Dünyanın en pahalı benzinini kullanırken kendinizi nasıl hissediyorsunuz?
Reklamlar
-
@solmyr arkadaşın dediğini bazı arkadaşlar anlamamakta ısrar ediyor da arkadaş haklı.
Bizde benzinin litresi 1.12 Euro gibi bi rakam.
Avrupanın en ucuz ülkelerinden Yunanistan'da 1.50 euro seviyesinde.
Euro bazında bakınca avrupa ülkelerine göre ucuz.
Dediği gibi Almanya'dan kalkıp gelen adam burda depo doldurduğunda ulan ucuzmuş diyor doğal olarak.
Bu denileni hükümet yalakalığı olarak algılayıp hüloğğ müloğğ diyenleri de en basitinden idraksiz olarak yorumluyorum.
Elbette ki ülkenin alım gücünün düşüklüğü, gayri safi milli hasılanın düşüklüğü, kurun inanılmaz yükselmesi, akaryakıt üzerindeki vergi yükü, Türkiye'yi akaryakıtın alım gücüne bağlı olarak en yüksek olduğu ülkelerden biri yapıyor.
Bunu kimse reddedemez o ayrı konu.
Ama arkadaşın dediği gibi benzin pahalı değil, benzin alacak paramız yok maalesef.
Reklamlar
-
Aklıma bu karikatür geldi nedense :
-
"Tecrube, limitlerini bilmektir"
-
Yav tabii ki euro bazında almanyada benzin daha pahalı olacak. Orada petrol mü çıkıyor? Bizim ülkenin etrafında petrolü ucuzdan veren birsürü ülke var Almanyanın ise etrafında petrol yok uzaklardan getiriyorlar.
Asıl sorun şu;
Almanya devleti 1 euroya mal ettiği benzini vergisiyle beraber 1.3 euroya vatandaşa veriyor.
Bizim devlet 1 liraya mal ettiği benzini vergisiyle beraber 5.3 liraya vatandaşa veriyor.
Şu aldıkları vergiyi adam gibi vatandaşın hayrına kullansalar acımayacağım. Sosyal devlet falan der bir mantığa oturturuz. Ama bunlar sosyalist gibi vergi alıp kapitalist gibi hizmet veriyorlar. Aldıkları parayı da makam arabalarına yatırıp israf ediyorlar.
-
girift bir düşünce yapınız yok ise,
istatistiki bilgiyi önünüze alarak yorumlar yapabilirsiniz.
yüzeyin biraz altına inme niyetinde iseniz;
farklı ülkelerdeki yaşam standartları, alım gücü gibi ögeleri de denkleme ekleyerek devam edebilirsiniz.
benzin yahut araç grubu devletin önemli gelir kalemlerinden bir tanesidir.
sonraki yılın bütçesinde "trafik ceza gelirleri" bir kalem ve gelir grubudur,
o kadar cezanın yahut daha fazlasının tanzim edilmesi amaçtır.
bu işin sadece araç grubu ile ilgili olan tarafı.
hayat kalitemizi direkt olarak etkileyen bir çok konuda benzin yaklaşımı ile aynı muameleye tabiyiz.
detaylandırılabilir.
gelir olarak asgari ücret bandı standart ücret olarak tayin edildi.
biraz daha fazlasını kazanmak için kazandığınızdan fazlasını vermeniz gerekiyor.
imdi böyle bir yapı içerisinde,
sistemin kendisini boğazlamasını seyrediyoruz.
bundan zevk alan vardır.
güç kendisinde olmasa dahi gücü ve gücün sahibini sevmek insan doğasında var.
bir anlamda sadizm ve mazoşizm olguları ile ilgili davranış biçimleri.
-
chopperrider adlı üyeden alıntı
@solmyr arkadaşın dediğini bazı arkadaşlar anlamamakta ısrar ediyor da arkadaş haklı.
Bizde benzinin litresi 1.12 Euro gibi bi rakam.
Avrupanın en ucuz ülkelerinden Yunanistan'da 1.50 euro seviyesinde.
Euro bazında bakınca avrupa ülkelerine göre ucuz.
Dediği gibi Almanya'dan kalkıp gelen adam burda depo doldurduğunda ulan ucuzmuş diyor doğal olarak.
