Benim eşimde araba kullanıyor ama erkekler bu konuda kadınlardan daha iyi.İyi kullanan kadınlarda var tabi ama genelde iyi değiller.
şu linkide şuraya bırakayım.
https://www.youtube.com/watch?v=tf4TIWECZ30
Hepinize tek tek cevap vermek isterdim ama cevaplarım ile sayfaları işgal etmiş olmak istemem.
Cevap yazan veya yazmadığı halde yukarıdaki iddialı cümlelerimi okuduğunda "Ne diyor bu herif ? Hiç İstanbul trafiğinde motor sürmemiş galiba" diye düşünen arkadaşlar için aşağıdaki açıklamayı gerekli buluyorum.
Adımın altına bakarsanız "Motosiklet Eğitmeni" ibaresini görebilirsiniz. Bunun İngiliz ve Fransız eğitmenler ile çalışarak aldığım diplomalarımdaki karşılığı "Advance Riding Instructor" . Birebir çevrilirse "İleri Binicilik Eğitmeni"
Forumdaki veya dışarıdaki motosiklet binicilerinin çoğunluğu buradaki "ileri" kelimesini hızlı , yarış , süper falan gibi bir şeyler ifade ettiğini sanmakta . Halbuki buradaki "ileri" kelimesinin anlamı zihnen , mental olarak bulunduğun anın ilerisinde olmaktan başka bir şey değil.
Aldığım ve öğrencilerime aktarmaya çalıştığım şey , bulundukları anın ilerisine gidip olasılıkları görebilmeleri ve bu olasılıkları en doğru şekilde değerlendirerek karar verme becerilerini arttırmaya çalışmaktır. Bizlerin eğitiminde kimseye dizlerini yere nasıl sürteceğini öğretmeyiz. O hakimiyet ve pist eğitmenlerinin işidir.
Kısacası ben de sizinle aynı trafikte motosiklet kullanıyorum ve anlatmaya çalıştığınız riskleri , aymaz sürücüleri , beceriksizleri , kötü asfalt ve yol koşullarını , refüj sulamalarını v.s. v.s. farkındayım. Ancak tek fark ile . Ben bunları mümkün olduğu kadar önceden tahmin edip ona göre tedbir aldığım için bu riskler gerçekleştiğinde orada olmuyorum.
Trafikte bir kazaya karışmamanın en garantili yolu , kaza olduğunda orada olmamaktır
Genel felsefemiz budur. Neredeyse yıllardır eğitimlerim dışında kaçış manevrası veya acil fren yapmak zorunda kalmadım. Bunlara ihtiyaç duyacağım pozisyonları öngörüp tedbirini erkenden aldığım için ihtiyacım kalmadı.
Başkalarının hatasından kaynaklanan her türlü sorun çözülebilir. Zaten bunu yapamıyorsanız trafiğe çıkmayın arkadaşlar , eninde sonunda o salak sürücü gelir ve sizi bulur . Tedbirsiz yakalanırsanız kaza kaçınılmazdır.
İleri Sürüş Felsefesinde "Kafama meteor düşmediği sürece hata bendedir" kuralı en üsttedir .
Umarım derdimi dilim döndüğünce anlatabilmişimdir.
Yinede birileri çıkıp aşağıya ,
Ama hocam arabanın biri aniden sola dönerse , arkadan gelip çarparsa , sarhoşun biri üzerime kırarsa kaçılmaz ki . diyecektir.
Yılda en az 50.000 km motor üzerinde yol yapan bendeniz o adamların yüzlercesi ile her gün karşılaşıyorum ve bana çarpamıyorlar.
Hayır hayır üstün bir sürücü veya olağanüstü yetenekleri olan bir binici falan değilim . Aksine şişman hantal yaşlı gözleri bozuk ve refleksleri zayıflamış bir adamım . Sadece aldığım eğitimde öğrendiklerimi uyguluyor ve hayatta kalmayı başarıyorum.
