Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

youtube'tan falan izleyerek forkları ve arka amortisörü toparlayabilir miyim?

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    13 Kasım 2015
    benim motorun süspansiyonlar 70kg adam için ayarlanmış.(ekipmasız 105kg'ım) Çöp. En sertte kullanıyorum. Arkadaşın motoru alınca sırf süspansiyon farkından dolayı inesim gelmiyor, ne güzel lan öyle bele vurmuyor tüm o darbeler.

    Asfaltta pek sürmüyorum o yüzden lütfen "gerek yok" tarzı yorumlarda bulunmayın. Sag çok önemli diye biliyorum.

    Sorum şu, ön forkları söksem, parçalasam, valfleri falan değiştirebilir miyim kendim? Bu işler çok mu zor? İlla prof. yardım mı almak lazım?
    Youtube'tan birkaç video izledim, gelgelelim bu şekilde bir kanıya varmak yardımcı olamıyor. Adamın şak diye monte ettği karbüratörü takabilmek için 45dk harcadım. Bir başkası seleyi cuk diye oturtur ben 20 dk savaştım.

    Motorda şuan 0.42 ön, 0.52 arka yay var, ben 0.55 ön, 0.62 arka alacağım. Aradaki fark çok fazla diye biliyorum, dolayısıyla valfleri falan değiştirmem gerekecek. Arka shock'u parçalasam, tek sıkıntı nitrojen bastıracak yer aramakta sanırım.

    Fakat sorum şu, tamamen parçalayıp yeniden toparlayabilir miyim? İşçilik fiyatı çok fazla, 2 ön yay + arka yay + tümden valf seti + yağ toplam 500 dolara gelecek. Dün mail attım bugün cevap, hepsini 100.000 krona yaparız(850 dolar). Yani 350 dolar kar edeceğim kendim yaparsam + öğrenmiş olacağım. Ne yapmalı sizce?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Eski motosikleti o yüzden değiştirmiştim. Çok önemli. Sadece vurma vs. değil, ani fren esnasında ön süspansiyon dibe dayanır ve tekerlek anında kayar düşersiniz. Başıma geldi. İğrenç birşey şey. Kendim yapmadığım için yardımcı olamayacağım, ama ihmal etmeyin. Sadece rahatlık değil, güvenlik asıl sorun.

  3. #3
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    Zorundan ziyade ince iş onlar. Dikkat gerektirir. Bi yeri eksik veya hatalı yaparsan yolda iş alırsın başına. 45 dk da bi karbüratörle uğraştığını göz önünde bulundurursak biraz zor senin açından.

    Ama öğrenme yapma hevesine hayranım bence sen ilk seferde yapamasanda söker takar yaparsın.

    Kolay gelsin.

  4. #4

    Üyelik
    07 Mayıs 2013
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    gsr 600
    sıkıntı belinde hissettiğin darbelerse, ben olsam arka amortisörle ilgilenirdim öncelikle.

  5. #5
    zekeriyaimam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mayıs 2016
    Şehir
    Gebze
    Motosikleti
    simson
    Bence çıkma bi takım daha al ki dağıtıp toplayamazsan motorsuz kalmazsın

  6. #6
    < iLk@yy > - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '01 CBR600F4i(2011-?) / '07 Burgman400(2018-?)
    normalde inbound ve rebound ayarlamalarını yapabiliyor musun ?
    yani sönümleme ve geri açılma için ayarların var mı ? var ise bunlar yardımcı olamıyor mu ?

  7. #7

    Üyelik
    15 Temmuz 2014
    Şehir
    İstanbul
    Süspansiyonu 70kg için ayarlayanı bul "bunu eski haline getir" de

  8. #8

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Bu kadar zahmetli bir iş ise $350 işçilik az söylemişker vallahi, benim servisson'um taş mı yesin =))

    Çok detaylı anlatımlar bulman lazım, service manuel'leri edinmen lazım. Hobi olarak gireceğim diyorsan buyur gir, ama yapamama riskin yüksek olacak - bir de asıl problem yaptığını zannettiğin halde yapamamış olman olur.

