Anlayamadığım Satış Stratejisi ?
Reklamlar
-
TÜrkiyede 250cc ve üstünü kullanan veya satın alan kişi oranı %5 civarında ortalama neden sürekli 500cc 800cc 1600cc gibi büyük hacimli motosikletler getirtiyor firmalar yoksa mallarını satmak istemiyorlar mı ?
Yamahanın en çok sattığı motosiklet ybr 125
Hondannın en çok sattığı motosiklet cbf 150
Suzukinin en çok sattığı motosiklet inazuma 250
Reklamlar
-
Bunun sebebi riski yaymak. Yarın bir gün olurda 125-150-250 vs herhangi biriyle ilgili sıkıntı yaşanırsa diğerinden prim yapmak.
-
Ben sokakta bol bol mt07 r25 goruyorum. Ybr 125 e kim alip biniyomus?
-
Ufak cc Motosiklet getirmiyorlar mı?
-
burdaki verilere göre 250cc den büyük motosiklet oranı %9.
yine de oldukça düşük bir rakam. dediğin doğru.
ancak ucuzluk ön planda olduğu için , markalar ulke için en uygun ürünü getiriyor. fiyat önemli yani. en çok hangisini satacaksa onu getiriyor.
http://www.motosiklet.net/forum/moto...ubat-mart.html
-
korayuzuner1 adlı üyeden alıntı
TÜrkiyede 250cc ve üstünü kullanan veya satın alan kişi oranı %5 civarında ortalama neden sürekli 500cc 800cc 1600cc gibi büyük hacimli motosikletler getirtiyor firmalar yoksa mallarını satmak istemiyorlar mı ?
Yamahanın en çok sattığı motosiklet ybr 125
Hondannın en çok sattığı motosiklet cbf 150
Suzukinin en çok sattığı motosiklet inazuma 250
tamam iste getirmisler ve satiyorlar demek ki
bu yazdiklarin inazuma haric commuter ve fiyat/performans egrisinin en ustunde yer aliyorlar. zaten bunlari getiriyorlar.
baska 250 likler getirdiginde cbr600 un satisi azalmayacak ki, yine 250lik musterisi icinde bolunecek , her getirdigin modelin parcasini getirmek zorundasin, servislere egitim vermek zorundasin, manuel i turkcelestirmek zorundasin , niye mevcut satisini bolup 1 motor yerine 2 motorla ugrassin?
-
Konuya şu açıdan bakmak lazim,
X bayiinin/firmanin deposu ve showroomunda satilmayi bekleyen 500cc ve uzeri kaç model,kaç adet var?
Yine ayni şekilde 500cc altinda kaç model,kaç adet var?
Ayrica sipariş üzerine getirilen modellerden bahsetmiyorum.
Getiriyor ama kaç adet getiriyor? 30adet kuçuk hacim,10adet büyük hacim vs.
Kebapçida,lahmacunda var,Alinazik´te
-
En çok düşük cc sattıklarına göre en çok düşük cc motosiklet getirmeleri gerekmiyor mu ? kar etmeleri için.Mesela almanyada da türkiyenin tam tersi orda da yüksek cc motosiklet çok satılıyor.
-
Küçük cc çok sattıklarına göre zaten küçük cc çok ithal ediyorlar. Anlamayacak ne var ki bunda?
Kim cbf 150 almaya gitti bulamadı da africa twin alıp çıkmak zorunda kaldı???
-
Yaw ben alıp alamamaktan bahsetmiyorum.Düşük cc motosiklet seçeneği daha fazla olması gerekmiyor mu? Çünkü alanların %90 ı düşük cc tercih ediyor bundan bahsediyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 07:48 ----------
Ayrıca 125cc 150cc japon cruiser motosiklet üretiliyor türkiyeye geliyor mu ? Yok.3 çeşit goldwing geliyor ama.
