göre daha kısa ömürlü oluyorlar (aşınma sebepli). Peki ortalama bir supersport motosiklet motorunun ömrü sizce ne kadardır? (Apaçi eline düşmemiş nispeten sakin bir kullanımla).
Piyasada "Motorun ömrü 20bin kilometredir" diyen usta gördü bu gözler yaygın kanaatte 40 bin km kullanılan bir motorun artık ikinci elde para etmediği. Bu konuda fikirleriniz neler?
Neden böyle düşündün anlamadım, anlaşamadık sanırım. Dalga geçmiyorum. Sorunlar; şu an kullandığım motorun ömrü konusu kafamı kurcalıyor, artçı konforu pek yok, bunun dışında da motosiklet üzerinde yapmak istediğim değişiklikler var. Eğer bindiğim motor 60-70 bin de artık eskisi gibi keyif vermeyecekse, harcama yapmak yerine daha uzun ömürlü ve daha konforlu bir motosiklete geçmek istiyorum. Yok bu arkadaşla(MT-07) 10-15 yıl sorunsuz geçecekse tadilat işlerine gireyim Umarım daha açıklayıcı olmuştur.kadango
Allah aşkına önce şikayet ettiğin konuları okudum, sonunda Cruiser istiyorum yazmışsın; dalga mı geçiyorsun anlamadım...
Öncelikle Cruiser tipi motosikletler tamamen fantezi ürünüdür bana göre. Hoşuma gitmiyor değil fakat hayatın her anında fantezi yapılacak bir ergonomiye sahip değil Cruiser' lar. Sebeplerini birazdan açıklayacağım.
Şimdi konuyu esaslı biçimde irdelemek gerekirse;
1)Artçı konforu iyi bir motosiklet istiyorsun. Cruiser tipi motosiklette artçı konforu düşüktür. Konfor anlayışınız geniş sele olmamalı. Süspansiyon yerleşim açısından ve sönümleme kapasitesinden dolayı Cruiser tipi motosikletlerin yapısı itibariyle konfor düzeyi düşüktür. Dengesiz ağırlık dağılımıyla beraber zaten arkası ağır olan bu motosikletlere artçı alınca tümüyle yol güvenliği elden gider. Ne frenaj ne viraj güvenliği kalır elinde. Topcase konusuna hiç girmeyeceğim, demek istediğimi anlamışsındır. Ek olarak rüzgar koruması çok düşüktür ve çoğu Cruiser artçıyı konumu itibariyle boyun fıtığı eder uzun yolda.
2)Yapılabilir, yaptıktan sonra ergonomi açısından birçok sorun yaşayacağın kesin.
3)Aydınlatma konusunda çoğu motosiklet yetersiz, üstelik dinamik yapısı itibariyle farların değişken durumlarda dağları taşları aydınlatması normaldir. Verimli aydınlatma güçlü ampul ve mercekle sağlanır. Ek olarak oturaklı bir motosikletin artçı aldığında dahi far aydınlatma açısı pek değişmeyecektir. Üst sınıf motosikletler bunu karşılayacaktır.
MT-07' nin tekerler arası mesafesi düşük, ağırlığı itibariyle de oldukça kıvrak bir motosiklet. Öncelikle artçılı gezi motosikleti mi yoksa sık sık şehir içinde kullanacağın bir şey mi arıyorsun ona karar vermelisin. Yol motosikletleri ağır ve kıvraklıktan uzak yapıdadır, uzun yolda ise aksine oldukça oturaklı, konforlu ve keyiflidir.
Kullanım ömrü konusunda kimse bir şey diyemez, nasıl kullanıldığına bağlı elbette. Genel kanının aksine aşırı üzülmedikçe orta devirli makineler sanıldığı kadar erken bitmez. İnternette döner dolaşır durur, Orta-Üst devirli 600F makinesiyle 500.000km giden biri var mesela... VFR 800 daha dayanıklı ve sorunsuz bir bloğa sahip, onunla da efsanevi yollar yapanlar var. Bir makinenin iki silindirli ve devirsiz olması tek başına uzun ömürlü olacağını ifade etmez. MT-09, MT-07' den pek de farklı bir motosiklet değil. Gereksiz bir hamle olur, diyorum ya yazdıklarınla söylediğin modeller arasında ciddi tezatlık var. Çanta ek kök dediğin zaman Enduro, ST, Touring bakacaksın bir kere...
Artçı konforu ve rahat kullanım senin için esaslı iki kriter, hangisinden ne kadar vazgeçebildiğine göre bir seçim yapmalısın. Artçı konforu çok önemli uzun yol yapacağım dersen Touring' e doğru kayarsın, şehir içinde unut yalnız. Yok hem öyle hem böyle olsun idare ederiz dersen Fazer 8 - VFR 800 gibi makinelere bakmalısın. Far vs. mevzularına girersek, şehir içinde başka makine kullanırım dersen FJR1300, 1200GT, ST1300, ZZR 1400 tayfasından makine bakmalısın. Endurolar da olabilir, az daha hafif siklet kullanımı kolay bir şey olur.
Motosikletlerin bloğunun ömrünün gizliden en çok azalması motor soğukken marşa bastığınızda yağsız piston, segmanın silindiri çizmesi ile olur.
Önlemenin yolu basit. Full sentetik yağ kullanacaksınız. Ama arada bir değil. İlk km lerden itibaren kesintisiz olarak.
İlk marştaki aşınmayı çok çok ciddi seviyede azaltır. 300.000km de rektefe görmesi gerekecek bir motor bloğunu 1.000.000km ye kadar çıkartır.
Aynen katılıyorum. Konfor, uzun yol, artçı, bu üçünün birleşiminden kaynaklı çanta vb. yük ile de birleşince bir V-storm alınır, tepe tepe kullanılır. Cruiserlere göre daha kıvrak, mt07'ye göre çok daha konforlu, yük taşıyabilen (artçılı uzun yolda mühim) ve sabit kafa yapısı, yüksek tasarımı, yük yiyince kıçını başını dağıtmayışı sayesinde aydınlatma konusunda ufak dokunuşlarla isteneni verebilecek bir motor. Dahası garip ama az da yakıyor...
Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...
iki senedir racing kullanıyorum slide den ve polislerden bıktım 1-2 silindirli bişeyler alıp varex takıcam ben de
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)