eski bujinin yeni bujinin performansa etkisi olur mu mesela 1. viteste 20 ile giderken 2. vitesi istiyor bujiyi değiştirdikten sonra bu rakam 25-30 a çıkar mı
eski bujinin yeni bujinin performansa etkisi olur mu mesela 1. viteste 20 ile giderken 2. vitesi istiyor bujiyi değiştirdikten sonra bu rakam 25-30 a çıkar mı
Hayır olmaz. Buji patlak değilse, ki patlaksa zaten motor patırdar. İridyum buji harici performans farkı olmaz.
Bunlar hem uzun ömürlü olur hemde daha iyi ateşler ısınma genleşme oranları normal bujilerden farklıdır.
Motorun çalışması daha düzenli ve stabil olsada performans olarak çok büyük katkı sağlamaz.
Valla hiza etkisi olacagini sanmam ama pulstar diye bir buji markasi var motora gore hangisi bilemedigimden siparis veremedim bu pulstar bujinin olayi plasma olmasi ve ateslemede en kral bujiden kat kat ustun oldugu soyleniyor bu buji atesleme aninda butun yakiti atesliyor diger bujiler gibi cig benzin birakmiyor buda yakit ve guc olarak yansiyor link koyamiyorum suan ama pulstar spark plugs vs gibi aratirsaniz youtube da bir suru video bulabilirsiniz cesitli dyno testleri falan var hani hangi bujinin uyacagini bilsem amazondan falan sioaris gecip denemeyi cok isterdim firmaya mail attim ama cevap alamadim
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:34 ----------
Birde bu bujilerin ömrünün cok uzun oldugunuda duymustum
Hocam bende bajaj pulsar as150 modeli var bakım Aralık’ları bajaj da 5000 km motor şu anda 3500 km de son 200-300 km dir motor patırdıyor motoru çalıştırdıktan sonra ilk 1-2 dk patırdıyor motor sonra düzeliyor sebebi buji den diye düşünüyorum ama sizin yorumunuza da dinlemek isterin
Bakım aralığını bilmem. Karbüratörden kaynaklanabileceğini düşünüyorum. Bi temizleyip hava ayarı yapmak gerek. Çok can sıkıcı değilse bakım zamanını da bekleyebilirsiniz. Patırdama ısınınca geçtiği için böyle düşünüyorum.
Olur.
Çıkmaz.
Bu ara tüm başlıklara detaya girmeden net cevaplar yazasım var.
(Yaş ortalaması düşüyor gibi hissediyorum.)
Bujilerin performansa etkisi kesinlikle olur , ancak sizin dediğiniz kadar olur mu orası tartışılır . Neden bozulana kadar kullanmak gibi bir amaç içine girdiniz bilmiyorum ama bildiğiniz üzere buji yanma verimini ve yakıttan aldığınız verimi etkılıyor Buda demek oluyor ki aldığınız benzınden max fayda için iyi bir yanma meydana gelmesi gerekemektedir bunun içinde kaliteli bir bujı .....
2. fites isteme olayı devirle alakalı, buna müdahale etmek için ön-arka dişlilerle oynuyorlar. Yani aynı hıza daha düşük devirde ulaşırsan vites attığın sürat artar. Ama motorun seriliğinden çalarsın.
Buji nedir? Sıkıştırma dan sonra patlama yaparak yakıtı ateşler.
Evet ırıdıum bujıler daha ıyı bır ateşleme gerçekleştırır fakat gucunde veya büyüklüğünde değişim olmaz.
Konjektor ve kabloları değiştirmezsenız daha fazla guc elde edemezsınız.
Ama daha uzun ömürlü ve yapısı ıtıbarı ıle daha ıyı ateşleme elde edersınız.
Bu aynı yuvaya aynı watt ve amperde led ampul takmak gıbı gucu vs aynı ama yapısı farklı
Iridyum buji güçte azda olsa bir değişim yaratır. Tek silindir makinada çok belli olmasada 4 silindir yüksek hacimli makinalarda özellikle motorun gaz yemesi değişiyor. Kendi motorumda buji değişimi sonrası ciddi bir fark oldu. Standart mod A modu gibi oldu.
Fakat bujileride zamani geldimi değişmek lazım. Patlayana kadar kullanmak tabiki yanlıştır
bujiyle birşeyler yapıp max hızı artırmak istersen tırnak aralığını daralt , mesela standart 0,8 mm ise 0,5 yap , bu şekilde daha erken yanma başlar yani ateşleme avansın artmış olur , üst devirler canlanır , yalnız şunu unutmaki motorların ayarlarındaki farklı müdahaleler ömürlerinden yer..iridyum buji ise performansı artırmaz , sadece çok uzun kilometreler boyunca tırnak aralağı değişmediği için mevcut performansı korur..
Tecrübe :
Motosiklet : Tek silindir 250cc karbüratörlü.
Buji : Fabrika çıkışlı Denso
Değişen buji : Ngk iridium (tam olarak muadili seçildi , ilgili buji markalarının "crossreference" listelerine bknz.)
Sonuç : Fabrika tarafından secçilen buji herşekilde isabetli seçilmiş , iridium buji ilk çalıştırmada verimli ve düşük devirde daha iyi yanma sağlatsada , iridium yüksek devirde zayıf kalıp ateşlemeyi sağlıklı yapamıyor idi.
Yorum : Fabrika isabetli herkoşulda sıhhatli çalışanı belirleyip takmış idi , iridium için "sanırım" bobin vs parçaların modifiye ihtiyacı vardı , hasılı kelam evet bujiler fark ediyor tek silindirde dahi ancak bu size sıhhatli çalışma olarak dönüyor , yoksa motosiklete ek 5hp sağlamıyor.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)