Bu denileni hükümet yalakalığı olarak algılayıp hüloğğ müloğğ diyenleri de en basitinden idraksiz olarak yorumluyorum.
Elbette ki ülkenin alım gücünün düşüklüğü, gayri safi milli hasılanın düşüklüğü, kurun inanılmaz yükselmesi, akaryakıt üzerindeki vergi yükü, Türkiye'yi akaryakıtın alım gücüne bağlı olarak en yüksek olduğu ülkelerden biri yapıyor.
Bunu kimse reddedemez o ayrı konu.
Ama arkadaşın dediği gibi benzin pahalı değil, benzin alacak paramız yok maalesef.
Benzin alacak paranın olmamasının nedeni hükümet zaten. Sıkınti burda.
-
Motosiklet Eğitmeni
Moralinizi bozmak istemem ama eğer Türkiye'de benzin fiyatları şu an avrupadan ucuz ise ya yakında sağlam zam gelecek ve bir şekilde devlet eliyle tutuluyor.
Ya da dolar şu an gerçek değerinin altında ve fena patlayacak.
Çünkü son on yıldır Türkiye'de benzin fiyatları avrupadan hep bir kaç kuruş pahalıydı.
Eğer ülkemizde petrol yatakları bulmadıysak bu fiyat gerçekçi değil. Gerçi benzin fiyatlandırması için petrol bulmamıza gerek yok.
Devlet aldığı herhangi bir vergiden vazgeçmediğine göre şu anki fiyatlar geçici demektir.
Devlet fahiş vergiden vaz geçerse dünyanın en ucuz benzin satılan ülkelerinden biri oluruz.
Ülkemizde benzin bolluğu var.
Ürettiğimiz benzinin ancak yarısını tüketebiliyoruz. Kalan benzini 1.20 ya da 1.50 lira gibi komik fiyatlara ihraç ediyoruz.
Alemin keriz vatandaş anlayacağınız.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
-
Euro güçlendi dolar karşısında, bunun etkisini göz ardı etmeyin.
Ayrıca Yunanistan çok doğru bir örnek değil, belli vergi kalemlerinde ciddi artış geçirdi Yunanistan.
Bir de satınalma gücü, gelir düzeyi falan ortadayken, AB'de benzin buradan 30 kuruş ucuz olsa ne olur pahalı olsa ne olur =)
Adam 1400 X maaş alıyor, 1,5X'e benzin alıyor.
Biz 1400 Y maaş alıyoruz, 5Y'ye benzin alıyoruz. Yeterince açık =)
-
@coq, maalesef söylediğin doğru.
Tr'de akaryakıt fiyatlarının mantıksız şekilde yüksek olmasının sebebi kur ve vergi yükü. ithalat dengesizliği ya da arz yetersizliğinden ötürü petrol fiyatları ülke içinde yükselmiyor.
Ama bunu bile anlamayan insanlar var.
Kur artışı engellenip makul ölçüde geri döndürülemediği müddetçe bu fiyatlar bu bantta kalacak ve daha da yükselecek.
Aslında daha yükselmesi gerekirken zamana bırakıp halkın 5 tl üstü rakamlara alışmasını bekliyorlar.
Maalesef yakında 6 TL seviyesine gelmesi.
Kur düşmeden vergi yükünü düşürmekse inanılmaz gelir kaybı yaratacağı için zaten hiçbir şekilde gündeme gelmez.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:22 ----------
killingroad adlı üyeden alıntı
Euro güçlendi dolar karşısında, bunun etkisini göz ardı etmeyin.
Ayrıca Yunanistan çok doğru bir örnek değil, belli vergi kalemlerinde ciddi artış geçirdi Yunanistan.
Bir de satınalma gücü, gelir düzeyi falan ortadayken, AB'de benzin buradan 30 kuruş ucuz olsa ne olur pahalı olsa ne olur =)
Adam 1400 X maaş alıyor, 1,5X'e benzin alıyor.
Biz 1400 Y maaş alıyoruz, 5Y'ye benzin alıyoruz. Yeterince açık =)
Kardeşim biz de farklı birşey söylemiyoruz.
Şimdi ben kalksam İran'a gitsem, bilmiyorum rakamı örneğin litresi 1.5 TL'ye benzin alabilsem ki o civar olduğunu sanıyorum.
