Kırmızıyla belirtmiş olduğum Silindir çapı , Strok , Sıkıştırma oranı ne oluyor ne işe yarıyor bilgilendirebilirseniz sevinirim.
Kırmızıyla belirtmiş olduğum Silindir çapı , Strok , Sıkıştırma oranı ne oluyor ne işe yarıyor bilgilendirebilirseniz sevinirim.
Abi ansiklopedik bilgi soruyosun sana şimdi burada saatlerce yazalım mı? internette hazır yazılmış kaynakları araştırsan daha verimli olmaz mı?
silindir çapı, silindirin çapı adı üstünde
strok düşey hareket edilen alanın mesafesi.
sıkıştırma oranı da piston el alttaki durumla en üstteki kapalı durum arasındaki hacım farklı.
çap ve strok büyüdükçe hacim büyür.. sıkıştırma oranı yükseldikçe de daha fazla tepme sayesinde daha fazla güç elde edilir.. yüksek sıkıştırma, yüksek malzeme kalitesi ve yüksek oktanlı benzin gerektirir.. yüksek sıkıştırma sırasında yanma odasında fazlaca ısınan yakıt hava karışımı kendi kendine ateşlenip vuruntu yapmasın diye yakıta yanmayı geciktirici oktan ilave edilir.. çap ve stroku birbirine yakın motorlara kare motor da denir çünkü yatay ve düşey genişliği eşittir.. motorlar kullanım amacına göre tasarlanır.. örneğin yüksek devir çevirmesi ve bu şekilde yüksek beygir gücü elde edilmesi amaçlanmışsa geniş çap ve kısa strok, düşük devirde yüksek sıkma/burkma(tork) gücünü kranka iletebilmek için de yüksek strok ve nispeten dar çaplı silindir tasarımları yapılır.. turbo motorlarda ise zaten aşırı besleme olduğu için sıkıştırma oranları daha düşük tutulur..
sıkıştırma oranı ne kadar yüksek olursa o kadar yüksek performans elde edilir fakat buna paralel olarak motor ömrüde o kadar kısa olur. genelde racing motorların sıkıştırması daha yüksek olur. bunu canlı gözle görmek istiyorsanız ybr125 ile yzf125r'ın teknik özelliklerini karşılaştırarak bakabilirsiniz.
silindir çapı ve storkta arkadaşların belirttiği gibi motor hacmine etki eder.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)