Yeni motorla 2 defa panik fren gereksinimi oldu 40-50kmh hızlarda, devreye girmedi. - Pardon 3 kere gerekti, birinde devreye girdi ABS.
İki kere de 13-15kmh civarında acil stop gerekti, onlarda haşırt yaptım.
Yeni motorla 2 defa panik fren gereksinimi oldu 40-50kmh hızlarda, devreye girmedi. - Pardon 3 kere gerekti, birinde devreye girdi ABS.
İki kere de 13-15kmh civarında acil stop gerekti, onlarda haşırt yaptım.
jemand ,
Daha 17. saniyedeyiz.
şimdi bir paralel evrene bakalım. sen geçerken duran otobüslerin önünden okuldan , dershaneden eve dönen ufak bir çocuk çıkıyor ve ona çarpıp eziyorsun.
o çocuk kafa travması geçirip beyin kanamasından ölüyor.
senin bu riski almaya ne hakkın var? insanların hayatını kastetmeye ne hakkın var?
seni aklı selim düşünmeye davet ediyorum.
umarım empati yapıp kendi adrenalin mastürbasyonun için diğer insanların hayatını riske atmaktan vazgeçersin.
ayrıca , eğer bu bilince ulaşamayacak bir insansan da tüm kalbimle birine zarar vermeden önce elimine olmanı dilerim.
iyi günler.
md murat, bilmukabele kardeşim. beddualarının tez zamanda geri sekip asıl senin elimine olmanı dilerim. rica ediyorum boş muhabbet çevirip konunun dışına çıkmayın.
Agresif sürüş. Sadece kelime anlamıyla bile uzun uzun eleştirlebilir. Akıllı sürüş daha ekonomik, güvenli ve genellikle daha hızlı bi seçenek
200 kg motor bide ben 300 kg kutle ve 110 km hiz...
su an motorumda abs olsaydi on teker kitlenmezdi, arka kizaklamazdi ve yagisli havada takip mesafeme ragmen 6 tekerli yeni jenarasyon bir otobus ani fren yapinca kendimi dengeli ve kontrollu sekilde sola atardim... ama simdi hayatim bir film seridi gibi akiyor... Sanirim motor tamponda kalicak ve ben otobusun icinden gecip gidecegim...
Son duydugun ses kendi iç sesin olmasin..
Abs bir satiş stratejisi degildir, guvenlik sistemidir.
Umarim hiçkimsenin bu sistemi devreye sokacak bir zorunlulugu olmaz.
Bir kez girdi, sayesinde dusmedim. Onceki motosikletlerimde yoktu, iki kez o yuzden kaza gecirdim. Ikinci kazadan sonra simdiki motosikletimi aldim.
İlk motorumla, 10 ayda 10 bin km yaptım. Abs olmasaydı temiz 2-3 kez ön tekeri kilitleyip düşmüştüm. İlla acil durum olması da gerekmiyor, özellikle yeni başlayan biri dozunu ayarlayamayıp lastikleri kitleyebilir. Zaten bir kaç seneye abs muhabbeti arabalardaki yolcu airbag i gibi olacak. O zaman da tcs yi ya da başka bir üç harfliyi konuşuruz
Toplasan 4-5 defa çalıştığını hissettim abs nin. O da motosikletle alışma evresinde.
ABS üzerinde hız varken(az veya çok farketmez) tekerleğin kitlendiğini hissettiğinde devreye girer.Başka zamanlarda bir fonksiyonu yoktur.
İlk motorum (güncel motorum) ABS'li olduğu için fren yapmayı öğrenemediğimi düşünüyorum. İlk motosikletleri ABS'siz olan ve doğru fren yapmayı öğrenen kişilerin, ABS'li motora geçtiklerinde ABS'yi devreye çok zor sokacakları kanaatindeyim. Bu yüzdendir ki konu sahibi arkadaş gibi ABS'yi az devreye girenlerin böyle düşünmelerini anlayabiliyorum. Ben fren yapmayı öğrenemediğim için çoğu zaman "HARŞ" diye sıkıyorum nasıl olsa teker kilitlenmiyor diye, dolayısıyla haftada 3-5 defa devreye giriyor bende.
abs ile bir kere nazarım oldu.
aracim ile (civic) asfalt ve ayni zamanda tozlu bir yolda seyahat eder iken, birden önümde ne idüğü belirsiz bir bariyer belirdi. aniden frene yüklenmem ile birlikte frenden 'trrrr' diye bir ses geldi. fren pedalı ayağımın altında takir takir tıkırdıyordu. 'la noliy' dedim. fren bozuldu sandım, bir de aşağıya inip arabanın altını kontrol ettim.
abs sistemi ile ilk temasım bu şekilde oldu a dostlar a arkadaşlar..
