Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Dual-Sport Kask Konusu

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    31 Ağustos 2017
    Şehir
    İstanbul
    Beyler forumda 2013 yılın açılmış bir konu var ama o yıllarda bu tip kasklar ülkemizde pek yoktu olanlardan en ucuz en kalitesizleriymiş.(Konuyu okuyunca öyle anladım) Şimdi Dual-sport kask dediğimiz olay




    Şu tip kasklar oluyor bu kaskların diğer kasklardan farkı burun kısmı daha geniş bir hava alıyor ve düşük süratlerde yapılan sürüşlerde daha keyifli oluyor fakat kafasındaki terek yüzünden yüksek süratli hızlarda ciddi bir rüzgar baskısı oluşuyor. Bazı modellerde bu terek çıkartılabiliyor ve şu hali alıyor kask



    Bu şekilde kullanıldığında bildiğimiz normal bir kask gibi oluyor.
    Hatta bu tip kaskların DOT SNELL ECE sertifikaları bulunanlarda var.

    Şimdi diceksiniz ki niye konuyu açtın amacın neydi , benim şuan kullandığım kask Shoei NXR model bir kask mükemmel bir kask ama amaçladığı yer SS + Naked sürücülerinin orta-yüksek hızlı sürüşleri ben ise şehir içi ev-iş + arada uzun yol kaçan biriyim ve şimdide enduro eğitimi alıp başlamak istiyorum otomatikman kaska ihtiyacım var hazır kaskımda eskidi(baya çizildi ve yakın zamanda elimden düştü içime sinmiyor) 1 kask almak istiyorum bu 2 işi birada bu kask ile yapabilir miyim? yada bunun gibi Nexx D1 , Shoei Hornet falan var ben marka modelden çok tür olarak danışıyorum size kullanan arkadaşlar yorum yapabilir mi ? şehir içi, uzun yol,arazi vs vs. teşekkürler şimdiden


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    RoofRoof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mayıs 2017
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    DRZ400SM
    Bu dual sportlar pek araziye gelmiyor diye biliyorum.Nefes almak sıkıntı olur.Bende MX436 almayı planlıyorum.O daha off-road odaklı bişi.Vizörleri çıkıyor filan.Ucuz bi enduro kaskı+sokak kaskı yapabilirsin belki.

  3. #3

    Üyelik
    31 Ağustos 2017
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı RoofRoof adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu dual sportlar pek araziye gelmiyor diye biliyorum.Nefes almak sıkıntı olur.Bende MX436 almayı planlıyorum.O daha off-road odaklı bişi.Vizörleri çıkıyor filan.Ucuz bi enduro kaskı+sokak kaskı yapabilirsin belki.
    Zaten şunu da düşünmüyor değilim 2.000 TL 1 kaska vericem çamura düşücem nasıl temizlicem o zaman 1 tane touring kaskı alıcam enduro sevdam içinde sizin aldığınız tarzda uygun 1 kask alıcam gibi oluyor

  4. #4
    mustafa_325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2010
    Şehir
    istanbul-kocaeli
    Motosikleti
    Pulsar RS 200 - Thriumph TİGER 800
    2 işi birden yapmaya çalışmak hiçbir işi yapamamakla sonuçlanır genelde.
    gaddarnahra ve nokiaxxx bunu beğendiler.

  5. #5
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    13 Kasım 2015
    Enduro eğitimine başladıysan O neil'in falan 150tl ye kaskları var. Enduro kaskları ucuz olur genelde (camsız olanlardan bahsediyorum) ece ve dot onaylı olanları giriş seviyesi için.

