100 Ytl'lik kask altinda 15.000 tl lik motosiklet
Reklamlar
-
Yorumlarda LS2 ye biraz çamur atılmış gibi fakat LS2 FF352 Sharp testlerinde 4 yıldız almış bir model, kaskı fiyatına göre değerlendirmek yanlış bir yaklaşım, mesela
2000 liralık Shoei marka kaskın dayanıklılık testi
https://sharp.dft.gov.uk/helmets/shoei-gt-air/
Bu da 240 liralık LS2 FF352 modeli
https://sharp.dft.gov.uk/helmets/ls2-ff352/
Karar sizin, burada LS2 her anlamda daha iyi demiyorum illaki rüzgar sesi vs konularda aralarında fark olacaktır ama marka takıntısı yapmamak ve pahalı olan iyidir anlayışını benimsememek lazım.
Reklamlar
-
açıkçası ben ece dot gibi sertifikaları almış kaskların hepsinin koruma olarak aynı imkanı sunacağını düşünüyorum, belki hatalıyımdır ama mantığım bu yöne kayıyor. dolar bazında 100 dolar ve üstü kaskların hemen hemen hepsi aynı sertifikalara sahip, sadece konfor + görünüş + kalite farkı konuşuyor.
3 dolarlık, evet yanlış duymadınız, 3 dolarlık dizlik koruması dizimi kurtardı. Kayaya düştüm sağ diz üstü, ne kadar şiddetli bir çarpma olduysa bacağım tümüyle 1 hafta ağrıdı, ne kırık var ne çatlak. 3dolarlık dizlik koruması olmasaydı belki de 6 ay alçıda kalacaktı ayak. 3 dolarlık dizliği övmüyorum ama, o bile işini yaptıysa...
-
ben 70 ile arabaya vurdum motor üstünden uçthm ve ls2 im vardı korudu hiçbirşey olmadı
-
Sharp gibi bir firma var kaska 4 yıldız vermiş. Diğer markalara göre ucuz diye kalitesiz olduğunu göstermez. Bildiğiniz gibi bu kaskların raf ömrü, kullanım ömrü var. Kaza yapıp parçalanan kask yıllardır kullanılıyor daha kötüsü hor kullanılıyor olabilir. Bildiğiniz gibi bu kask bir kez yere düştüğü zaman içindeki köpük gibi olan malzeme çatlatıp özelliğini kaybedebiliyor. Kaskı güneşin altında saatlerce bıraktığınızda da aynı şekilde bu malzeme günden güne kuruyarak özelliğini kaybediyor. 1 tane 2 tane örnekle olmaz o işler. Koskoca firma bu youtubede nasıl test yaptıklarının videoları var. Benim tavsiyem taze ürün kullanılması ls2 de olur mt, agv,nolan da olur. Kaskına gözün gibi bakmazsan ihtiyacın olduğu an o da sana bakmaz.
Bu arada ben ucuz ekipmanı savunmuyorum. Fiyat-performans diyorum. Motorum 7bin lira ekipmanım 1800 lira
-
Leğen plastiginden yapilmiş,bağlanti kilit mekanizmasi bile emanet duran,iç astari,pedleri abi birak beni gideyim diyen,köpük kismi,traş köpügunden hallice olan ve komik rakamlara satilan kasklar haricinde,termoplastik,polikarbon vs.orta seviye kasklarin azami derecede koruyacagi görüşundeyim.
Ayrica,legen plastikli kask takmak,kasksiz gezmekten daha iyidir orasi ayri konu.
-
bindiregandi adlı üyeden alıntı
10binlik ekipmanla 2binlik motora binen kadar abes.
En azından bundan daha mantıklı :D
Motoru değiştirince cc yükseltince de aynı ekipmanla devam edebilir.
-
Bütün ucuzlar kalitesiz olmadığı gibi , bütün pahalılarda kaliteli değil sorun burada.
Tek kriter fiyat olmamalı.
Daha önce Airoh Speedfire kullandım 4 yıldız epey test ettim fiyatına göre iyi bir kasktı (Sharp 4 yıldız)
-
Nedendir bilinmez ama insan başlığı okur okumaz akla ilk gelen R25 kullanıcılar
-
İsteyen taksin , istemeyen takmasin...
-
bindiregandi adlı üyeden alıntı
10binlik ekipmanla 2binlik motora binen kadar abes.
Bence 10 binlik ekipmanla 2 binlik motora binmek normal
-
Sharp testleri görücüye çıkmış konu hortlar yakında...
-
Kaskın kalitesini bilemem de benim anlamadığım şu :
Adam pcx ya da cbf 150 almış farından stobuna sinyaline kadar her yerini koruma demiriyle çevirmiş.
Motor yan yatınca grenajın hasar gireceğini sinyalin farın kırılacağını biliyor, öngörüyor ve bunun olmaması için para verip koruma demiri yaptırıyor.
Tamam mal canın yongası, kıymet verip korumaya çalışmasını anlıyorum ama düştüğü zaman kendi bedenine ne olacağı zerre umrunda değil.
Hayır iş parasızlık olsa o demirleri yaptıramaz demek ki ayırabileceği bir bütçe de var ama enterasındır plastik parçalara canının acısından daha çok değer veriyor.
-
3 bin liralık motor 100km hıza çıkıyorsa, 30 bin liralık motor 100 km hıza çıkıyorsa , 100cc lik motor 100 km hıza çıkmıyormu ,1000 c.c. lik motor 100 km hıza çıkmıyormu ..
Altındaki 3 bin liralık motorla 100 km hızla giderken düşdüğünde. 3 bin liralık sana özel bir hasarmı alıyorsun..
100 km hızla kuru zeminde düşerseniz yapılan testlerde uluslar arası verilerde gösteriyorki 65 metre ortalama yerde sürükleniyorsunuz..
bu yerde sürüklenme sürtünme sırasında ortaya çıkan ısı 770 derece ..
insan oğlunun kemiklerinin erime derecesi 520 derece .. Etinin demiyorum kemiğinin dikkatinizi çekerim..
zaten 150 derecelerden sonra et met kalmaz ..
altındaki motor 90-100 km hızları görüyorsa ister bin lira ister 10 bin ister 100 bin lira olsun yolda parasına göre özel düşmüyorsun ..
Asfalt bu 100cc imiş bu 1000cc imiş bu 3 binliralık mış bu 30 binliralıkmış ayırt etmez hepsinize hakkaniyetli adil eşit davranır.. Hepinizin canını aynı eşit yakar..
100 km hızla bin liralık motor sahibide, 10 bin liralık motor sahibide, 100 binliralık motor sahibide aynı şiddete maruz kalıyor aynı yarayı alıyor.. Bunu artık birilerinin kafasına sokması şart..
Yani 3 binliralık motor alıyorum kafama leğen den bozma plastik kask takıyım hiç bir onayı olmıyan ece sharp snell yada dot falan ..
monta gerek yok zaten motor 3 binlira mont 600-700 tl abi.. pantalona gerek yok 3 bin liralık motora bin liralık pantalonmu alıcaz bırak Allahını seversen..
Ana iş sürmeye geldimi dişliyi büyüttüm çarkı küçülttüm pistonu değiştirdim abii kafayı eğdim mi düz yolda 150 yi görüyorum.. 3 bin liralık motor ama gidiyor be abii..
şunuda belirtiyim hastane giderleri üstünüzdeki korumalardan çok daha pahalıya geliyor.. korumalar çok daha ekonomik.. 3 bin liralık motor sahiplerine diyorum özellikle bunu hani ne gerek var diyenlere..
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)