Sevgilerimle
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
Kadın - motosiklet - kaza - eğitmen - amerikalı Bir motosikletnet fıkrası gibi...
biz amerikada 400 beygirden aşağıya araba demeyiz 150 beygir olmayan motosiklete motosiklet demeyiz yaşasın amerika
amerika en büyük amerika en şahane amerika en iyi en iyi biz yaşıyoruz amerika da böyle yaşıyoruz biz amerikalıyız
amerika yaşasın amerika amerika ABD yaşasın trump yaşasın rocky yaşasın rambo
amerika en büyük en büyük amerika
amerika birdir
bizim yollarımız amerika yolu bizim yollarımız amerikan yolu tozlanmaz
ben amerika da yaşıyorum o yüzden 400 beygirden aşağısına binmem
ben amerikalıyım
AMERİKA
A ME Rİ KA !!!
Trafikte risk almadan motosiklet sürebileceğinizi ima ediyorsunuz, ki bu komik bir iddia. Türkiye'de değil, tüm dünyada öyle.
"Risk olmadan olmaz" diyenlere de cevabınız "şimdiye kadar benim başıma gelmedi", ki bu geçerli bir cevap değil. Yarın gelmeyeceğini bilemezsiniz. Sizin gibi başka birinin başına gelmeyeceğini de bilemezsiniz. Anekdotlar yanıltıcıdır, istatistikler bilgilendiricidir.
Değerli bir eğitmenimiz olarak "sahte sözler pazarlama" olarak anlaşılabilecek ifadelerden uzak duracağınızı düşünürdüm.
@Okan Sinan Ocan
Sevgili hocam,
Elinizdeki doneler,gayet tutarli ve mantikli hatta hayat kurtaracak nitelikte gozuksede,sonuçta insaniz,hergun kafamiz ayni ahenkte olmuyor,moral,stres,yorgunluk vs.tamam denilebilir ee kardeşim o zaman o halde motora binme!,insan ustu bir konumda degiliz sezgisel guclerimiz,riskleri ölcecek ve anlik reaksiyon gosterecek duzeyde bir sisteme ´´detayli´´ sahip degiliz.
Bu dogrultuda teknik yontemlerde dahil,tecrube edinmek ne kadar yeterli,trafikte,senaryosu,aktorleri belli bir filmde oynamiyoruz repliklerimiz hazir gelsin onumuze.
4teker ustundeki birinin,bir tarafini kaşirken,sigarasini yakmaya ugrasirken,telefonla gorusurken,radyo frekansi ayarlama ile mesgulken yapabilecegi en ufak bir hatayi absorbe edebilecek sezgisel güç nasil kazanilabilir?ve bu tiplerin trafikte yekun teskil ettigi bir durumda.
Yoksa evden cikmadan once trafikte olusacak olumsuzluklara karsi uygulanacak kontralar icin hazirlik testi cozerek dersimize iyi calisarak o sekilde kontak cevirmeliyiz.
Yani sadede Okan hoca degil 2 farkli egitmenden de benzeri seyler duydum,ben egitmen olsam acik acik sunu soylerdim,"valla hacut bu isin dogasi geregi belli bir risk iceriyor,bir cok egitmen bile ciddi kazalara karisiyor hatta oluyor.Sen aldigin egitimlerle,kendini gelistirmeye harcayacagin cabayla bunu minimuma indirebilirsin fakat yaralanma veya olme riskin hicbir zaman bir otomobil surucusuyle ayni olmayacak".evet ticari yonden bakarsak pek mantikli olmazdi bu soylem ama yine de soylerdim
sizin gözetiminizde ilk defa motosiklet kullanacaklara; bu ananız, babanız, eşiniz, ablanız, kız kardeşiniz olur kontrolden çıktığını hissettiği anda debriyajı sıkıp makineyi arka tekerden ayırmayı iyi tembihleyip anlatmak lazım.
yapılan en büyük hatalardan birisi ilk defa kullanacak birisine "o debriyaj, şu gaz, şu fren hade bakim kaldır motoru" demek.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)