Doğal olarak ne derim ? İran'da benzin ucuz derim. Çünkü 0.4 Cent'e bir litre yakıt almışım. Kendi ülkemde ise 1.2 Euroya alıyorum.
Demek istediğimiz bu. Ama belki İran vatandaşının alım gücü bana göre düşüktür o kendi para birimine göre ve gelirine göre yüksek bir rakamda alıyordur.
.....ve sordu torununa yaşlı kızılderili büyücüsü : sen hiç
orta sehpalı supersport gördün mü.....
-
chopperrider adlı üyeden alıntı
Kardeşim biz de farklı birşey söylemiyoruz.
Şimdi ben kalksam İran'a gitsem, bilmiyorum rakamı örneğin litresi 1.5 TL'ye benzin alabilsem ki o civar olduğunu sanıyorum.
Doğal olarak ne derim ? İran'da benzin ucuz derim. Çünkü 0.4 Cent'e bir litre yakıt almışım. Kendi ülkemde ise 1.2 Euroya alıyorum.
Demek istediğimiz bu. Ama belki İran vatandaşının alım gücü bana göre düşüktür o kendi para birimine göre ve gelirine göre yüksek bir rakamda alıyordur.
E ben buna ters bir şey söylemedim ki?
-
killingroad adlı üyeden alıntı
E ben buna ters bir şey söylemedim ki?
olsun, kızdım ben sana
.....ve sordu torununa yaşlı kızılderili büyücüsü : sen hiç
orta sehpalı supersport gördün mü.....
-
Siyahi adlı üyeden alıntı
aklıma direk bu geldi...
"ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"
-
-
solmyr adlı üyeden alıntı
cevap sende dostum. okuduğunu anlamayan insan yüzünden alıyor akape.
Uzun zamandır böyle gelişine vuran bir cevap görmemiştim
TR olarak fakir olduğumuz ortada malesef bu konuda size katılıyorum.
(Akape hükümete gelmeden önce 1.500 euro maaş alıp 1,5 euro ile 1 litre benzin mi alıyorduk onu tam bilmiyorum.
O zamanlar benzin derdi yokmuş galiba, millet çay-şeker-ekmek bulamadığından bunların derdine düşmekten benzin derdine düşemiyormuş, kimsede araba motosiklet yokmuş diyor kayıtlar.)
-
forumun çoğu üyesi genç ve sadece bir kaç yıldır araç kullanıp yakıt alıyorlar. Eskiden durum nasıldı, yakıt fiyatlarının alım gücüne oranı neydi düşününce anılardan faydalanmak lazım.
Kendimden bir örnek vereyim.
2000 senesinde üniversite son sınıf öğrencisi iken 65 model bir vw tospağa aldım. Tabi araba hurda. 400 TL'ye almıştım o zaman düşünün arabanın durumunu.
Bakımsızlıktan ötürü bu araba şehir içinde 20lt/100 km civarı bir tüketim yapıyordu. Evlere şenlik. hız olarak da 100'ü geçmiyor o ayrı konu.
Şimdi bu denli çok yakan bir otomobille bile öğrenci bütçesiyle iyi kötü binebiliyorduk.
Ailemin 97 model benzinli bir şahini vardı, LPG yeni yeni popüler oluyordu ama benzinde de gayet rahat binilebiliyordu.
Ailenin çok parası varmış o yüzden rahatmış diyenlere sorarım. Zengin bir aile olsa şahinle işi ne ???
Gel gelelim 2001 krizinden sonra olan oldu, develüasyonla birlikte akaryakıt fiyatları saçma bir şekilde yükseldi.
Artık okul bitmişti çalışmaya başlamıştım ama gelirimle benzinli küçük motorlu bir arabayı yürütemiyordum. (77 model Murat 131'e terfi etmiştim o zaman)
sonra sırf yakıt avantajı olsun diye gidip 91 model Fiat 126 Bis aldım.
Sonrasında da LPG'li otomobiller kullanmaya başladım.