  9. #9

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    yıllar önce arkadaşım ikinci motoru var hala duruyor 95 model r80gs onun strut absorver sistemli yani yaylı amortisör sistemini shock absorver sistemli ye çevirmişdi motorun kaderi değişmşidi araba gibi olmuşdu yolda çukur tümsek hiç bir şey hissetmiyordun..

    tabi arkadaşın evi müstakil garajı var ve eli bu işlere çok yatkındır benim silverwingin grenajlarıda beraber sökmüşdük yani daha doğrusu o sökmüşdü ben tornavida ve çay getir götür yaptım çoğunlukla :D

  10. #10
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı < iLk@yy > adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    normalde inbound ve rebound ayarlamalarını yapabiliyor musun ?
    yani sönümleme ve geri açılma için ayarların var mı ? var ise bunlar yardımcı olamıyor mu ?
    İşe yaramıyor malesef. Yay sertliğini karşılayacak ayar malesef yok. Sadece kendi ağırlığınız kullanışlı süspansiyon mesafesinin çoğunu bitiriyor, "sag" diyor ecnebiler. Compression ve rebound'u arttırıp "bari süspansiyonun hareketini azaltayım" dediğinizde yine aynı sorun çıkıyor karşınıza, süspansiyonun çalışmasını zorlaştırmış oluyorsunuz.

    İğrenç bir şey. Fren yapmaya korkuyorsunuz bir süre sonra...

  11. #11
    shruikan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2015
    Motosikleti
    turuncu
    ayarlı bi çatal seti alsan? o kaç para oralarda?

  12. #12
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı shruikan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ayarlı bi çatal seti alsan? o kaç para oralarda?
    Ayarlanabilir yay sertliği olan süspansiyon yok.

  13. #13
    shruikan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2015
    Motosikleti
    turuncu
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ayarlanabilir yay sertliği olan süspansiyon yok.
    çok anlamam da, bu "ayarlı süspansiyon"un esprisi ne o zaman? sadece pist kullanımı - normal kullanım arası oynamak için mi?
    bu arkadaşın derdine çare olacak bir yönü yok mu yani?

  14. #14
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    Alıntı shruikan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    çok anlamam da, bu "ayarlı süspansiyon"un esprisi ne o zaman? sadece pist kullanımı - normal kullanım arası oynamak için mi?
    bu arkadaşın derdine çare olacak bir yönü yok mu yani?
    yayın esnediği bölümü kısaltıp uzatıyor. Yay daha sert veya daha yumşak çalışıyor. Yayın toplam çalışma boyu değişmiyor.

  15. #15
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı shruikan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    çok anlamam da, bu "ayarlı süspansiyon"un esprisi ne o zaman? sadece pist kullanımı - normal kullanım arası oynamak için mi?
    bu arkadaşın derdine çare olacak bir yönü yok mu yani?
    Malesef.

    Mumkun ayarlar:
    - Preload
    - Compression
    - Rebound

    Arastirip ogrenmeniz lazim tam olarak ne ise yaradiklarini.

    Alıntı matrax33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yayın esnediği bölümü kısaltıp uzatıyor. Yay daha sert veya daha yumşak çalışıyor. Yayın toplam çalışma boyu değişmiyor.
    Tam olarak degil. Yayin ilk hareket mesafesi azaltilmis oluyor. Ancak birim guc uygulandiginda esit mesafe aliyor yay yine de, ki yayin sertliginin tanimi da bu. Yayin sertligi sabit oldugu icin onu degistirmenin tek yolu yaylari degistirmek.

  16. #16
    shruikan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2015
    Motosikleti
    turuncu
    aman neyse; bu teknik konuya dalmaktansa, mevcut kilomu korumak daha kolay benim için

  17. #17
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    Ben 75 kiloyum. 4-5 metreye kadar zıplayıp sert zemine iniyorum hiç rahatsız edici durum yaşamadım. Ön takımda öyle 2 kişiyken bile frene asılınca laps diye yapışmıyor. Acaba drz ler mi yumşak kalıyor orjinalden ?


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)