Fazer 8'i size sordum, Şimdi aldım ve büyük motor sahipleri bilenler yardım etsin.
Reklamlar
-
Bu ikinci otomobilim ve ikinci motosikletim. Suyu sadece deneme ve yıkama amaçlı olarak soğutma sisteminde kullanıyorum. Soğutma sisteminde daima sadece antifriz kullanırım. Sistemde zayıflık, korozyon, küf-pas türü şeyler yoksa antifiriz kullanmakta sakınca olmayacaktır. eğer bu tür zayıflıklar varsa antifriz orda yapacağı temizlik sonrası özgürlüğüne kavuşur. Ülkemizde sıcaklık farkları bölge bölge değiştiğinden su ile karışım yapacakların kullanım oranına dikkat etmeleri gerekir ve yine ülkemizde her şey gibi antifriz fiyatı da alım gücümüzle kıyaslandığında yüksek olduğundan insanımız ağırlıklı suyu tercih etmektedir.
Reklamlar
-
Honda ve KTM'in (motorex) su karıştırılmadan kullanılan antifriz'leri var.
Hava alma olayı motosiklete göre değişiyor. Manuel de değil de daha ayrıntılı olan servis kitabında vardır, "shop manual" veya "service manual" diye geçer. Şimdiki kullandığım model ön tekerin 50cm kalkmasını istiyor hava alma için.
-
emrenakipogl adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar fazer 8'i aldım. İzlenimim şu yönde...
1. Açarsan baba fena yiyor.
2. Rüzgar direnci karenajlara göre çok iyi
3. Motor çok rijit ve çukurlrda öyle çok hissettirmiyor.
4. Gaziantepten aldım erzuram geldim makinayla geçen ve inanın hiç yorulmadım.
5. Gösterge panelinde hiçbir şey yok. Sadece motor sıcaklığı ve hıza bakan biriyim belki ondan eksiklik hissetmedim.
6. Boy 1.70 benim hiçbir sıkıntı yaşamadım o konuda.
7. Motor birazcık ağır dikkatli hareket ettirip dar yerlere öyle girmek gerekiyor.
8. Üstünde kendine ait ikili sehpa olmaması çok kötü .
9. Motorun çekişi harika her devirde her viteste nerdeyse bayılmadan gidebiliyor.
Gözlerimlerim bu yönde oldu. Şimdi benim esas sorunum şu;
1. -40 derece kapalı bir alanda olsa bile muhafaza edicem ve radyatör suyunu yüzde kaç antifriz ve yüzde kaç saf su konulacak ?
2. Bunun el kitabını okudum türkçe hiç lafı geçmemiş bile ne kadar antifriz konucak diye... Yamaha yetkli servisi aradım ordaki usta full antifriz doldursun demiş. Sizler ne renk ve özellikle motosiklet için mi antifriz kullanıyorsunuz. ? Birde sistem de hava kalma durumunu motoru bayıra doğru koyarak mı alıyorsunuz ?
3. Sizce antfriz nasıl ayarlanmalı deneyimli arkadaşlar bu konuda neler diyecek ? Ve 5 ay boyunca yatıcak bir motosiklet için neler yapmamı önerirsiniz arkadaşlar ? Tecrübelerinizden faydanlanmak istiyorum mümkünse.
birçok kişi antifiriz renginin farketmediğini söyleyebilir. Fakar servisi arayıp ne renk antifiriz koyduklarını öğrenebilirsiniz. Saçma geliyor ama renk değiştirdiğimde motosikletimde hararet sorunu olmuştu. antifirizi ağzına kadar doldurun bir süre çalıştırın. öylede bırakın hiç birşey olmaz motosiklete alabileceğiniz en rahat motoru almışsınız hayırlı olsun.
-
AEA nin bir videosunda EVANS diye pahali bir sivi anlatiyordu pahaliydi ama omurlikti galiba senin isine yaramyor mu bu ? cok bilmiyorim sadece konuya goz gezdirdim kimse yazmamis
http://www.evanscoolants-tr.com/
-40 dereceye kadar donmaz yaziyor
-
eski fazer8 kullanıcısı olarak düşüncelerim,
Alt devirleri düşük diyenler sanırım fazer8 kullanmamış.fazer6 ile karıştırıyo olabilir misiniz?
her devirde sorunsuz akıp gider bu canavar.sport tourıng sıfatının en çok yakıştığı motordur kendileri.keske satmasaydım diyorum bazen.çok keyifli motordu vesselam.
antifriz bölümüne gelirsek müsait olduğun zaman servise bir uğra bilmiyorsan hiç kurcalama 50 liraya komple değiştirirler radyatör sıvını yamalubenın ürünleriyle.
