Demir ayak pegleri üstüne bir şey koyup titreşimi önlemek?
Reklamlar
-
Reklamlar
-
Eva diye adlandırılan bir malzeme var. İstesiğin şekilde kesip slikon benzeri birşeyle yapıştırabilirsin. Bahsettiğim malzeme ucuza aldığımız parmak arası terliklerde ve kamp matlarında kullanılan malzeme.
-
Benim aklımda şu reklamlarda babet giyen kadınlar için bir ürün var Scholl marka jel tabanlık.Bunun erkek için numaralarıda varmış.Acaba alıp kullansak faydası olurmu titreşime.
-
avmert adlı üyeden alıntı
ayak pegine lastik takarak titreşimi engelleyemessiniz..
-
MahmutBiner adlı üyeden alıntı
ayak pegine lastik takarak titreşimi engelleyemessiniz..
Nerden bu kanıya vardınız? Ben ayaklarına vuran titreşim azalsın diye peglere lastik ve bez saran yüzlerce kurye gördüm.
-
MahmutBiner adlı üyeden alıntı
ayak pegine lastik takarak titreşimi engelleyemessiniz..
Titreşimi değil ama titreşim hissini azaltabilirsiniz.
-
MahmutBiner adlı üyeden alıntı
ayak pegine lastik takarak titreşimi engelleyemessiniz..
Titreşimi engellemek isteyen yok hocam onu bi parçayla nasıl yapalım zaten o bilinçteyim merak etmeyin. Demek istediğim peg demiri, titreşimi, bota direk veriyor. araya kauçuk yumuşak bir şey koysak bir nebze titreşimi hissetmemizi azaltır. diğer motorumu da o yüzden örnek verdim. cbr250 de böyleyse demek ki o plastik parça bir işe yarıyordur
-
Bune adlı üyeden alıntı
Nerden bu kanıya vardınız? Ben ayaklarına vuran titreşim azalsın diye peglere lastik ve bez saran yüzlerce kurye gördüm.
Kesin bir kanıya varmadım. Gördükleriniz kafayı kullanmamış olabilir. Ayaklardaki titreşim zaten vücudu rahatsız edecek derecede olmaz.Çünkü ayakta değil oturarak gidiyorsunuz. Motorun blok sele titreşimini kesmeden ayaklıklara silikonda taksanız o değişmez. Böyle birşey olmuş olsa tabanı jelli ayakkabı giyersiniz iş çözülür. Okadar basit olacağını düşünmüyorum ki basit değil zaten. Birdaha böyle garip uygulamalar gördüğünüzde motorcu arkadaşı durdurup neden yaptığını sorabilirsiniz
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:32 ----------
avmert adlı üyeden alıntı
Titreşimi engellemek isteyen yok hocam onu bi parçayla nasıl yapalım zaten o bilinçteyim merak etmeyin. Demek istediğim peg demiri, titreşimi, bota direk veriyor. araya kauçuk yumuşak bir şey koysak bir nebze titreşimi hissetmemizi azaltır. diğer motorumu da o yüzden örnek verdim. cbr250 de böyleyse demek ki o plastik parça bir işe yarıyordur
Pegi sadece metal yaparken üretici firmanın bildiği birşey vardır diye düşünüyorum. Arazi ve enduro tüm motorlarda ayak pegleri metal yapılıyor. Şimdi africa twinler ve üst model ağır endurolarda lastik istenildiği zaman çıkarılabilir özellikte bunun bi espirisi olabilir. Yoksa adamlar 2 liralık lastik pahalı bunu bu motora takmayalım dediklerini sanmıyorum. zırıltıyı o üstündeki perçim şeklindeki vidalardaki boşluktan yapabilir. Bir parça silikon damlatmayı denerseniz belki ses gidebilir.
-
MahmutBiner adlı üyeden alıntı
Kesin bir kanıya varmadım. Gördükleriniz kafayı kullanmamış olabilir. Ayaklardaki titreşim zaten vücudu rahatsız edecek derecede olmaz.Çünkü ayakta değil oturarak gidiyorsunuz. Motorun blok sele titreşimini kesmeden ayaklıklara silikonda taksanız o değişmez. Böyle birşey olmuş olsa tabanı jelli ayakkabı giyersiniz iş çözülür. Okadar basit olacağını düşünmüyorum ki basit değil zaten. Birdaha böyle garip uygulamalar gördüğünüzde motorcu arkadaşı durdurup neden yaptığını sorabilirsiniz
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:32 ----------
Pegi sadece metal yaparken üretici firmanın bildiği birşey vardır diye düşünüyorum. Arazi ve enduro tüm motorlarda ayak pegleri metal yapılıyor. Şimdi africa twinler ve üst model ağır endurolarda lastik istenildiği zaman çıkarılabilir özellikte bunun bi espirisi olabilir. Yoksa adamlar 2 liralık lastik pahalı bunu bu motora takmayalım dediklerini sanmıyorum. zırıltıyı o üstündeki perçim şeklindeki vidalardaki boşluktan yapabilir. Bir parça silikon damlatmayı denerseniz belki ses gidebilir.