Demem o ki, 2001 öncesinde insanlar karbüratör üstalarına gidip yakıt memelerini büyütürdü arabaları daha iyi gitsin diye. İnanın arabaların yakıt tüketim değerlerine falan da kimse bakmazdı.
ama o lanet krizden sonra ekonomi öyle bir hale geldi ki o tarihren sonra akaryakıt fiyatları kullanıcı için en önemli veri ve de alacakları otomobil için tercih kriteri oldu.
Bu benim kendi gençlik dönemimden hatırladıklarımdır. Eksiği yanlışı varsa bilmiyorum ama benim yaşadığım ve hissettiğim budur.
-
chopperrider adlı üyeden alıntı
forumun çoğu üyesi genç ve sadece bir kaç yıldır araç kullanıp yakıt alıyorlar. Eskiden durum nasıldı, yakıt fiyatlarının alım gücüne oranı neydi düşününce anılardan faydalanmak lazım.
Kendimden bir örnek vereyim.
2000 senesinde üniversite son sınıf öğrencisi iken 65 model bir vw tospağa aldım. Tabi araba hurda. 400 TL'ye almıştım o zaman düşünün arabanın durumunu.
Bakımsızlıktan ötürü bu araba şehir içinde 20lt/100 km civarı bir tüketim yapıyordu. Evlere şenlik. hız olarak da 100'ü geçmiyor o ayrı konu.
Şimdi bu denli çok yakan bir otomobille bile öğrenci bütçesiyle iyi kötü binebiliyorduk.
Ailemin 97 model benzinli bir şahini vardı, LPG yeni yeni popüler oluyordu ama benzinde de gayet rahat binilebiliyordu.
Ailenin çok parası varmış o yüzden rahatmış diyenlere sorarım. Zengin bir aile olsa şahinle işi ne ???
Gel gelelim 2001 krizinden sonra olan oldu, develüasyonla birlikte akaryakıt fiyatları saçma bir şekilde yükseldi.
Artık okul bitmişti çalışmaya başlamıştım ama gelirimle benzinli küçük motorlu bir arabayı yürütemiyordum. (77 model Murat 131'e terfi etmiştim o zaman)
sonra sırf yakıt avantajı olsun diye gidip 91 model Fiat 126 Bis aldım.
Sonrasında da LPG'li otomobiller kullanmaya başladım.
Demem o ki, 2001 öncesinde insanlar karbüratör üstalarına gidip yakıt memelerini büyütürdü arabaları daha iyi gitsin diye. İnanın arabaların yakıt tüketim değerlerine falan da kimse bakmazdı.
ama o lanet krizden sonra ekonomi öyle bir hale geldi ki o tarihren sonra akaryakıt fiyatları kullanıcı için en önemli veri ve de alacakları otomobil için tercih kriteri oldu.
Bu benim kendi gençlik dönemimden hatırladıklarımdır. Eksiği yanlışı varsa bilmiyorum ama benim yaşadığım ve hissettiğim budur.
Kesinlikle doğru söylüyorsunuz. Bizde ailecek 2004 yılından sonra dizel araca geçtik. Ben hiç hatırlamıyorum. Araba çok yakıyor kullandığımız devir aralığına dikkat edelim. Filan dediğimizi.Sırf yakıt kriteri alacağımız arabayı etkilemeye başladı. Bora'ya binerken bir anda kango aldık sonrasında. Şuan eğerki motordada aynı mantıkta devam edersem 150cc'den yukarı binmemem lazım. Ama bu motora bile sürekli binsem bütün maaşımı yatırırım sanırım. Yani demem o ki eskiden herşeye bir şekilde yetiyordu. Şimdi birşeyden ödün vermemiz gerekiyor.
-
İtibardan tasarruf olmazzzzz
-
chopperrider adlı üyeden alıntı
olsun, kızdım ben sana
asdlkasdh çapırcı diil mi hepsi aynı :D
-
Depo 21 litre, Fullediğimde üstümde bir ağırlık, kıçımda bir sızı, cebimde boşluk, aklımda hissizlik uzayıp gider.90'i geçmezsen az yakıyor..
-
Erdost adlı üyeden alıntı
Depo 21 litre, Fullediğimde üstümde bir ağırlık, kıçımda bir sızı, cebimde boşluk, aklımda hissizlik uzayıp gider.90'i geçmezsen az yakıyor..
Yedek depoyla kaç lt gidebiliyorduk ? En çok bunu düşünüyorum sanırım.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)