Hayırlı olsun
-
HEROCAN35 adlı üyeden alıntı
.....komple antifiriz koyabilirsin.....
komple antifiriz koyulmaz zira saf antifiriz -10 derecede donar, yarı yarıya su eklenirse donma noktası -50 derece olur..
-
Merhaba, yukarıda bir arkadaş bahsetmiş, o kadar soğukta yağın durumu çok katı olacağı için motorunuz zarar görebilir.Bununla ilgili YouTube ta videolar var, sonuçları iç açıcı değil.
-
Komple antifriz koymak sadece Türkiye'ye özgü bir uygulamadır muhtemelen. Fazla düşünecek bir şey yok, antifrizi alıyorsun, üzerinde yazan oranları uyguluyorsun. Bu kadar basit.
-
Alıntı: http://www.kimyakulubu.com/antifiriz/
"Antifriz radyatörü ve soğutma sistemini pas ve korozyondan korumak amacıyla da kullanılmaktadır. Donma noktası -12 derece olan saf antifriz, su ile karıştırıldığında donma noktası -37 dereceye kadar düşürmektedir. Ancak su oranı veya antifriz oranı arttıkça donma noktası düşmektedir.
....
Türkiye iklim koşullarında maksimum koruma için % 33 ila % 50 arasında antifriz kullanımı tavsiye edilmektedir. Karışım yaparken sert sulardan kaçınılması gerekmektedir. Çünkü sert sular antifrizin içindeki koruyucu katıkların etkisini azaltmaktadır. Bu nedenle musluk suyu yerine yumuşatılmış ve distile edilmiş su kullanılmalıdır."
-
Erkan344 adlı üyeden alıntı
Model 2014 sanırım fabrika çıkışı antifiriz vardır radyatörde
Hertürlü soğuğa karşı korumalıdır.
Hayırlı olsun tekeriniz düz bassın.
Teşekkür ederim ama ihtmalleri yok etmek istiyorum ama yapamadık bir türlü :D
sadraf adlı üyeden alıntı
Antifirizin yaninda yagida iyi secmen lazim
yağ olarak yamalube kullanmayı düşünüyorum ama nasıl olur o konuda da kararsızım
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
servisdeki elemana laf ettik ama şundan bahsetmişde olabilir
http://www.hepsiburada.com/mobil-coo...m-otmob1511631
linkdeki ürün üzerindeki dereceyi garantileyen hazır karışımdır, antifirizi az mı koydum, bu motor toplam kaç litre su alır diye dertlenenlere göre ;)
bu da olabilir bilemiyorum
54RR adlı üyeden alıntı
-40 derece ve motosiklet? Benim uçan teneke 4-5 derece soğukta kalınca içim acıyor, o derece soğuğa bırakmayın motoru üstüne battaniye yorgan bişey örtün de soğuğu kırsın biraz.
Kalorifer dairesinin yanında duvar onun yanında da benim motor var. Kapalı alanda ben daha ne yapayım.
HEROCAN35 adlı üyeden alıntı
komple antifiriz koyabilirsin ,antifiriz ısıyı su'dan daha çabuk emer ve üzerinden daha çabuk atar kaynama derecesi su'dan daha yüksektir,kafan rahat olsun problem olmaz ,ancak araç eskiyse ve devirdaim tertibatı borular radyatör vs ,suyun kireci ile kapanan yerleri antifiriz açacağı için önerilmez
benim tavsiyem antifirizi işi bilen bi ustaya koydurman sistemde hava kalmasın yoksa başın ağrır
Motorlarıma bugune kadar usta değmemiştir. Havasını da alırız sıkıntı değil. O kısım. Mesele nasıl bir şeyler koymak lazım
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:46 ----------
aquarist4 adlı üyeden alıntı
Bu ikinci otomobilim ve ikinci motosikletim. Suyu sadece deneme ve yıkama amaçlı olarak soğutma sisteminde kullanıyorum. Soğutma sisteminde daima sadece antifriz kullanırım. Sistemde zayıflık, korozyon, küf-pas türü şeyler yoksa antifiriz kullanmakta sakınca olmayacaktır. eğer bu tür zayıflıklar varsa antifriz orda yapacağı temizlik sonrası özgürlüğüne kavuşur. Ülkemizde sıcaklık farkları bölge bölge değiştiğinden su ile karışım yapacakların kullanım oranına dikkat etmeleri gerekir ve yine ülkemizde her şey gibi antifriz fiyatı da alım gücümüzle kıyaslandığında yüksek olduğundan insanımız ağırlıklı suyu tercih etmektedir.
