İlk Motor olarak Vulcan S
Reklamlar
-
Merhaba,
Yaşım 38. Boy 185 kilo 110. Uzun senelerdir araba kullanıyorum ama hiç motora binmedim. Mobilet veya scooter dahi kullanmadım.
Mart gibi adam gibi eğitim alıp (muhtemelen motto academy olacak) bir motosiklet alma niyetindeyim.
Araştırdım baktım,Kawasaki Vulcan S için yabancı yayınlar hep başlangıç motoru diyor. Sonra rahmetli AEA videosuna rastladım o da başlangıç için olabilir diyor. Bir de buradaki binicilere sormak istedim sizin görüşünüz nedir?
Teşekkürler
PS: İlk 125 cc al 10 bin km bin sonra 250 cc al 20 bin km bin diyeceklere şu kadarını söyleyeyim 70 yaşına kadar (yaşarsam) 10 bin km bile binmeyeceğim dolayısıyla başlangıç motoru işini eğitimle atlatma niyetindeyim.
Tekrar teşekkürler
Reklamlar
-
Rahmetli barkın abının bır tavsıyesı vardı senin gibi insanlara. Motoru motto academye indiriyorsun ve sana kademe kademr o motora kadar egıtım veriyorlar
-
Cok elestirilebilir ama ss motorlar haric cc'nin pek muhim oldugunu dusunmuyorum baslangic icin. Mt gibi psikopat motorlar haric tabi istisnalar mevcut
-
Aklıma gelen tek sıkıntı ağırlık ama sizin 110 kilo olmanız güzel bir avantaj. sadraf'ın düşüncesine katılıyorum. Naked ve SS'nin üst segment motorları hariç başlangıç için uygun diye düşünüyorum.
-
EUOGLU adlı üyeden alıntı
Rahmetli barkın abının bır tavsıyesı vardı senin gibi insanlara. Motoru motto academye indiriyorsun ve sana kademe kademr o motora kadar egıtım veriyorlar
aynen ben ve bir arkadasim 38 yasimizda motto ile sorunsuz basladik.
vulcan s gonlunuze hitap ettiyse, alin egitimlerinizi, motoru da once oraya indirin, standart egitimin ustune kendi motorunuzla hakimiyet egitimi alip atin kendinizi sokaklara.
vulcan s'i begendiyseniz, yamaha xv950 ye de bir bakin derim.
-
vulcan s güzel motor acemi bile sürer ufak bir eğitimle öyle gözde çok büyütülücek bir motor değil bilhassa kawa nın çift silindirli motorları çok dengeli kullanıcı dostu oluyor.. 650 cc lik cift silindirli motor var.. bana çok genel tarzı itibariyle hysoung gv650 anımsatır sürüş tarzı motoru v.b .. gerçi gv biraz ustalık ister o başka.. zaten ikiside sport cruiser tarzlarıda aynı.
arkadan, heleki yandan arkaya doğru bakdınmı kymco venoxa aşırı benziyor yada ben benzetiyorum..
selesi alçakdır sizin boyda kiloda birine oturuş pozisyonu 250cc lik motor gibi gelir.. geri kalan her şeyide kawasakinin ergofit dediği component tasarımdan oluşuyor..
Her yeri ayarlanabiliyor debriyaj kolu ayaklıklar falan bendede vn900 vardı onun abisi ağır abisi hatta ..
çok bir sıkıntı çekiceğinizi sanmıyorum.. hatta çok yakıcağınıda sanmıyorum 650c.c lik yeni nesil motorlar artık çok iddalı yakıt değerleri var..