    Ben de dual sport kask var, gmax bilmem ne, 110 dolara aldım. Pişmanım açıkçası.Çok fazla hava alıyor 60-70kmh dan sonra, çok büyük. Tecrübemi edindim ama, dual sport hiçbir ekipman iki işi yapamıyor, tamamen para israfı. Ayakkabısını alırsın, arazi de enduro botu kadar koruyucu değil, sokak botu kadar konforlu değil, montu ceketi hepsi ayrı sorun. Makinan ne bilmiyorum ama, tavsiyem enduro için ayrı, yol için ayrı diz. Enduro ekipmanları çok ucuz genel olarak, tüm ihtiyacın olanlar kaliteli bir diz koruması, orta kalite bir enduro botu, 50tl lik yarış eldiveni, bir de alixpress ten 50 dolara body armor al, kaskı da koy tamamsın. Ayakkabı dışında geriye kalanları ucuz.Daha prof. istersen boyun,dirsek,diz stabilizeri, korumalı boxer gibi envai çeşitleri var fakat başlangıç için gerekli değil diye düşünüyorum.
    gaddarnahra bunu beğendi.

  6. #6
    gerivites - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2017
    Şehir
    Ümraniye
    Motosikleti
    D400
    https://www.google.com.tr/search?q=ARAI+TOUR-X4&ie=utf-8&oe=utf-8&gws_rd=cr&dcr=0&ei=K_r0WZyXG8LEwALn_5CwDQ

    Bu terek ne işe yarar bilmiyorum ama bunlarda çıkartılıp full face olarak kullanılabiliyor. Vizörü de çıkarınca gözlük takıp off-road olarak kullanılıyormuş.

    bir de scorpion adx1 diye bir kask gördüm, hem terekli hem de çene açılır, hem de güneş vizörü var. bu kombinasyona nasıl güvenilir bilinmez :D
    http://www.motomax.com.tr/scorpion-adx-1-mat-siyah-acilabilir-kask-pmu7047

  7. #7

    Üyelik
    31 Ağustos 2017
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı stupid adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Enduro eğitimine başladıysan O neil'in falan 150tl ye kaskları var. Enduro kaskları ucuz olur genelde (camsız olanlardan bahsediyorum) ece ve dot onaylı olanları giriş seviyesi için.

    Ben de dual sport kask var, gmax bilmem ne, 110 dolara aldım. Pişmanım açıkçası.Çok fazla hava alıyor 60-70kmh dan sonra, çok büyük. Tecrübemi edindim ama, dual sport hiçbir ekipman iki işi yapamıyor, tamamen para israfı. Ayakkabısını alırsın, arazi de enduro botu kadar koruyucu değil, sokak botu kadar konforlu değil, montu ceketi hepsi ayrı sorun. Makinan ne bilmiyorum ama, tavsiyem enduro için ayrı, yol için ayrı diz. Enduro ekipmanları çok ucuz genel olarak, tüm ihtiyacın olanlar kaliteli bir diz koruması, orta kalite bir enduro botu, 50tl lik yarış eldiveni, bir de alixpress ten 50 dolara body armor al, kaskı da koy tamamsın. Ayakkabı dışında geriye kalanları ucuz.Daha prof. istersen boyun,dirsek,diz stabilizeri, korumalı boxer gibi envai çeşitleri var fakat başlangıç için gerekli değil diye düşünüyorum.
    Tecrübe etmiş birinden gelen yorum çok güzel oluyor açıkcası enduro eğitime başlamadım daha 1 2 yer buldum ama çok pahalı geldiler açıkcası belki daha ucuzu vardır evime daha rahatı vardır diye araştırıyorum Bot olayınıda sorucaktım sen değinmişsin




    Şu tip botlar hem uzun yol Touring botu gibi hemde enduro botu olarak kullanılmaz diyorsun anladığım kadarıyla çünkü enduro botu sert oluyor konforsuz ama touringden de daha korunaklı doğru anladıysam

    BU MOTOSİKLET NE KADAR PAHALI BİR HOBİ YA !!! )))) Şaka bir yana evet motosikletle yaptığım şeyler ev-iş ulaşım - senede 1 kere uzun yol ve artık enduro istiyorum desem resmen 3ü için 3 set olmasada en azından bazı parçaları 3lemek gerekiyor mesala bot gibi