Çok mnatıklı yazdıklarınız. Teşekkürler.
hasmet adlı üyeden alıntı
Honda ve KTM'in (motorex) su karıştırılmadan kullanılan antifriz'leri var.
Hava alma olayı motosiklete göre değişiyor. Manuel de değil de daha ayrıntılı olan servis kitabında vardır, "shop manual" veya "service manual" diye geçer. Şimdiki kullandığım model ön tekerin 50cm kalkmasını istiyor hava alma için.
Yamaha servis ürünleri genelde ortalama şartlar için. Kullanıcı el kitabı değil zaten service manual aldım internetten ordan baktım oranlardan bahsedilmemiş. Bir de şimdi yağ meselesi çıktı donmaya yağ olayı gelde bul.
MahmutBiner adlı üyeden alıntı
birçok kişi antifiriz renginin farketmediğini söyleyebilir. Fakar servisi arayıp ne renk antifiriz koyduklarını öğrenebilirsiniz. Saçma geliyor ama renk değiştirdiğimde motosikletimde hararet sorunu olmuştu. antifirizi ağzına kadar doldurun bir süre çalıştırın. öylede bırakın hiç birşey olmaz motosiklete alabileceğiniz en rahat motoru almışsınız hayırlı olsun.
Antifriz rengi önemli çünkü renge göre kullanılacak materyal motorbloğu ve içinde korozif olma ya da olmama gibi farklar çıkıyor ayrıca. Çok derin bir konu kabaca anlatmak bana düşmez. Bir ara araştırmıştım.
gaddarnahra adlı üyeden alıntı
AEA nin bir videosunda EVANS diye pahali bir sivi anlatiyordu pahaliydi ama omurlikti galiba senin isine yaramyor mu bu ? cok bilmiyorim sadece konuya goz gezdirdim kimse yazmamis
http://www.evanscoolants-tr.com/
-40 dereceye kadar donmaz yaziyor
evans'a baktım. benim motor 2.5 mu 3 lt mi ne radyatör sıvısı alıyor. 2 lt ve 5 lt olanı var. 5 lt olanının fiyatı 60 sterlin kdv hariç hem de... O beni aşar.
YBRMANİA adlı üyeden alıntı
eski fazer8 kullanıcısı olarak düşüncelerim,
Alt devirleri düşük diyenler sanırım fazer8 kullanmamış.fazer6 ile karıştırıyo olabilir misiniz?
her devirde sorunsuz akıp gider bu canavar.sport tourıng sıfatının en çok yakıştığı motordur kendileri.keske satmasaydım diyorum bazen.çok keyifli motordu vesselam.
antifriz bölümüne gelirsek müsait olduğun zaman servise bir uğra bilmiyorsan hiç kurcalama 50 liraya komple değiştirirler radyatör sıvını yamalubenın ürünleriyle.
Hayırlı olsun
kardeş ben zaten daha önce fj 1200 de kullandım babamın vardı. 125 NM tork vardı ve gayet iyi giderdi. Ben buna bindim aynı ondan ne his almışsam bu motordan da benzer hisleri aldım. Frenleri zayıf kalıyor deseler ya da stock lastiklerle o fren tutmuyor deseler anlarım. Bu lafları edenler neye biniyorlar uzay mekiğine mi s1000 rr a mı artık ben bilmiyorum. Bayırda giderken 3.500 devirden rahatlıkla ivmelerek çıkıyor ... Neyi beğenmiyorlar bende bilmiyorum. Ben cbf 150 de biniyorum. Hatta ege turu da yaptım. Ne canım sıkıldı ne bşy oldu. Millet mi mutlu değildir nedir. Herkes rossi valla :D motor beğendiremiyoruz.
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
komple antifiriz koyulmaz zira saf antifiriz -10 derecede donar, yarı yarıya su eklenirse donma noktası -50 derece olur..
en çok söylenen bu oran. yüzde 55 antfriz + 45 saf su oranı en başarılı oran sanıyorum ki.
E-TEKİN adlı üyeden alıntı
Merhaba, yukarıda bir arkadaş bahsetmiş, o kadar soğukta yağın durumu çok katı olacağı için motorunuz zarar görebilir.Bununla ilgili YouTube ta videolar var, sonuçları iç açıcı değil.