-
-
Böyle şeylere kafa yormayın o kadar. Strateji pazarlama falan bunlar son kullanıcıyı ilgilendiren konular değil. Anlasan ne değişecek. Ortada bir tespit var bu neden böyle diye sorulmaz.
-
artemis99 adlı üyeden alıntı
Böyle şeylere kafa yormayın o kadar. Strateji pazarlama falan bunlar son kullanıcıyı ilgilendiren konular değil. Anlasan ne değişecek. Ortada bir tespit var bu neden böyle diye sorulmaz.
Niye kullanıcıyı ilgilendirmesin kullanıcı alıyor çünkü
-
korayuzuner1 adlı üyeden alıntı
Niye kullanıcıyı ilgilendirmesin kullanıcı alıyor çünkü
Hocam fazla şaapmamak lazım
-
Çünkü 125 cc satın alan adamı ne kadar silkelersen silkele para düşmüyor. Distribütör sattığı motosiklet başı kazandığı para çok cüzi. Bakımdan alacağı en fazla 100 lira fazlasını isterse isyan çıkıyor müşteri bir daha bakıma gelmiyor. Aksesuar desen herkes çinden getirtiyor. Çeşit çeşit motor getirse bile fazla kazanamayacak.
Ama goldwing-harley-GS alacak olan yağlı müşteri öyle mi? Dükkana bir girdi mi tonla para bırakıyor. Aldığı aksesuarlar bile binlerce lira. Firma için büyük cc motosiklet alan 1 kişi küçük cc alan 100 kişiden daha karlı.
-
Honda sadece CBF150 satıyor olsaydı Hondayı küçük kendi halinde motor yapan bir firma olarak görürdün. Showroom falan da yapmazlar, kenar mahallede satarlardı.
Markayı marka yapan şeylerden biri ürünlerinin başarısıdır. CBR1000RR başarısı CBF150 yi etkiler.
-
Biz anlıyoruz. Zamanında mektebinde öğrettiler. Müşteriye göre ürün çeşitlendirme, kar maksimizasyonu, uluslararası ürün portföyü farklılıkları vs.
Anlıyoruz sonra honda.jp, yamaha-motor.co.jp giriyoruz. Güzellikleri görüyoruz.
Şimdi hep bir ağızdan bağıralım "Bunları neden getirmiyonuz yaaaa!"
-
korayuzuner1 adlı üyeden alıntı
Yaw ben alıp alamamaktan bahsetmiyorum.Düşük cc motosiklet seçeneği daha fazla olması gerekmiyor mu? Çünkü alanların %90 ı düşük cc tercih ediyor bundan bahsediyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 07:48 ----------
Ayrıca 125cc 150cc japon cruiser motosiklet üretiliyor türkiyeye geliyor mu ? Yok.3 çeşit goldwing geliyor ama.
Motosiklet dünya için üretiliyor, Türkiye için değil. Alım gücü yüksek ülkelerde 500cc ve altı motosiklet giriş motosikletidir. Daha iyi motosiklet için yüksek ücret vermeye razı insanların isteklerine göre motosiklet üretmek durumundalar. Sonuçta motosiklet satarak para kazanıyorlar.
Türkiye'de vitrinde durmak için Goldwing gibi üst sınıf ürünler gelir. Ama bir çok model de gelmiyor. VTX1800, Fury, CB1000R gibi. Satabilecek olsa getirir. Aynısı küçük hacimli Japon cruiser'lar için de geçerli. Bir çok insan, daha uygun fiyata Çinlisini, veya aynı fiyata ama yüksek hacimli Çin veya Hint malını tercih edecekse niye getirsin? Bunları araştırıp öyle karar veriyorlar zaten.
-
internetten 2018 de gelecek motosikletlere bakıyorum canı sıkılıyor insanın çoğu yüksek hacimli.20 bin 30 bin verince bitmiyor da bakımları yedek parçaları da pahalı.
https://www.motorcular.com/tr/yeni-modeller
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)