  8. #8
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    13 Kasım 2015
    Alıntı gaddarnahra adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tecrübe etmiş birinden gelen yorum çok güzel oluyor açıkcası enduro eğitime başlamadım daha 1 2 yer buldum ama çok pahalı geldiler açıkcası belki daha ucuzu vardır evime daha rahatı vardır diye araştırıyorum Bot olayınıda sorucaktım sen değinmişsin

    https://i.hizliresim.com/kXOJz9.jpg


    Şu tip botlar hem uzun yol Touring botu gibi hemde enduro botu olarak kullanılmaz diyorsun anladığım kadarıyla çünkü enduro botu sert oluyor konforsuz ama touringden de daha korunaklı doğru anladıysam

    BU MOTOSİKLET NE KADAR PAHALI BİR HOBİ YA !!! )))) Şaka bir yana evet motosikletle yaptığım şeyler ev-iş ulaşım - senede 1 kere uzun yol ve artık enduro istiyorum desem resmen 3ü için 3 set olmasada en azından bazı parçaları 3lemek gerekiyor mesala bot gibi
    Benim endurodan kastım spesyal makinalar ile arazide sürüş, touring enduro falansa maksadın o zaman dual sport alabilirsin. Motosikletin ne diye o yüzden sormuştum. Eğer dağa bayıra gireceksen bot en önemlisi. Bütün darbeyi ayaklar alıyor, motor ayaklara düşüyor, dönüşü alamayıp ayağı ağaca geçiriyorsun, ön lastik çukura denk geliyor aniden dönüyor bir bakmışsın ayak kayaya çarpmış vs. Fakat touring enduro aletin varsa, çakılda ya da kum yolda gazlarım vs diyorsan bot o kadar da önemli değil, yani enduro botu olmasına gerek yok.

  9. #9

    Üyelik
    31 Ağustos 2017
    Şehir
    İstanbul
    Yok benim sorum şunun içindi ben hergün işe giderken 1 adet uzun botum var touring botu giyiyorum işe gidince sırt çantamdan spor ayakkabımı giyorum işe giriş yapıyorum şimdi enduro eğitimi (spesyal makinalar ile arazide sürüş) alacağım için resimdeki gibi bir bot alacağım ya bu botlar Touring enduro için çok mu konforsuz konforsuzsa niye? çok mu sertler hiç mi esnemiyorlar )

  10. #10
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    13 Kasım 2015
    Alıntı gaddarnahra adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yok benim sorum şunun içindi ben hergün işe giderken 1 adet uzun botum var touring botu giyiyorum işe gidince sırt çantamdan spor ayakkabımı giyorum işe giriş yapıyorum şimdi enduro eğitimi (spesyal makinalar ile arazide sürüş) alacağım için resimdeki gibi bir bot alacağım ya bu botlar Touring enduro için çok mu konforsuz konforsuzsa niye? çok mu sertler hiç mi esnemiyorlar )
    Enduro botları konforsuz olur genelde. Parmak ucu korumasından tut bilek, kaval kemiği, ayak altı vs vs tümden korumayla kaplıdır ve sadece vites değiştirmene yetecek kadar hareket kabiliyetin vardır. Neler neler var hareket halindeki motorun cantina ayağını kaptırıp hasarsız çıkanlar var youtube ta. Enduro da bot inanılmaz önemli, kursa başla orda söylerler zaten. Bir bot, iki sizlik, mümkünse paraya bayılıp iyisini almak lazım. Günlük hayatta kullanilamazlarngenelde çok ağır ve kabalar.
    gaddarnahra bunu beğendi.

