Abs fren sistemi,ne sıklıkla devreye giriyor.
Reklamlar
-
levend84 adlı üyeden alıntı
@zabuzaretta
Bravo,
Abs´siz iki adet motorum oldu,ikisi ile totalde 30bin km yaptim,şehir içi,işyeri,şantiye vs.kullandigim crypton,şehir disi ve kisa turlarimda xmax kullaniyorum,Abs´li motor tecrubem 15bin km.ve bu zamana kadar abs´yi devreye sokacak tarzda sürüşum olmadi.temennim bundan sonrada olmaz yönünde.
Abs´ye güvenirim orasi ayri mesele,ama bu guvenin,süruş limitlerimin ve otokontrolumun ustune çikmasina izin vermem.
Şartlar ne olursa olsun,trafikteki tum olumsuz senaryolara karşi,Abs yokmuş gibi davranirim.
*************************
@hasmet
Kisaca,motorumda Abs yoksa,bende yokum,binemem diyorsunuz?
Genel sürücü profiliniz nasil?
Edit:
Yahu o kadar kendine güveniyorsun neden madem Abs·li motor aldin?sorusu gelmedi ama ben cevap vereyim,Motor çok hesapli geldi bana,ulen yoksa Abs´si arizali motormu aldim
Şaka bir yana,
Arkadaşlar nacizane önerim,ne olursa olsun,trafikte guvenli seyir,surus kurallari bütunuyle senkron çalişir,Abs´ye guvenelim ama,bu guven kontrolu tumuyle abs´ye yuklemesin.bütünu bizde kalsin.Mutlaka diger suruculerin hatalarini sönumleyemeyiz ama en azindan kismen bertaraf edebiliriz.
Reklamlar
-
oznkrçm adlı üyeden alıntı
Şu adrenalini bir gün ben de yaşayayım diyorum sonra lan oğlum boşver gebereceksin diyorum vazgeçiyorum.
çok ince bi çizgi var evet
-
zabuzaretta adlı üyeden alıntı
İlk motorum (güncel motorum) ABS'li olduğu için fren yapmayı öğrenemediğimi düşünüyorum. İlk motosikletleri ABS'siz olan ve doğru fren yapmayı öğrenen kişilerin, ABS'li motora geçtiklerinde ABS'yi devreye çok zor sokacakları kanaatindeyim. Bu yüzdendir ki konu sahibi arkadaş gibi ABS'yi az devreye girenlerin böyle düşünmelerini anlayabiliyorum. Ben fren yapmayı öğrenemediğim için çoğu zaman "HARŞ" diye sıkıyorum nasıl olsa teker kilitlenmiyor diye, dolayısıyla haftada 3-5 defa devreye giriyor bende.
Önceki motorumda ABS yoktu ve Cordial marka naylon lastikleri vardı.
Sayesinde doğru frenlemeyi, ön lastik kilitlenirse ne yapacağımı, high side'ı öğrendim.
Sonra Diablo Rosso 2 lastiklerden aldım. "Limon sıkmayı", fren manetini 1 santimden fazla sıkabilmeyi daha iyi öğrendim.
Daha sonra balatalarım sertleşti, tutmamaya başladı. Bu sefer de frenleri acil durumlar haricinde kullanmamayı, sürüşümü fren gerektirmeyecek şekilde yapmayı öğrendim.
Şimdiyse hem güzel lastiğim hem de ABS'm var. Normal sürüşlerimde bir değişim olmadı, frenlemem eskisi gibi, ABS'ye ihtiyaç duymuyorum.
Ama arada sırada keyifli sürüyorum, minik apaçilikler yapıyorum ve ABS'yi bolca(bilinçli olarak) devreye sokuyorum. Büyük rahatlık
Bir de sizin gibi sadece ABS'li motosikleti olan bir arkadaşım var. Motorunu değiştirmek istiyor ve ABS'siz model gösterince "Sakın alma" diyorum. Sürüşünü, frenlemesini ve ABS olmasa başına gelecekleri biliyorum.
