Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Motor İle İlgili Sorum Olacaktı Yardım Edebilir misiniz ?

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    10 Ekim 2014
    Kırmızıyla belirtmiş olduğum Silindir çapı , Strok , Sıkıştırma oranı ne oluyor ne işe yarıyor bilgilendirebilirseniz sevinirim.



    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Abi ansiklopedik bilgi soruyosun sana şimdi burada saatlerce yazalım mı? internette hazır yazılmış kaynakları araştırsan daha verimli olmaz mı?

    silindir çapı, silindirin çapı adı üstünde
    strok düşey hareket edilen alanın mesafesi.
    sıkıştırma oranı da piston el alttaki durumla en üstteki kapalı durum arasındaki hacım farklı.
    khaledome bunu beğendi.

  3. #3
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    10 Ekim 2014
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abi ansiklopedik bilgi soruyosun sana şimdi burada saatlerce yazalım mı? internette hazır yazılmış kaynakları araştırsan daha verimli olmaz mı?

    silindir çapı, silindirin çapı adı üstünde
    strok düşey hareket edilen alanın mesafesi.
    sıkıştırma oranı da piston el alttaki durumla en üstteki kapalı durum arasındaki hacım farklı.
    yani hangisi daha iyi onu sormak istemiştim

  4. #4

    Üyelik
    01 Ekim 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Lambretta V200 Special
    çap ve strok büyüdükçe hacim büyür.. sıkıştırma oranı yükseldikçe de daha fazla tepme sayesinde daha fazla güç elde edilir.. yüksek sıkıştırma, yüksek malzeme kalitesi ve yüksek oktanlı benzin gerektirir.. yüksek sıkıştırma sırasında yanma odasında fazlaca ısınan yakıt hava karışımı kendi kendine ateşlenip vuruntu yapmasın diye yakıta yanmayı geciktirici oktan ilave edilir.. çap ve stroku birbirine yakın motorlara kare motor da denir çünkü yatay ve düşey genişliği eşittir.. motorlar kullanım amacına göre tasarlanır.. örneğin yüksek devir çevirmesi ve bu şekilde yüksek beygir gücü elde edilmesi amaçlanmışsa geniş çap ve kısa strok, düşük devirde yüksek sıkma/burkma(tork) gücünü kranka iletebilmek için de yüksek strok ve nispeten dar çaplı silindir tasarımları yapılır.. turbo motorlarda ise zaten aşırı besleme olduğu için sıkıştırma oranları daha düşük tutulur..
    byzirvex bunu beğendi.

  5. #5
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200 - Puch Maxi S
    sıkıştırma oranı ne kadar yüksek olursa o kadar yüksek performans elde edilir fakat buna paralel olarak motor ömrüde o kadar kısa olur. genelde racing motorların sıkıştırması daha yüksek olur. bunu canlı gözle görmek istiyorsanız ybr125 ile yzf125r'ın teknik özelliklerini karşılaştırarak bakabilirsiniz.

    silindir çapı ve storkta arkadaşların belirttiği gibi motor hacmine etki eder.
    byzirvex bunu beğendi.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)