Evet bir de onu düşürdü aklıma sağolsun. Kışın o motoru döndürmesek şimdi kışın içi korozyona uğrar. Çalıştırsak sıkıntı. Motoru döndürüp ateşleme yaptırmasakta akü dayanmaz napcam benn yavvv :(
Seko adlı üyeden alıntı
Komple antifriz koymak sadece Türkiye'ye özgü bir uygulamadır muhtemelen. Fazla düşünecek bir şey yok, antifrizi alıyorsun, üzerinde yazan oranları uyguluyorsun. Bu kadar basit.
ben böyle düşünüyorum. ORan yapıcam ona karar verdim artık. Ama önce içindeki sıvıyı bir ölçtürücem.
emremm adlı üyeden alıntı
Alıntı: http://www.kimyakulubu.com/antifiriz/
"Antifriz radyatörü ve soğutma sistemini pas ve korozyondan korumak amacıyla da kullanılmaktadır. Donma noktası -12 derece olan saf antifriz, su ile karıştırıldığında donma noktası -37 dereceye kadar düşürmektedir. Ancak su oranı veya antifriz oranı arttıkça donma noktası düşmektedir.
....
Türkiye iklim koşullarında maksimum koruma için % 33 ila % 50 arasında antifriz kullanımı tavsiye edilmektedir. Karışım yaparken sert sulardan kaçınılması gerekmektedir. Çünkü sert sular antifrizin içindeki koruyucu katıkların etkisini azaltmaktadır. Bu nedenle musluk suyu yerine yumuşatılmış ve distile edilmiş su kullanılmalıdır."
kardeş çok doğru. bende buna yakın bir oran yapıcam.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:00 ----------
Gençler buldum service manualde 1:1 oranında karışım yapın demiş sorunu çözdüm. Ama en kaliteli yağ bile 10 derecede donuyor. O nedenle hava sıcaklığı sıfıra gelince makinayı çalıştırmıycam sıcak yerde muhafaza edicem bu iş çözülür değil mi ? Ne diyorsunuz ?
-
-30 dereceninde altina dusuyorsa 0w 30 yag kullanilabilir
-
Teknik olarak iyi araştırmak gerek. Yağ aşırı katılaşacak arkadaşların söylediği gibi, ancak motor çalıştırılmayacağı için çok bir sorun çıkartmayacaktır. Sezon başında ise, motoru hiç çalıştırmadan yağ değişimi mantıklı.
Antifiriz konusuna gelince, sanayide herhangi bir oto yağcısı istediğin renk antifirizi istediğin oranda hazırlar. Ölçüm aleti de var kaç dereceye kadar dayanacağını gösteren. Riske gerek yok. Ben Ankara'da hiç öyle -40 görmedim, ama her sezon sonu antifirizi ölçtürüyordum. Ancak ilave yapmak gerekir dendiğinde komple antifiriz değiştiriyordum.
-
efendy06 adlı üyeden alıntı
Teknik olarak iyi araştırmak gerek. Yağ aşırı katılaşacak arkadaşların söylediği gibi, ancak motor çalıştırılmayacağı için çok bir sorun çıkartmayacaktır. Sezon başında ise, motoru hiç çalıştırmadan yağ değişimi mantıklı.
Antifiriz konusuna gelince, sanayide herhangi bir oto yağcısı istediğin renk antifirizi istediğin oranda hazırlar. Ölçüm aleti de var kaç dereceye kadar dayanacağını gösteren. Riske gerek yok. Ben Ankara'da hiç öyle -40 görmedim, ama her sezon sonu antifirizi ölçtürüyordum. Ancak ilave yapmak gerekir dendiğinde komple antifiriz değiştiriyordum.
abi hoşgeldin...
"ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"
-
800 cc teknoloji özürlü, 240km görene kadar canı çıkan 241 diyemeyen, vites göstergesi bile olmayan bir makina almak
Ne diyelim hayırlı olsun.
-
Vites gostergesi cok lazimsa sonradan takilabilir. Ben taktim, maliyeti $20 idi.
241 yapsa ne olur yapmasa ne olur, hiz siniri 100 degil mi buralarda
-
-
ZümeR adlı üyeden alıntı
800 cc teknoloji özürlü, 240km görene kadar canı çıkan 241 diyemeyen, vites göstergesi bile olmayan bir makina almak
Ne diyelim hayırlı olsun.
240 çok çok iyi, 600cc racing ile mi kıyaslıyorsunuz, benim hiç bir motorumda vites göstergesi olmadı, valla bu fazer8 naked çok tipli motor başka bilgim yoktur
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)