-
Arkadaşım ona bakacak olursak trafik kurallarına, hız limitlerine vs. harfi harfine uyarsak da kaza yapmamız imkansıza yakın olur Bu mantık doğru değil bence. Hiçbirimiz mükemmel sürücüler veya her daim güvenli sürmeye çalışan insanlar değiliz. Yeri gelir agresif süreriz yeri gelir dimdik yokuşlardan ineriz, hata yaparız, panik yaparız... ABS bu yüzden çok önemli bence. Benim yaptığım kaza da panik fren ile ön tekerin kitlenmesi nedeniyle oldu. Diğer etkenleri boşverelim eğer konumuz ABS ise... Boşvermiyorsak boş konuşmuş oluruz ABS hakkında...
-
ABS üzerinden biraz gereksiz tartışma döndüğünü düşünüyorum. Açıklayayım:
- Sen tekeri kitlediğinde nasıl freni bırakıp tekerin yolu geri tutmasını sağlıyorsan, ABS sistemi de bunu yapıyor ve senden normal olarak binlerce kat hızlı yapıyor. O kadar iyi yapıyor ki süspansiyonun bir santim geri açılmadan tam performans fren yapmaya devam ediyorsun.
Durumdan anlaşılacağı üzere lastik kaymaya başlamadan ABS devreye girmeyecektir. Sistemin amacını bilirseniz hangi durumlarda iş yapacağını daha iyi anlarsınız.
Bu tarz bir donanım hakkında bilgi alınmak istemesi okeydir ama işlevinin tartışılması biraz abesle iştigaldir. Çok uğraşmayın yani tercih eden ABS'li alsın, tercih etmeyen ABS'siz alsın.
-
Abs guzeldir hostur fakat 3le 5le giderken fren sikmana izin vermemesinden kaynakli cok tampona vurmuslugum var kendisini bu yuzden sevmeyiz
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:42 ----------
Jemand adlı üyeden alıntı
çok ince bi çizgi var evet
yigidim sana sozum olsun su araba alma fikrinden kurtulurda bi z800 alirsam kadikoyde ilk biran benden
https://www.instagram.com/besafes1kr/
-
@VS60
Şahsimda dahil,Abs´nin gerekliginde hemfikiriz ve bunu tüm sayfalarda belirttim.
Maksat beyin firtinasi,Abs işlevini tartişma gibi bir durum yok,ve olamazda,ayrica motor önerisi isteyen kişilere,Abs´yi listenin en ustune yazmasini istiyorum.
Abs´yi ve sistemi tartisacak kisi ilk beni bulur karsisinda,zira mesleki tecrubemin can damarini,Otomobil ar-ge si uzerine yaptim tasarimdan,entegrasyona tum sureclerde aktif gorev aldim.konu oraya gelirse sayfalarca doneler sunabilirim.
Abs guvenlidir,ama bu guven,suruşumuzu limitlerde tutmamizi saglamsin.
-
caglar48 adlı üyeden alıntı
Abs guzeldir hostur fakat 3le 5le giderken fren sikmana izin vermemesinden kaynakli cok tampona vurmuslugum var kendisini bu yuzden sevmeyiz
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:42 ----------
yigidim sana sozum olsun su araba alma fikrinden kurtulurda bi z800 alirsam kadikoyde ilk biran benden
şekerim ben beşiktaşta oturuyorum, sana da temiz bi z800 buldum?
bu arada söz meclisten dışarı; abs, manevra kabiliyeti olmayan veya abs li motora alışmamış bir adam için çoğu zaman tampona dijital baskı ile sonuçlanan bir şey.
-
levend84 adlı üyeden alıntı
@hasmet
Kisaca,motorumda Abs yoksa,bende yokum,binemem diyorsunuz?
Genel sürücü profiliniz nasil?
Bu zamanda ABS'siz motosiklet almam. Ilk kazami 2006'da yapmistim. O zamanda ABS cok yaygin degildi zaten.
ABS surusumu etkilemiyor, ancak ciddi oranda rahatlatiyor. Daha cok zevk aliyorum. Trafikteki diger suruculer hala tedirginlik olustursa da frene basinca yere dusmeyecek oldugumu bilmek buyuk rahatlik. Aynisi TC icin de gecerli. Virajda high-side olma tedirginligi kalkiyor.
Genel sürücü profilinden kastinizi anlamadim.
-
@hasmet
Toplam km bazinda,sert kullanim,yoğun trafikte kullanim vb.
-
levend84 adlı üyeden alıntı
@hasmet
Toplam km bazinda,sert kullanim,yoğun trafikte kullanim vb.
Gunluk hafif trafik, otoban ve sehir ici karisik. Haftasonlari pist misali kivrimli dag yollari.
