iki ucu pis deynek... ne yapalım anlamadım. bir gün birine çok pis dalacam...
-
şöförler bizden şikayetçi.
-çok hızlı sürüyorlar
-hep aralardan gidiyorlar
-emniyet şeridini kullanıyorlar
- bıdı bıdı bidi bidi...
geçen gün kendi kendime dedim ki.
motoru sakin kullan artık, araba gibi şeridde gitmeye çalış. birazda böyle süreyim belki daha güvenli sürüş yapmış olurum dedim.(demez olaydım)
ne güvenli sürüşü ya bildiğin bizi öldürmeye çalışıyorlar resmen...
tem de seyir halinde dibime kadar giren mi dersin
yol ayrımlarında önüme kıran mı dersin
sol şeridde 110 km ile giderken sağımdan ve oldukça dibimden beni sağdan sollayan mı dersin.(bu adamı yakaladım tabi)
5 ten fazla yüksek riskli tehlike ile karşılaştım. bunların hepsi aynı gün yavaş sürmek istediğim de yaşandı.
en son olayda dayanamadım benim dibimden geçen aracın peşine verdim. tabi bu benim yolumun üstü olmayan çıkışa girdi bende girdim. ilerde yakaladım camı açtırdım. arabada full doluydu tüm koltuklar. ama yermi lan anadolu çocuğu. başladım bağırmaya ne yapıyon lan sen diye.
adamın kurduğu cümle aynı şu;
sen yavaş gidiyordun arkamdan korna çalıyolardı bende seni geçtim. sende sağdan gitsene...
lan şeytan diyo çektir sağa sayı üstünlüğü onlarda olsada dal aralarına kimi altıma alırsam..
dedim ki dibimden geçmek zorundamısın. arkadakilerin korna çalması benim canımdan kıymetlimi...
sen niye sağdan gitmiyorsun diyo. neyse bu da böyle bir anım.
motoru hard kullansak bize kötü gözle bakıyorlar sakin kullansak canımıza kast ediyorlar.
napak biz ölelim mi.
Reklamlar
-
Sol şeritte 110'la giderken sakin mi kullanmış oluyorsunuz? Sağdan dibinizden sollaması tabii ki çok tehlikeli. Ama sakin kullanmak bence 110 değil standartlarınız enteresan
-
Haklısın dostum çevre yolunda en sağdan kanunun bize uygun gördüğü 70km hızla gidiyorken adamın teki geldi şeridimin yarısını kullanarak beni geçti. İyiki aymaya bakıyodum da sağa kaçtım, kaçmasam beni de gittiği yere götürecekti.
-
Ben 4 yıl iş gereği istanbul trafiğinde kamyonet kullandım ve şirket arabası olduğu için tam olarak canavar gibi gidiyorduk. O zamanlar motosikletle uzaktan yakından ilgim yoktu 1 tane motorcuyla bile sorun yaşayıp tartışmışlığım yoktur. Arabalarla oluyordu ama. Neyse konuya gelelim 6 aydır işe gidip gelmek için malum iş saati yoğun trafikte motosiklet kullanıyorum. Aynasına çarptığım 3 araçtan 1 taksici tantana yaptı onun haricindekilerden özür diledim devam ettim. Sıkıştırma vs durumlara arabadan da alışık olduğum için önceden fark ediyorum. istanbul gibi bir yerde trafiği çok iyi okumak gerekiyor. Otoban biraz sıkıntılı tabi nerden kimin geleceği belli olmuyor, aracının limitlerini zorlayan insanlar var.
Bunu da niye anlattım bilmiyorum :D neyse asdasd
-
Bu saydıklarınızı çoğu otomobil sürücüsü herkese yapıyor, motosiklete özel bir durum değil.
-
mavzer-i adlı üyeden alıntı
şöförler bizden şikayetçi.
-çok hızlı sürüyorlar
-hep aralardan gidiyorlar
-emniyet şeridini kullanıyorlar
- bıdı bıdı bidi bidi...
geçen gün kendi kendime dedim ki.
motoru sakin kullan artık, araba gibi şeridde gitmeye çalış. birazda böyle süreyim belki daha güvenli sürüş yapmış olurum dedim.(demez olaydım)
ne güvenli sürüşü ya bildiğin bizi öldürmeye çalışıyorlar resmen...
tem de seyir halinde dibime kadar giren mi dersin
yol ayrımlarında önüme kıran mı dersin
sol şeridde 110 km ile giderken sağımdan ve oldukça dibimden beni sağdan sollayan mı dersin.(bu adamı yakaladım tabi)
5 ten fazla yüksek riskli tehlike ile karşılaştım. bunların hepsi aynı gün yavaş sürmek istediğim de yaşandı.
en son olayda dayanamadım benim dibimden geçen aracın peşine verdim. tabi bu benim yolumun üstü olmayan çıkışa girdi bende girdim. ilerde yakaladım camı açtırdım. arabada full doluydu tüm koltuklar. ama yermi lan anadolu çocuğu. başladım bağırmaya ne yapıyon lan sen diye.