Hafif de olsa titresim bir sure sonra ayagin uyusmasina sebebiyet verebiliyor. Peg uzeri kaucuk katmanin pozitif etkisi oluyor. \
Off road makinalarda kirli camurlu botun kaymamasi icin metal oluyor bildigim kadariyla.
Jel degil de saglam bi malzeme olmasi lazim uzun vadede ise yaramasi icin.
-
hasmet adlı üyeden alıntı
Hafif de olsa titresim bir sure sonra ayagin uyusmasina sebebiyet verebiliyor. Peg uzeri kaucuk katmanin pozitif etkisi oluyor. \
Off road makinalarda kirli camurlu botun kaymamasi icin metal oluyor bildigim kadariyla.
Jel degil de saglam bi malzeme olmasi lazim uzun vadede ise yaramasi icin.
doğrudur. Ama yamaha gibi bir motorun böyle bir motorda işçilik ve malzemeden kaçtığını düşünmüyorum. Spor motosiklerlerin bir çoğunda 1000rr fazer vs vs hepsinde metal kullanılmış muhtemelen sürüklenme esnasında yanıp tutuşmaması için düşünülmüş olabilir.
-
Kauçuğu pegin üstüne değilde bağlantı noktasına koymak daha iyi olur gibi sanki.
-
hasmet adlı üyeden alıntı
Hafif de olsa titresim bir sure sonra ayagin uyusmasina sebebiyet verebiliyor. Peg uzeri kaucuk katmanin pozitif etkisi oluyor. \
Off road makinalarda kirli camurlu botun kaymamasi icin metal oluyor bildigim kadariyla.
Jel degil de saglam bi malzeme olmasi lazim uzun vadede ise yaramasi icin.
Hasmet hocam mt25 pegine ne yapabiliriz bir fikriniz var mı ?
-
Klasik bmw lere bakin. Onlarin kaucuklarin masallahi var ama titresimi hissetirmiyor ise yarıyor yani
-
avmert adlı üyeden alıntı
Hasmet hocam mt25 pegine ne yapabiliriz bir fikriniz var mı ?
Temiz cozum icin kaucuklu peg alinabilir.
MahmutBiner adlı üyeden alıntı
doğrudur. Ama yamaha gibi bir motorun böyle bir motorda işçilik ve malzemeden kaçtığını düşünmüyorum. Spor motosiklerlerin bir çoğunda 1000rr fazer vs vs hepsinde metal kullanılmış muhtemelen sürüklenme esnasında yanıp tutuşmaması için düşünülmüş olabilir.
Giris seviyesi 250cc bir motosiklete ne koyup ne koymayacaklarini cok iyi arastirirlar. Cunku butce sinirli. Her yere dagitmalari mumkun degil. ille de bir seyler eksik kalacak. Eger kaucuklu peg'i elediklerinde cok sikayet olmayacagini dusunurlerse direk elerler.
Eski 990 Superduke peglerinde varmis kaucuk, yenisinde yok. Hatta peg yuzeyi de biraz yumusak sekilli oldugunda acaip kayiyor insanin ayagi. Acaba degistirsem mi diye dusunmustum zamaninda...
Peg'in suruklenerek uzerindeki kaucugu tutusturma ihtimalinin oldugunu dusunmuyorum.
-
avmert adlı üyeden alıntı
Hasmet hocam mt25 pegine ne yapabiliriz bir fikriniz var mı ?
hasmet adlı üyeden alıntı
Temiz cozum icin kaucuklu peg alinabilir.
Hasmet beyin önerdiği çözüm en iyisi. Bende bir ilave yapmak isterim, bajaj pulsar 200ns sürücü pegleri hem kauçuklu, hem görsel olarak güzel hemde fiyat olarak çok uygun(tanesi 25tl falan).
Büyük ihtimalle mt25 e uyar diye tahmin ediyorum ama denemeden bilinmez elbette. Denemeni tavsiye ederim.
-
Cbr lardaki basamakta siyah lastik var titreşimi ayağa iletirken azaltıyor.
R25 te lastik yok, titreşimi ayaklarda hissediyorsun cidden rahatsız ediyor.
Pulsarın basamağına baktım güzel gibi acaba takılabilir mi r25 e?
Üreticiler bu kadar basit bir şeyi neden düşünmezler anlayamadım.
-
Bu basamaklar tüm motorlarda standart neredeyse.
Şu linktekini al kullan. orjinalleri sakla. Canın istediğinde yada motoru satmak istediğinde değiştirirsin tekrar.
https://www.aliexpress.com/item/Fron...c-7213d4cbbc79
-
Bastığınız yere deılde bağlantı yerıne plastık conta koymak en mantıklısı gıbı.
Bazı fırmalar elcıklerın dıplerıne plastık koyar kı tıtresım fazla hıssedılmesın diye
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:01 ----------
Tıtresım azalsın dıye motor blogu ıle şase bağlantısı arasınada plastık conta koyar fırmalar hatta arastırırsanız motor blogunu sokup vıdaların arasında plastik conta koyup gerı takan ınsanları görebilirsiniz
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)