-
levend84 adlı üyeden alıntı
@VS60
Şahsimda dahil,Abs´nin gerekliginde hemfikiriz ve bunu tüm sayfalarda belirttim.
Maksat beyin firtinasi,Abs işlevini tartişma gibi bir durum yok,ve olamazda,ayrica motor önerisi isteyen kişilere,Abs´yi listenin en ustune yazmasini istiyorum.
Abs´yi ve sistemi tartisacak kisi ilk beni bulur karsisinda,zira mesleki tecrubemin can damarini,Otomobil ar-ge si uzerine yaptim tasarimdan,entegrasyona tum sureclerde aktif gorev aldim.konu oraya gelirse sayfalarca doneler sunabilirim.
Abs guvenlidir,ama bu guven,suruşumuzu limitlerde tutmamizi saglamsin.
Söylediğinize katılıyorum. Konu başlığına da bir örnekle katkım olsun o zaman.
- Artçım olmadığı zaman arka fren çok daha çabuk kitleniyor. Arka tarafta yük olmaması zaten virajlarda bile tutuş eksikliğini hissettiriyor. Motorumda sadece ön teker ABS donanımına sahip ancak arkada olsaydı sanırım artçısız çok daha fazla ABS devreye girerdi.
Tekerin üzerinde ne kadar yük varsa frenleme lineer olmasa da biraz daha sağlıklı oluyor.
-
Bu arada ABS'nin bende devreye girdiği anların hepsi panik frende oluyor, peki neden haftada 3-5 kere panik fren yapıyorum? Çünkü önüme atlayanlar oluyor, çünkü ben o an agresif sürüyor oluyorum. Yani fren yapmayı "hiç" bilmiyor olarak bilinmek istemem, ama bu öğrenemediğim gerçeğini değiştirmiyor. Bana olan tek dezavantajı bir sonraki motorumda kesinlikle olması gereken bir şey zaruri oldu benim için artık. ABS'yi bir kere bile devreye soksanız kardır zira ABS'li modeller ile ABS'siz modeller arasında 1500-3000 (tamamen sallama rakam) civarı fiyat farkı oluyor, o da ön tekeri kilitleyip düştüğünüzde çıkacak masraf ve değer kaybına eşdeğer olur herhalde.
Mesela benzer bir durumu vites düşürmede yaşıyorum. Yine güncel motorumda öğrendiğim için her şeyi kaydırmalı debriyaj sayesinde vites düşürürken arka teker kilitlemesin diye verilen gaz olayını da çözebilmiş değilim henüz 7000 km oldu, gerçi denemekten vazgeçtim 1 haftadan sonra. Ben de gaz vermeden düşürüyorum ve hep motor freniyle duruyorum arka frenle destek olup , ancak ve ancak birinci vitese düşünce ön frenle duruyorum. Bu durum da bir sonraki motoruma karar verirken aklımda bulundurmam gerekenlerden.
-
Jemand adlı üyeden alıntı
hayır aksine abs yi daha çok devreye sokacaklardır. çünkü abs olmayan fren sistemleri freni biraz daha sıkmaya müsade ediyor.
Örneklemden biri olarak katılmıyorum diyebülürüm. MT-25'te bir defa kilitledim ön tekeri düşmedim. Ondan sonra 1 defa ciddi panik fren durumum oldu, hız da 130 civarında idi, kilitlenmedi. Ondan sonra XJ'ye geçtikten sonra yukarıda yazdığım gibi 3 panik durumundan 1'inde sadece ABS devreye girdi, çok hafif o da. Özellikle o ABS devreye girmeden yapılan 2 frenin br tanesinde "vaay abs'yi devreye sokmadım lan aferin" diye kendi kendimi pohpohladım bile. sonra "ikaaruuus, sok o kılıcı yerine" dedim kendimi tokatladım silkindim kendime geldim.
Dediğin detay doğru, ABS'siz motor elbette bir miktar daha frene basmaya izin veriyor, ama birebir bizatihi o motorun üstüne bir anda ABS bağlanmıyor ki, farklı bir motosiklete geçiyorsun, hissi toleransı zaten farklı. O yüzden ABS'li motora geçtiğinde zaten birebir aynı baskıyı uygulamazsın frene; + zubizu'nun dediği de çok doğru, bir fren gereksinim olduğunda o abs'sizlik korkusu allah gibi kanına işlediği için haşırttokopikaa yapmak yerine daha dozajlı sıkıyorsun.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:02 ----------
VS60 adlı üyeden alıntı
- Sen tekeri kitlediğinde nasıl freni bırakıp tekerin yolu geri tutmasını sağlıyorsan, ABS sistemi de bunu yapıyor ve senden normal olarak binlerce kat hızlı yapıyor. O kadar iyi yapıyor ki süspansiyonun bir santim geri açılmadan tam performans fren yapmaya devam ediyorsun.
