Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

bujilerin performansa etkisi olur mu

    REKLAM ALANI
  1. #1
    j700 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Aralık 2012
    Şehir
    Alanya
    Motosikleti
    Honda CB125 ACE
    eski bujinin yeni bujinin performansa etkisi olur mu mesela 1. viteste 20 ile giderken 2. vitesi istiyor bujiyi değiştirdikten sonra bu rakam 25-30 a çıkar mı


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    Hayır olmaz. Buji patlak değilse, ki patlaksa zaten motor patırdar. İridyum buji harici performans farkı olmaz.




    Bunlar hem uzun ömürlü olur hemde daha iyi ateşler ısınma genleşme oranları normal bujilerden farklıdır.

    Motorun çalışması daha düzenli ve stabil olsada performans olarak çok büyük katkı sağlamaz.
    j700 ve Phoenixs bunu beğendiler.

  3. #3
    j700 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Aralık 2012
    Şehir
    Alanya
    Motosikleti
    Honda CB125 ACE
    Alıntı matrax33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hayır olmaz. Buji patlak değilse, ki patlaksa zaten motor patırdar. İridyum buji harici performans farkı olmaz. İridyumun farkı da ısınmayla alakalı olur.
    yani bozulana kadar değiştirmeme gerek yok o zaman değil mi

  4. #4
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    Alıntı j700 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yani bozulana kadar değiştirmeme gerek yok o zaman değil mi
    tabi ki. Ama çok uzun kullanılmış bujiyi arada bakım yaparken değiştirmekte yarar var. Yolda kalma riskini ortadan kaldırmak için. Yukarıda ki mesaja vidyo ekledim. Ona bir göz atın.

  5. #5
    ayzek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2015
    Şehir
    İstanbul ( Avrupa ) Motosikleti: MONDİAL MG 150 SÜPERBOY X - HERO HUNK
    Motosikleti
    YUKİ FORZA 170 - MONDİAL 100 SÜPERBOY + 100 HYENA
    Valla hiza etkisi olacagini sanmam ama pulstar diye bir buji markasi var motora gore hangisi bilemedigimden siparis veremedim bu pulstar bujinin olayi plasma olmasi ve ateslemede en kral bujiden kat kat ustun oldugu soyleniyor bu buji atesleme aninda butun yakiti atesliyor diger bujiler gibi cig benzin birakmiyor buda yakit ve guc olarak yansiyor link koyamiyorum suan ama pulstar spark plugs vs gibi aratirsaniz youtube da bir suru video bulabilirsiniz cesitli dyno testleri falan var hani hangi bujinin uyacagini bilsem amazondan falan sioaris gecip denemeyi cok isterdim firmaya mail attim ama cevap alamadim

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:34 ----------

    Birde bu bujilerin ömrünün cok uzun oldugunuda duymustum

  6. #6
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Alıntı matrax33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hayır olmaz. Buji patlak değilse, ki patlaksa zaten motor patırdar. İridyum buji harici performans farkı olmaz.


    https://www.youtube.com/watch?v=QUQ8av-9rbs

    Bunlar hem uzun ömürlü olur hemde daha iyi ateşler ısınma genleşme oranları normal bujilerden farklıdır.

    Motorun çalışması daha düzenli ve stabil olsada performans olarak çok büyük katkı sağlamaz.
    İyi ateşler derken?
    Hızlı mı?
    Hızlı ise, hızı nasıl fark ettiniz?

  7. #7
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    Alıntı emremm adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İyi ateşler derken?
    Hızlı mı?
    Hızlı ise, hızı nasıl fark ettiniz?
    Motorun rölantisinde ki stabiliteden fark edebilirsiniz. Tabi farkı ayrıt edebilmek için usta kulağı lazım.

  8. #8
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Alıntı matrax33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motorun rölantisinde ki stabiliteden fark edebilirsiniz. Tabi farkı ayrıt edebilmek için usta kulağı lazım.
    Video da iridium bujinin çalışması bi acayip, acaba o çalışmayı mı kast ettiniz dediydim.

  9. #9
    Phoenixs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Temmuz 2012
    Şehir
    Ankara :)
    Motosikleti
    S1000RR
    Alıntı matrax33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hayır olmaz. Buji patlak değilse, ki patlaksa zaten motor patırdar. İridyum buji harici performans farkı olmaz.


    https://www.youtube.com/watch?v=QUQ8av-9rbs

    Bunlar hem uzun ömürlü olur hemde daha iyi ateşler ısınma genleşme oranları normal bujilerden farklıdır.

    Motorun çalışması daha düzenli ve stabil olsada performans olarak çok büyük katkı sağlamaz.
    Hocam bende bajaj pulsar as150 modeli var bakım Aralık’ları bajaj da 5000 km motor şu anda 3500 km de son 200-300 km dir motor patırdıyor motoru çalıştırdıktan sonra ilk 1-2 dk patırdıyor motor sonra düzeliyor sebebi buji den diye düşünüyorum ama sizin yorumunuza da dinlemek isterin

  10. #10
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    Alıntı Phoenixs adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam bende bajaj pulsar as150 modeli var bakım Aralık’ları bajaj da 5000 km motor şu anda 3500 km de son 200-300 km dir motor patırdıyor motoru çalıştırdıktan sonra ilk 1-2 dk patırdıyor motor sonra düzeliyor sebebi buji den diye düşünüyorum ama sizin yorumunuza da dinlemek isterin
    onlar 3 bujili ve enjeksiyonlu değil mi ?