@zabuzaretta
Bravo,
Abs´siz iki adet motorum oldu,ikisi ile totalde 30bin km yaptim,şehir içi,işyeri,şantiye vs.kullandigim crypton,şehir disi ve kisa turlarimda xmax kullaniyorum,Abs´li motor tecrubem 15bin km.ve bu zamana kadar abs´yi devreye sokacak tarzda sürüşum olmadi.temennim bundan sonrada olmaz yönünde.
Abs´ye güvenirim orasi ayri mesele,ama bu guvenin,süruş limitlerimin ve otokontrolumun ustune çikmasina izin vermem.
Şartlar ne olursa olsun,trafikteki tum olumsuz senaryolara karşi,Abs yokmuş gibi davranirim.
*************************
@hasmet
Kisaca,motorumda Abs yoksa,bende yokum,binemem diyorsunuz?
Genel sürücü profiliniz nasil?
Hocam abs ye ihtiyaç duyan sürücünün tecrübesi, güveni ve sürüşü eksiktir demeye getiriyorsun da, o argüman ciddi manada boş kalıyor. Sen istediğin kadar abs ye ihtiyaç duymayacak şekilde sür, bu senin dışında gelişecek olayları yok saymıyor. Trafik gibi binlerce farklı değişkeni de yok saymıyor.
Ha umarım hiçbir zaman abs ye ihtiyacınız olmaz. Ama eğer olursa bu konuya tekrar dönüp haklıymışsınız diyeceksiniz büyük ihtimalle.
Ben hala fren yaparken teker kayacakmış gibi düşünüyorum. Abs olduğunu unutuyorum sanırım frene asılırken ne zaman kayacak acaba diyorum.
Nylon Cordial marka lastik ile bir delilik 10000km kullandım. 3-4 kere ön tekeri kitledim 1 tanesi panik frendi ancak bir kaza geçirmedim. Tabi bu kaza geçirmemem şans sayılabilir. Lastiği değiştirdiğim den beri ön hiç kitlenmedi. 9000km civarı abs li motor kullandım lastikler iyiydi. Hiç abs devreye girmedi. Aldığım eğitimin etkisi büyük ancak kendim de rahat 10 saat kadar fren çalışması yapmışımdır.
Bu arada motor ile kaza yaşadım. Birinde sağ tarafımdan araba vurdu. Beyefendi Facebook'a öyle kitlenmişti ki vurduğunu bile fark etmedi. İkincisinde ise gece saatlerinde bir ara sokakta giderken 3. Kattaki teyze çöpü dökmek için aşağı inmek yerine çöp torbasını balkondan aşağı sallıyor ve çöp torbası başıma isabet etti. Denge mi kaybedip düştüm. Bu ikincisi çok kötüydü. Gece geç saatlerde ara sokaklara girmeyin fazla.
Normal sürüşlerimde neredeyse hiç devreye girmez. Toplasan yılda 5-6 kez ya devreye girmiştir, yada o kadar bile girmemiştir, hepsi bu kadar.
Nasıl ki otomobildeki ESP sistemine her gün ihtiyacınız olmuyor ama kırk yılda 1 kez de olsa aracınızı savrulmaktan koruyup verdiğiniz her kuruş fazlasına değiyorsa, ABS de motosikletler için aynı önemde benim için.
Belki hiç ihtiyacın olmaz, hiç devreye sokmazsın ama öyle bir an geliyor ve devreye öyle bir anda giriyor ki; "iyiki motoru abs li almışım" dedirtiyor.
hayır aksine abs yi daha çok devreye sokacaklardır. çünkü abs olmayan fren sistemleri freni biraz daha sıkmaya müsade ediyor. tecrübe nerede devreye giriyor onu da söyleyeyim, ön teker ufak ufak kaçmaya başladığında dozajlamayı da ona göre ayarlıyorsunuz. stoppie ile aynı mantık esasında. fakat katiyen hata ve panik kabul etmeyen bir süreç. toplasan 1,5 yıldır motosiklet kullanıyorum, ilk iki motosikletim abs siz olmasına rağmen ben abs' ye epey alıştım. dolayısıyla yukarıdaki arkadaşların da dediği gibi "HARŞ" diye asılıyorum çok zorda kalınca. onun dışında hep devir ile düşürüyorum hızımı. motosikleti ulaşım aracı olarak kullanmadığım için benim sürüş mantığım zaten yavaşlamak değil, hep hızlanmak üzerine.
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)