-
motor evet ağır ama oldukça dengeli barkın abiyide izlemişsiniz zaten sadece park ederken sağa sola çekerken hissediyorsunuz bu ağırlığı.biz 3 kişi zincir yağlamasını yapabiliyoruz 2 kişi yatırıyor biri yağlama çevirmesini yapıyor.yakıt tüketimi düşük 5.5 litre gibi ortalaması dahada az yakar.110 kilo olmanız motoru daha rahat hükmetmenizi sağlıcaktır.ern6 motoru var devirlenmeyi gitmeyi seviyor ama kurcalamışlar tabi bu motora göre ayarlamışlar gaz kontrolu gayet güzel geliyor.motora söylenicek pek bir şey yok sizin trafik ve sürüş eğitimi almanız gerekir.bu motoru yana yatırmanız bile baya bir tuzluya çıkıcak.bence ilk motor kesinlikle olmaz ama yinede siz bilirsiniz.zaten oldukça pahalı bir motor bence vitesli bir motor cbf vs gibi hemen elden çıkartıcağınız bir motor alın onda 1 2 ay deneyim ve eğitim alıp vulcana transfer olursanız daha rahat eder ve zevk alırsınız
-
sadraf adlı üyeden alıntı
Cok elestirilebilir ama ss motorlar haric cc'nin pek muhim oldugunu dusunmuyorum baslangic icin. Mt gibi psikopat motorlar haric tabi istisnalar mevcut
Kesinlikle katılıyorum. Forumdaki insanlar tabiki en güvenli olan düşük cc den başla çünkü hata affeder diyecekler. Ama enduro meraklısı bir insan veya cruiser meraklısı bir insan zaten düşük cc si olmadığı için min 650-700 aralığında başlıyacak örnek vermem gerekirse bence boyu posu yerinde biri nc750x ile başlaması ile mt-25,r25 ile başlamasının farkı yok hatta nc750x daha güvenli bence
-
zaten yüksek hacimede gerek yok ki şayet racing sürmüyorsan yada ciddi torka ihtiyacın yoksa.. 250 lik bir motorda çok rahat 140-150 yapar 600 lükde yapar süratle işin yoksa yada doymuşsan bu işlere zaten yapacağın stabil hız 110-140 arasıdır..
yüksek hacim neden gereklidir ss ler dışında diğer motorlarda genelde tork yani güç için gereklidir.. oda sürüş ihtiyaçlarına göre değişir..
gerçek bir enduro tecrübesiyle işin yoksa yüksek hacimli bir enduroyu scooter niyetine şehir içinde kullanıyorsan ben böyle yüzlerce insan gördüm sohbet ettim tanışdım sadece yakıt israfı yaparsın o kadar yakıtta bana koymaz dersen güle güle kullan denir ..
geçen gün bir çift ile tanışdık grup buluşmasında arkadaşda r1200gs var 2006 model
adam daha ne uzun yol yapmış ne başka bir şey 4 senedir motor adamdaymış ve 4 senedir tek yaptığı güneş açdığında hanımını alıp sahile inmek cafeye falan gitmek sahilde tur atmak yani adam xmas,pcx niyetine 1200gs sürüyor 4 senedir .. keyif onların bir şey denmez..
fazla bu konulara girmemek lazım boşverin ben defalarca yazdım çizdim 16 senedir bu forumda ve hala 16 senedir fikrim sabittir hiç değişmedi türkiyenin hacmi her açıdan yakıt genel işletim giderleri yeterli performans v.b 250cc dir bana göre..
ss leri ve gerçekden sürüşde torka ihtiyaç duyan insanları tenzih ederek genelleme mi yapıyorum.
-
Siz zaten kararinizi vermissiniz buraya neden sorma ihtiyaci hissettiniz anlamadim. Aksini söyleyeceklere cevabinizi bile hazirlamissiniz.
Bence baslangic icin uygundur.
-
Ybr ci cbf ci tayfa istila etmemis hayret.Gerekli olgunluga erismis her kisi diledigi cc ile baslar.Tabi şu 600 cc ve ya 1000 cc lik yaris motorlari haric.Bende nc750 ile başladım. Insan yeter ki kendini bilsin
-
Zaten kararını vermişsin,al bin güle güle kullan.
1- Motosiklet hata affetmez.
2-Büyük motosiklet hiç affetmez.
3- Küçük hacim ,reflekslerin oluşması için önerilir. Teorik olarak kullanmayı bilmek başka,reflekslerin oluşması başkadır. Önüne öküz çıktığı zaman ön fren mi arka fren mi yapacaksın yada kombine ikisini mi kullanacaksın? Sağa yada sola mı kaçacaksın. 1 sn içinde karar verip uygulaman gerekir. Bunun için reflekslerinin oluşması lazım.
-
70 - 38 = 32yıl
32 x mtv, sigorta, bakım
10 000km için hem tuzlu
hem de daima acemi
etkilendim
-
Hayatında hiç motor kullanmamış adamın ilk motor olarak HD Night Rod alarak bu işe başladığını duydu bu kulaklar.
Kendisi hala sağ, mis gibi öğrenmiş kim bilir kaçıncı motorunu almış. Tamamen şahsi kararlar bunlar, tavsiye edilen olmasa bile karar çoktan verilmiş.