adamın kurduğu cümle aynı şu;
sen yavaş gidiyordun arkamdan korna çalıyolardı bende seni geçtim. sende sağdan gitsene...
lan şeytan diyo çektir sağa sayı üstünlüğü onlarda olsada dal aralarına kimi altıma alırsam..
dedim ki dibimden geçmek zorundamısın. arkadakilerin korna çalması benim canımdan kıymetlimi...
sen niye sağdan gitmiyorsun diyo. neyse bu da böyle bir anım.
motoru hard kullansak bize kötü gözle bakıyorlar sakin kullansak canımıza kast ediyorlar.
napak biz ölelim mi.
sizin karşılaştığınız adam yine benimkinin yanında beyefendi çıkmış, ben adamın tam yanına varıyorum derken bir anda arabayı üstüme kırıp kaldırıma yapıştırdı beni hıyar herif
bende sırf dibimden sürtme geçtiği için kızmıştım öküze ve işin ilginç yanı ise biz henüz sokak arasındaydık yani hız yapmaya uygun bir yer değildi ve önümüze ne çıkacağı belli olmayan bir yerdi ve ben yinede yol veriyim derken bir anda geçti dibimden.
böyle bir yerde o hızla gitmesi zaten yanlıştı namussuzun. zor zamanlar için yanımda beyzbol sopası yada benzeri bir şey bulundurmam gerek.
en çok sinir olduğum şey ise adamın surat şekliydi, aşırı kızdım aşırı.
-
Benzeri bugün en sağda geze geze 70le giderken selektör yapan laguna şirket aracı ile oldu,sık oluyor ya.. sağdayım selektör yapıp yanaşiyor sollayacagina, ben sola geçtim tam hızlanıyorum derken şeref yoksunu yarışıyor sanip orta seride gecip şeridimde solladı silme, korna v.s. abandim, pesine dustum rksnin ciğeri yetmedi yetişmeye...
Sonucum; araç takibinde o hirsla trafikte fazla risk alıyoruz, sakin olup kendimizi sağlama almak lazım. .
-
Kucuk motor ve kurallara uygun sekilde ve hizli gitmemek cidden daha zor.
Daha cok problem yasaniyor. Hoş duke zaten hizli gidemiyor ama esimin motorundayken ve hizli giderken daha az problem yasiyoruz gercekten. Nezaman tempo dusuyor ozaman sıkıntı. Hizli gitmek mi tehlikeli, kurallara uymaya calismak mi tehlikeli diye dusunmedim degil
-
Ver coşkuyu
Temde 110la giderken bana nadir bulaşıyorlar
Saçma sapan hareket yapan olmadı desem yeri
Motoru konumlandırma ile alakalı olabilir
Emniyet sağ sol Allah n verdiyse kurala uygun ( emniyet hariç ) gidiyorum
-
Kamyonda çok rahatım. Motora binince bakış açım değişiyor. Diğer araç sürücülerine gerizekalı diye bakıyorum. Çoğunuda küçümsüyorum.
-Şu mal tali yoldan atlar şimdi.
-Arkadan gelen öküz sıkıştırır birazdan.
-Yeşil yanıyor ama salağın biri atlar diğer yoldan kırmızıda geçer.
Diye düşüne düşüne gidiyorum ona görede önlem alıyorum.
-
bende her gün iveco daily ile 200 km yol yapıyorum , vakit buldukçada motorumla seyehat ediyorum. Her zaman yanımdaki araçla arama motor sığacak kadar mesafe bırakırım , motosiklet sürücülerine kesinlikle arkadan 25-30 metreden fazla yaklaşmam gel gör ki bu gün cumhuriyet kortejine katılmak için yola çıktım , anıtkabire yaklaştıkça yollar kilit adam arkasından geldiğimi göre göre diğer araca yanaşıyor . Ulen copcop sen zaten gidemiyosun bırakta ben gideyim bari... Motor rx3i evo en kısa zamanda yan çantaları sökücem .
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:55 ----------
yerleşim yeri cadde ve sokaklarda yavaş gitmek , yerleşim yeri dışındaki tüm yollarda araçların ortalama hızlarının 10-20 km/h üzerinde seyretmek daha sağlıklı bence.
-
Ankara'da çevre yollarında ezilmemek için 100'ün üzerinde gitmeniz gerekiyor. Özellikle Eskişehir yolu bazı saatlerde savaş alanına dönüyor. Been daha uzağa işeyeceğimm... Ortalık manyak doldu iyice.
-
Arkadaşım dediğinizi çok iyi anlıyorum ve benzer durumlar benim de başıma geldi. Sebepsiz yere benim şeridimi istila edip sıfırdan geçmeler, arkaya çok yanaşmalar gibi durumlar oluyor tabi.