  11. #11
    Phoenixs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Temmuz 2012
    Şehir
    Ankara :)
    Motosikleti
    S1000RR
    Alıntı matrax33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    onlar 3 bujili ve enjeksiyonlu değil mi ?
    Benim motor 2 buji li karbüratör lü hocam as200 ve ns200 ler dediğiniz gibi


  12. #12
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    Bakım aralığını bilmem. Karbüratörden kaynaklanabileceğini düşünüyorum. Bi temizleyip hava ayarı yapmak gerek. Çok can sıkıcı değilse bakım zamanını da bekleyebilirsiniz. Patırdama ısınınca geçtiği için böyle düşünüyorum.

  13. #13
    -Black- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2005
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    Suzuki DL650 2014
    Olur.
    Çıkmaz.
    Bu ara tüm başlıklara detaya girmeden net cevaplar yazasım var.
    (Yaş ortalaması düşüyor gibi hissediyorum.)

  14. #14
    Hamza Toruk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Nisan 2014
    Şehir
    DORUKOĞLU
    Motosikleti
    DORUKOĞLU
    Bujilerin performansa etkisi kesinlikle olur , ancak sizin dediğiniz kadar olur mu orası tartışılır . Neden bozulana kadar kullanmak gibi bir amaç içine girdiniz bilmiyorum ama bildiğiniz üzere buji yanma verimini ve yakıttan aldığınız verimi etkılıyor Buda demek oluyor ki aldığınız benzınden max fayda için iyi bir yanma meydana gelmesi gerekemektedir bunun içinde kaliteli bir bujı .....

  15. #15
    GaCCaLL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    KTM 1190-DR 350-Joyride 200-BMW R26-Jawa 250
    2. fites isteme olayı devirle alakalı, buna müdahale etmek için ön-arka dişlilerle oynuyorlar. Yani aynı hıza daha düşük devirde ulaşırsan vites attığın sürat artar. Ama motorun seriliğinden çalarsın.

  16. #16
    EUOGLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    mt 25
    Buji nedir? Sıkıştırma dan sonra patlama yaparak yakıtı ateşler.

    Evet ırıdıum bujıler daha ıyı bır ateşleme gerçekleştırır fakat gucunde veya büyüklüğünde değişim olmaz.

    Konjektor ve kabloları değiştirmezsenız daha fazla guc elde edemezsınız.

    Ama daha uzun ömürlü ve yapısı ıtıbarı ıle daha ıyı ateşleme elde edersınız.

    Bu aynı yuvaya aynı watt ve amperde led ampul takmak gıbı gucu vs aynı ama yapısı farklı

  17. #17
    Mucit23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2012
    Şehir
    ELAZIĞ
    Motosikleti
    Tracer 900 & KTM450EXC & BWS100
    Iridyum buji güçte azda olsa bir değişim yaratır. Tek silindir makinada çok belli olmasada 4 silindir yüksek hacimli makinalarda özellikle motorun gaz yemesi değişiyor. Kendi motorumda buji değişimi sonrası ciddi bir fark oldu. Standart mod A modu gibi oldu.

    Fakat bujileride zamani geldimi değişmek lazım. Patlayana kadar kullanmak tabiki yanlıştır

  18. #18
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    bujiyle birşeyler yapıp max hızı artırmak istersen tırnak aralığını daralt , mesela standart 0,8 mm ise 0,5 yap , bu şekilde daha erken yanma başlar yani ateşleme avansın artmış olur , üst devirler canlanır , yalnız şunu unutmaki motorların ayarlarındaki farklı müdahaleler ömürlerinden yer..iridyum buji ise performansı artırmaz , sadece çok uzun kilometreler boyunca tırnak aralağı değişmediği için mevcut performansı korur..

  19. #19

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Tecrübe :

    Motosiklet : Tek silindir 250cc karbüratörlü.

    Buji : Fabrika çıkışlı Denso

    Değişen buji : Ngk iridium (tam olarak muadili seçildi , ilgili buji markalarının "crossreference" listelerine bknz.)

    Sonuç : Fabrika tarafından secçilen buji herşekilde isabetli seçilmiş , iridium buji ilk çalıştırmada verimli ve düşük devirde daha iyi yanma sağlatsada , iridium yüksek devirde zayıf kalıp ateşlemeyi sağlıklı yapamıyor idi.

    Yorum : Fabrika isabetli herkoşulda sıhhatli çalışanı belirleyip takmış idi , iridium için "sanırım" bobin vs parçaların modifiye ihtiyacı vardı , hasılı kelam evet bujiler fark ediyor tek silindirde dahi ancak bu size sıhhatli çalışma olarak dönüyor , yoksa motosiklete ek 5hp sağlamıyor.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)