Eğitimi adam akıllı aldığınız sürece sorun olacağını sanmıyorum, 600RR dememiş adam sonuç olarak. Şimdiden hayırlı uğurlu
-
Herşey tamam ama kullanma amacını tam anlayamadım.
Çok az km yapmak da motor için risklidir.
Refleksler azalır, alışkanlık oluşmaz vs
Yani konu sadece maddi yükü değil,
Çok az kullandığınızda insan körelir.
Hamdım, piştim, hala hamım.
-
küçük hacimin esas iyi yanı trafiğe alışmaktır..
motor sürmek ayrı bir unsurdur trafiğe alışmak adapte olmak apayrı bir unsurdur.. büyük hacimle trafiğe alışmak çok zaman alır küçük hacime göre hemde çok fazla.. o yüzdendir bazı yüksek hacim sürenler "abi trafik vardır açılsın şu saatte gideriz" falan derler dur kalk yoğun trafiğe gelemezler elleri ayakları birbirine dolaşır.
trafik önemli bir unsur trafiği çözememiş bir motorcu istediği kadar tek tekere kaldırsın dümdüz yolda 250 bassın yanlasın yatsın kalksın bana göre tam bir motorcu değildir.. açık yolda onu bir iki tur ders versen dümdüz yolda herkes yapar..
önemli olan trafikde sürebilmekdir..
-
-
tecrübelerime dayanarak diyorumki trafikde motor sürmüş bir motorcu ile sadece uzunyol yada trafik yoğun olmadığı saatlerde çıkan motorcu arasında ayna ve fren kullanım farkı ciddi ölçüde var..
trafikde yoğun kullanan bir motorcu aynalarını çok aktif ve ustaca kullana bilirken artık çünkü ister istemeden alışkanlık oluyor uzun yolda daha çok süren motorcular aynaları çok az kullanıyor yada nerdeyse hiç kullanmıyor..
Fren içinde aynısı geçerli trafikde freni kullanmak fren yeteneğini nerde nasıl frenleri kontrol edebilme ustalığınıda insana öğretiyor.. bazen yatmalar kalkmalar düşmeler ufak tefek oluyor olucakda zaten ustalaşmaya giden yolda onlarda tadı tuzu biberi ..
kısaca bir adam gelsin 2 yıl boyunca 5 bin km sadece uzun yol yaptım desin... diğeride aynı süre zarfında sadece şehir içi kapalı yoğun trafiğin olduğu yerlerde 2 bin km yol yaptım desin... benim için 2 bin km yol yapan 5 bin km yol yapandan daha usta ve yeteneklidir..
-
afsinyus adlı üyeden alıntı
Merhaba,
Yaşım 38. Boy 185 kilo 110. Uzun senelerdir araba kullanıyorum ama hiç motora binmedim. Mobilet veya scooter dahi kullanmadım.
Mart gibi adam gibi eğitim alıp (muhtemelen motto academy olacak) bir motosiklet alma niyetindeyim.
Araştırdım baktım,Kawasaki Vulcan S için yabancı yayınlar hep başlangıç motoru diyor. Sonra rahmetli AEA videosuna rastladım o da başlangıç için olabilir diyor. Bir de buradaki binicilere sormak istedim sizin görüşünüz nedir?
Teşekkürler
PS: İlk 125 cc al 10 bin km bin sonra 250 cc al 20 bin km bin diyeceklere şu kadarını söyleyeyim 70 yaşına kadar (yaşarsam) 10 bin km bile binmeyeceğim dolayısıyla başlangıç motoru işini eğitimle atlatma niyetindeyim.
Tekrar teşekkürler
Merhabalar,
24 yaş üzeri yeni başlayanlar için gayet uygun bir motor seçmişsiniz. Ancak yanlışınız motor ile yapmayı hedeflediğiniz toplam kilometredir. Trafikte güvenle motosikler kullanabilmeniz için en az iki aşamalı bir eğitimden geçmeniz şarttır . Her aşama sonrasında aldığınız eğtimin yerleşmesi için en az 2500-3000 km lik sürüş tecrübesi gereklidir. Bu hesaba göre 5000-6000 km motosiklet kullanmadan yeterli sürüş güvenliğine ulaşamayacaksınız. Bence eğitimden hemen sonra bolca yol yapıp pekiştirmenizde büyük fayda vardır. Motto daki eğitmeniniz de bu konuda sizi mutlaka bilgilendirecektir.
Sevgilerimle
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
-
Çevremde hiç motor sürücüsü olmadığından fikirleriniz çok değerli. genel değerlendirmeler için herkese çok teşekkürler.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)