Ama ben yine de trafiğe göre gidersek bu kadar sıkıntı yaşadığımızı düşünmüyorum. Mesela istanbul'da en sol şeridin hız limiti her ne kadar 120-110 olsada ben trafiksiz bir saatte 110 ile gidebiliyorken sol şeridi sürekli kullanmam. Çünkü istanbul'da otomobil sürücüsü yolu boş buldu mu gazı kökler. Bu nedenle eğer o şerit dolu değil ve benim önüm bomboş ise taciz edileceğimi bilir daha güvenli ve hızıma uygun bir şeride geçerim.
Zaten herhangi bir şeritte o şeridin hızına uygun gitmek gerekiyor. Mesela ben önümdeki aracı referans alır ve onunla takip mesafemi ayarlayıp sürerim. Önümde takip mesafeme uygun bir araç varken arkadaki araç ta çok taciz etmiyor.Eğer önü boş bir motorcu bir şeritte ise maalesef istanbul sürücüsü arkadan tacize başlıyor (tasvip ettiğimden değil ama artık kabullendim). Bu nedenle eğer önünüzde seyreden bir araç yoksa arkadaki araçlara daha çok bakmak gerekiyor ve dengesiz bir şey varsa hiç dalaşmadan yolu vermek en iyisi. İstanbul trafiğinde hem otomobil hem motosiklet ile edindiğim tecrübeler, en güvenli sürüşün kimseyle inatlaşmadan magandalara yol vermek olduğunu öğretti bana.
-
öyle dostum malesef mal dolu bir ülke (dolu kelimesi sapına kadar gerçek, aksini idda eden maldır) 'de yaşadığını kabul ediceksin ve başına gelen şeylere eyw diyip geçiceksin ve aynı zamanda benim gibi başka yerlere gitmeye çalışıcan
-
sen napcan onların senin hakkında ne düşündüğünü nasıl hayatta kalıyosan kal kural mural dinleme.
-
Akan trafiğin hızı +10-15 km yi dene.
En sol şeridi de devamlı kullanmamak gerek. Sollamanı yapıp tekrar bir yandaki şeride girersen problem yaşamazsın
-
yerine göre hızlı yerine göre yavaş
hızı düzgün ayarladiginda sıkıntı olmuyor
arada illaki öküz biri olacak kizacaksin ama bunları da takmamak lazım
-
13-10-1983 tarihinde kabul edilip Resmi Gazetenin 18195 sayı ve 18-10-1983 tarihli nüshasında yayımlanan 2918 numaralı Karayolları Trafik Kanuna göre;
Hızınız değil 110, isterse 210 olsun.
SOL ŞERİT SÜREKLİ İŞGAL EDİLEMEZ.
(Altıncı kısım, birinci bölüm, madde 46)
-
Facoo adlı üyeden alıntı
Sol şeritte 110'la giderken sakin mi kullanmış oluyorsunuz? Sağdan dibinizden sollaması tabii ki çok tehlikeli. Ama sakin kullanmak bence 110 değil
standartlarınız enteresan
Tem'de 100-110 hız gayet normal bir hız. Neresi enteresan? Şehir içinde 110 ile gidiyorum dememiş arkadaş. Arkadaşın yazdığını hergün yaşıyoruz. Sakin gittiğimizde çok daha fazla risk oluyor.Benimde aynısı cuma günü başıma geldi. Malesef istanbulun kargaşası ve eğitimsiz insanları bizi aralara girmeye, asabi kullanmaya teşvik ediyor.
Bazen aceleyle motor sürdüğümü fark ediyorum. Hiç bir acelem yok. Fakat o kargaşadan, tehlikeden insan kaçmaya kurguluyor kendini.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:32 ----------
ismaileren adlı üyeden alıntı
13-10-1983 tarihinde kabul edilip Resmi Gazetenin 18195 sayı ve 18-10-1983 tarihli nüshasında yayımlanan 2918 numaralı Karayolları Trafik Kanuna göre;
Hızınız değil 110, isterse 210 olsun.
SOL ŞERİT SÜREKLİ İŞGAL EDİLEMEZ.
(Altıncı kısım, birinci bölüm, madde 46)
Arkadaş önünde araba olup olmadığını belirtmemiş.. Dolayısıyla önündeki araç ile takip mesafesini koruyarak gayette 110 ile gidebilir. Buda şerit'i işgal etmiş anlamına gelmez. Ben İstanbulda sol şeritin bomboş olduğunu hiç görmedim. Arkadan sıkıştırmaya çalışan arkadaşlar Motoru araç gibi görmüyor. Yol verilse bile önünde araç olduğunun farkında bile değil. Sadece istediği işgal edilen şeritten motoru(Küçük ve kısman arabaya göre az yer kapladığı için) çıkarmak.
-
Olur öyle, siz sakinliğinizi bozmayın. Farkedip kaçınacaksın, arkadan kovalayıp yetişmek tartışmak sanki çözümmüş gibi anlatıyorsunuz.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)