  11. #11
    EUOGLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    mt 25
    Bot mevzusunda bır endurocu ecnebı ormanda gıderken bacagına buyuk dal saplanıyor kaval kemıge kadar gidiyor o yüzden yerıne gore bot en ıyısı bence

  12. #12

    Üyelik
    28 Ekim 2017
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    Honda CBR500R
    Alıntı gaddarnahra adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tecrübe etmiş birinden gelen yorum çok güzel oluyor açıkcası enduro eğitime başlamadım daha 1 2 yer buldum ama çok pahalı geldiler açıkcası belki daha ucuzu vardır evime daha rahatı vardır diye araştırıyorum Bot olayınıda sorucaktım sen değinmişsin

    https://i.hizliresim.com/kXOJz9.jpg


    Şu tip botlar hem uzun yol Touring botu gibi hemde enduro botu olarak kullanılmaz diyorsun anladığım kadarıyla çünkü enduro botu sert oluyor konforsuz ama touringden de daha korunaklı doğru anladıysam

    BU MOTOSİKLET NE KADAR PAHALI BİR HOBİ YA !!! )))) Şaka bir yana evet motosikletle yaptığım şeyler ev-iş ulaşım - senede 1 kere uzun yol ve artık enduro istiyorum desem resmen 3ü için 3 set olmasada en azından bazı parçaları 3lemek gerekiyor mesala bot gibi
    Aynı çizmenin sahibiyim 1 yıla yakındır. Şahsen ben günde 8 saatten fazla kullanıyorum. Bir arkadaşım ise Crf250L sahibi ve dağ taş giriyor. Onda da aynı çizme var. Bir sıkıntı yaşamadık daha Allaha şükür.

  13. #13
    MahmutBiner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    1200Z Super Ténéré
    Alıntı gaddarnahra adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Beyler forumda 2013 yılın açılmış bir konu var ama o yıllarda bu tip kasklar ülkemizde pek yoktu olanlardan en ucuz en kalitesizleriymiş.(Konuyu okuyunca öyle anladım) Şimdi Dual-sport kask dediğimiz olay

    https://i.hizliresim.com/WG76PP.jpg


    Şu tip kasklar oluyor bu kaskların diğer kasklardan farkı burun kısmı daha geniş bir hava alıyor ve düşük süratlerde yapılan sürüşlerde daha keyifli oluyor fakat kafasındaki terek yüzünden yüksek süratli hızlarda ciddi bir rüzgar baskısı oluşuyor. Bazı modellerde bu terek çıkartılabiliyor ve şu hali alıyor kask

    https://i.hizliresim.com/JOQ7yE.jpg

    Bu şekilde kullanıldığında bildiğimiz normal bir kask gibi oluyor.
    Hatta bu tip kaskların DOT SNELL ECE sertifikaları bulunanlarda var.

    Şimdi diceksiniz ki niye konuyu açtın amacın neydi , benim şuan kullandığım kask Shoei NXR model bir kask mükemmel bir kask ama amaçladığı yer SS + Naked sürücülerinin orta-yüksek hızlı sürüşleri ben ise şehir içi ev-iş + arada uzun yol kaçan biriyim ve şimdide enduro eğitimi alıp başlamak istiyorum otomatikman kaska ihtiyacım var hazır kaskımda eskidi(baya çizildi ve yakın zamanda elimden düştü içime sinmiyor) 1 kask almak istiyorum bu 2 işi birada bu kask ile yapabilir miyim? yada bunun gibi Nexx D1 , Shoei Hornet falan var ben marka modelden çok tür olarak danışıyorum size kullanan arkadaşlar yorum yapabilir mi ? şehir içi, uzun yol,arazi vs vs. teşekkürler şimdiden

    burdaki muhabbet nefes almak değil zaten arazi kullanımları off road kullanımlar yapılıyorsa çenesi uzun ve terekli tercih edilmeli. Eger full face kask ile sert arazi enduro kullanımları yapılırsa motosiklettle zıpladıktan sonra yere sert bir şekilde vurduğunuzda çenenizi ve ağzınızı dağıtırsınız..Dolayısıyla mutlaka çenesi uzun ve boyunlukla beraber kullanılması gerek. Arazi ve çenesi uzun kasklarla boyunluksuz yaptığınız asfalt kullanımlarınızda yere düştüğünüzde kask ağır ve uzun olduğundan boynunuzun kırılma oranı çok yüksek... Hepsinin bir yeri hepsinin bir amacı var. Siz bakmayın bizde terekli kaskla motovlog çeken motorculara. Kendinizi riske atmayın..
    _chaotic_ bunu beğendi.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)