Özellikle BOLD olan kısımla ilgili, emin misin?
ABS karşıtı falan gibi komik bir imaj çizmeyeyim, özellikle üstte yazdıklarımdan sonra. Mevcut motoruma geçerken duruşum netti, ABS yoksa ben de yokum. =)
Ama tüm motosiklet ABS sistemleri bu kadar kusursuz mu? Yoksa benim motorumda mı hinlik var? Eski 90'ların BMW'leri gibi olmasa da ben denemek için asıldığımda, ısrarcı şekilde basarsam bir süre sonra ön süspansiyonda açılma kapanma ve frenlemenin zayıflaması kesinlikle oluyor. Demiyorum ki ABS olmaz olsun freni uzatıyor, tarafım yanlış anlaşılmasın. Ama o kadar da mükemmel değil diye düşünüyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:05 ----------
zabuzaretta adlı üyeden alıntı
Bu arada ABS'nin bende devreye girdiği anların hepsi panik frende oluyor, peki neden haftada 3-5 kere panik fren yapıyorum? Çünkü önüme atlayanlar oluyor, çünkü ben o an agresif sürüyor oluyorum. Yani fren yapmayı "hiç" bilmiyor olarak bilinmek istemem, ama bu öğrenemediğim gerçeğini değiştirmiyor.
Bana olan tek dezavantajı bir sonraki motorumda kesinlikle olması gereken bir şey zaruri oldu benim için artık.
Kaydırmalı motor kullanmadığım için bir şey diyemem vites küçültürken nasıl pratik yapmalısın diye zira sen aragaz verdiğin durumla vermediğin arasında ne kadar fark oluyor ki farkı anlayasın bilmiyorum.
Ama ABS'li motorla fren çalışabilirsin. Çok da basit, geniş boş bir alanda hızlıca frenler dene ABS'yi devreye sokmamak için uğraşıp dur. Neticede sürekli tekrarlanan "öğrenilmiş refleks"ler acil durumda devreye giriyor.
-
-
-
killingroad adlı üyeden alıntı
Kaydırmalı motor kullanmadığım için bir şey diyemem vites küçültürken nasıl pratik yapmalısın diye zira sen aragaz verdiğin durumla vermediğin arasında ne kadar fark oluyor ki farkı anlayasın bilmiyorum.
Ama ABS'li motorla fren çalışabilirsin. Çok da basit, geniş boş bir alanda hızlıca frenler dene ABS'yi devreye sokmamak için uğraşıp dur. Neticede sürekli tekrarlanan "öğrenilmiş refleks"ler acil durumda devreye giriyor.
İşte zaten kaydırmalı debriyaj hatayı düzelttiği için (deviri ayarlamak) anlayamıyorum benim sayemde mi rahat rahat yığılmadan vites düştü yoksa KD mı hatayı telafi etti. Bunu anlayamıyorum-farkedemiyorum. Ha yapamadığım bazı durumları anladığım oluyor ama o zaman zaten fazla gaz açmış oluyorum sanırım debriyajı bırakınca öne atıyor beni. Fren konusunu eğitim alarak halledeceğim.
-
Jemand adlı üyeden alıntı
şekerim ben beşiktaşta oturuyorum, sana da temiz bi z800 buldum?
bu arada söz meclisten dışarı; abs, manevra kabiliyeti olmayan veya abs li motora alışmamış bir adam için çoğu zaman tampona dijital baskı ile sonuçlanan bir şey.
bende avrupadayım , gönder bakalım antepteki sugomiye niyetliyim bakalım senınkı nasılmıs
https://www.instagram.com/besafes1kr/
-
caglar48 adlı üyeden alıntı
bende avrupadayım , gönder bakalım antepteki sugomiye niyetliyim bakalım senınkı nasılmıs
ilanda değil olum, bir arkadaş satıyor. sorayım bakayım hala satıyormu
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)